Moslims in Nederland 2004-2012

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Moslims in Nederland 2004-2012

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:
Cluny schreef:Ik vind de dreiging reëel.
.

.
De dader: een "westerse" moslimidioot die in Syrië heeft gevochten en is teruggekeerd.
De wapens: een pistool, een AK-47 en een defecte videocamera.
De slachtoffers: 4 burgers die zich in Brussel bevinden.
Ik vind dit soort wandaden heel erg, maar het lijkt niet erg op wat er in Syrie gebeurt.
Of zouden de nieuwsberichten over honderdduizend slachtoffers verzonnen zijn?
En al helemaal niet wat ISIS aan het uitspoken is.
Want het is maar goed dat het meeste daarvan het westerse nieuws niet haalt.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Niks aan de hand mensen. Een incidentje. Er zijn geen arrestaties verricht, dus is er geen enkele reden om er ook maar de geringste ophef over te maken. Er lopen toch ook wel eens paar gekken van autochtone afkomst rond? Nou dan! Daar maken we ons niet zo druk om, dus slaapt u gerust verder. De overheid houdt wacht en alléén als het ècht nodig is wordt er ingegrepen, namelijk wanneer het eenmaal ooit zover komt dat politie en leger gemakkelijk onder de voet kunnen worden gelopen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Er blijkt inderdaad niks aan de hand te zijn. Er was een uitleg op de radio:
Alle joden moeten dood: Niet strafbaar, is een mening.
Hamas, alle joden aan het gas: Wel strafbaar i.v.m. relatie holocaust
We gaan morgen alle joden doden: Wel strafbaar, geen mening maar plan.

En alleen het eerste zou geroepen zijn.

Ik weet niet of het ingooien van ruiten van joodse winkels en synagogen, zoals in Parijs af en toe gebeurt strafbaar is. Wellicht gaat het dan ook om een mening.
In het door ISIS beheerde gebied is het vernietigen van kerken weer niet strafbaar.
Dus veel 's lands wijs, 's lands eer. We moeten dus niet te veel naar onze eigen normen oordelen, maar ook de normen van andere religies en cultuur in ogenschouw nemen.
Veelal is er wel degelijk een keuze. Bijvoorbeeld christenen in sharia landen kunnen kiezen tussen bekering tot de islam, speciale belasting betalen of de dood. De verschillende kalifaten hebben aangetoond, dat dat goed werkt. Soms te goed, zodat de staatsinkomsten te gering werden en christenen werden aangemoedigd zich niet te bekeren, maar liever belasting te betalen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

@ Vilaine :
"De verschillende kalifaten hebben aangetoond, dat dat goed werkt. Soms te goed, zodat de staatsinkomsten te gering werden en christenen werden aangemoedigd zich niet te bekeren, maar liever belasting te betalen."

Er zijn tijden geweest in het paradijselijke Al Andalus dat het verboden was om Moslim te worden. Dus niks geen : "asjeblieft, wordt geen Moslim".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Ik schreef het wat vriendelijker.
In het paradijselijke moslim kalifaat vertrouwden leiders soms moslims niet en waren zelfs de staatsadviseurs niet-moslims (vooral joden werden vertrouwd). Maar ja, je kon zo in ongenade vervallen of de opvolger begon weer een pogrom tegen joden en christenen.
it remains popular.
Cluny
Banned

Re: Moslims in Nederland 2004-2014

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Moslims in Nederland 24 juli 2014.
Afbeelding
.
Anti-Joods protest in Den Haag
.
Het verhaal van GeenStijl.
.
Den Haag dus, de stad die van alle Nederlandse steden de meeste Syrische Jihadstrijders heeft geleverd.
.
Ik vraag me af :wink: hoe dat komt?????
Daar zijn ze eindelijk achter gekomen in Den Haag.. Hè, hè, was dat nou zo moeilijk?
Ook Amsterdam heeft gezichtsbedekkende kleding en het dragen van ISIS-vlaggen van taboe verklaard tijdens een pro-Gaza-demonstratie die zondag in de hoofdstad wordt gehouden.
Zet de videocamera's en arrestantenwagens maar al vast klaar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

gaza.jpg
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Dat beloof ik schreef:
gaza.jpg
It makes me human
Maar dan wel erg selectief.
Waarom eigenlijk?
Wat is er zo erg aan de slachtoffers in Gaza en niet bijvoorbeeld in CAR?
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Chronos schreef:Maar dan wel erg selectief.
Waarom eigenlijk?
Zo zitten massamedia nu eenmaal in elkaar. Ze berichten vooral over gebeurtenissen waarvan ze denken dat het mensen het meest interesseert. Of mensen daadwerkelijk zo geïnteresseerd zijn in wat zich in Gaza afspeelt, waag ik te betwijfelen. Ik volg het totaal niet, want het interesseert me geen zier. Het is maar net waar de media hun aandacht op richten. Zo weet ik nu al dat deze gezonken veerboot - gevolg 145 doden hooguit een dag nieuwswaardig zal zijn.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Doppelgänger schreef:
Waarom eigenlijk?
Zo zitten massamedia nu eenmaal in elkaar. Ze berichten vooral over gebeurtenissen waarvan ze denken dat het mensen het meest interesseert. Of mensen daadwerkelijk zo geïnteresseerd zijn in wat zich in Gaza afspeelt, waag ik te betwijfelen. Ik volg het totaal niet, want het interesseert me geen zier. Het is maar net waar de media hun aandacht op richten. Zo weet ik nu al dat deze gezonken veerboot - gevolg 145 doden hooguit een dag nieuwswaardig zal zijn.
Joden hebben blijkbaar meer nieuwswaarden en roepen meer haat op.
Waarom toch?
In mijn ogen zijn het allemaal huichelaars.
Complot

Bericht door Complot »

Chronos schreef:
Doppelgänger schreef:
Waarom eigenlijk?
Waarom toch?
Zionsiten*

Omdat ze al 60 jaar een volk bezetten misschien?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Volgens de hadith trok Mohammed al behoorlijk ten strijde tegen de Joden, ongeveer 14 eeuwen vóór het ontstaan van Israel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Als er een wereldlijk bestuur was, floreerden ook de joden, kwam er weer een conservatief bewind, dan werden de joden weer gedwongen zich te bekeren, in ballingschap te gaan of werden gedood. Vergelijkbaar met zoals het in Europa toeging. Een vals gerucht was voldoende om joden te verdrijven.
Interessante serie over de geschiedenis van de joden op Nederland 2 zondagavonden. Daar is het ook aan bod gekomen.
Na het stichten van de moderne staat Israël lijkt wel het grote verjagen van joden uit het Midden Oosten op gang te zijn gekomen. Christenen zijn inmiddels ook bijna verdwenen uit het Midden Oosten.
Volgens het westen worden christenen in Islamitische landen onderdrukt, moslims zeggen weer dat de Islam in het westen onderdrukt wordt.
it remains popular.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Complot schreef:
Chronos schreef:
Waarom toch?
Zionsiten*

Omdat ze al 60 jaar een volk bezetten misschien?
Meer sprake van jaloezie en schaamte, alle oorlogen ten spijt hebben de Moslims de Joden niet niet kunnen verjagen.
Hun godsdienst staan ter discussie.
Blijkbaar is allah ondergeschikt aan jaweh. :lol: :D
Plaats reactie