Materiaal voor Alcatraz

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

MysticNetherlands
Forum fan

Re: Convergentie in de evolutie

Bericht door MysticNetherlands »

DiMensie schreef: Nee, niet net zo:
Op deze planeet IS leven, dat is een gegeven en geen mogelijkheid
en het is geen gegeven dat er op andere planeten leven is, dat is slechts een mogelijkheid,
oftewel speculaas met fanta.
[/quote]
Beter lezen. Ik zeg 'de mogelijkheid dat er alleen op deze planeet leven is' das wat anders dan ''de mogelijkheid dat er op deze planeet leven is'.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Beter lezen. Ik zeg 'de mogelijkheid dat er alleen op deze planeet leven is' das wat anders dan ''de mogelijkheid dat er op deze planeet leven is'.
Ja hoor, dat is exact wat hij zegt.

Dat dit EXACT evenveel waard is dan de mogelijkheid dat ik God ben, wel dat vindt hij blijkbaar niet zo leuk.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

pallieter schreef:Edit: DiMensie, algebraïsch is er dus wel een probleem en
daarom mag je niet je ook niet overbrengen van de ene kant nar de andere.
Van Abrahamitische naar Algebraïtische religie?
Okay, jij bent tenslotte God, maken we daar gewoon het twaalfde gebod van:
"Je mag niet je ook niet overbrengen van de ene kant nar de andere."

Wie is die nar? Of is dat je zoon die je nar die andere niet bestaande planeet stuurde?
Dus God zelf mag wel de nar overbrengen van de ene kant nar de andere?

(Oneindig / 0) * gelovigen = God / nar(GodsZoon)
    • :angel12:
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Wie is die nar? Of is dat je zoon die je nar die andere niet bestaande planeet stuurde?
Dus God zelf mag wel de nar overbrengen van de ene kant nar de andere?
image.jpg
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
DiMensie

Bericht door DiMensie »

MysticNetherlands schreef:
DiMensie schreef: Nee, niet net zo:
Op deze planeet IS leven, dat is een gegeven en geen mogelijkheid
en het is geen gegeven dat er op andere planeten leven is, dat is slechts een mogelijkheid,
oftewel speculaas met fanta.
Beter lezen. Ik zeg 'de mogelijkheid dat er alleen op deze planeet leven is'
das wat anders dan ''de mogelijkheid dat er op deze planeet leven is'.
Ik las wat jij schreef en schrijft,
maar ik schreef niet dat hetgeen ik schreef, dat jij dat schreef.
Jij gaat dus over de schreef waar je schreef dat ik beter moet lezen.

Ik zal schrijven wat ik las om aan te tonen dat jij eerst meer schreef dan wat je later schreef:
MysticNetherlands schreef:gewoon de mogelijkheid dat er alleen op deze planeet leven is.
Net zoals dat er op 2 planeten leven is.
Peter van Velzen
Site Admin

Re: Moge God je zegenen

Bericht door Peter van Velzen »

MysticNetherlands schreef:
Peter van Velzen schreef:Een van de taken die vooorgangers in de religie van oudsher hadden was de organisatie van rituelen bij levensgebeurtenissen, (geboorte, huwelijk ,dood).
Je kunt ze niet kwalijk nemen als ze dat blijven doen,
JE kunt het alleen van ze overnemen voor als ze er niet meer zijn!
'Voor' als ze er niet meer zijn? Dus je gaat er van uit dat ze er ooit niet meer zullen zijn? Of bedoelde je eigenlijk gewoon 'overnemen als ze er niet meer zijn'?
Ik ga er inderdaad van uit dat de religie op de duur zal verdwijnen. Dat betekent dat we steeds vaker niet-religieuze rituelen zullen zijn bij dit soort gelegenheden. Dat moeten we niet schuwen, want mensen hebben er behoefte aan. Wij willen afscheid van onze doden nemen, en wij willen onze verbintenissen vieren met onze omgeving. Dat is van alle tijden.

Het valt me trouwens op met name de rituelen bij een uitvaart een vaste seculiere vorm beginnen aan te nemen - ook als het een religeus begeleide uitvaart betreft. Daain staat de herinnering aan de overledenen doorgaans centraal. Cd herinnering aan diens leven en aan diens karaktereigenschappen. Ook de zwaktes daarin worden vaak met liefde behandeld. Wij worden daar steeds maar beter in.
Ik wens u alle goeds
MysticNetherlands
Forum fan

Re: Religieuze massamoord

Je hebt gelijk. Maar valt ook in herhaling. Sat mij toe ook in herhaling te vallen.

Zullen we religie verbieden? Laten we ook kapitalisme verbieden, waar CEOs met contracten in hun hand kinderarbeid, dierproeven, slechte arbeidsvoorwaarden, het dumpen van gif en nog vele andere zaken, initiëren. Terug naat communisme! Oh nee, dat werkt ook niet. Of wat van regeringen, die met wetsvoorstellen in hun hand zichzelf verrijken over de ruggen van armen, het gifdumpen toestaan, ogen dichtknijpen bij fraude, mensen martelen etc

Je hebt gelijk! Leve de simpele Freethinker visie! Op t eind blijft er niemand meer over, maar we hebben ruchsichtlos alles geëlimineerd wat n gevaar vormde voor de mensheid! Heil Vrijdenken!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:Je hebt gelijk. Maar valt ook in herhaling. Sat mij toe ook in herhaling te vallen.

Zullen we religie verbieden? Laten we ook kapitalisme verbieden, waar CEOs met contracten in hun hand kinderarbeid, dierproeven, slechte arbeidsvoorwaarden, het dumpen van gif en nog vele andere zaken, initiëren. Terug naat communisme! Oh nee, dat werkt ook niet. Of wat van regeringen, die met wetsvoorstellen in hun hand zichzelf verrijken over de ruggen van armen, het gifdumpen toestaan, ogen dichtknijpen bij fraude, mensen martelen etc

Je hebt gelijk! Leve de simpele Freethinker visie! Op t eind blijft er niemand meer over, maar we hebben ruchsichtlos alles geëlimineerd wat n gevaar vormde voor de mensheid! Heil Vrijdenken!
Niet verbieden. Mensen willen perse mystiek/goden.
De REDE stimuleren!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

dikkemick schreef:
MysticNetherlands schreef:Je hebt gelijk. Maar valt ook in herhaling. Sat mij toe ook in herhaling te vallen.

Niet verbieden. Mensen willen perse mystiek/goden.
De REDE stimuleren!
Even recht voor zijn raap, vind je, afgaande op wat je van me weet, mijn posts hier, mijn affiniteit met wetenschap, mijn baan etc dat ik een gebrek aan rede heb?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:Even recht voor zijn raap, vind je, afgaande op wat je van me weet, mijn posts hier, mijn affiniteit met wetenschap, mijn baan etc dat ik een gebrek aan rede heb?
Wat goden betreft, absoluut!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

Overigens is rede helemaal geen garantie voor n betere wereld. Zo frappant dat je/jullie t zo vaak daarover hebben (en dan ontkennen dat dat t enige is waar jullie aan gehecht zij, wat ik geloof, maar t wordt wel iedere keer tegenover religie gezet in de context dat het één slecht is voor de wereld en het ander goed). De wetenschapper die elektroden in een vastgeklemde aap zijn ogen steekt en t krijsen van de arme aap negeert of hooguit de 'stress response' meeneemt zijn verkregen meetresultaten, doet dat ook in alle redelijkhied van denken hoor.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MysticNetherlands schreef:Overigens is rede helemaal geen garantie voor n betere wereld. Zo frappant dat je/jullie t zo vaak daarover hebben (en dan ontkennen dat dat t enige is waar jullie aan gehecht zij, wat ik geloof, maar t wordt wel iedere keer tegenover religie gezet in de context dat het één slecht is voor de wereld en het ander goed). De wetenschapper die elektroden in een vastgeklemde aap zijn ogen steekt en t krijsen van de arme aap negeert of hooguit de 'stress response' meeneemt zijn verkregen meetresultaten, doet dat ook in alle redelijkhied van denken hoor.
Een redelijk mens zou hier tegen zijn!
Maar ik vind wel dat je ineens een hele grote sprong maakt.
Einstein/Mick
MysticNetherlands
Forum fan

dikkemick schreef:
MysticNetherlands schreef:Even recht voor zijn raap, vind je, afgaande op wat je van me weet, mijn posts hier, mijn affiniteit met wetenschap, mijn baan etc dat ik een gebrek aan rede heb?
Wat goden betreft, absoluut!
1) want? Als ik mag samenvatten wat ik min of meer van je heb meegekregen, omdat t niet bewezen is en ogenschijnlijk niet te bewijzen valt met empirische data? Terwijl je vlgs mij wel toegeeft dat empiriciteit weinig te zeggen heeft als de experientie aan t woord is (bijv als je toekomstige vrouw voor t eerst verliefd aankijkt)? Dus ik moet die ontzettend sterke overtuiging, die diep van binnen resoneert met al mijn waarden, en die iig niet wordt tegengesproken door empirische data, maar onder t kopje 'onredelijk' scharen?

2) Oké, vindt t onredelijk. Prima. En dan? Ben ik nu gevaarlijk?
MysticNetherlands
Forum fan

dikkemick schreef:
MysticNetherlands schreef:Overigens is rede helemaal geen garantie voor n betere wereld. Zo frappant dat je/jullie t zo vaak daarover hebben (en dan ontkennen dat dat t enige is waar jullie aan gehecht zij, wat ik geloof, maar t wordt wel iedere keer tegenover religie gezet in de context dat het één slecht is voor de wereld en het ander goed). De wetenschapper die elektroden in een vastgeklemde aap zijn ogen steekt en t krijsen van de arme aap negeert of hooguit de 'stress response' meeneemt zijn verkregen meetresultaten, doet dat ook in alle redelijkhied van denken hoor.
Een redelijk mens zou hier tegen zijn!
Maar ik vind wel dat je ineens een hele grote sprong maakt.
Zonder argumenten kan ik daar w3inig mee. Ik vind er niets storends aan, vind t n heel goed voorbeeld. Je antwoorden worden steeds korter... :(
MysticNetherlands
Forum fan

gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik meen me een titel van Nietzsche te kunnen herinneren die een nog onplezieriger conclusie uitbeeld.
Ik vrees dat je niet persé moslim hoeft te zijn om zulk gedrag te vertonen.
Dat ben ik met je eens, maar het heeft niets met mijn stelling te maken.

Hierop aansluitend:
MysticNetherlands schreef:Je hebt gelijk! Leve de simpele Freethinker visie! Op t eind blijft er niemand meer over, maar we hebben ruchsichtlos alles geëlimineerd wat n gevaar vormde voor de mensheid! Heil Vrijdenken!
Een individuele vrijdenker kan om wat voor reden dan ook overgaan tot moorden, sexslaven houden en meer fraais, maar hij heeft geen profeet als voorbeeld die hem daartoe aanzet. Het blind volgen van een leider of profeet kan tot dit soort ellende leiden. Een vrijdenker volgt per definitie niemand blind lijkt mij.
Ik target de vrijdenker dan ook niet maar CEOs die mensen onder zich meenemen, regeringsleiders die mensen o der hen meenemen etc
Gesloten