De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Fenomeen »

Fok schreef:Vlucht MH17 van Malaysia Airlines is neergehaald met een BUK-raketsysteem door Russische soldaten. Dat meldt de BBC maandag op basis van gesprekken met ooggetuigen in het oosten van Oekraïne. De reportage wordt maandagavond uitgezonden in het programma Panorama.
BBC schreef:Putin's Gamble

Vladimir Putin stands accused of launching an undeclared war against Ukraine. He has wrong-footed NATO and western diplomats. His rebel allies may well have the blood of the 298 passengers of flight MH17 on their hands but Putin has gambled boldly, playing on Europe's divisions. As fears of a wider war grow, reporter John Sweeney challenges the Russian strongman on the killing in Ukraine.
Vanavond om 21:30 op BBC1.

Omdat ik de inhoud van de documentaire niet ken kan het zijn dat deze reactie in het Poetin topic hoort.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De Telegraaf had het er ook al over.
'Russen schoten MH17 neer'
Als het waar is dan liggen de namen van de daders samen met alle andere informatie over de omstandigheden rond het uit de lucht knallen van de MH17 al meer dan 2 maanden in een keurige map in een afgesloten bureaula van Poetin.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef: Omdat ik de inhoud van de documentaire niet ken kan het zijn dat deze reactie in het Poetin topic hoort.
Waarom open je niet een nieuw topic?
Heel eenvoudig, je opent een nieuw topic, je noemt die MH17, maak een kort zelfgeschreven berichtje, met iets van 2/3 informatie met een link en 1/3 eigen mening erbij. Klaar.
Ik zou het zo zelf willen doen, maar vandaag is het dus niet de goede dag voor mij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Oh nee, nee, nee, nee.
Ik was eerlijk gezegd naast mijn normale luiheid, redelijk Oekraïne-moe, wie er nou op wie schoot en of het nou wel waar was of niet, het kon me weinig schelen.
Toen las ik vandaag dat Panorama (dat is de BBC en daar kom ik altijd graag mee aan omdat gewichtig staat ivm de geloofwaardigheid wat dan weer goed is voor mijn reputatie ;)) een uitzending aan Poetin wijdt, aanvankelijk stond MH17 niet in de beschrijving.
Dat laatste deed me besluiten het hier neer te zetten, anderhalve minuut werk, dat kon er nog net van af.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:
Fok schreef:Vlucht MH17 van Malaysia Airlines is neergehaald met een BUK-raketsysteem door Russische soldaten. Dat meldt de BBC maandag op basis van gesprekken met ooggetuigen in het oosten van Oekraïne. De reportage wordt maandagavond uitgezonden in het programma Panorama.
BBC schreef:Putin's Gamble

Vladimir Putin stands accused of launching an undeclared war against Ukraine. He has wrong-footed NATO and western diplomats. His rebel allies may well have the blood of the 298 passengers of flight MH17 on their hands but Putin has gambled boldly, playing on Europe's divisions. As fears of a wider war grow, reporter John Sweeney challenges the Russian strongman on the killing in Ukraine.
Vanavond om 21:30 op BBC1.

Omdat ik de inhoud van de documentaire niet ken kan het zijn dat deze reactie in het Poetin topic hoort.
Ik heb gisteren van de eerste tot de laatste seconde geboeid gekeken.
De beste Ukraïne/Poetin/MH17 reportage die ik tot nu toe heb gezien.
En na tienen was deze reportage en de maker ervan met uitgebreid commentaar te zien in Een Vandaag.
Ik merkte wel dat ik Engels luisterend en tegelijkertijd Nederlands lezend op een gegeven moment dacht te horen/lezen dat er ontzettend slecht vertaald was door de NPO.
De BBC reportage was voor mij een "celebration of recognition".
Helaas is dat niets om te vieren maar ik weet niet zo gauw hoe ik dat "hè, hè, dat is nu precies wat ik zelf als enige op de wereld al tijden vertel" beter kan uitdrukken. Eindelijk na al die maanden iemand die exact hetzelfde ziet als ik en die een Poetinscenario in zijn hoofd heeft voor de directe toekomst die praktische hetzelfde is als de mijne.
Bedankt Fenomeen, dat was een hele goede tip!
siger

Bericht door siger »

off-topic reactie verwijderd
bonjour
siger

Bericht door siger »

Derde zeur off-topic bericht verwijderd"
Bonjour
zuidkust

Bericht door zuidkust »

Cluny schreef:De Telegraaf had het er ook al over.
'Russen schoten MH17 neer'
Als het waar is dan liggen de namen van de daders samen met alle andere informatie over de omstandigheden rond het uit de lucht knallen van de MH17 al meer dan 2 maanden in een keurige map in een afgesloten bureaula van Poetin.
Had Rutte niet gezworen dat ie daar achteraan zou gaan?
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Is John Sweeney wel zo betrouwbaar?
M.i. selectieve berichtgeving, net zoals NOS met Poetin: http://cult.thepostonline.nl/2014/09/09 ... erg-handig" onclick="window.open(this.href);return false;
On June 24, 2002, Media Lens published a Media Alert: 'John Sweeney Of The Observer And The BBC on Mass Death In Iraq'
http://www.medialens.org/index.php/aler ... ntary.html" onclick="window.open(this.href);return false;

DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Ik heb gisteren van de eerste tot de laatste seconde geboeid gekeken.
***skip***
Bedankt Fenomeen, dat was een hele goede tip!
Ik heb je narcistische borstklopperij er uit geknipt want dat voegt niets toe aan de discussie.
Het verslag was een samenvatting van een éénzijdige kijk zonder iets nieuws toe te voegen, behalve dan het opvoeren van zelfverklaarde ooggetuigen met hun anonieme verklaring die niets bewijst behalve dat die 'ooggetuigen' er een specifieke mening op na hielden.

Of vergis ik me?
Wat voor nieuws en/of bewijs werd volgens jou gebracht wat jou zo tevreden en blij maakt met jezelf?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zie het als een grote puzzel zonder doos. De ene ziet al heel snel het complete plaatje met maar heel weinig stukjes, iemand anders ziet niets of zoals in de zaak MH17 en de Buk-raket meestal het geval, die wil niets zien omdat het plaatje niet bevalt.
Het leuke is dat als je in het beginstadium al in detail vertelt wat jouw beeld van het nog niet complete plaatje van de puzzel is, het best wel een bevredigend gevoel geeft als anderen met een handje completerende stukjes op de goede plaats gelegd jouw in een vroeg stadium gegeven redelijk complete uittekening exact bevestigen.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Zie het als een grote puzzel zonder doos. De ene ziet al heel snel het complete plaatje met maar heel weinig stukjes, iemand anders ziet niets of zoals in de zaak MH17 en de Buk-raket meestal het geval, die wil niets zien omdat het plaatje niet bevalt.
Het leuke is dat als je in het beginstadium al in detail vertelt wat jouw beeld van het nog niet complete plaatje van de puzzel is, het best wel een bevredigend gevoel geeft als anderen met een handje completerende stukjes op de goede plaats gelegd jouw in een vroeg stadium gegeven redelijk complete uittekening exact bevestigen.
Dat de MH17 is neergehaald met behulp van de Buk-raket wordt steeds aannemelijker, maar nog zonder bewijs.
Dat sluit de seperationisten als dader vrijwel zeker uit omdat hen zowel de middelen als de vaardigheid/kennis ontbreekt, maar op basis van welke gegevens is nu al de eindconclusie gerechtvaardigd
dat het niet het Oekraïnse leger was welk de MH17 neerhaalde?
Explorer

Bericht door Explorer »

DiMensie schreef:
Cluny schreef:Zie het als een grote puzzel zonder doos. De ene ziet al heel snel het complete plaatje met maar heel weinig stukjes, iemand anders ziet niets of zoals in de zaak MH17 en de Buk-raket meestal het geval, die wil niets zien omdat het plaatje niet bevalt.
Dat de MH17 is neergehaald met behulp van de Buk-raket wordt steeds aannemelijker, maar nog zonder bewijs.
Dat sluit de seperationisten als dader vrijwel zeker uit omdat hen zowel de middelen als de vaardigheid/kennis ontbreekt, maar op basis van welke gegevens is nu al de eindconclusie gerechtvaardigd
dat het niet het Oekraïnse leger was welk de MH17 neerhaalde?
Kiev heeft altijd belang gehad bij militaire steun uit het Westen, de angst voor annexatie door de Russen kan begrijpelijk een reden geweest zijn deze actie doelbewust uit te voeren. De Russen hadden geen motief, het Oekraïense regeringsleger heeft Buk-lanceersystemen, de seperatisten naar verluidt niet. Ik vind het vreemd dat er in de reguliere media - wellicht onder 'lichte dwang' van opportunistische overheden - niet één deskundige heeft gesproken over deze begrijpelijke optie. Ik blijf het vermoeden houden dat het wel eens niet een idiote fout kan zijn geweest.
Operatie ex-zo dus...
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

Helemaal mee eens
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Toeval?

Schaliegas: geheim achter de Oekraïne crisis?

/Politiek

14 september 2014

door Peter Blasic

Fracking installatie voor de winning van schaliegas

Lang durfden Europese politici de winning van schaliegas niet te bespreken. Nu Amerika heeft laten zien hoe het land de vruchten plukt van schaliegaswinning, wil ook Europa een graantje meepikken. En het toeval wil dat Oekraïne, het oostelijke deel om precies te zijn, beschikt over grote voorraden.

Politiek gezien ligt de focus in de discussie over schaliegas op de tweespalt economische voordelen versus ecologische gevolgen van ‘fracking‘, een techniek die gebruikt wordt in de onconventionele olie- en gaswinning. Voorstanders claimen dat er grote hoeveelheden voorheen onbereikbare reserves te winnen zijn, terwijl tegenstanders wijzen op de desastreuze vervuiling van grond en water. In West-Europa hebben de meeste landen, Frankrijk en Duitsland voorop, besloten om nog even te wachten met de toepassing van fracking. Anders ligt het aan de oostelijke kant van het voormalige IJzeren Gordijn. Het eerste grote slagveld voor de Europese gasexploratie wordt Oost-Europa, waar een grotere onafhankelijkheid ten aanzien van de energieleverantie uit Rusland een belangrijk onderwerp is. Maar ook de crisis in Oekraïne is deels terug te voeren op de aanwezigheid van schaliega
http://www.hpdetijd.nl/2014-09-14/schal ... ne-crisis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie