Je wilde graag een antwoord en drong er op aan zelfs. En als ik dan antwoord geef dan kun je mij betichten van evangeliseren. Kennelijk zie dat als het tegenovergestelde van constructief antwoorden.lost and not found yet! schreef: Er staat helemaal niet dat de Farao niet luisteren wilde! Er staat alleen een paar keer dat (jouw) God zijn hart verharde! Wat kon Farao daar aan doen? Kortom Karssenberg, wederom gewogen en te licht bevonden! Maar dat maakt jou niet uit, je blijft hier evangeliseren, of wou je dat ontkennen. Met constructieve antwoorden kom je hier iig niet, maar dat was vanaf het begin al duidelijk!
Voor mezelf kan ik zeggen dat ik me hier eerst 2 jaar heb ingelezen voordat ik ook maar 1 reactie durfde plaatsen.
Maar je reactie op mijn reactie heb je binnen een half uur gegeven. Wat heb je zoal gelezen, als ik vragen mag?
Ik bedoel het niet hatelijk. Maar je wekt nog niet de indruk er helemaal los van te zijn. Zelf nadenken is nooit verkeerd natuurlijk. Maar als je denkt, dat geloven denken uitsluit dan heb je het mis.En dat zegt degene die er 5 jaar over gedaaan heeft om van dat allesbepalende en hardnekkige geloof af te komen! Maar ik ben oprecht blij dat dat mij gelukt is! Heerlijk, mijn eigen leven! Je beseft niet hoe leuk en verhelderend dat is! Dus begin met zelf na te denken.
Je bent misschien opgegroeid in een 'zware' kerk?