De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fresnich
Geregelde verschijning

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Fresnich »

Chronos schreef:
Fresnich schreef:
In mijn ogen hebben Putin/Kremlin/ het nationalisme in Rusland ongeveer hetzelfde gestoorde niveau als de Jihadstrijders.
Allebei ontberen/onderdrukken ze zelfreflectie en trachten ze -zoals het onderdrukkers betaamt- daarom al hetgeen hen niet te pas komt, de kop in te drukken. W.o. geweld, moord, afnemen bezit, intimidatie, maar ook: fascistoïde gedachtegangen over land, cultuur enz..
Je bent zeker blind?
De VS is de koploper met je lijstje. Zoals VS met bv. Nicaragua, Panama en Chili waren omgegaan. De lijst is langer dan je neus. :lol:
Sinds wanneer is de VS een dictatuur/politiestaat (van overheidswege geïnstitutionaliseerde onderdrukkingsapparaat) en a-democratisch? Laat staan een fascistoïde gedachtengangcultuur?
Die horen dus niet op 'het lijstje' thuis, dacht ik zo.
Wel hebben ze in het verleden (heden?) menig goor huzarenstukje uitgehaald 'in andere landen. wat ik ook nergens wil goedpraten.
Jihadstrijders vergelijken met nationalisten is onvergelijkbaar. Jihadisten doen dat alleen vanuit hun geloof
Ach welnee joh, wordt wakker! Het zijn gewoon vervelende mensjes, die zich kinderlijk afreageren op anderen. En zijn eveneens uit op de olie, de macht enzovoorts. Het zijn zgn. godsdienstige dictatortjes met een ideologisch geïnstitutionalieerd fascistoïde a-democratisch rechtssysteem als sausje. Het zijn gewoon egocentrische, onvolwassen mensen. Zonder al teveel zelfontplooiing en zelfreflectie. Overigens een heel christelijke en islamitische relogisctische eigenschap (Jezus en Mohammed): dat hebben deze mensen niet eens door, dat ze dat met voeten treden!
een nationalist doet het voor hun land en kan een geloof aanhangen. Nationalisten kunnen diverse geloven hebben.
Al die eigenschappen die je aangeeft kun je in principe toepassen aan alle regeringen van het westen in de afgelopen decennia. Zeker tot de jaren 60. Zulke schone handen hebben de westerlingen ook niet. De multinationals hebben inmiddels de vaandels overgenomen.
Dat zijn voor mij, hoe 'winstgevend' dit ook lijkt, echte losers.
Want op den duur raken ze toch weer alles kwijt.
Waarom denk je, dat de Sovjetunie eind jaren '80 ter ziele is gegaan?
Omdat uiteindelijk de onderdrukten wonnen. Die helemaal zat waren van dergelijke politiestaten.
En democratie wilden. Inspraak.
Gelul. Dat kwam door Gorbatsjov, onder Stalin had het volk nooit gewonnen. Was hij wat harder dan was er geen democratie geweest. Menselijkheid van Gorbatsjov?
Door Gorbatsjov? IIk denk, dat Gorbatsjov de wens, de beheofte van het onderdrukte volk zeer el begreep en vertegenwoordigde.
Het is na veel chaos en neerwaartse spiralen weer helemaal onderdrukt en wordt zienderogen teruggedraaid door Putin en het selecte volkje eromheen.
Vandaag las ik nog van een Ruslandkenner (Russin, die hoge functies had in Rusland), dat uiteindelijk de puinhoop, die Putin straks zal achterlaten heel groot zal zijn.
Het is juist de wens van elk mens, dus ook elke Rus om in een land met vrije meningsuiting te kunnen leven en gerespecteerd te kunnen worden in zijn geaardheid en welk geloof die aanhangt.
Dat wordt nu weer in toenemende mate onderdrukt.
Uiteindelijk zal de boel opnieuw ontploffen, dat krijg je met dictaturen, dat gaat stootsgewijs met crises.
Wat een grappige visie houdt Chronos er op na. En ook nog denigrerend taalgebruik om e.e.a. kracht bij te zetten?
Kun je niet zonder dat eens proberen te communiceren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fresnich schreef:Het is juist de wens van elk mens, dus ook elke Rus om in een land met vrije meningsuiting te kunnen leven en gerespecteerd te kunnen worden in zijn geaardheid en welk geloof die aanhangt.
Van elke Rus? Dus ook van al degenen die op Poetin hebben gestemd?
Dus ook van Poetin zelf? (hij is toch een Rus naar ik aanneem?)
Ik wou dat het waar was.
Ik wens u alle goeds
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Peter van Velzen schreef:
Fresnich schreef:Het is juist de wens van elk mens, dus ook elke Rus om in een land met vrije meningsuiting te kunnen leven en gerespecteerd te kunnen worden in zijn geaardheid en welk geloof die aanhangt.
Van elke Rus? Dus ook van al degenen die op Poetin hebben gestemd?
Dus ook van Poetin zelf? (hij is toch een Rus naar ik aanneem?)
Ik wou dat het waar was.
Het is mijns inziens een (psychologische) wet van Meden en Perzen, dat de onderdrukker van anderen tevens (feitelijk daaraan voorafgaand) zichzelf altijd onderdrukt of onderdrukt werd/wordt.
Iemand die leeft in een sfeer van vrijheid van uiting van denken en uiten van gevoelens zal automatisch minder onderdrukking gaan toepassen om zijn/haar omgeving.
Dit geldt over de hele wereld.

NB: daarbij met nadruk aangetekend, dat ik hier heb over de kunst van het uiten ervan, zonder dat dit schade toebrengt aan anderen.
En in wat voor negatieve omgangscultuur leven bijv. Russen en Arabieren al decennia, zo niet eeuwen? Juist.
Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich »

Lezerstip: probeer eens wat artikelen, geschreven door politicologe en Kremlinkenner Lilia Shevtsova te lezen!

http://en.wikipedia.org/wiki/Lilia_Shevtsova" onclick="window.open(this.href);return false;

Lilia Shevtsova

Lilia Shevtsova at the 2009 World Economic Forum
Lilia Shevtsova (born 1949 in Lviv, Ukrainian SSR) is a Kremlinology expert and currently serves as a senior associate at the Carnegie Endowment for International Peace.

Biography[edit]
Shevtsova received B.A. and M.A. in history and journalism from Moscow State Institute of International Relations in 1971.[1] She also received Ph.D. in political science from the Academy of Social Sciences of the Central Committee of the Communist Party of the Soviet Union (the highest educational establishment of the CPSU, which prepared theoretical workers for Party institutions) in 1976.[1] She served as director of the Center for Political Studies in Moscow, and as deputy director of the Moscow Institute of International Economic and Political Studies.[2]

Influence[edit]
See also: Public intellectual
In the 2008 Top 100 Public Intellectuals Poll she was ranked 36.[3] She writes for Foreign Policy magazine. Her areas of expertise include: Armenia, Azerbaijan, Caspian, Chechnya, Eastern Europe, Georgia, Kosovo, Political reform, Russia, Caucasus, Politics of Russia, and Ukraine.[4]

Bibliography[edit]
Lonely Power: Why Russia Has Failed to Become the West and the West is Weary of Russia (2010)
Putin's Russia (January 2005)
Lonely Superpower: Russia's Uneasy Relationship With the West (June 2010)
Russia - Lost in Transition: The Yeltsin and Putin Legacies (November 2007)
Russia's Engagement With the West: Transformation And Integration in the Twenty-first Century (June 2005)
Yeltsin's Russia: Myths and Reality (May 1999)[5]
Political Pluralism in Post-Communist Russia, in: Alexander Dallin (ed.): Political Parties in Russia, International and Area Studies, Research Series No. 88, University of California at Berkeley 1993 ISBN 0-87725-188-6
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Inmiddels is lang niet meer duidelijk wie precies die raket heeft afgevuurd. Volgens de Duitse Inlichtingendienst is de BUK buitgemaakt door separatisten op een Oekraïense legerbasis. Dus hoezo deze BUK is via Rusland het land ingereden? Wat is dan de rol van de Russen gewest? Waarom zwijgt de Nederlandse politiek over deze informatie? Ook willen ze niets zeggen over satellietbeelden die ze in hun bezit hebben. Zo voor de hand liggend is het dus allemaal niet...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Zelf vond ik dit nieuws van vandaag belangrijker.
Clusterbommen, ze ontploffen nog regelmatig in het oostelijk deel van Oekraïne.
Cluster bombs used in eastern Ukraine, says human rights group
Zo te lezen worden ze door al de strijdende partijen gebruikt.
Mij verbaast dat niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:Zelf vond ik dit nieuws van vandaag belangrijker.
Clusterbommen, ze ontploffen nog regelmatig in het oostelijk deel van Oekraïne.
Cluster bombs used in eastern Ukraine, says human rights group
Zo te lezen worden ze door al de strijdende partijen gebruikt.
Mij verbaast dat niet.
Volgens mij was jij juist diegene die ervan overtuigd was dat Rusland de BUK had geleverd. Maar dat wordt nu dus betwijfeld. Overigens lees ik in het nieuws dat met name Oekraïne clusterbommen gebruikt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:Volgens mij was jij juist diegene die ervan overtuigd was dat Rusland de BUK had geleverd. Maar dat wordt nu dus betwijfeld.
Voorlopig houdt mijn eerste reconstructie van de loop de gebeurtenissen inzake het MH17 vliegtuig en de BUK-raket nog steeds stand. Inclusief de door mij aan Rusland toegekende rol.
Overigens lees ik in het nieuws dat met name Oekraïne clusterbommen gebruikt
Ik heb verscheidene berichten met dit onderwerp gelezen, harde cijfers heb ik nog niet gezien.
Maar wellicht komen die nog.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef:
Volgens mij was jij juist diegene die ervan overtuigd was dat Rusland de BUK had geleverd. Maar dat wordt nu dus betwijfeld. Overigens lees ik in het nieuws dat met name Oekraïne clusterbommen gebruikt.
Het kan dat de BUK een tijdje in Rusland gestaan heeft voor hij gebruikt werd.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik denk niet dat de dood van Total topman de Margerie een ongeluk was. Dronken bestuurder sneeuwschuiver? Gaat er bij mij niet in. Te toevallig.
Heb ik nu teveel filmen gezien over geheim agenten? Ben ik overspannen, te sceptisch?
Of is dit een onderdeel van het gevecht om oost Oekraïne?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bonjour schreef:Ik denk niet dat de dood van Total topman de Margerie een ongeluk was. Dronken bestuurder sneeuwschuiver? Gaat er bij mij niet in. Te toevallig.
Heb ik nu teveel filmen gezien over geheim agenten? Ben ik overspannen, te sceptisch?
Of is dit een onderdeel van het gevecht om oost Oekraïne?
Ik hou het voorlopig op een ongeluk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Cluny schreef:Voorlopig houdt mijn eerste reconstructie van de loop de gebeurtenissen inzake het MH17 vliegtuig
en de BUK-raket nog steeds stand. Inclusief de door mij aan Rusland toegekende rol.
Ja, maar wel op basis van speculaas en fanta, bewijzen zijn er nog steeds niet,
het is nog steeds mogelijk dat het Oekraïnse leger of zelfs Rusland zelf de BUK-raket afschoot
.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:
lanier schreef:Volgens mij was jij juist diegene die ervan overtuigd was dat Rusland de BUK had geleverd. Maar dat wordt nu dus betwijfeld.
Voorlopig houdt mijn eerste reconstructie van de loop de gebeurtenissen inzake het MH17 vliegtuig en de BUK-raket nog steeds stand. Inclusief de door mij aan Rusland toegekende rol.
Overigens lees ik in het nieuws dat met name Oekraïne clusterbommen gebruikt
Ik heb verscheidene berichten met dit onderwerp gelezen, harde cijfers heb ik nog niet gezien.
Maar wellicht komen die nog.
Die eerste reconstructie is pure speculatie, net zo speculatief als:
* Rusland heeft het personeel geleverd voor de BUK.
* Separatisten hebben Oekraïners krijgsgevangen gemaakt en gedwongen de BUK te bedienen
* Bij de separatisten hebben Russische militairen zich vrijwillig aangesloten die een BUK kunnen bedienen
* De separatisten hebben zelf zitten klooien met de BUK
* Oekraïne zegt dat er een BUK is buitgemaakt door de separatisten maar dit is niet waar en hebben zelf een raket afgeschoten. Hierdoor krijgt Rusland de schuld en steunt Europa en de VS Oekraïne.
* Rusland heeft een BUK over de grens gereden en Russische soldaten hebben het vliegtuig uit de lucht geschoten

De laatste optie werd tot nu toe internationaal als de juiste gezien, maar wordt nu dus ernstig in twijfel getrokken door de Duitse Inlichtingendienst. Dat kan nogal wat consequenties hebben aangezien er werd gezegd dat er keihard bewijs is (echter nooit openbaar gemaakt) dat Rusland er nauw bij betrokken was. Als de Duitsers gelijk hebben, dan hebben andere inlichtingendiensten en politieke figuren nogal wat uit te leggen lijkt me. Ook beweren de Duitsers dat de Oekraïners hebben gelogen over het e.e.a alleen zeggen ze niet waarover, waarom niet? Ik denk dat de werkelijkheid een stuk gecompliceerder is dan het zwart-wit verhaal wat jij schetst.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En het positieve nieuws is dat er van al die lulkoekpraatjes van de complottheoristen over Oekraïense militaire vliegtuigen die op het verkeersvliegtuig code MH17 zouden hebben geschoten weinig meer over is.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Wat interesseert wie dan ook wat complottheoristen wat dan ook beweren als blijkt dat de internationale politiek het compleet verkeerd heeft???
Plaats reactie