Skelet van 3,3 mljoen jaar oud gevonden

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Skelet van 3,3 mljoen jaar oud gevonden

Bericht door lanier »

ANP - Wetenschappers hebben in Ethiopie het tot nu toe oudste skelet van een kind gevonden. Het meisje dat 3 jaar oud was toen ze stierf, leefde 3,3 miljoen jaar geleden.

Het skelet is bijna compleet en onthuld veel geheimen over de Australopithecus afarensis, een van de oudste voorlopers van de moderne mens. Zo is uit de vondst op te maken dat deze mens rechtop liep en mogelijk ook in bomen klom.

Wetenschappers deden er 5 jaar over om het fossiel uit een blok zandsteen te hakken. Opmerkelijk is ook dat het tongbeen versteend is. Dat kan duidelijk maken hoe de oudste mensen spraken.

Zie voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Australopithecus_afarensis
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

er bestaat al een topc over dit onderwerp :wink:
(Maar tegenwoordig verdwijnen de nieuwe topic al even snel als ze aangemaakt worden --> ik doel op de laatste aanklikbare 10 actuele topics van de "lichtkrant " hierboven bij de index )
--->
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2213

ik citeer
BALOU ;
Opwinding in de wetenschappelijke wereld.

Zojuist zag ik op het nieuws een bericht dat in Ethiopië het oudste menselijke skelet ooit is gevonden. Het is zelfs nog ouder dan "Lucy uit 1974" Het gaat om de versteende resten van een driejarig meisje. Zelfs skelet-delen die normaal nooit bewaart blijven vanwege het zachte materiaal zijn bij deze vondst aangetroffen. Zo is het tongbeen bewaart gebleven, en de vorm daarvan alleen is al pure sensatie. Men zou daaruit kunnen afleiden wat voor geluiden deze mensachtigen moeten hebben gemaakt, en of er sprake geweest kan zijn van de mogelijkheid om een "taal"te spreken.
TSJOK
Het gaat om de vondst van het oudst bekende juveniele fossiel van
australopithecus afarensis
ondertussen officieel de ethiopische naam Selam (Ethiopisch voor vrede)gekregen

Zie hier meer in het Nederlands ; --->
http://groups.msn.com/evodisku/glosa.ms ... ssage=2645

Lucy's little sister./
Afbeelding

http://scienceblogs.com/pharyngula/2006 ... ears_o.php

"Lucy's Baby"
Afbeelding

http://news.nationalgeographic.com/news ... hotos.html

NATURE
http://www.nature.com/news/2006/060918/ ... 918-5.html
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Onzin, dat zijn gewoon hele oude mensen die, zoals de bijbel verteld honderden jaren oud kunnen worden, en dan vergroeien de botten! :lol:

(O.K. ik ga stofzuigen)
hetty
Geregelde verschijning

Bericht door hetty »

Hoi,

Nou las ik vandaag in de krant dat het kind Dikika heet. Naar de ethiopische streek waar ze is ontdekt. :?:

3,3 jaar geleden stierf er een klein meisje in Afrika. Het is verbijsterend dat ze nu gevonden is en van zoveel belang voor de wetenschap.

groetjes.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

hetty schreef:Hoi,

Nou las ik vandaag in de krant dat het kind Dikika heet. Naar de ethiopische streek waar ze is ontdekt. :?:

3,3 jaar geleden stierf er een klein meisje in Afrika. Het is verbijsterend dat ze nu gevonden is en van zoveel belang voor de wetenschap.

groetjes.
Je zegt dat het verbijsterend is. Wat voor betekenis heeft deze gebeurtenis voor de rest van jouw leven dan?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

groetjes.
Hetty, is dit sarcastisch bedoeld? In de zin van dat de dateringsmethodieken totaal niet deugen?
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

MOODY BLUE schreef:

groetjes.
Hetty, is dit sarcastisch bedoeld? In de zin van dat de dateringsmethodieken totaal niet deugen?
Het lijkt er toch iets op dat dat verbijsterend slaat op enig wantrouwen?
hetty
Geregelde verschijning

Bericht door hetty »

Nee, Totaal niet. Ik moet je teleurstellen :mrgreen:

Het is gewoon zo bijzonder dat zo'n kindje, maar drie jaar geworden, totaal in de vergetelheid geraakt, (en ook nooit beroemd geweest natuurlijk) na miljoenen jaren nu ineens wereldnieuws is.

groetjes.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

hetty schreef:
Nee, Totaal niet. Ik moet je teleurstellen :mrgreen:

Het is gewoon zo bijzonder dat zo'n kindje, maar drie jaar geworden, totaal in de vergetelheid geraakt, (en ook nooit beroemd geweest natuurlijk) na miljoenen jaren nu ineens wereldnieuws is.

groetjes.
Gelukkig is het een andere betekenis van verbijsterend dan ik dacht. Het bijzondere is natuurlijk dat zo'n groot deel van een skelet 3,3 miljoen jaar bewaard is gebleven.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie