Staat Illinois stemt in met homohuwelijk

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lucy
Forum fan

Staat Illinois stemt in met homohuwelijk

Bericht door Lucy »

Het Huis van Afgevaardigden van de Amerikaanse staat Illinois heeft nipt ingestemd met het homohuwelijk.

Gouverneur Pat Quinn heeft gezegd de wet te ondertekenen zodra hij deze op zijn bureau krijgt, meldden The New York Times en The Chicago Tribune.

Het wetsvoorstel kreeg 61 stemmen voor, tegenover 54 tegenstemmen. Illinois is daarmee de vijftiende staat waar mensen van hetzelfde geslacht met elkaar kunnen trouwen. Homostellen konden in de Amerikaanse staat al wel een samenlevingscontract afsluiten. Vanaf 1 juni 2014 kunnen ze nu ook in het huwelijksbootje stappen.

Bron: http://www.nu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Jinny

Re: Staat Illinois stemt in met homohuwelijk

Bericht door Jinny »

Pfoei, heel langzaam worden de yanks wakker....
Nog 35 oid te gaan...
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Afbeelding
Geleend van Star Trek-acteur en homo-activist George Takei
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Jin schreef:Pfoei, heel langzaam worden de yanks wakker....
Nog 35 oid te gaan...
En vandaag stond op dezelfde site dat Hawaï het ook toe gaat staan! Yes!!! :thumbright:
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Jinny

Bericht door Jinny »

34 to go.... :D
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Jin schreef:34 to go.... :D
en nog zo'n 170 tot 180 landen tout court
zelfs in de Eu zijn een og landen die me doen verbazen dat die geen hiomohuwelijk kennen (Dui, Finland, Luxemburg,...)
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Yes! Het is zover! Hawaii staat het vanaf nu toe! Zie hier: http://www.nu.nl/buitenland/3627138/haw ... elijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Homohuwelijken nou ook toegestaan in Las Vegas!

Wie Las Vegas zegt, zegt trouwen. De stad in de Amerikaanse staat Nevada is dé plek op aarde als het gaat om gekke en speciale huwelijksvoltrekkingen.

Tot voor kort konden alleen heterostellen in Las Vegas trouwen, maar vanaf nu mogen ook homoseksuelen elkaar het ja woord geven in de huwelijks hoofdstad van de wereld. Sinds de legalisering van het homohuwelijk in Las Vegas, zet de stad nu slim in op deze nieuwe doelgroep.

Middels een campagne wil je stad laten weten dat nu ook twee mensen van het zelfde geslacht welkom zijn om elkaar het ja woord te geven. Sinds enkele dagen zijn er maar liefst 11 staten in Amerika bijgekomen waar het homohuwelijk nu is toegestaan. De teller staat in totaal op 31 Amerikaanse staten.

De autoriteiten in Las Vegas lieten weten blij te zijn met de legalisering.

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Lucy schreef:
Middels een campagne wil je stad laten weten dat nu ook twee mensen van het zelfde geslacht welkom zijn om elkaar het ja woord te geven. Sinds enkele dagen zijn er maar liefst 11 staten in Amerika bijgekomen waar het homohuwelijk nu is toegestaan. De teller staat in totaal op 31 Amerikaanse staten.

De autoriteiten in Las Vegas lieten weten blij te zijn met de legalisering.

Goed nieuws.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

PietV. schreef:
Goed nieuws.
Nou en of! :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ook Amerika komt er wel. Over 25 jaar bestaat de doodstraf nergens meer en is homohuwelijk normaal. Je moet ze gewoon de tijd gunnen wakker te worden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

dikkemick schreef:Ook Amerika komt er wel. Over 25 jaar bestaat de doodstraf nergens meer en is homohuwelijk normaal. Je moet ze gewoon de tijd gunnen wakker te worden.
Dat denk ik eigenlijk ook. Toch is de VS (nog) wel enorm christelijk hoor. Laatst kwam op het nieuws dat slechts 1,6%(!!) van de Amerikanen er echt voor uitkomt atheïst te zijn, dus dat is wel heel weinig. ( http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... oord.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;)
Maar ik vind het wel heel goed dat een land dat zo strenggelovig is, mensen steeds meer vrijlaat in hun keuzes en dat soort dingen. =D>
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit lees ik:
Zelfverklaarde atheïsten zijn schaars - ongeveer 1 procent van de bevolking -, maar uit eerdere metingen van Pew Research bleek al dat een derde van de Amerikaanse volwassenen zich 'niet religieus' noemt.
Er is dus hoop!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

dikkemick schreef:Dit lees ik:
Zelfverklaarde atheïsten zijn schaars - ongeveer 1 procent van de bevolking -, maar uit eerdere metingen van Pew Research bleek al dat een derde van de Amerikaanse volwassenen zich 'niet religieus' noemt.
Ja, dat zeg ik: er zijn in werkelijkheid veel meer atheïsten, maar slechts zo'n 1,6% durft ervoor uit te komen. Eigenlijk heel triest. Je zou eigenlijk moeten mogen geloven wat je wilt, zolang je je daarbij maar aan de wet houdt natuurlijk. Wat dat soort dingen betreft, is het in bijvoorbeeld Nederland veel beter gesteld met de mensenrechten, toch?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie