Karssenberg schreef:Bonjour schreef:
De claim dat religie een antwoord heeft op de grote vragen is uiterst twijfelachtig.
Dat kan zijn, maar dan blijf je steken in de ontkenning. De atheïsten proberen aan te tonen, wijzend op het kwaad en het lijden in deze wereld, dat er geen god kan zijn, in ieder geval geen goede god.
Maar vervolgens durven zij niet de consequenties van hun eigen conclusies onder ogen te zien. Er is geen god. We moeten het doen met deze wereld zonder god en zonder hemel. Zo simpel is het. We zullen er wat van moeten maken met elkaar als mensen.
Ik zie het blijven steken in de ontkenning en het niet de consequenties van godloosheid onder ogen durven te zien niet. Je bent hier onhelder in je aantijgingen. Je schijnt iets voor ogen te hebben wat betreft atheïsten, maar het komt er niet uit.
Maar wat moet een atheïst in een wereld zonder god?
Wat een wereldvreemde vraag.
God in je leven missen is niet erger dan naar het buitenland gaan en ontdekken dat je daar geen hagelslag meer op je brood kunt doen.
"Wat moet je in een wereld zonder hagelslag?"
Ik vraag me overigens altijd af wat christenen hier zo nodig zoeken. Mensen die een hiernamaals preferen boven dit leven zijn dit leven onwaardig. Ze zijn aardelasteraars.
Het enige wat erop zit is om die god, die niet bestaat toch steeds weer voor het voetlicht te halen.
Wat een onzin. De meeste atheïsten laten gelovigen eenvoudig links liggen en ze gaar koken in hun eigen keuken met spruitjeslucht.
En waar moet je dan die god, die niet bestaat en die je toch wilt bestrijden vandaan halen? Toch maar uit de bijbel dan.
Wat is daar zo vreemd aan? Zolang er mensen zijn die aan bijbelgodwaan lijden is het nuttig dat er therapieën aangeboden worden om ervan verlost te worden.
Atheïsten weten heel goed hoe het niet is. Maar hoe het wel is?
Wat is er mis met leven met vraagtekens in je leven wat betreft bepaalde zaken zoals het ontstaan van het leven? En wat betreft seculiere opinies met betrekking tot een goed individueel leven, of goede samenlevingen, die zijn overal op te vissen. Je kijkt blijkbaar nooit verder dan christelijke boekjes en preken.