Allahu Akbar. (Arabic: الله أكبر)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Allahu Akbar. (Arabic: الله أكبر)

Bericht door Cluny »

Hij verwondde een aantal agenten met zijn mes.
Hoe zou het met die agenten zijn?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Tsja, dat zijn eigenlijk de echte slachtoffers in deze.
Letterlijk zelfs.
Het valt mij ook op dat je daar niets over leest.

Deze dader verkeerde in veronderstelling dat hij nu door 7 maagden wordt verwend.
Tegenvallen doet hem dat niet, want hij heeft er geen weet meer van.
Zichzelf zal hij absoluut niet als slachtoffer hebben gezien, maar als held.
We moeten niet vergeten dat de IS heeft opgeroepen tot acties als deze en dat het niet meer dan logisch is dat daar af en toe gehoor aan wordt gegeven.
Zo heeft religie altijd al gewerkt.

"allahu akbar" heeft de afgelopen decennia een betekenis gekregen die het nooit meer zal verliezen.
Een strijdkreet die vergezeld gaat van doden.
Dat is erg jammer voor de moslims die het op een andere manier gebruiken en daar nu last van hebben.
Je kunt nu inderdaad in het openbaar beter geen allahu akbar meer roepen.
Ik kan me zo voorstellen dat er een hoop agenten zijn die het risico niet willen lopen en niet eerst gaan vragen wat er precies wordt bedoeld; ik kan het ze niet kwalijk nemen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De volgende dag in Frankrijk.
Ook hij schreeuwde tijdens de aanval "Allah Akbar".
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Drie incidenten in een week tijd in Frankrijk. 3 daders roepen "Allah Akbar" maar toch heeft het niets met de islam te maken volgens de meeste artikelen.

Als 3 aanslagen in een week tijd gebeuren waarbij de daders steeds "'Arbeiders aller landen, verenigt U!" of "Leve de paus" roepen, vraag ik me af of het ook gezien wordt als losstaande incidenten die niets met communisme of katholicisme te maken hebben.

Wat meer nuance hier:
http://www.volkskrant.nl/buitenland/fra ... ~a3816980/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het kunnen ook wanhoopsdaden zijn van verwarde mensen, die vele jaren onderdrukt zijn. Zoals er ook een theorie is (ook hier wel gebezigd), dat de wandaden in islamitische landen door moslims een gevolg zijn van onderdrukking door het westen en de voortdurende aanvallen op islamitische landen en bevolking en dekoloniale overheersing, allemaal door het westen, waardoor daders arm zijn, geen opleiding hebben genoten. geen baan hebben, gediscrimineerd worden en dus een uitzichtloos bestaan hebben.

Een protest dus, die niets met de islam te maken heeft, maar met sociale omstandigheden. Dat ze vaak de islam aanhangen is omdat de islam meer warme menselijkheid biedt met hoop en uitzicht op een vreedzaam en goed bestaan in het nu en het hiernamaals.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef:Drie incidenten in een week tijd in Frankrijk. 3 daders roepen "Allah Akbar" maar toch heeft het niets met de islam te maken volgens de meeste artikelen.
En als ze alle drie blijken zwart haar te hebben, heeft het daar dan ook iets mee te maken?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Vilaine schreef:Een protest dus, die niets met de islam te maken heeft, maar met sociale omstandigheden. Dat ze vaak de islam aanhangen is omdat de islam meer warme menselijkheid biedt met hoop en uitzicht op een vreedzaam en goed bestaan in het nu en het hiernamaals.
:lol:
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

axxyanus schreef:
gerard_m schreef:Drie incidenten in een week tijd in Frankrijk. 3 daders roepen "Allah Akbar" maar toch heeft het niets met de islam te maken volgens de meeste artikelen.
En als ze alle drie blijken zwart haar te hebben, heeft het daar dan ook iets mee te maken?
Het is zo dat vanuit "zwart haar" niet gemakkelijk een link met de islam te leggen is. Dat wordt vanuit het uitroepen van "Allah Akbar" al een stuk gemakkelijker.

Het volgende heeft waarschijnlijk ook niets met de islam te maken :

Driemaal raden wie het hier praktisch gezien feitelijk voor het zeggen hebben voor wat er in de zaal gebeurt (of mag gebeuren).
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De associatie wordt nog gemakkelijker als de islamioten die niet moslims willen verbieden om het Arabische woord voor "god" te gebruiken, hun zin krijgen. Uiteraard is dit ook een prima wet waarmee je kan bereiken dat de Sjiieten en Soenieten elkaar legaal uitmoorden.

En het mooiste is: Je moet dat woord gebruiken in de Islamitische geloofsbeleidenis vóórdat je een moslim bent. Dus dat is ook voorgoed geregeld. Er komt niet één moslim meer bij!
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef:
Volgens mij is nog nooit een aanslag gepleegd in naam van Zwart haar.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Zwart haar ..... , hoe kóm je erop!
Quintein
Geregelde verschijning

Bericht door Quintein »

Moslims dienen als fokvee voor de angstzaaiers.

Allahu akbar, ik vind het een prachtige taal of eigenlijk zijn het er een heleboel maar ze klinken in mijn oren allemaal mooi. Ik ken iemand die het daadwerkelijk deed, als ik hem tegenkwam zei begon hij altijd al arabisch te praten. Zelf heb ik er over gedacht farsi (perzisch) te leren, mooi ook qua lettertekens. Ik gooi er maar even iets positefs tegen aan in de kerstnacht.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Verwarde zwartharige man vernielt kerstversiering in Frankrijk.

Hij zou ook “Allahu akbar” geschreeuwd hebben. Ondertussen zo'n bekende kreet, dat ook verwarde niet-moslims dergelijke kreten kunnen uiten. Je weet het niet meer.

(Overigens je vraagt ook om problemen met kerstdecoraties en kerstmarkten in deze tijd. Maar daar gaat het nu even niet om).
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
vegan-revolution
Superposter

Als iets zwemt als een eend, eruit ziet als een eend en zich gedraagt als een eend, dan heb je politici, mediadespoten en ander zeer intelligent volk dat zich boven het gemene volk verheft (of verheven voelt) nodig om uit te leggen dat het toch geen eend hoeft te zijn.

Vervang "eend" door "leeuw" en het laat zich raden dat dit, met een dergelijke verheven instelling en inzicht, in een praktische ontmoeting met zulks, tot zeer voorstelbare praktische problemen kan leiden.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Quintein schreef:Moslims dienen als fokvee voor de angstzaaiers.
Wellicht dacht onderstaande brandbommengooier er ook zo over en besloot dat fokvee te BBQen:
NOS schreef:
Gewonden door brandbom in moskee Zweden
Vandaag, 17:42 Buitenland

In Zweden zijn vijf mensen gewond geraakt bij een brand in een moskee.
Ooggetuigen zagen dat iemand iets naar binnen gooide waardoor brand ontstond.
***knip***

Bron
Nou nog ff afwachten of de brandbommengooier tot 'gewone' psychiatrische patiënt wordt gepromoveerd of wellicht toch een terrorist mag heten. Een Islamitische terrorist of wellicht een AntiIslamiseringsterrorist?

Los daarvan, niet alleen het Midden-Oosten IS een hete winter tegemoet aan het gaan,
ik verwacht dat dalik ook 'hier in Europa' de hitte flink opgevoerd IS
.
Gesloten