klopt, maar het belangrijkste is dat je niet kunt zeggen dat daardoor de hele atheistische visie slecht is. Er is geen sprake van een ideologische dictatuur. Dat kun je van de |Islam NIET zeggen. Als een Moslim een vrouw stenigt omdat 4 moslims zeggen dat zij overspelig was, dan kun jij niet zeggen dat daardoor de Islam GEEN slechte ideologie is.Gerard R. schreef:A. T. Jist schreef:Maar dat betekent niet, dat de hele groep atheïsten slecht is.Als ik als ik als atheist een Homo van het dak gooi omdat ik vind dat je dat met homo's moet doen,
dan ben ik een slecht men zou je kunnen zeggen.
Of ben jij VOOR steniging? En als de Islam dat promoot(steniging) en jij die ideologie omarmt dan vindt ik dat je daar wel degelijk op aangesproken mag worden, want door te zeggen dat JIJ die Islam omarmt keur je het goed!!!
Als een atheist een vrouw stenigt dan gaat dat verhaal totaal niet op. Een andere atheist zal zeggen dat hij/zij dat niet goed vind(op zn minst). Hij/zij hoeft het ook niet goed te vinden omdat zijn/haar atheism hem/haar dat opdraagt.
Daar zit het grote verschil.