terrorisme---is it me or them???????

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hutje0611
Contacteer:

terrorisme---is it me or them???????

Bericht door hutje0611 »

ik kom net dit woord tegen en ik word me meteen bewust van het hele dilema wat eigen lijk al beantwoord is als je er met een oog naar kijkt :wink:
de vraag is altijd bij dit onderwerp is het me, or is it them?

nou als je eens met een eenvoudige kijk op het woord " t-error-is-me" bekijkt dan zal je mischien eens anders naar het woord gaan kijken dan dat je dat eerder mischien al hebt gedaan....
wat is jullie mening hierover....zie ik nu spoken of ligt toch aan mij :wink:

met veel respect....
de groeten houdoe
cyril
als alles niets is en niets is alles dan is alles alles
en dan de mooiste van allemaal waar ik mee ben wezen zoeken.....mona lisa
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

"als alles niets is en niets is alles dan is alles alles"

..en niets is niets natuurlijk, daaruit volgt dat iets iets moet zijn!

Ik snap eigenlijk niet waar je naartoe wil met dit topic :?:
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Dit ietwat speciaal onderschift en verder uw bezig zijn met het ontleden van woorden zoals " e-co-no-mie " en " t-error-is-me " , komen me toch erg bekend voor ...
Ah ik weet het misschien weer ... Jij bent de beroemde morosoof QAKI ?

Welkom , wie je ook moge zijn .... het zal dit forum zeker wat opfleuren vooraleer je
het begraaft onder uw wijsheden ... :wink:

"als alles niets is en niets is alles dan is alles alles" .......(knip ) ....
IIk snap eigenlijk niet waar je naartoe wil met dit topic
Je snapt dus eigenlijk ook niets van dit alles ? :)
hutje0611
Contacteer:

Bericht door hutje0611 »

Ah ik weet het misschien weer ... Jij bent de beroemde morosoof QAKI ?
na dat je mij mor-o-so-of qaki noemt, weet ik niet goed hoe ik dat moet zien.
ik neem alles maar voor positief aan.....
Welkom , wie je ook moge zijn .... het zal dit forum zeker wat opfleuren vooraleer je
het begraaft onder uw wijsheden ...
dat kan als compliment overkomen, maar ik beschouw mijn eigen zelf niet als wijs, in die zin dat dat impliceert dat ik alles wat ik opschrijf, uit me eigen heb geleerd en ik ben sinds kort meer bewust geworden dat alles wat we in deze wereld zien horen en leren, toch zeker niet kan zonder de inspiratie van god"als je gelooft in hem\haar" maja das mijn gevoel en ik respecteer je woorden.....
Quote:
"als alles niets is en niets is alles dan is alles alles" .......(knip ) ....
IIk snap eigenlijk niet waar je naartoe wil met dit topic

Je snapt dus eigenlijk ook niets van dit alles ?
het feit dat hij er open voor staat om zich in dit item zichzelf te willen laten horen, is al positief als je ziet dat vele er niet open staan om hun eigen ziel te leren ontdekken.

maja om je nog wat bewuster te maken van de wereld waar in we leven heb ik nog een mooi woord wat voor velen dagelijks in hun ogen verschijnt zonder er eigenlek er de betekenis van te zien, zoals ik 32 jaar lang heb gehad.....

DOLBY DIGITALL----->in mijn ogen kan hier ook een boodschap staan die voor iedereen een wereld kan doen openen zonder dat ze er ooit bij stil hebben gestaan.....
lees het eens zo......DO-L-BY DIG-IT-ALL :D
probeer eens een voorbeeld te vinden uit je dagelijkse leven, en kijk er eens zo naar met je hart open en verstand op nul....
suc6
groeten en houdoe....
cyril
Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko »

Quote:

het begraaft onder uw wijsheden ...

dat kan als compliment overkomen, maar ik beschouw mijn eigen zelf niet als wijs, in die zin dat dat impliceert dat ik alles wat ik opschrijf, uit me eigen heb geleerd en ik ben sinds kort meer bewust geworden dat alles wat we in deze wereld zien horen en leren, toch zeker niet kan zonder de inspiratie van god"als je gelooft in hem\haar" maja das mijn gevoel en ik respecteer je woorden.....
Euh,het kan aan mij liggen maar het was puur sarcastisch bedoelt denk ik. :?
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.
hutje0611
Contacteer:

Bericht door hutje0611 »

Euh,het kan aan mij liggen maar het was puur sarcastisch bedoelt denk ik.
tja weer een voorbeeld...sarcastisch oftewel-----sar-cast-isch :wink:

dat is ook de reden dat ik het als positief benader, en zo me niet laat beinvloeden van al wat negatief is en bevooroordeelt......

maja ieder zijn/ of haar visie :wink:

groetjes
en houdoe
cyril
reddish
Forum fan
Contacteer:

Bericht door reddish »

hutje0611 schreef:DOLBY DIGITALL----->in mijn ogen kan hier ook een boodschap staan die voor iedereen een wereld kan doen openen zonder dat ze er ooit bij stil hebben gestaan.....
lees het eens zo......DO-L-BY DIG-IT-ALL :D
Ja ho ho.... Als je spelfouten toelaat dan maak je het jezelf wel iets te makkelijk! Het audiosysteem heet "Dolby Digital".

Dit doet mij denken aan het (verwante?) gedachtengoed van de "numerologie". Ik heb ooit zo iemand met een strak gezicht zien beweren dat hij gebruik maakte van de "one-off" regel, i.e. als je door een mooie numerologische berekening er ééntje naast zit, dan is het eigenlijk ook wel goed (zucht).

Met alle respect: voor mij als redelijk met beide benen op de grond staand mens is het moeilijk om de gedachte die jij probeert uit te dragen te plaatsen, of zelfs maar te volgen. Dat kan aan mij liggen, maar het is vanuit mijn perspectief meer voor de hand liggend om aan te nemen dat jouw gedachten omtrent deze materie enigzins verward zijn; i.e. het is vanuit mij bezien (gezien jouw enkele posts) meer waarschijnlijk dat jij vanuit een milde vorm van verwardheid de wereld ziet, dan dat ik (en de meeste andere mensen) met oogkleppen rondlopen, zoals jij denkt (toch?)

Om mijn voorlopige conclusie hierover bij te stellen is het voor mij belangrijk dat jij enige geloofwaardigheid opbouwt als iemand wiens mening meer is dan ongestructureerde mentale losse flodders. Dat gaat in elk geval wat mij betreft niet de goede kant op; ik hoop dat je dat kunt aanvaarden voor wat het is (i.e., geen belediging, maar een observatie).

Daarom zou ik je de kans willen geven om wat meer achtergrond over jezelf te verschaffen (wie ben je eigenlijk?) alvorens ik je berichten terzijde schuif als onzin (wat, eerlijk gezegd, wel mijn eerste impuls is).

EDIT: het zou daarbij helpen als je niet elk woord van meer dan twee lettergrepen uit mijn bericht gaat voorzien van kop-pel-te-kens :)

Met vriendelijke groet,

Sidney
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

na dat je mij mor-o-so-of qaki noemt, weet ik niet goed hoe ik dat moet zien.
ik neem alles maar voor positief aan..... (knip ) ... cyril

Is uw bewustzijns-ver-uimende methode een voorbeeld van surrea-lis-me of is het een op-risping veroorzaakt in uw boven-natuur-lijk-e kamer ? of is het gewoon sarc-as-me ?

OK , laat maar zitten ....

Het topic gaat over terrorisme , heb ik begrepen ...
Wat weet je te vertellen over terrorisme ?
is het T-error-isme ? Ter-roris-me ? Terror-is-me ? Terro-sis-me ? Terrroris-me ? Ter-rorsisme ?
euh ...
Graag uw mening over dit dil -emma ... euh ... di-lem-ma

Groe-ten
tsjo-k-vijfen-veert-ig

P.S.
hier heb ik een citaat voor je ; iets wat je als taal-rand-wetensc-happer wel zal interesseren
Het gaat over een paar van uw collega's :

].... De Vlaamse duizenddichter Willem Hietbrink beweert dat we de betekenis van een woord kunnen begrijpen door er goed naar te luisteren:
hospitaal komt van ‘huis-bed-hal',
appendix van ‘opeens-dik',
clitoris van ‘glij-door-is',
bordeel van ‘paard-hol'.
Woorden zijn dus ontstaan uit zinnen. Het is dezelfde gedachte die bij Jean-Pierre Brisset een eeuw eerder opkwam:
Israélite komt van ‘il sera élite'.
Hietbrink zou zeggen: ‘is rare elite'.

Natuurlijk komt direct de vraag op: als woorden zijn terug te brengen tot zinnen, waar komen de woorden in die zinnen dan vandaan? Maar dit is precies het raadsel dat elke, zogenaamd serieuze en geleerde, taalkundige theorie van de semantiek van woorden en zinnen ook onopgelost laat
. ....
Het volledige artikel over morosofie in de lage landen is hier lezen
---->
http://www.nrc.nl/cultuur/boeken/992587304701.html

Veel le-es-geno-t :wink:
Plaats reactie