EO Pagina

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Urbanfolkie84

EO Pagina

Bericht door Urbanfolkie84 »

Dit wordt de eerste keer dat ik iets post op het forum (behalve dan op de introductie pagina :wink: ) en ik hoop dat het mag van de moderators. Ik struin hier nu al een aantal weken op het forum en ik lees een hoop dingen en ik post niet zoveel omdat ik het idee heb dat de meeste hier veel verder zijn en beter ingelezen dan ik op dit moment ben.

Anyway, ik post nogal eens wat comments op de EO pagina, puur omdat ik het leuk vind om daar een beetje te trollen (maar ik denk ook om altruïstische redenen). Dit loopt vaak uit tot een discussie (wat ik het allerliefst heb gna gna :mrgreen: ) En hieronder staat een link naar zo'n discussie. Deze keer ook weer met mijn vaste sparringspartner op de pagina, een zekere Lucas. Het zijn best wel wat replies maar ik was benieuwd wat jullie ervan vonden.

De thread begint met een post onder mijn eigen naam,

Erik den Tuinder

https://www.facebook.com/evangelischeom ... hare_reply" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Urbanfolkie84 op 03 apr 2015 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
biemer
Ervaren pen

Re: EO Pagina

Bericht door biemer »

Welkom Erik, Ik ben degene die ook op EO facebook reageer :D als freethinker.nl
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Urbanfolkie84

Haha! Kijk! De man achter de mythe! :D Poeh! Wat zijn die EO'ers hardnekkig zeg! :lol:
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Urbanfolkie84 schreef:Haha! Kijk! De man achter de mythe! :D Poeh! Wat zijn die EO'ers hardnekkig zeg! :lol:
Nee hoor, het zijn gelovigen.. :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Urbanfolkie84

Haha! Zeer zeker! :D Ik vind het overigens wel cool dat jij in een paar zinnen kan verwoorden waar ik een hele lap tekst voor nodig heb :? . Als ik de overige posts daar zo lees, dan wordt je inmiddels wel verafschuwt daar op de pagina! :D
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Urbanfolkie84 schreef:Haha! Zeer zeker! :D Ik vind het overigens wel cool dat jij in een paar zinnen kan verwoorden waar ik een hele lap tekst voor nodig heb :? . Als ik de overige posts daar zo lees, dan wordt je inmiddels wel verafschuwt daar op de pagina! :D
Er zijn hier leden die dat nog beter kunnen..maar ook Hitchens, Dawkins en Harris zijn daar meester in. Veel hierover lezen helpt. Grappig is nl ook dat je vaak al weet wat de antwoorden zullen zijn. Als de beminde gelovigen geen argumenten meer hebben, zullen ze standaard antwoorden met;
-ik zal voor je bidden
-ik geloof toch lekker door o.i.d.
-blijf maar zoeken. Je vindt de waarheid nog wel
-discussieren heeft geen zin, want je zal eerst door de heilige geest geraakt moeten worden.
De wat meer reactionaire christen zal over hel en straf beginnen.
Afin, ik word idd ook uitgekotst, maarja werd jezus dat ook niet :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom Erik je naam ben ik vaak tegen gekomen op het EO facebook. Ik post afwisselend onder eigen naam en piet vrijdenker. De noodzaak van nuance is daar hard nodig. Alleen de vraag is altijd hoe lang willen ze kritische meningen die het niveau amen overstijgen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

PietV. schreef:Welkom Erik je naam ben ik vaak tegen gekomen op het EO facebook. Ik post afwisselend onder eigen naam en piet vrijdenker. De noodzaak van nuance is daar hard nodig. Alleen de vraag is altijd hoe lang willen ze kritische meningen die het niveau amen overstijgen.
Ja, dat laatste geldt ook voor http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Klopt ten dele K. Wij hopen al tijden dat jij wat onderbouwt nuance weet toe te voegen, maar het lukt je maar steeds niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie