Een zeer lijvig artikel in de Groene Amsterdammer van afgelopen weekend over marktwerking op de Universiteiten.
Het gaat hier voornamelijk, doch, helaas, niet alleen, om de VU. Nu zou ik blij moeten zijn dat men op die manier de VU ten gronde richt, maar dat ben ik niet. Ook al is ze gereformeerd, ook al is ze opgericht door Kuyper, (hoog)leraren verdienen het niet om op deze manier te worden behandeld. Afgerekend op opbrengsten !!!
GVD - in het onderwijs !!!! Dat wetenschappers dient af te leveren.
Helaas, moet ik ook toegeven, was het iemand van de PvdA- Jo Ritzen, die deze onzalige praktijk heeft menen te moeten invoeren.
Kennis (scholen), (openbare)nutsbedrijven, zorg, openbaar vervoer: het zijn geen 'gewone' bedrijven. Wat is het toch moeilijk dat in te zien!
Het bijbrengen van kennis en/of vaardigheden is niet te meten. En dan willen ze ook nog een ranglijst gaan aanleggen van zg 'goede' scholen. De idioten.
Het spijt me dat ik het artikel zelf niet kan linken, maar hopelijk kan iemand dat wel.
Marktwerking en universiteiten
Moderator: Moderators
Marktwerking en universiteiten
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Re: Marktwerking en universiteiten
Onlangs bleek een aantal studenten en leraren inderdaad niet van plan hiermee in te stemmen: bezetting Maagdenhuis
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Re: Marktwerking en universiteiten
Niet vreemd, dat niemand reageerde.
Geen enkele onderbouwing.
Niet eens de essentie van waarover het gaat.
Ik mag toch aannemen, dat De groene Amsterdammer een url adres had van die pagina en ook een bronvermelding, die gegeven had kunnen worden.
Geen enkele onderbouwing.
Niet eens de essentie van waarover het gaat.
Ik mag toch aannemen, dat De groene Amsterdammer een url adres had van die pagina en ook een bronvermelding, die gegeven had kunnen worden.
In de bump al even weinig achtergrond info en geen enkele bronvermelding.
Dit heeft geen zin.
Op deze manier komen er veel slotjes Henk.
Maria
Dit heeft geen zin.
Op deze manier komen er veel slotjes Henk.
Maria
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.