Els Borst

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Els Borst

Bericht door Fenomeen »

Wat een gedoe allemaal rond de dader. :?

Bron en meer; het internet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Ik denk niet dat deze daad kenmerkend voor gereformeerden is al zullen er ongetwijfeld onder de ouderen wel een aantal denken dat het zo moest zijn, Gods plan dan wel een Gods oordeel en een waarschuwing voor anderen.
NB: Doe wel en zie niet om.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

writer schreef:Ik denk niet dat deze daad kenmerkend voor gereformeerden is al zullen er ongetwijfeld onder de ouderen wel een aantal denken dat het zo moest zijn, Gods plan dan wel een Gods oordeel en een waarschuwing voor anderen.
God heeft het in ieder geval geweten. Daar zijn alle gelovigen het denk ik wel over eens. Of het Gods plan was, hangt af van de denominatie waarin je geïndoctrineerd bent.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: Of het Gods plan was, hangt af van de denominatie waarin je geïndoctrineerd bent.
Zolang er geen enge voorbeelden in het nieuws komen, zijn ook alle denominaties er over eens, dat God alles ziet en alles weet en een plan heeft met de mens.
Dat er niets is waar hij niet een oog op heeft en wel of niet toestaat.
HenkM schreef: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1151881 ... n-god.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo verschrikkelijk dom. Maar niet geheel onverwacht.
Alleen bij uitspraken zoals hier, gaan vele christenen hun voorhoofd fronsen.
Dan komen de absolute fundamentalisten en de meer vrijzinnig gelovigen met hun tegengestelde geloof en verklaringen.

Natuurlijk wist idioot van Andel ook wat zijn god zei.
Zie mijn huidige onderschrift:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Els borst komt door steekwonden om het leven

Ik was er al bang voor, maar het heeft er alle schijn van dat Els Borst vanuit religieus motief werd vermoord.

1. De uit een orthodox christelijk milieu afkomstige 'vermoedelijke' dader bracht Els Borst met messteken om het leven.
2. Een van de redenen die de verdachte naar voren bracht voor het ombrengen van zijn zus is het grote moeite hebben met haar abortus- en euthanasiestandpunt.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat vermoeden had ik ook al nadat zijn achtergrond bekend werd. Er werd in de media heel voorzichtig mee omgegaan want zoals gebruikelijk ligt het heel gevoelig als er religie in het spel is. Althans niet op deze plek maar maatschappelijk gezien.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

PietV. schreef:Dat vermoeden had ik ook al nadat zijn achtergrond bekend werd. Er werd in de media heel voorzichtig mee omgegaan want zoals gebruikelijk ligt het heel gevoelig als er religie in het spel is. Althans niet op deze plek maar maatschappelijk gezien.
Ik hoorde dat hij zijn zus ook om die reden had omgebracht. Toen viel bij mij het kwartje al: thema euthanasie --> religieus gestoorde man --> moord op Borst.
Het werd/wordt(?) nog niet met zoveel woorden gezegd, maar de link is helder. Zie ook moord op artsen in Amerika.

edit:
41 messteken! Wat een vreselijk gestoorde malloot...en wat erg voor Borst en familie...

Nog een edit:
...dat Van U. - uit een orthodox christelijk milieu - en zijn zus anders over euthanasie en abortus dachten.
Beide dachten hierover dus hetzelfde? Dus dit is niet de reden voor moord op zijn zus Loïs.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MoreTime schreef: 41 messteken! Wat een vreselijk gestoorde malloot...en wat erg voor Borst en familie...
Gaat om een gestoorde, waarbij motieven wellicht door diens achtergrond zijn ingegeven maar ik zou het niet een religieuze moord noemen. Dat is teveel eer. Gewoon benoemen als halsmisdaad door verwarde en gestoorde figuur is voldoende.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Bart van U. heeft donderdagmiddag in de rechtbank van Rotterdam de moord op oud-minister Els Borst bekend.

Bron en meer:

http://www.nu.nl/algemeen/4209197/bart- ... borst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Een goddelijke opdracht kreeg hij. Dat zeggen sommige evangelisten ook.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het gedrag lijkt mij voortkomen uit een psychiatrische stoornis, daar zullen we niet in mening over verschillen maar je kunt m.i. dit niet op het bordje 'religie' schuiven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:Het gedrag lijkt mij voortkomen uit een psychiatrische stoornis, daar zullen we niet in mening over verschillen maar je kunt m.i. dit niet op het bordje 'religie' schuiven.
Het begrip stemmen horen is inderdaad een psychiatrische aandoening, de Bijbel staat vol met mensen die stemmen horen. Ik trek de lijn even door naar het religieuze perspectief. Als er in grote lijnen overeenstemming is dat we hier te maken hebben met een ziektebeeld, wat doen de gelovigen met andere gevallen. Ik stel de vraag in algemene zin en dan met name gericht aan een andere grote groep.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

In ieder geval een zeer opmerkelijke reactie van het RD, dat kennelijk vind dat mensen die de stem van god horen psychisch ziek zijn:
Geweld van burgers is in onze rechtsstaat altijd en in alle opzichten verwerpelijk en strafbaar. Daarover hoeft geen enkele onduidelijkheid te bestaan. Moord is moord, wat het motief van de dader ook is en van wie hij ook zegt een opdracht gekregen te hebben.
Zonder in een woordenspel te vervallen –daarvoor is de zaak veel te ernstig– is het wel duidelijk dat Van U. psychisch veel te ziek is. Dat blijkt ook uit het feit dat hij, naast mevrouw Borst, tevens zijn eigen zus om het leven gebracht heeft. Dat hij ernstig ziek is, maakt de daad echter niet minder gruwelijk.
http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... n_1_970132" onclick="window.open(this.href);return false; (Link werkt niet op zondag).
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Dat beloof ik schreef:In ieder geval een zeer opmerkelijke reactie van het RD, dat kennelijk vind dat mensen die de stem van god horen psychisch ziek zijn:
Eigenlijk de enige echt oprechte mening die ik tot nu toe heb gehoord in medialand. Verbazingwekkend dat het RD de voortouw neemt in het afrekenen met dit soort gasten. De rest praat er om heen, of zit te mompelen is het nu een politieke daad? De Volkskrant vanmorgen een paginagroot artikel, maar geen aandacht voor iemands geloof, stemmen horen en het afrekenen van een persoon die gedemoniseerd is door een substantieel deel van de Nederlandse bevolking. Zijn zus was voor abortus, euthanasie en verklaarde hem voor gek. Genoeg redenen volgens Bart van U. om haar om te brengen.
Bij Tan zat men ook te draaien, hij had kunnen vragen aan Pia Dijkstra (goddeloos en enkele jaren theologie) wat vind je van mensen die Jezus, God en Maria tegen komen in een visioen en deze God gaat zelfs nog even een paar woorden richten met het verzoek om Els Borst om te brengen? Dan had ze waarschijnlijk vertelt dit zijn idioten, nooit serieus te nemen persoonlijkheden rijp voor een inrichting. De vervolgstap laat zich raden, wat vind je van verhalen waarin Mozes, Jezus etc stemmen horen... Zit de Bijbel vol met schizofrenen of zijn het slechts propagandistische verhaaltjes.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Discussie of misdaden of anderszins strijd nu wel of niet religieus of politiek gevoed wordt afgesplitst
Misdaden/strijd gevoed door religie of politiek

Hier verder met afwikkeling van het proces en veroordeling van de moordenaar van Els Borst.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie