Ik snap iets niet over de Islam!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Beagle1831
Ervaren pen

Re: Ik snap iets niet over de Islam!

Bericht door Beagle1831 »

Vilaine schreef:Dat de vluchtelingen ooit geleerd hebben wat de wetten in west Europa zijn, welke normen en waarden we hier hanteren, betwijfel ik.
Je zou het kunnen betwijfelen als je dit zo ziet toch ?
Fish schreef: Er willen zoveel Syriërs naar Duitsland omdat iemand (uit de regering) daar gezegd heeft alle Syriërs zijn welkom hier. En ze willen wel naar een rijk land zoals Zweden en niet naar de armere landen in Europa. Ze blijken dus welingelicht.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Het ligt er natuurlijk maar aan waarover vluchtelingen welingelicht zijn.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Er willen zoveel Syriërs naar Duitsland omdat iemand (uit de regering) daar gezegd heeft alle Syriërs zijn welkom hier. En ze willen wel naar een rijk land zoals Zweden en niet naar de armere landen in Europa. Ze blijken dus welingelicht.
De meeste vluchtelingen hebben al familie hier, of leren onderweg iemand kennen die hier al familie heeft. Velen hebben een smartphone; we hebben het niet over kansloze Afrikanen, maar over mensen die tot voor relatief kort een goed bestaan hadden. Er zijn Facebook pagina’s waarop precies wordt uitgelegd wat de voordelen zijn van ieder land en hoe je e.e.a. moet aanpakken. Of websites waar je informatie kunt vinden. Als eentje het weet, dan weet binnen de kortste keren iedereen het in de groep. Die mensen zijn niet anders dan jij en ik, iedereen zou in deze situatie willen weten waar ze aan toe zijn, en iedereen wil in ieder geval naar een land waar het veilig is. Ik zie deze mensen niet als economische vluchtelingen maar als oorlogslachtoffer.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef: Onder die mensen zouden zich inderdaad ook radikalen kunnen bevinden, al heb ik daar geen betrouwbare gegevens over.
En het wordt nog lastig die er uit te zeven Peter.

Binnen 40 uur en voor 825 dollar had een journalist een Syrisch identiteitsbewijs
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2449 ... te___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

lanier schreef:Ik zie deze mensen niet als economische vluchtelingen maar als oorlogslachtoffer.
Voor diegenen onder hen die inderdaad oorlogslachtoffers zijn. Er zijn ook "veinzers".
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Die heb je overal. Er zijn ook Nederlanders die ik het liefst het land uit zou willen schoppen. Er zijn altijd mensen die het verpesten voor de rest.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mag ik er op wijzen dat er andere onderwerpen zijn waar men het vluchtelingenprobleem kan bespreken. Dit onderwerp gaar over moslims die naar niet-moslim landen komen - omdat ze verwachten het daar beter te hebben dan in het moslim-land waar zij vandaan komen - en/of hun nakomelingen, en die er vervolgens over klagen dat het geen moslim- landen zijn.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

lanier schreef:Die heb je overal. Er zijn ook Nederlanders die ik het liefst het land uit zou willen schoppen. Er zijn altijd mensen die het verpesten voor de rest.
Deze dooddoener kan alleen niet verhullen dat onder bepaalde bevolkingsgroepen bepaalde mensenrechtenschendende gebruiken gemiddeld meer ingang vinden dan in andere bevolkingsgroepen, waarbij dan ook nog eens de gemiddelde graduele ernst en aard van de mensenrechtenschendingen hoger is.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Beagle1831 schreef: Je zou het kunnen betwijfelen als je dit zo ziet toch ?
Fish schreef: Er willen zoveel Syriërs naar Duitsland omdat iemand (uit de regering) daar gezegd heeft alle Syriërs zijn welkom hier. En ze willen wel naar een rijk land zoals Zweden en niet naar de armere landen in Europa. Ze blijken dus welingelicht.
De vraag is, of ze of ze ingelicht worden, voor ze op pad gaan, over de wetten, zeden, normen en gewoontes in Europa.
Kortom, hebben ze voordat ze vertrekken in inburgeringscursus gedaan.

Waar Fish het over heeft lijkt me meer de mond tot mond reclame, al dan niet op waarheid gebaseerd.
Overigens zullen verreweg de meeste vluchtelingen de oorlogsomstandigheden willen ontvluchten en zal het hun worst wezen waar ze terecht komen, als ze maar veilig zijn. Wellicht alleen een voorkeur voor een land met normen en waarden, die bij hun cultuur en religie aansluiten. Ik neem aan, dat ze liever naar een moslimland willen dan naar een seculiere samenleving als in (noord) west-Europa. Door de grenssluitingen worden ze tegengehouden te kunnen verder trekken naar de voormalige islamitische sovjetlanden en gedwongen naar Duitsland en Zweden te gaan. Nou lijkt me Zweden niet bepaald een land waar ze echt graag heen willen. Ik meen dat asielzoekers daar nogal eens klagen over het koude weer, het voedsel daar, de huisvesting en het afgelegen zijn van veel steden waar ze terecht komen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef:Mag ik er op wijzen dat er andere onderwerpen zijn waar men het vluchtelingenprobleem kan bespreken. Dit onderwerp gaar over moslims die naar niet-moslim landen komen - omdat ze verwachten het daar beter te hebben dan in het moslim-land waar zij vandaan komen - en/of hun nakomelingen, en die er vervolgens over klagen dat het geen moslim- landen zijn.
Inderdaad Peter. En volgens mij heb ik daar nog steeds geen antwoord op gehad al heb ik geen zin om alle pagina's terug te lezen. Waarom kunnen Chinezen, Vietnamezen en Indonesiers wel intregeren en Moslims niet?

Hier een voorbeeld:

http://www.breitbart.com/national-secur ... mmunities/" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom is dat zo? Waarom willen ze de wetten uit het land waar ze vandaan komen in het land waar ze als vluchteling ooit geaccepteerd zijn weer invoeren? Ik had er ooit een mooi plaatje van maar kan deze niet zo snel vinden. Nog even zoeken dus.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Dit is het plaatje wat ik bedoelde:

Plaatje (op verzoek) verkleint

Code: Selecteer alles

[sizedimg=80]http://i1078.photobucket.com/albums/w485/arendflier/image.jpg1_12.jpg[/sizedimg]
Bonjour
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Joden integreren ook niet, trouwens.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef:Joden integreren ook niet, trouwens.
Daar heb je helemaal gelijk in! Is mijn persoonlijke ervaring. Maar proberen ook niet in het land waar ze wonen, buiten Israel, hun geloof, godsdienst of wetten op te leggen aan anderen. En daarbij zijn ze absoluut tegen evangeliseren. Wanneer heb je hier de laatste problemen gehoord over Joden, of liever Israelisch die zich niet aanpassen? Ze doen hun ding, tuurlijk, maar ontstaat daar politieke onrust over? En wat dat betreft, de Joden buiten Israel beoefenen hun religie gewoon thuis. In Israel is dat natuurlijk anders maar daar gaat deze discussie niet over! Nu ik er beter over nadenk, waarom breng je de Joden naar voren?
We will dance again!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Vanwege je zin:
lost and not found yet! schreef: Waarom kunnen Chinezen, Vietnamezen en Indonesiers wel intregeren en Moslims niet?
Daar is dus nog een uitzondering op.

Bovendien bedenk ik me dat protestanten en katholieken 50 jaar geleden ook niet integreerden. Hoe sterker het geloof, hoe minder integratie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
vegan-revolution
Superposter

Bonjour schreef:Bovendien bedenk ik me dat protestanten en katholieken 50 jaar geleden ook niet integreerden. Hoe sterker het geloof, hoe minder integratie.
Al was het dan niet zo dat in die tijd onder hen mensen waren die besloten om niet-christenen te vermoorden vanwege hun ongeloof of vanwege belediging van het christendom of vanwege belediging van Jezus. Er waren toen ook geen christelijke landen waar je in het openbaar gegeseld werd of waar je hoofd eraf gehakt werd wegens belediging van het christendom of vanwege belediging van Jezus.

Het is altijd goed om ook de verschillen te zoeken.
Plaats reactie