Een echte feministe is een Moslimvrouw!!! Hihi

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

NedelandseM0slima

Een echte feministe is een Moslimvrouw!!! Hihi

Bericht door NedelandseM0slima »

Een echte feministe is een moslimvrouw !!!!!!
8)

De laatste tijd proberen sommige politici over de ruggen van moslimvrouwen heen te scoren door hen voor te stellen als onmondige en domme vrouwen die onderdrukt worden door hun brute broers en vaders. Wil men deze broodnodige discussie helder en zuiver voeren dienen politici, 'witte' feministen maar zeer zeker ook moslims zich op de hoogte te stellen wat de Islam zelf zegt over bijvoorbeeld: vrouwenrechten, eerwraak, educatie, vrije partnerkeuze, maagdenvlies mythe, het orgasme, echtscheiding, 2e vrouw, politieke loopbaan, huishouding, bezit en de eigen achternaam

Islam is niet hetzelfde als cultuur
De wijze waarop sommige Afrikaanse moslims/christenen met hun geloof omgaan (bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenissen) is anders dan de wijze waarop bijvoorbeeld Russische christenen/moslims met hun geloof omgaan. Zelfs een Zeeuwse Nederlandse gereformeerde gaat met zijn geloof niet hetzelfde om zoals een Bourgondische ingestelde Brabantse Katholiek en toch zijn zij beiden christenen.

Helaas is het zo dat het onrecht wat vrouwen wordt aangedaan door sommige moslims en andersgelovigen toegeschreven wordt aan de Islam. De sterke invloed van de middeleeuwse mediterrane cultuur, het gebrek aan algemene ontwikkeling en welvaart heeft zijn sporen achtergelaten in de wijze waarop sommige moslims uit armen landen denken over het recht van vrouwen.

Wat zeggen de bronnen van de Islam zelf over vrouwenrechten?
Er zijn twee bronnen te noemen waarop moslims hun theologische jurisprudentie op hebben ontwikkeld. Het eerste is de Koran, het woord van God wat via de aartsengel Grabriël in 23 jaar tijd geopenbaard is aan de profeet Moehammed (vrede zij met hem). Het tweede zijn enige honderdduizenden Hadith, dit zijn uitspraken, gedragingen van de profeet Moehammed. Een moslim probeert in zijn/haar leven zo veel mogelijk zowel innerlijk als uiterlijk het voorbeeld van de profeet Moehammed vzmh na te volgen.

Eer- of bloedwraak
De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

Recht op educatie
Het eerste woord waarmee de openbaring van de Koran begon was 'Iqrah' wat betekent 'lees'. De vrouwen van de profeet gaven bijvoorbeeld les aan mannen over de Islam. Zo heeft de profeet vzmh gezegd over studeren en het zoeken naar kennis dat het een verplichting is voor mannen en vrouwen van hun wieg tot aan het graf.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Het maagdenvlies mythe
Het maagdenvlies bestaat niet. Wat wel bestaat is een opstaand randje in de vagina wat mogelijkerwijze bij een vrouw kan gaan bloeden als zij voor het eerst intiem seksueel contact heeft EN zij daarbij gespannen of onvoldoende vooraf gestimuleerd is. De profeet vzmh heeft zelf het voorbeeld gegeven door te trouwen met vrouwen die geen maagd waren, behalve Aisha.

Het recht op orgasme
De profeet vzmh heeft gezegd dat mannen zich niet als een wilde ezel moeten storten op hun vrouw. Maar dat zij doormiddel van het creëren van voorspel elkaar in de juiste stemming moeten brengen. En dat wanneer een man zijn hoogtepunt bereikt heeft hij zijn vrouw niet onbevredigd mag laten.

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Het recht op geen tweede vrouw
In deze tijd dat presidenten aan sigarenseks met stagiairs doen en wethouders werkbezoeken aan tippelzones in praktijk brengen erkent de Islam de behoefte van mannen aan meer seks (99% van alle zedenmisdrijven gebeurt immers door mannen). Nochtans de behoefte van een man mag nooit ten koste gaan van het geluk van de 1e vrouw en het beschadigt hierdoor het vertrouwen van de vrouw in de zedigheid en kuisheid van haar man. Daarom dwingt de Islam mannen tot openheid van zaken en verlangens en geeft dus aan vrouwen hiermee automatisch het recht tot het beëindigen van het huwelijk middels de rechter indien zij een tweede vrouw in het leven van manlief onacceptabel vinden.

Het recht op een politieke loopbaan
Ondanks de 'voortrekkersrol' die Nederland zou vervullen op het gebied van vrouwenemancipatie is er nog een lange weg te gaan voordat wij een vrouwelijke minister-president zullen hebben. Islamitische landen als Pakistan, Turkije en Indonesië zijn in dit geval een voorbeeld voor o.a. Nederland, België en de VS.

Het recht op hulp in de huishouding
De profeet Moehammed vzmh gaf het goede voorbeeld aan mannen door zijn eigen hemden te herstellen. Het huishouden is geen plicht voor de vrouw maar de man dient zorg te dragen dat het huishouden gebeurt. Evenmin is het zogen van een kind geen verplichting voor de vrouw. Het feit dat een vrouw kookt, zorgt voor de kinderen en echtgenoot is geen religieuze verplichting maar louter goedheid van haar.

Recht op bezit
Al het bezit van een vrouw, haar geld en hetgeen wat zij nog zal verdienen blijft ten allen tijde haar eigendom en is onvervreemdbaar. De man is verplicht om voor de vrouw te zorgen ook al verdient hij minder dan zij. Vanzelfsprekend mag een vrouw vanuit haar goedheid geld aan haar man geven, maar dit kan slechts op vrijwillige basis. Dit verklaart ook het verschil in het erfrecht. Het erfdeel wat een man ontvangt dient hij te delen met zijn gezin. Het erfdeel wat een vrouw ontvangt is voor haar alleen.

Recht op eigen achternaam
De naam die je als vrouw krijgt van je ouders is een deel van je identiteit. Het opgeven van je eigennaam is het opgeven van een deel van je identiteit. Islamitische vrouwen hebben het recht om hun eigen naam te blijven voeren nadat zij getrouwd zijn.

Recht op een nieuwe start na echtscheiding
Bij een echtscheiding waar kinderen vaak de dupe van worden neemt in het westen de moeder vaak de zorg voor de kinderen over. Vaders beginnen een nieuw leven en proberen te vaak onder hun financiële zorgplicht onderuit te komen. In de Islam gaan de kinderen na hun 7e levensjaar naar de vader die vervolgens volledig verantwoordelijk gesteld wordt voor de zorg van de kinderen. Dit stelt de vrouw in de gelegenheid om veel makkelijker (zonder kinderen) een nieuw leven op te bouwen eventueel met een nieuwe levenspartner. De penibele financiële situatie waarin een grote groep bijstandsmoeders leven is extra schrijnende vergeleken met dat van de gescheiden vrolijk 'alleen' verder levende ex-man. (zie ook het artikel: Echtscheiding en het recht van het kind)

Conclusie
Het feit dat er elke dag auto ongelukken gebeuren betekent niet dat men alle verkeersregels en verkeersborden moet afschaffen. Het feit dat er verkeersslachtoffers vallen heeft in veel gevallen te maken onbekendheid met de verkeersregels, het niet nakomen van deze verkeersregels of roekeloos rijgedrag.

Zo is het ook wat betreft met de rechten die Islamitische vrouwen hebben. Deze regels en adviezen worden niet na geleefd door onbekendheid, luiheid en soms zelfs wreedheid van sommige mannen. Wil men iets doen aan de rechten van moslimvrouwen dan dienen moslims hand in eigen boezem te steken en te kiezen voor het geloof en soms tegen de cultuur welke vrouwen onderdrukt.

Wil men werkelijk de positie van moslimvrouwen veranderen dan is het meest belangrijkste dat andersgelovigen het valse superioriteitsgevoel wat sommigen van hen uiten via hoogmoed, arrogantie en meewarige blikken achterwege laten. En Islamitische vrouwen met of zonder hoofddoek respectvol te accepteren als gelijkwaardig en hen dezelfde kansen en mogelijkheden te geven op de arbeidsmarkt en onderwijs zonder dat zij een deel van haar identiteit hiervoor hoeven op te geven!!!! :wink:
..*..Zoek toevlucht Alleen bij Allah(swt)...Werp je neer..Huil en laat je gaan...Waarlijk Allah zal je belonen voor elke oprechte traan!!!!..*...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Copypasten van Imam Hazelhoef kende we hier al
http://www.moslima.nl/vrouw/feministe.html
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
NedelandseM0slima

oh wist ik niet hoor ;)
bij mij zat het namelijk in mijn mailbox
..*..Zoek toevlucht Alleen bij Allah(swt)...Werp je neer..Huil en laat je gaan...Waarlijk Allah zal je belonen voor elke oprechte traan!!!!..*...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Heb jij dan last van wonderbaarlijke verschijningen in je mailbox???
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Ja, de vrouwen boffen maar met de islam.

Aisha: Vrouwen zijn honden.

bukhari Volume 1, Book 9, Number 490:

Narrated 'Aisha:

The things which annul the prayers were mentioned before me. They said, "Prayer is annulled by a dog, a donkey and a woman (if they pass in front of the praying people)." I said, "You have made us (i.e. women) dogs. I saw the Prophet praying while I used to lie in my bed between him and the Qibla. Whenever I was in need of something, I would slip away. for I disliked to face him."

In de hel zijn de meerderheid vrouwen:

bukhari
Volume 1, Book 6, Number 301:

Narrated Abu Said Al-Khudri:

Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) o 'Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that the majority of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle ?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion than you. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not the evidence of two women equal to the witness of one man?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion."

Mannen mogen hun vrouwen slaan

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

menstruatie is een beperking voor vrouwen in het geloof

bukhari

Volume 3, Book 31, Number 172:

Narrated Abu Said:

The Prophet said, "Isn't it true that a woman does not pray and does not fast on menstruating? And that is the defect (a loss) in her religion."
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja marc,

Dat staat er, maar er wordt natuurlijk iets heel anders bedoeld :? En dat snappen we gewoon niet. Al die nare teksten in de Koran zijn eigenlijk heel aardige teksten, snap je? En al dat oproepen tot het doden van ongelovigen, dan is eigenlijk iets heel aardigs, snap je het nog steeds? Mohammed was een schatje en wat hij zei moet helemaal niet zo uitgelegd worden als hoe hij het zei, dat zie je toch zo? De Islam is geweldig. Tolerant, open naar iedereen, lief voor vrouwen, zeer vriendelijk voor ieder. Hoe is het toch mogelijk he dat wij dat maar steeds niet lezen kunnen. Zouden we soms lijden aan Islam analfabisme?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

LindaK
Banned

Islam

Bericht door LindaK »

Kitty schreef:Ja marc,

Dat staat er, maar er wordt natuurlijk iets heel anders bedoeld :? En dat snappen we gewoon niet. Al die nare teksten in de Koran zijn eigenlijk heel aardige teksten, snap je? En al dat oproepen tot het doden van ongelovigen, dan is eigenlijk iets heel aardigs, snap je het nog steeds? Mohammed was een schatje en wat hij zei moet helemaal niet zo uitgelegd worden als hoe hij het zei, dat zie je toch zo? De Islam is geweldig. Tolerant, open naar iedereen, lief voor vrouwen, zeer vriendelijk voor ieder. Hoe is het toch mogelijk he dat wij dat maar steeds niet lezen kunnen. Zouden we soms lijden aan Islam analfabisme?
Wij lijden niet alleen aan (Islam) analfabisme, maar wij geloven ook niet in eerwraak. Wij vinden niet elke vrouw een hoer. Wij accepteren homofielie. Wij geloven in democratie.

Inderdaad Kitty, wij zijn in-en-in slecht!!!
Alles van waarde is weerloos.
NedelandseM0slima

Code: Selecteer alles

Wij lijden niet alleen aan (Islam) analfabisme, maar wij geloven ook niet in eerwraak. Wij vinden niet elke vrouw een hoer. Wij accepteren homofielie. Wij geloven in democratie. 

sorry hoor... eerwraak??? is dat islam??? hehehe.. sorry maar kijk eens verder dan je neus lang is.... en vinden moslims alle vrouwen een hoer???? whauhauah er is een heelee vers alleen over de waarde van de vrouw in de koran geopenbaard en dan wil je zeggen dat moslims elke vrouw een hoer vindt?? zeg dat beter tegen degenen die vrouwen als hoeren behandelen... en ja homo's dat accepteer ik niet maar zal ik je eens een typisch verhaal vertellen... ik ken een nederlandse man die nu als moslima leeft en op mannen valt... rarararar da's vreemd ... ik ben daar fel op tegen want ik ben moslima toch???? ff over hem/haar... in zijn verleden heeft hij zich omgebouwt tot een vrouw... later is zij moslima geworden..EN ze valt op mannen.. helaas zijn er wel wat confilcten onstaan in de moskee bij wie ze moest bidden .... maar het feit is is dat Allah swt altijd mensen vergeeft... waaronder ook haar... en ja ze ka het nou eenmaal niet terug draaien... dusss vanwaar zou ik het recht hebben om haar buiten te sluiten..te haten of wat dan ook???
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Progroms is toch ook niet het echte communisme?
Uiteindelijk wel want mensen die ideologiën blind volgen als het meest waardevolle zullen uiteindelijk gewetensloze smeerlappen worden, of ander gewetensloze smeerlapperij ten alle tijden goedpraten!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Moslima,

Mijn geliefde dochter is lesbisch, ze heeft hier zeer lang mee geworsteld voor ze dat van zichzelf kon accepteren, 20 was ze toen ze niet meer om haar gevoelens heen kon. Ze had graag anders geweest, toen. Nu is ze heel gelukkig met een lieve vriendin. Volgens jouw Koran gaat mijn dochter naar de hel. Fuck die Koran van jou!

NedelandseM0slima

Klopt exact ;)

uuuh mijn zus valt trouwens ook op vrouwen hoor ff dat je het weet.... daarom probeer ik haar ook tot de islam te keren....

en ja sommige dingen zijn gewoon waar.. dat zijn de gene die het vuur zullen voelen.
maar ok f*ck die koran van mij toch??

laten we maar tot de conclussie komen dat wij allen hier ooit erachter zullen komen wat ons te wachten staat..... en dat zal beginnen in ons graf :)
LindaK
Banned

Islam

Bericht door LindaK »

NedelandseM0slima schreef:

Code: Selecteer alles

sorry hoor... eerwraak??? is dat islam??? hehehe.. sorry maar kijk eens verder dan je neus lang is.... en vinden moslims alle vrouwen een hoer???? whauhauah er is een heelee vers alleen over de waarde van de vrouw in de koran geopenbaard en dan wil je zeggen dat moslims elke vrouw een hoer vindt?? zeg dat beter tegen degenen die vrouwen als hoeren behandelen... en ja homo's dat accepteer ik niet maar zal ik je eens een typisch verhaal vertellen... ik ken een nederlandse man die nu als moslima leeft en op mannen valt... rarararar da's vreemd ... ik ben daar fel op tegen want ik ben moslima toch???? ff over hem/haar... in zijn verleden heeft hij zich omgebouwt tot een vrouw... later is zij moslima geworden..EN ze valt op mannen.. helaas zijn er wel wat confilcten onstaan in de moskee bij wie ze moest bidden .... maar het feit is is dat Allah swt altijd mensen vergeeft... waaronder ook haar... en ja ze ka het nou eenmaal niet terug draaien... dusss vanwaar zou ik het recht hebben om haar buiten te sluiten..te haten of wat dan ook???
Geachte mevrouw Moslima,
Heeft U weleens gehoord hoe ik door Moslimmannen wordt nageroepen, omdat ik geen hoofddoek draag? Weet U hoe moslimmannen mijn (homofiele) overbuurman lastig vallen?
Weet U hoe een moslimfamilie reageerde (met poging tot moord) toen zij in de veronderstelling waren dat hun dochter/zus een verhouding (en sex) had met een Nederlander?

U geeft zelf al antwoord: Er ontstaan "wat conflicten" als je je niet aan het "woord" van Allah houdt, maar Hij vergeeft. Allah misschien wel, maar zij die hem geloven zeker niet!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

NedelandseM0slima schreef:Klopt exact ;)

uuuh mijn zus valt trouwens ook op vrouwen hoor ff dat je het weet.... daarom probeer ik haar ook tot de islam te keren....

en ja sommige dingen zijn gewoon waar.. dat zijn de gene die het vuur zullen voelen.

laten we maar tot de conclussie komen dat wij allen hier ooit erachter zullen komen wat ons te wachten staat..... en dat zal beginnen in ons graf :)
Deze uitspraak is mij voldoende om jou en je haatdragende intolerante pokkegeloof en je rottige imbiciele psychotische mohammed zelf de hel toe te wensen. En wat een ongelooflijk belachelijk idee, om als je lesbisch bent en je tot de Islam bekeerd je dan tot inkeer zal komen. Godverdomme wat een kutgeloof.

LindaK
Banned

Islam

Bericht door LindaK »

Kitty schreef:
NedelandseM0slima schreef:Klopt exact ;)

Deze uitspraak is mij voldoende om jou en je haatdragende intolerante pokkegeloof en je rottige imbiciele psychotische mohammed zelf de hel toe te wensen. En wat een ongelooflijk belachelijk idee, om als je lesbisch bent en je tot de Islam bekeerd je dan tot inkeer zal komen. Godverdomme wat een kutgeloof.
Kitty, geen woorden meer aan vuil maken. Het wordt steeds duidelijker dat wij deze "Islam" moeten bestrijden.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

NedelandseM0slima schreef: daarom probeer ik haar ook tot de islam te keren....
Wat is het toch dat gelovigen niet zelf in stilte kunnen geloven en steeds moeten proberen andere van hun dwaling te vertellen? Of zit het antwoord in de volgende zin?
NedelandseM0slima schreef: en ja sommige dingen zijn gewoon waar.. dat zijn de gene die het vuur zullen voelen.
Gewoon de angst dat je na de dood moet branden in de hel?
Ik kan je troosten er is geen hel, want die is ook gewoon verzonnen, net als alle andere dingen die in jouw sprookjesboek de koran staan.
Goed advies, hang het boek op de wc, dan kun je er je g.. mee afvegen, dan heeft het tenminste nog een functie.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie