Nobelprijs voor de Vrede naar Tunesische NGO’s

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Nobelprijs voor de Vrede naar Tunesische NGO’s

Bericht door Maria »

http://www.kennislink.nl/publicaties/no ... sche-ngo-s" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mijlpaal in de geschiedenis van de hedendaagse landen met een meerderheid aan Islamieten.
4 in 1 Nobelprijswinnaars, in een hoek waar wij het niet meer hebben verwacht.
De Nobelprijs voor de Vrede gaat dit jaar naar vier Tunesische organisaties: vakbond UGTT, een mensenrechtenorganisatie, een werkgeversorganisatie en een Orde van Advocaten. Zij ontvangen de prijs voor hun inzet bij het realiseren van een vreedzame overgang naar een democratie in Tunesië.
Een zeer plaatselijk, maar goede ontwikkeling na de Arabische lente vanaf 2013.
Laten we hopen, dat het politieke klimaat in Tunesië zich bestendigt.
Het is toch zo pril en zo kwetsbaar.

Meerdere bronnen:
Nobelprijs voor de Vrede 2015
Nobel peace prize 2015
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Octo
Forum fan

Re: Nobelprijs voor de Vrede naar Tunesische NGO’s

Bericht door Octo »

Hopelijk wordt de islam snel volwassen en houden ze op met letterlijke moord en doodslag, net zoals de christenen geen heksen meer verbranden....
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Octo schreef:Hopelijk wordt de islam snel volwassen en houden ze op met letterlijke moord en doodslag, net zoals de christenen geen heksen meer verbranden....
Ik denk dat je je de wereld iets te zonnig voorstelt: lees - ondermeer - hier
Ik wens u alle goeds
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Peter van Velzen schreef:
Octo schreef:Hopelijk wordt de islam snel volwassen en houden ze op met letterlijke moord en doodslag, net zoals de christenen geen heksen meer verbranden....
Ik denk dat je je de wereld iets te zonnig voorstelt: lees - ondermeer - hier
Die zag ik niet aankomen. Ik wist wel dat er nogal wat christenen zijn die het liefst wel homo's etc zouden willen stenigen maar het desondanks niet doen. Maar ik dacht werkelijk dat het doden uit naam van het christendom niet meer voorkwam...
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Op veel plaatsen in de wereld hebben de animistische godsdiensten in kort tijdsbestek officieel zogenaamd plaats gemaakt voor een andere godsdienst, zoals Christendom en Islam.
Overal waar de religie is opgelegd zie je vermengingen met oud geloof en oude tradities.
Veel ervan zijn echter nog doordrenkt met de oude culturen en godsdiensten, waar men veelal gelooft in tovenaars en heksen en duivels.
Dat verschijnsel zie je algemeen en overal ter wereld, zelfs in het moderne Westen, waar veel tradities ook nog gestoeld zijn op de oude godsdiensten ttv. van de snelle kerstening.

Alleen meer kennis en een cultuur van minder dogma's, (bij)geloof op basis van aangenomen gegevens, zal dit soort uitwassen kunnen laten verminderen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie