Je hoeft je niet te schamen hoor. Irrationele angsten komrn héél vaak voor. Minstens één op de 16 mensen heeft er last van! En de jouwe is wellicht nog niet eens meegerekend.Floris1976 schreef:
Ik snap jullie reacties. Mijn angst is alleen met meer specifieke woorden. kijk je om je heen binnen een straal van 10 meter, kom je biujna altijd wel cijfers tegen. het zijn meer woorden die me bang maken, maar toch helpt dit me wel. Echt bedankt, hoe stom dat ook klinkt.
Even persoonlijk
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Even persoonlijk
Ik wens u alle goeds
Mag ik dan nog een keer de proef op de som nemen (omdat het getal "6" niet echt betrouwbaar was). Ik noem een aantal willekeurige woorden en we kijken of de duivel hiermee aan de haal gaat:
flat
politie
koekenpan
Mercedes
Ben benieuwd of iemand iets gaat opvallen de komende dagen.
En blijft overigens een vraag open staan: Stel, dat dit werkelijk duivels (bovennatuurlijk) werk is. Wat wil die duivel (het bovennatuurlijke) hiermee bereiken? Ik zie er het kwade niet echt van in.
flat
politie
koekenpan
Mercedes
En blijft overigens een vraag open staan: Stel, dat dit werkelijk duivels (bovennatuurlijk) werk is. Wat wil die duivel (het bovennatuurlijke) hiermee bereiken? Ik zie er het kwade niet echt van in.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Eerste hit is binnen.
"Pa, wil je frikadellen opbakken in de koekenpan? "
Uiteraard even nu.nl lezen.
...Een getuige zegt tegen CNN dat er twee explosies waren die hoogbouw in de omgeving deed schudden. Hoogbouw...flat...
Sportsectie nakijken: za 10 okt 2015, 05:40 De opties van Max Verstappen door Frank Woestenburg
Ferrari, Mercedes of toch Renault? De worsteling van Red Bull Racing om volgend seizoen een motorleverancier voor zijn twee F1-teams te krijgen begint bijna hilarische vormen aan te nemen.
"Pa, wil je frikadellen opbakken in de koekenpan? "
Uiteraard even nu.nl lezen.
...Een getuige zegt tegen CNN dat er twee explosies waren die hoogbouw in de omgeving deed schudden. Hoogbouw...flat...
Sportsectie nakijken: za 10 okt 2015, 05:40 De opties van Max Verstappen door Frank Woestenburg
Ferrari, Mercedes of toch Renault? De worsteling van Red Bull Racing om volgend seizoen een motorleverancier voor zijn twee F1-teams te krijgen begint bijna hilarische vormen aan te nemen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Nou vandaag ben ik het volgende tegengekomen:dikkemick schreef: flat
politie
koekenpan
Mercedes
en
http://nos.nl/artikel/2062252-elf-agent ... matie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan toch geen toeval zijn!
Ik wens u alle goeds
Eerste bericht op Nu.nl vandaag:
De inzet van extra agenten ter beveiliging van noodopvanglocaties voor asielzoekers kan lokaal leiden tot capaciteitsproblemen bij de politie.
En nu heb ik slechts 4 woorden als trigger geplaatst. Kun je nagaan hoeveel woorden/begrippen er per dag langskomen. Allicht dat je 'hits' hebt. Mensen zien dan alleen overal verbanden/structuren en opvallende toevalligheden daar waar deze niet zijn. Want hoe toevallig als ik naar een wolk kijk en er altijd 1 of ander dier in herken.
Zou ook dat een teken zijn?
De inzet van extra agenten ter beveiliging van noodopvanglocaties voor asielzoekers kan lokaal leiden tot capaciteitsproblemen bij de politie.
En nu heb ik slechts 4 woorden als trigger geplaatst. Kun je nagaan hoeveel woorden/begrippen er per dag langskomen. Allicht dat je 'hits' hebt. Mensen zien dan alleen overal verbanden/structuren en opvallende toevalligheden daar waar deze niet zijn. Want hoe toevallig als ik naar een wolk kijk en er altijd 1 of ander dier in herken.
Zou ook dat een teken zijn?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Als je niet aan toeval wil denken wat is dan het alternatief?Floris1976 schreef:.......het is random, maar ik heb nu alweer 2 dagen een woord dat dan ook binnen een uur valt. Dat is zwaar voor me om dan toeval te blijven denken.
Je had het eerder over het treiteren door demonen, acht je het mogelijk dat er demonen bestaan en dat éen van hen het op jou gemunt heeft?
NB: Doe wel en zie niet om.
Hoe meer je er mee bezig bent hoe vaker het ook zal voorkomen.Floris1976 schreef:.......het is random, maar ik heb nu alweer 2 dagen een woord dat dan ook binnen een uur valt. Dat is zwaar voor me om dan toeval te blijven denken.
Niet meer dan logisch.
Hoe meer attent je bent, hoe belangrijker iets wordt en hoe beter je geest paraat is.
En zo hoort het ook bij de kunst van overleven.
Zo ben je gebouwd.
Hoe belangrijk is dit verschijnsel voor jou?
Waarom maak je het zo belangrijk door er zo mee bezig te zijn?
Misschien iets om je af te vragen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Floris is ondanks zijn problemen niet zo scheutig met reageren, misschien kan ik een heel klein beetje licht in de duisternis brengen. Ik las van hem:Maria schreef:.....Waarom maak je het zo belangrijk door er zo mee bezig te zijn?......
Ik ben opgegroeid met het geloof in wonderen. Ik ben jarenlang naar de Pinkstergemeente gegaan. Hier gelooft men in wonderen. En verderop:
....maar dan blijft de angst voor de hel wel altijd bestaan en dat wil ik niet... (28 sep 2015 18:00 )
Ik denk dat hier de kern van het probleem ligt. Wanneer er van bovenaf elke zondag jaar in jaar uit wordt gezegd dat er niets bij toeval gebeurt, dat God overal de hand in heeft en dat bij God alles mogelijk is dan zou een mens het zelfstandig en nuchtere denken over voorvallen die niet gelijk verklaarbaar zijn per definitie aan God of de duivel kunnen gaan toeschrijven. Hij verleert dan zelf verklaringen te bedenken door logisch en nuchter na te denken.
Verder is het heel normaal dat na het verlaten van de kerk de ex-gelovige nog lange tijd last heeft van twijfels of hij wel de juiste keuze gemaakt heeft. Dan is hij er bij alles wat er om hem heen gebeurt alert op of God hem niet zal terugroepen. De kleinste toevalligheden kunnen dan lijken alsof die een bedoeling hebben.
Dit krijg je er niet zomaar uitgepraat. Het is een proces wat bij de éen langer duurt dan bij de ander. Maar uiteindelijk komt het goed, met de nodige moed kan de cirkel doorbroken worden.
- Floris1976
- Forum fan
Sorry dat ik niet snel gereageerd heb. Ik lees wel alles, maar dit weekend zit ik met 2 zieke kids en een vrouw die zich niet lekker voelt. Fijn zo'n griepvirus.
Waarom ik zoveel waarde hecht is omdat als ik echt voorspel dit bovennatuurlijk is. De eerste logische gedachte is dan bij Mob dat is God of een demoon. Verstandelijk geloof ik dat moeilijk, maar dat is mijn natuurlijke reactie als gevolg van mijn opvoeding. Terug naar de kerk is geen optie. Dat voelt voor mij als vragen of ik bevriend wel zijn met Hitler en het nog moet menen ook. Bovendien merk ik dat mijn geloof in god te klein is om een christen te zijn, maar helaas ook te groot om soms niet angstig te zijn. Ik voel wel verbetering. Ik denk niet dat jullie beseffen hoeveel steun ik aan jullie heb., waarvoor mijn dank.
P.s. Ik ben geen zielig mens. Ik leid een "normaal" leven waar veel mensen om mij heen niet van mijn problemen weten. Ik heb ook een goed leven op die angsten na.
Groeten Floris
Waarom ik zoveel waarde hecht is omdat als ik echt voorspel dit bovennatuurlijk is. De eerste logische gedachte is dan bij Mob dat is God of een demoon. Verstandelijk geloof ik dat moeilijk, maar dat is mijn natuurlijke reactie als gevolg van mijn opvoeding. Terug naar de kerk is geen optie. Dat voelt voor mij als vragen of ik bevriend wel zijn met Hitler en het nog moet menen ook. Bovendien merk ik dat mijn geloof in god te klein is om een christen te zijn, maar helaas ook te groot om soms niet angstig te zijn. Ik voel wel verbetering. Ik denk niet dat jullie beseffen hoeveel steun ik aan jullie heb., waarvoor mijn dank.
P.s. Ik ben geen zielig mens. Ik leid een "normaal" leven waar veel mensen om mij heen niet van mijn problemen weten. Ik heb ook een goed leven op die angsten na.
Groeten Floris
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Dag Floris,
Binnen het proces van de-conversie heb ik mezelf geleerd geen waarde te hechten aan woorden die 'toevallig' voorbijkomen. Door er betekenis aan te geven maak je ze namelijk zelf 'waar'.
Overigens houd ik wel vast aan de humanistische waarde van de woorden: Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wens je veel sterkte toe.
Yours
Binnen het proces van de-conversie heb ik mezelf geleerd geen waarde te hechten aan woorden die 'toevallig' voorbijkomen. Door er betekenis aan te geven maak je ze namelijk zelf 'waar'.
Overigens houd ik wel vast aan de humanistische waarde van de woorden: Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wens je veel sterkte toe.
Yours
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Hi floris
Even je een hele goede ontspannende week toe wensen.
En mijn advies voor je voor deze week, laat de woorden eens deze week bewust achter je, kies ervoor ze bewust te negeren, vergeet even hetgene wat je zo vaak bezig houdt en allemaal geleerd hebt. Laat je geloof en jouw bovennatuurlijke dingen deze week even in een laatje liggen. De wereld draait gewoon door, en misschien kan je even ontspannen door er niet mee bezig te zijn.
groeien gaat vanzelf
Even je een hele goede ontspannende week toe wensen.
En mijn advies voor je voor deze week, laat de woorden eens deze week bewust achter je, kies ervoor ze bewust te negeren, vergeet even hetgene wat je zo vaak bezig houdt en allemaal geleerd hebt. Laat je geloof en jouw bovennatuurlijke dingen deze week even in een laatje liggen. De wereld draait gewoon door, en misschien kan je even ontspannen door er niet mee bezig te zijn.
groeien gaat vanzelf
Martim Cymbron -
Das flauw! 6X/week "De wereld draait door"Arjen2015 schreef:Hi floris
...En mijn advies voor je voor deze week, laat de woorden eens deze week bewust achter je... De wereld draait gewoon door,
Quotecode (er was haak teveel weggehaald) hersteld. Maria
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb wel eens met jaloezie naar gelovigen gekeken. Wat zou dat toch mooi zijn, dat je kon geloven in een God die voor je zorgt als het even tegen zit en die een mooi plan voor je heeft. Dat je door te geloven omsterfelijk zou worden en in de hemel zou komen. Ik heb dat mooit gekund.
Sinds ik me wat dieper in de religie verdiep zie ik dat het logischer is dat ex-gelovigen jaloers zijn op mij omdat ik nooit geloofd heb. Bij jouw verhaal komt dat gevoel weer sterk naar voren. Zoals Rereformed mij al eens gezegd heeft:
Verder doet dat wat je schrijft mij ook aan de complottheorieën denken. Daar wordt ook alles met de theorie in verband gebracht.
Hier nog een mooi filmpje die heel mooi laat zien hoe die irrationele gedachten werken:
https://m.youtube.com/watch?v=03_Tby_ICCw" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds ik me wat dieper in de religie verdiep zie ik dat het logischer is dat ex-gelovigen jaloers zijn op mij omdat ik nooit geloofd heb. Bij jouw verhaal komt dat gevoel weer sterk naar voren. Zoals Rereformed mij al eens gezegd heeft:
Maar voor wat betreft die toevalligheden: heb jij de film "The number 23" wel eens gezien? Stel dat ik jou zou zeggen dat het getal 23 voor jou heel bijzonder moet zijn en je gaat daarin geloven, geheid dat je overal 23 in ziet. Als je een rekensommetje maakt met je geboortedatum, of die van je vrouw of wat voor combinatie dan ook, er is altijd wel iets dat op 23 uitkomt.Rereformed schreef:Prijs je gelukkig dat jij deze zaken bijna kan volgen alsof je naar een TV-feuilleton kijkt.
Verder doet dat wat je schrijft mij ook aan de complottheorieën denken. Daar wordt ook alles met de theorie in verband gebracht.
Hier nog een mooi filmpje die heel mooi laat zien hoe die irrationele gedachten werken:
https://m.youtube.com/watch?v=03_Tby_ICCw" onclick="window.open(this.href);return false;
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
- Floris1976
- Forum fan
Ik begin zaken door te krijgen
Goedemorgen!!
Ondanks dat ik ondertussen zo'n ingebouwde angst heb begin ik bepaalde zaken beter te plaatsen. Het volgende gebeurde me vanmorgen:
Ik zat aan mijn vrouw te denken die vanmorgen zat te grappen met mijn dochters en zong; ...like diamonds in the sun. Ik stond op dat moment bij de tafel waar mijn dochters huiswerkmap lag.Ik zag het voorste blad en dat er vet gedrukt een titel boven stond. Toen kwam de gedachte als mijn gedachte zin maar niets daarmee te maken heeft. Ik las de titel en er stond; Hoe laat is het? Is het ochtend of avond? Ochtend en avond wordt bepaald door de zon (of is dat te ver gezocht). Vervolgens breng ik mijn dochters naar school, daar zie ik knex op tafel liggen met een wieltje met allemaal stangetjes er omheen geklikt. Heb ik al veel vaker gezien, maar het leek op de zon. Ik dacht ja kun je alles wel linken, kijk voor me zie een indianentent in de aula staan. En kijk of ik dat ook aan kan linken. Ja hoor de strepen die ik meteen al zag zijn een geschilderde zon. Ik kijk weer naar de tafel en zie nog zo'n knex wieltje. Ook de vorm van alleen dat wieletje lijkt op de zon. Aan het plein kijk ik naar iemands jas en denk weer een link met de zon, maar nee was het niet. Ik loop naar huis zie stickers op een prullenbak. Verwacht weer een link en nu staan er bloemen op zonder steel. Doe vormen lijken op de zon.
Nu denk ik dit begon met het huiswerk van mijn dochter. Daar had ik de pech dat het inderdaad linkte. Daarna zag ik knex en ging ZELF verder op zoek. Oftewel ik creëer deze situaties zelf. Aan de andere kant dit was de tweede keer in lange tijd dat ik een woord probeer te linken met iets dat ik zie en ik kreeg beide keren een hit. Iets zegt me dat dit alles bullshit is. Maar waarom dan die eerste link? Waarom die gedachte daarbij? Toch krijg ik steeds mee het gevoel dat toeval bestaat en dat als je je begeeft in onzin je onzin tegenkomt. Als je zaken gaat linken op de zieke manier waarop ik dat doe dan ga je vreemde links herkennen. Soms meerdere achter elkaar. Het begint langzaam te dagen. Ik zoek overal een demoon of god achter, maar mijn hersens creëren deze shit en ik voed het door de links te controleren en te blijven voeden.
Wat vinden jullie van deze conclusie? Vinden jullie ook dat de eerste link met mijn dochters huiswerk al ver gezocht is en ik het daarna zelf een leven laat leiden?
Ondanks dat ik ondertussen zo'n ingebouwde angst heb begin ik bepaalde zaken beter te plaatsen. Het volgende gebeurde me vanmorgen:
Ik zat aan mijn vrouw te denken die vanmorgen zat te grappen met mijn dochters en zong; ...like diamonds in the sun. Ik stond op dat moment bij de tafel waar mijn dochters huiswerkmap lag.Ik zag het voorste blad en dat er vet gedrukt een titel boven stond. Toen kwam de gedachte als mijn gedachte zin maar niets daarmee te maken heeft. Ik las de titel en er stond; Hoe laat is het? Is het ochtend of avond? Ochtend en avond wordt bepaald door de zon (of is dat te ver gezocht). Vervolgens breng ik mijn dochters naar school, daar zie ik knex op tafel liggen met een wieltje met allemaal stangetjes er omheen geklikt. Heb ik al veel vaker gezien, maar het leek op de zon. Ik dacht ja kun je alles wel linken, kijk voor me zie een indianentent in de aula staan. En kijk of ik dat ook aan kan linken. Ja hoor de strepen die ik meteen al zag zijn een geschilderde zon. Ik kijk weer naar de tafel en zie nog zo'n knex wieltje. Ook de vorm van alleen dat wieletje lijkt op de zon. Aan het plein kijk ik naar iemands jas en denk weer een link met de zon, maar nee was het niet. Ik loop naar huis zie stickers op een prullenbak. Verwacht weer een link en nu staan er bloemen op zonder steel. Doe vormen lijken op de zon.
Nu denk ik dit begon met het huiswerk van mijn dochter. Daar had ik de pech dat het inderdaad linkte. Daarna zag ik knex en ging ZELF verder op zoek. Oftewel ik creëer deze situaties zelf. Aan de andere kant dit was de tweede keer in lange tijd dat ik een woord probeer te linken met iets dat ik zie en ik kreeg beide keren een hit. Iets zegt me dat dit alles bullshit is. Maar waarom dan die eerste link? Waarom die gedachte daarbij? Toch krijg ik steeds mee het gevoel dat toeval bestaat en dat als je je begeeft in onzin je onzin tegenkomt. Als je zaken gaat linken op de zieke manier waarop ik dat doe dan ga je vreemde links herkennen. Soms meerdere achter elkaar. Het begint langzaam te dagen. Ik zoek overal een demoon of god achter, maar mijn hersens creëren deze shit en ik voed het door de links te controleren en te blijven voeden.
Wat vinden jullie van deze conclusie? Vinden jullie ook dat de eerste link met mijn dochters huiswerk al ver gezocht is en ik het daarna zelf een leven laat leiden?
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Re: Ik begin zaken door te krijgen
Met deze zelfkennis ben je al een eind op de goede weg en is de geopperde deskundige hulp wellicht niet noodzakelijk om er van af te komen.Floris1976 schreef:.... Het begint langzaam te dagen. Ik zoek overal een demoon of god achter, maar mijn hersens creëren deze shit en ik voed het door de links te controleren en te blijven voeden.....