Ach zo lang ze er niemand kwaad mee doen. Zelfs mijn kinderen dring ik het niet op. Ik dring er zelfs op aan dat ze er zelf kritisch over moeten nadenken.dikkemick schreef:En zo blijft het intrigerend dat mensen met een gezond verstand werkelijk geloven in datgene waarin ze opgegroeid zijn, terwijl ze kennis hebben van de wijze waarop je objectief hoort te kunnen redeneren.
Een schepper, meerdere scheppers, een hemel en hel, een vliegend paard, Jona en de grote vis, engeltjes, duiveltjes, trolletjes en spoken. Mensen geloven erin!
Schepper, paradijs (hemel)
Moderator: Moderators
- Jabba de Hut
- Forum fan
Re: Schepper, paradijs (hemel)
- Jabba de Hut
- Forum fan
Ik ken de vers maar heb er geen stellige mening over. Zelfs voor mij te vaagDat beloof ik schreef:Waarom staat dan elders in de Koran dat de aarde uitgestrekt is met bergen als pinnen ?Jabba de Hut schreef:Ik weet wat je bedoelt, je bent aardig ingelicht moet ik zeggen, maar zo zie ik het. De vers gaat ook over de eindtijd maar ik ben van mening dat God in dezelfde zin meerdere informatie en kennis geeft.Dat beloof ik schreef:Jabba,
Bewegende bergen ?
Je vergeet kennelijk dat dit boek is geschreven door woestijnbewoners. Die kennen het verschijnsel van zich verplaatsende zandduinen.....
Als je bovendien het hoofdstuk leest van de deze tekst, zul je zien dat dit stuk heel ander is bedoeld dan jij er nu in 1 regel uit haalt

- Jabba de Hut
- Forum fan
Argument: voor mij zijn christenen en joden EN de moslims van nu - achtergebleven moderne moslims. Ik zie het geloof van God vanuit het oogpunt van een hoogstaande futuristische beschaving. Ik hou me bezig met wat de plaats is van het paradijs in het geval van een Big Freeze of Fase Transition. Daarom vind ik mijn geloof superieur aan alle andere geloven en ongeloven.dikkemick schreef:Evenals bij Prief, die meent talloze argumenten te hebben voor het bestaan van God/Allah ben ik hier ook wel benieuwd naar. Waarom prik je makkelijk door het geloof in vliegende paarden heen als je christen bent en zie je het absurde in van mensen die met overleden grootouders praten, terwijl je je eigen geloof als superieur ziet en hier niet doorheen kunt prikken?
Dat mensen met overleden grootouders praten vind niet absurd. Als de mogelijkheid er was voor dergelijke communicatie dan was het zo maar mijn geloof zegt dat het niet kan. Ik geloof niet in geesten en verschijningen van overledenen. Wel geloof ik in interdimensionale wezens (die bestaan uit diverse rassen, ook wel djins genoemd door moslims) waarvan sommige zich kunnen voordoen als overledenen.
Tja. Ik geloof dat de aarde vierkant is en 3 kwartier geleden ontstaan uit een rot ei. Ik doe er niemand kwaad mee.
Maar er zijn mensen die willen weten wat waar is. Wat de meest onderbouwde waarschijnlijke redelijke werkelijkheid is. Er is geen 1 enkele aanwijzing voor djinns, geesten, spoken, engeltjes, etc etc.
Waarom iets geloven waar geen redelijk onderbouwd argument voor bestaat? Waarom iets geloven waarvan je weet dat dit bepaald is door je plaats (en tijd!) van geboorte, terwijl andere mensen (ook afhankelijk van tijd en plaats) tegengestelde gedachten/geloof hebben welke hiermee volledig in strijd is?
Wil je niet weten hoe je kunt bepalen of jij of zij gelijk hebben? Ik zou het willen weten.
Maar er zijn mensen die willen weten wat waar is. Wat de meest onderbouwde waarschijnlijke redelijke werkelijkheid is. Er is geen 1 enkele aanwijzing voor djinns, geesten, spoken, engeltjes, etc etc.
Waarom iets geloven waar geen redelijk onderbouwd argument voor bestaat? Waarom iets geloven waarvan je weet dat dit bepaald is door je plaats (en tijd!) van geboorte, terwijl andere mensen (ook afhankelijk van tijd en plaats) tegengestelde gedachten/geloof hebben welke hiermee volledig in strijd is?
Wil je niet weten hoe je kunt bepalen of jij of zij gelijk hebben? Ik zou het willen weten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Jabba de Hut
- Forum fan
Zie mijn vraag aan Maria http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9&start=15 13-10-2015 om 18:15.dikkemick schreef:Tja. Ik geloof dat de aarde vierkant is en 3 kwartier geleden ontstaan uit een rot ei. Ik doe er niemand kwaad mee.
Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Deze discussie met Jabba leidt nergens toe:
Wel in het bewegen van bergen zien dat allah plaattectoniek voorspelt,
maar als dan wordt gevraagd naar uitgestrekte aarde met bergen als pinnen, heeft hij er geen mening over en vindt het te vaag.
Goed om te weten, in een discussie waarin hij ter verduidelijking uit wil uitleggen hoe hij denkt over de Islam.
Wel in het bewegen van bergen zien dat allah plaattectoniek voorspelt,
maar als dan wordt gevraagd naar uitgestrekte aarde met bergen als pinnen, heeft hij er geen mening over en vindt het te vaag.
Goed om te weten, in een discussie waarin hij ter verduidelijking uit wil uitleggen hoe hij denkt over de Islam.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Zie mijn vraag aan Maria http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 9&start=15 13-10-2015 om 18:15.Jabba de Hut schreef:[.
Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.[/quote]
Die vraag heb ik terug gekeken. Was je werkelijk los van godsgeloof? Je bleef tegen Hem schreeuwen?! Hoe kan een atheist schreeuwen tegen God?
Als het God dan toch niet uitmaakt welk geloof je aanhangt, is polytheïsme dan ook goed? Of atheïsme? Gewoon een goed mens zijn en accepteren wat de wetenschap als feiten presenteert?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Volgens mij weet je wel dat dit lijnrecht ingaat tegen de islamitische leer.Jabba de Hut schreef:Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.
Zowel de koran, de ahadith, alle islamitische rechtscholen en alle imams kunnen je vertellen dat atheisten, Hindoes, etc. die van de islam gehoord hebben en zich niet bekeren, 100% zeker naar de hel gaan.
Wie weet het beter? De koran en hadith, of Jabba de Hut?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Jabba de Hut.gerard_m schreef:
Hallo meneer God, met Anna.
- vegan-revolution
- Superposter
Voor iemand die in het bestaan van een God gelooft lijkt dit een vrijzinnig en redelijk sympathiek standpunt. Maar hoe zit het dan volgens jou met mensen die helemaal niet in een God geloven, de atheïsten?Jabba de Hut schreef:Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- Jabba de Hut
- Forum fan
De koran heeft gelijk.gerard_m schreef:Volgens mij weet je wel dat dit lijnrecht ingaat tegen de islamitische leer.Jabba de Hut schreef:Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.
Zowel de koran, de ahadith, alle islamitische rechtscholen en alle imams kunnen je vertellen dat atheisten, Hindoes, etc. die van de islam gehoord hebben en zich niet bekeren, 100% zeker naar de hel gaan.
De Ahadiths kunnen gelijk hebben maar zijn mensenwerk. Alles wat tegen menselijkheid in gaat beschouw ik als onlogisch. Als er iets in de ahadits in staat waar ik mij niet in kan vinden dan accepteer ik dat niet als waarheid.
Ik heb gelijk over hoe ik de koran interpreteer.
@Jabba
Wat is gelijk hebben?
Wat is werkelijkheid?
Wat is waarheid?
Is dit allemaal maar persoonlijk?
Kan Achmed gelijk hebben en dominee Veen tegelijkertijd ook (wat betreft 1 zelfde onderwerp), terwijl ze lijnrecht tegenover elkaar staan?
Is de werkelijkheid van Achmed even geldig/waar als de werkelijkheid van de dominee?
Kan Jezus zowel wel als niet de zoon van God zijn?
Achmed zegt: "De koran heeft gelijk". Dominee zegt: "De koran heeft geen gelijk"
Wat als wetenschap zo zou werken?
Waarom kan dit inzake religie wel?
Wat is gelijk hebben?
Wat is werkelijkheid?
Wat is waarheid?
Kan Achmed gelijk hebben en dominee Veen tegelijkertijd ook (wat betreft 1 zelfde onderwerp), terwijl ze lijnrecht tegenover elkaar staan?
Is de werkelijkheid van Achmed even geldig/waar als de werkelijkheid van de dominee?
Achmed zegt: "De koran heeft gelijk". Dominee zegt: "De koran heeft geen gelijk"
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Jabba de Hut
- Forum fan
In de koran heb je een vers waarin staat dat hoeveel en hoe groot de goede daden van iemand ook zijn, God de goede daden zal verpoeieren indien ze niet in de ene God geloven.vegan-revolution schreef:Voor iemand die in het bestaan van een God gelooft lijkt dit een vrijzinnig en redelijk sympathiek standpunt. Maar hoe zit het dan volgens jou met mensen die helemaal niet in een God geloven, de atheïsten?Jabba de Hut schreef:Daarnaast denk ik dat voor God het niet zo heel veel uitmaakt welk geloof je aanhangt. Ik geloof dat hij later voor iedereen een oplossing op maat heeft.
In de koran staat ook dat er een hel en paradijs iElk bestaat uit zeven nivo 's (sommige Arabisch sprekende freethinkers hier betwisten dit). Daarnaast bestaat er ook een tussengebied, dewallen. In de koran wordt gesproken over de lieden van de wallen.
Ik denk dat andersgelovigen en atheisten met goede daden in het tussengebied komen en na bepaalde tijd mogen doorstromen naar het laagste nivo van het paradijs.
Dit geloof ik.
- Jabba de Hut
- Forum fan
Nu kom je met dingen waar je een heel nieuw topic over kan openen. Ik kan hier geen goed antwoord op geven. Of het wordt heel uitgebreid waarin ik faal of het wordt kort waarin ik faal. Dit is meer voor mensen als Peter van Velzen.dikkemick schreef:@Jabba
Wat is gelijk hebben?
Wat is werkelijkheid?
Wat is waarheid?
Echt origineel is het toch niet wat er staat?In de koran heb je een vers waarin staat dat hoeveel en hoe groot de goede daden van iemand ook zijn, God de goede daden zal verpoeieren indien ze niet in de ene God geloven.
In de koran staat ook dat er een hel en paradijs iElk bestaat uit zeven nivo 's (sommige Arabisch sprekende freethinkers hier betwisten dit). Daarnaast bestaat er ook een tussengebied, dewallen. In de koran wordt gesproken over de lieden van de wallen.
Ik denk dat andersgelovigen en atheisten met goede daden in het tussengebied komen en na bepaalde tijd mogen doorstromen naar het laagste nivo van het paradijs.
Het jaloerse aspect van deze God.
Hel en paradijs en de 7 niveaus. Ken je de Sumerische Inanna? De godin die gekruisigd werd en is opgestaan en door de 7 poorten van de hel moest afdalen? Thema's komen iedere keer weer terug, maar we hebben het toch echt over andere goden. En allen hadden/hebben gelijk.
Dit kan NIET!
Einstein/Mick
Einstein/Mick