Islam; What the west needs to know.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Lux
Geregelde verschijning

paus

Bericht door Lux »

Ik zal de komende dagen eens tussen de christendom-topics neuzen :D

Ondertussen volg ik verder deze topics maar dan een beetje "passief" zoals je het kunt noemen.

Groetjes,
Lux.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

laat je dan je licht daarover ook schijnen, lux?
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Zoals het schijnt hebben zowel Lux Mustafa en NedelandseM0slima het filmpje niet gezien.
Op zich vind ik dat jammer want dan had de discussie iets doelgerichter kunnen zijn.
Wat in het filmpje opviel en dat is wat ik nu in de discussies niet terugvind is dat moslims zich niet alleen legitimatie kunnen verschaffen uit de Islam om het einddoel (het vestigen van "rijks Allah" ) te bereiken maar ook dat de Islam hier ook toe aanmoedigt.
Een andere zaak was dat wat hier "het kapen" van de Islam genoemt word door terrroristen, echter is het wel "kapen" ? dit zou het zijn als de legitimatie niet gegrond was.

Wat ik me afvraag is de absurditeit in deze namelijk de discussie de Islam eerst te moeten begrijpen.
Zulke sites als welke Lux steeds maar weer aanhaalt mist nu net juist datgene "What the west needs to know", namelijk dat de Islam in zijn opzet maar "een" weg bewandelt en die is die van intolerantie t.a.v. alles wat zich niet conformeert naar de weg zoals beschreven.

Ik denk dat je nog dagen jaren hierover kunt discussieren maar dat het niets helpt. Voor mij is het duidelijk zoiets als: ik kwam ik zag ik las en besloot. Dus nee ik word niet tolerant voor intolerantie en nee ik ga geen begrip ontwikkelen voor onbegrip.

Ik zou als voorbeeld nemen het volgende er leven zo'n 500.000 moslima's in Nederland wie kent een voorbeeld dat een moslima met een niet moslim trouwt en deze niet moslim te kennen gaf dat ook niet te doen en waarbij een openlijk trouwfeest werd gehouden waarbij beide families aanwezig waren (moslims en niet moslims) en dit gewoon werd gevierd, zonder problemen?

Pas als zulke voorbeelden een normale gang van zaken zijn wil ik mijn standpunt best herzien, toch denk ik dat iedere nuchtere geest wel beseft dat dit helaas anders ligt en dit ligt toch echt aan de Islam en het feit dat toegeven aan intolerantie nooit leid tot meer tolerantie.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

liever dan het kijken naar filmpjes lees ik de koran
het slaan van vrouwen wordt hierin beschreven als strraf voor ontrouw
jammer dat mannen niet geslagen kunnen worden, dat zou beste wel eens nuttig kunnen zijn
Laatst gewijzigd door mustafa op 14 okt 2006 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:liever dan het kijken naar filmpjes lees ik ekoran
jammer dat mannen niet geslagen kunnen worden, dat zou beste wel eens nuttig kunnen zijn

=D>
Maar nog liever zou ik zien dat er niemand kon worden geslagen. Lijfstraffen hebben nooit tot een betere samenleving geleidt. Het wordt er alleen maar erger van. Het is een miskleun van bijna alle oude religies en culturen, en de auteur van de Koran is er gewoon mee door gegaan.

Vriendelijke groet.,
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef: vroeger was de islam geavanceerd, in ieder geval meer dan het toenmalige middleeeuwse christendom
die tijd is voorbij, dus in die zin geef ik je gelijk
maar er is niets mis met de geschriften
want die moet je echt in het licht van die tijd zien
de koran is geschreven in een taal (overdrachtelijk op te vatten ) die de mensen in die tijd begrepen
Dan kun je dus gerust stellen dat de Koran achterhaald is. Dat het niet aansluit bij de moderne tijd. Het is een oud boek vol bijgeloof. Het is niet het woord van God, want er zijn duidelijk foutieve medische en kosmologische denkbeelden uit oudere religies en culturen overgenomen.
en ik zoek ook meer de mystieke kant van het geloof

En dan vraag ik mij af; heb je daar werkelijk de Koran bij nodig?

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: blijven praten en elkaar niet ophitsen...

Bericht door Devious »

Lux schreef: Eenvoudigweg hierom: een moslima weigert in te gaan op de eis van extremisten en draagt geen hoofddoek. Ze wordt hiervoor aangevallen en zoekt steun bij het centrum maar krijgt geen gehoor. Welk signaal krijgt deze vrouw dan? Dat ze er verdomme helemaal alleen voor staat :shock: Welk signaal krijgen de extremistische jongeren? Dat een dergelijke daad in België weinig risico op vervolging kent en dus voor herhaling vatbaar is:evil:
Ja, maar waarom haal je zo'n voorbeeld hier aan. Je weet toch inmiddels wel dat ik dit soort dingen verafschuw? Die vrouw had onmiddelijk bescherming moeten krijgen, en die jongens hadden streng gestraft moeten worden. Is toch volkomen logisch?
Ik bekritiseer alleen de inhoud van de Koran, en ik verweer mijzelf tegen de opdringerige evangelisatietechnieken die veel islamitische (ik durf gerust te zeggen, de meeste) websites toepassen. Als ik de inhoud van de Koran bekritiseer, of bepaalde kritische geluiden laat horen over bepaalde gebeurtenissen uit het leven van Mohammed, dan wil dit niet meteen zeggen dat ik moslims haat, en dat ik alle mensen die zich moslim noemen over één en dezelfde kam scheer. Mensen moeten toch écht een keer leren om dit soort dingen van elkaar te scheiden.

Vriendelijke groet.
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: religies weren

Bericht door Devious »

Lux schreef: Maar als ik het goed begrijp is het hier vooral de bedoeling om te keer te gaan tegen wat ik het islamisme (=islam niet als privé-zaak) noem. Dat werpt voor mij een ander licht op jullie postings. :) .
Dan heb je het volledig mis. Kijk maar eens naar het aantal topics over het christendom, en vergelijk die eens met het aantal topics over Islam.
Christendom/judaïsme 288 topics
Islam: 122

Kijk ook eens op de homepage, dan zul je zien dat het merendeel over christendom gaat, maar óók tientallen andere onderwerpen. Kritiek op het racisme en antisemitisme van occult medium Jozef Rulof bijvoorbeeld, of kritiek op het hindoecreationisme van Cremo & Thompson. De Hare Krishna beweging wordt kritisch beoordeeld vanwege vrouwonvriendelijke citaten uit één van hun tijdschriften. Dat van de Islam is iets van de laatste tijd, en dat is ook mede veroorzaakt door het irritante geëvangeliseer van moslims. Het is logisch en volkomen terecht dat er een weerwoord gegeven wordt, en dit heeft niets te maken met 'demoniseren', 'haatzaaien' of 'islamofobie' (een verschrikkelijke denigrerende term).

Vriendelijke groet.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

religie als groepsdwang dat is het probleem waar we tegen tekeer gaan
vrijheid is de grondslag voor bewustzijnsverruiming
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef:religie als groepsdwang dat is het probleem waar we tegen tekeer gaan
Ja daar heb je gelijk in. Ik krijg nu ook de indruk dat je inmiddels wel begrijpt dat ik niets tegen individuele moslims heb, laat staan dat ik iets tegen jou heb. Ik verzet mij slechts tegen het 'op een voetstuk zetten' van heiligen, profeten en 'openbaringen'.

Grtz..
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

mustafa schreef:liever dan het kijken naar filmpjes lees ik de koran
Mustafa,

Net als Devious wil ik ook hier wat dieper op ingaan!
Allereerst, is de Koran het woord van God?
Zo ja, dan volg jij zijn woord niet! Immers, de man is de hoeder van zijn familie en zijn mening staat dus boven de mening van zijn vrouw. Waarom accepteer jij dit niet!
Het is immers Het Woord Van God!!!
Of is de Koran toch door mensen geschreven dan wel minimaal beïnvloed door de persoonlijke mening van mensen [uit die tijd]?
Zo ja, wat kun je dan nog vertrouwen? Wat is dan nog de waarde van de Islam? Wat is De Ware Islam eigenlijk? En waarom vinden ze het in het midden en verre oosten en elk ander door de Islam gedomineerd land toch zo normaal dat de man automatisch de hoeder is en het als ipso facto 'zien' dat zijn mening boven die van een/zijn vrouw staat en als ipso facto 'zien' dat zij de/hun vrouw middels lijfelijke en/of geestelijke afstraffing menen te mogen corrigeren conform hun eigen denkbeelden?

En als jouw progressieve mening in werkelijkheid een meerderheidsmening is dan waarom corrigeer je jouw broeders niet in de bakermat van de Islam [voornamelijk het midden en verre oosten]?

Vreemd genooeg komen alle 'correcties' juist uit het heilige land en de al eeuwen gedomineerde Islamitische streken! Dit is de praktijk! Dit is wat we zien! Dit is wat we ervaren!

Ik heb nog nooit! NOG NOOIT!!!! Ik heb nog nooit een westers Islamitsch protest gezien tegen ook maar één van de vele misstanden in de bakermat van de Islam!
Daarentegen heb ik wel een Nederlandse Islamitische basisschool [en weten die kinderen veel!] zien protesteren tegen de Deense cartoons! Een hetze en hype geïnitieerd in de bakermat van de Islam! Door een uit het midden-oosten geimporteerde Deense Imam nota bene!
Wordt het niet eens tijd dat je je als een ware Moslim gedraagt - althans 'waar' zoals jij het omschrijft en ervaart! - en als missionaris naar het midden-oosten gaat om al die verwarde geestelijken (Imans, Mufti's, Shieks, Ayatollah's, e.d...) eens en voor altijd de les te lezen over de 'ware Islam'?

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen de Al-Azhar universiteit in Caïro die hel en verdoemenis prediken tegen alles wat staat voor vrijheid, vrede, tolerantie, medeleven, mededogen, liefde, leifdevol, begripvol, medemenselijkheid, openheid, gelijkheid, e.d.!

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen alle TV zenders, waaronder ook veel kinderuitzendingen, in het midden-oosten die Jihad en zelfmoordacties ophemelen en prijzen!

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen alle Islamitische instellingen en regeringen met een Moslim meerderheid die de families van alle martelaren van de Islam, dus alle zelfmoord terroristen, financieel compenseren!

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen alle Islamitische instellingen en Moskeëen waarvan de Imams [soms met gekromde zwaarden in hun hand] hun haatboodschappen lopen te prediken!

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen Nedrelandse Imams die de tekst goedpraten of nuanceren dat homo's vanaf de hoogste gebouwen naar beneden gegooid moeten worden...hoofd eerst!

Wordt het niet eens tijd dat die Nederlandse basisschool - die tegen de Deense cartoons protesteerde - vaak en luidkeels gaan protesteren tegen elk land, Islamitische organisatie of Islamtische instelling die waar ook ter wereld achterlijke en verachtelijke Shariah wetgeving [weer] invoeren!

En pas na dit alles heb ik er begrip voor dat die Nederlandse basisschool ook eens een protestje voeren omdat ze zich gekwest voelen door 12 onschuldige niet tot geweldoproepende cartoons protesteren!

Moraal...

Jij hebt nog heel wat missionarissen werk te verrichten binnen de Islam hier in Nederland maar ook met name in Saoedi Arabië, Iran, Irak, Palestina, Egypte, Syrië, Qatar, Yemen, Indonesië, Thailand, Afghanistan, Pakistan, Somalië, Marokko, Nigeria, Mauretanië, enz. voordat de Islam ook maar enig recht van spreken heeft om mijn God gegeven vrijheid te bekritiseren!
Tot die tijd beschouw ik het uitermate hypocriet dat welke Moslim of Moslim organisatie dan ook het arrogante recht meent te hebben om mijn moraal die staat voor vrijheid, humaniteit, democratie en de rechten van de mens, te veroordelen! Sowieso zal ik nooit of te nimmer ook maar één religie accepteren die ook maar één belemmering opwerpt tegen vrijheid, democratie, humaniteit en de rechten van de mens!
Ik heb geen respect, noch hoef ik respect te hebben, voor ook maar één religie die ook maar één belemmering opwerpt tegen vrijheid, democratie, humaniteit en de rechten van de mens!
En in dit opzicht staat de Islam er, de praktijk in zijn doen en laten, niet best voor! Zelfs niet vergeleken bij de vele andere religies! Zeker als je de omvang en invloed meerekent van de Islam!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Devious schreef:
mustafa schreef:religie als groepsdwang dat is het probleem waar we tegen tekeer gaan
Ja daar heb je gelijk in. Ik krijg nu ook de indruk dat je inmiddels wel begrijpt dat ik niets tegen individuele moslims heb, laat staan dat ik iets tegen jou heb. Ik verzet mij slechts tegen het 'op een voetstuk zetten' van heiligen, profeten en 'openbaringen'.

Grtz..
ik zet geen enkele zwakke sterveling op een voetstuk
heb ik nooit gedaan
en ik beschouw openbaringen als een impuls die bewustzijnsverruiming teweeg brengt en die ook de geesten kan scheiden
geliefden die ruzie maken gooien er ook dingen uit die later wellicht worden betreurd hoewel een en ander altijd kan worden uitgepraat en dan is het toch ergens goed voor geweest immers ook geliefden zijn zwakke stervelingen, maar de liefde verheft de ziel
en je kunt zeggen wat je wilt maar het koranvers "in godsdienst is geen dwang" blijft een ijzersterk statement dat tijdloos is en blijft
dit raakt de essentie van deze hele discussie!

oh, en wahlers, je moest eens weten wat de feministen binnen de islam momenteel trachten in beweging te brengen
veel van wat zijn denken en doen wordt ook niet beschouwd als authetiek islamitisch
ik bepleit reformatie in de islam
alles wat ik schrijf met betrekking tot de islam moet je in dit licht zien
en hoe is dit zo gekomen?
in het jaar 2000 leerde ik een moslima kennen die zwaar getraumatiseerd was tengevolge van de burgeroorlog in somalieje in 1991
zij was een echte moslima

groet,

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mustafa,

Je gaat alweer totaal niet in op wat Devious hier zegt. Waar blijven de protesten, zichtbare protesten van de zogenaamde verlichte moslims tegen de zogenaamd verkeerde interpretatie van de Islam. Hier geef je gewoon zoals vele keren hiervoor geen antwoord op. Net zo goed als je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag over hoe je denkt vanuit jou Islam over homosexualiteit. Heb je hier soms geen antwoord op? Zeg dat dan gewoon. Of durf je hier je antwoord niet op te geven.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Mustafa,

Er zijn meer dan één miljard Moslims [en groeiende volgens de heersende Islamitische propaganda]!
Hoeveel [procent] hiervan zijn verlicht?
Waar komen deze cijfers vandaan?

Hoeveel Moslima's zijn openlijk feminist?
Bedoel je misschien Moslima's zoals Irshad Manji? Zij wordt openlijk met de dood bedreigd!
(zie o.a. http://www.muslim-refusenik.com/)

Waar wonen deze feministische Moslima's eigenlijk? In het verderfelijke westen of het vrome oosten?

Wie vertegenwoordig jij eigenlijk?
Verwoord jij de algemene Islamitische opvattingen en Islamitische overtuiging?
Of ben jij iemand die door de meerderheid bestempeld wordt als niet de ware Moslim!

En als er dan al zo'n kritische massa van verlichting is waar zijn dan de demonstraties?
In de jaren zeventig vorige eeuw gingen de feministen zowat dagelijks de straat op en schreeuwde luidkeels: "Baas in eigen buik!"...in de jaren daarna werden de protestleiders volksvertegenwoordigers!

In de praktijk zie ik nog vaak dat Moslima's op geheime schuiladressen zitten, als ze al de moed hebben om daar naar toe te gaan, en worden daar dan vaak nog steeds lastig gevallen door hun mannelijke hoeders die graag hun niet onderdanige karakter willen 'corrigeren'!

Ook merkte ik in een Haagse wijk dat een Moslima de 'vrijheid' heeft om al dan niet voor een hijab te kiezen...maar als ze er niet 'vrijwillig' voor kiezen worden ze in hun eigen culturele omgeving voor hoer uitgemaakt en ook als zodanig behandeld!

Jazeker! Ik moet ook toegeven dat ik Moslima's gezien en meegemaakt heb die de hijab niet dragen en naar de disco gaan! Maar in de meeste gevallen zijn dit vrouwen uit een Moslim gezin die verder nooit [of zeer spaarzaam] naar de Moskee gaan, geen rituelen volgen, toch nog overdag eten en drinken tijdens de Ramadan (of dit niet doen maar dan - toegegeven - uitsluitend en alleen uit culturele, dus niet religieuze, gevoelens), en geen plannen hebben om de Hajj te doen!

En ja...in hoeverre ben je dan nog Moslim!
In deze context is, bijvoorbeeld, het forumlid 'Bad-religion' een vroom Christen! Immers, hij komt van Christelijke huize!
Maar ik kan je verzekeren dat hij een 'die-hard' atheïst is!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie