Ondertussen volg ik verder deze topics maar dan een beetje "passief" zoals je het kunt noemen.
Groetjes,
Lux.
Moderator: Moderators
mustafa schreef:liever dan het kijken naar filmpjes lees ik ekoran
het slaan van vrouwen wordt hierin beschreven als strraf voor ontrouw
jammer dat mannen niet geslagen kunnen worden, dat zou beste wel eens nuttig kunnen zijn
Dan kun je dus gerust stellen dat de Koran achterhaald is. Dat het niet aansluit bij de moderne tijd. Het is een oud boek vol bijgeloof. Het is niet het woord van God, want er zijn duidelijk foutieve medische en kosmologische denkbeelden uit oudere religies en culturen overgenomen.mustafa schreef: vroeger was de islam geavanceerd, in ieder geval meer dan het toenmalige middleeeuwse christendom
die tijd is voorbij, dus in die zin geef ik je gelijk
maar er is niets mis met de geschriften
want die moet je echt in het licht van die tijd zien
de koran is geschreven in een taal (overdrachtelijk op te vatten ) die de mensen in die tijd begrepen
en ik zoek ook meer de mystieke kant van het geloof
Ja, maar waarom haal je zo'n voorbeeld hier aan. Je weet toch inmiddels wel dat ik dit soort dingen verafschuw? Die vrouw had onmiddelijk bescherming moeten krijgen, en die jongens hadden streng gestraft moeten worden. Is toch volkomen logisch?Lux schreef: Eenvoudigweg hierom: een moslima weigert in te gaan op de eis van extremisten en draagt geen hoofddoek. Ze wordt hiervoor aangevallen en zoekt steun bij het centrum maar krijgt geen gehoor. Welk signaal krijgt deze vrouw dan? Dat ze er verdomme helemaal alleen voor staatWelk signaal krijgen de extremistische jongeren? Dat een dergelijke daad in België weinig risico op vervolging kent en dus voor herhaling vatbaar is:evil:
Dan heb je het volledig mis. Kijk maar eens naar het aantal topics over het christendom, en vergelijk die eens met het aantal topics over Islam.Lux schreef: Maar als ik het goed begrijp is het hier vooral de bedoeling om te keer te gaan tegen wat ik het islamisme (=islam niet als privé-zaak) noem. Dat werpt voor mij een ander licht op jullie postings..
Ja daar heb je gelijk in. Ik krijg nu ook de indruk dat je inmiddels wel begrijpt dat ik niets tegen individuele moslims heb, laat staan dat ik iets tegen jou heb. Ik verzet mij slechts tegen het 'op een voetstuk zetten' van heiligen, profeten en 'openbaringen'.mustafa schreef:religie als groepsdwang dat is het probleem waar we tegen tekeer gaan
vrijheid is de grondslag voor bewustzijnsverruiming
Mustafa,mustafa schreef:liever dan het kijken naar filmpjes lees ik de koran
het slaan van vrouwen wordt hierin beschreven als strraf voor ontrouw
jammer dat mannen niet geslagen kunnen worden, dat zou beste wel eens nuttig kunnen zijn
ik zet geen enkele zwakke sterveling op een voetstukDevious schreef:Ja daar heb je gelijk in. Ik krijg nu ook de indruk dat je inmiddels wel begrijpt dat ik niets tegen individuele moslims heb, laat staan dat ik iets tegen jou heb. Ik verzet mij slechts tegen het 'op een voetstuk zetten' van heiligen, profeten en 'openbaringen'.mustafa schreef:religie als groepsdwang dat is het probleem waar we tegen tekeer gaan
vrijheid is de grondslag voor bewustzijnsverruiming
Grtz..