"De bijbel/koran is waar" is een belediging.
Moderator: Moderators
Re: "De bijbel/koran is waar" is een belediging.
Toch nog even ter aanvulling: Er zijn mensen die ervan overtuigd zijn dan we zomaar vanzelf uit niets zijn ontstaan. Ik vind dat een schande en het menselijk intellect onwaardig. Maar ik voel me er niet door beledigd.
Hallo meneer God, met Anna.
Dat is een belediging van sapiens in homo sapiens.Willempie schreef:Akkoord, maar ik snap nog steeds niet wat je punt nu eigenlijk is. Voel jij je beledigd door mensen die bijvoorbeeld de Bijbel serieus nemen? Echt?Dat beloof ik schreef:Niet met elkaar eens zijn en beledigen worden door elkaar gebruikt nu.
Met beledigen doel ik op beledigen zoals we dat kennen in bv. het nederlandse strafrecht.
Er zijn mensen die zich beledigd voelen omdat hun idee in twijfel wordt getrokken; dat is dan geen belediging maar een discussie die men niet aan kan.
.Er zijn mensen die ervan overtuigd zijn dan we zomaar vanzelf uit het niet zijn ontstaan
Ik ken ze niet! Jij wel?
Ik ken wel mensen die WETEN dat God er ALTIJD al geweest is en buiten ruimte en tijd staat maar er wel binnen intervenieert (als het Hem schikt uiteraard).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Kan een aap beledigd worden? Of een varken? Want daar zijn we blijkbaar genetisch nog meer mee verwant.dikkemick schreef: Dat is een belediging van sapiens in homo sapiens.
Dat Beloof ik,Dat beloof ik schreef:Niet met elkaar eens zijn en beledigen worden door elkaar gebruikt nu.
Met beledigen doel ik op beledigen zoals we dat kennen in bv. het nederlandse strafrecht.
Er zijn mensen die zich beledigd voelen omdat hun idee in twijfel wordt getrokken; dat is dan geen belediging maar een discussie die men niet aan kan.
In het verleden was de kans om beledigd te worden theoretisch veel groter toen de wet tegen smadelijke godslastering nog bestond. Ging toen niet over of god werd gesmaad maar of een persoon zich gekwetst voelde in zijn goddienstige gevoelens
Dus Willempie, het gaat niet om een paar historische feiten ontkennen, maar of die persoon zich gekwetst voelde. En dat kan voor sommige geloofsbelijders snel zijn . Ik ben blij dat dit artikel in Nederland geschrapt is. Staan we niet meer in hetzelfde rijtje als Pakistan, etc..
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de eerste categorie wordt gestraft:
1°. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende Godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2°. hij die een bedienaar van den godsdienst in de geoorloofde waarneming zijner bediening bespot;
3°. hij die voorwerpen aan eenen eeredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van dien dienst geoorloofd is, beschimpt.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Ja, laat je tanden maar eens zien aan een aap.Willempie schreef:Kan een aap beledigd worden? Of een varken? Want daar zijn we blijkbaar genetisch nog meer mee verwant.dikkemick schreef: Dat is een belediging van sapiens in homo sapiens.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Ja, varkenskleppen worden nauwelijks afgestoten door mensen. Vreemd he?! Verder snap ik je opmerking niet.Willempie schreef:Kan een aap beledigd worden? Of een varken? Want daar zijn we blijkbaar genetisch nog meer mee verwant.dikkemick schreef: Dat is een belediging van sapiens in homo sapiens.
Wil je zeggen dat wij, omdat we beledigd kunnen worden, meer zijn dan apen/varkens?
Bekijk in dat geval even dit eerste filmpje: http://www.flabber.nl/artikel/ook-apen- ... digt-44374" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Waarom? schreef: Ja, laat je tanden maar eens zien aan een aap.
Jezus voelde zich blijkbaar nooit beledigd. Hij kon wel boos worden maar dat is wat anders. Ik ben een volgeling van Jezus, of probeer dat te zijn. Ik heb me nog nooit beledigd gevoeld door mensen die er een andere opinie op nahouden dan ik. Ik vind dat ook absurd.
Ik voel me beledigd als mensen mij stom genoeg vinden om hun onzin over te nemen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Een prima docu m.b.t. dit onderwerp
https://www.youtube.com/watch?v=CAEpc1z ... UVZJFi5aHX" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CAEpc1z ... UVZJFi5aHX" onclick="window.open(this.href);return false;
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hij is leuk.Bonjour schreef:Ik voel me beledigd als mensen mij stom genoeg vinden om hun onzin over te nemen.
Hij is niet als leuk bedoelt.Willempie schreef:Hij is leuk.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Het is vreemd om conclusies te trekken uit een tekst waarvan je zegt dat je hem niet snapt.Willempie schreef: Akkoord, maar ik snap nog steeds niet wat je punt nu eigenlijk is. Voel jij je beledigd door mensen die bijvoorbeeld de Bijbel serieus nemen? Echt?
Het zou logischer zijn om uitleg te vragen en daarna conclusies te trekken, maar goed, het is jous keus om het anders te doen.
De openingspost is zodanig opgesteld dat hij voor iedereen is te snappen.
Ik zou niet weten wat er nog aan uitgelegd moet worden.
Je leest dingen die er niet staan, want ik heb nergens geschreven dat ik me voel beledigd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik ben nu even in de war. Waarschijnlijk ben ik het eens met het idee van het topic, maar ik snap hem niet :p.
Gaat het om bewustwording van gebruikte Bijbelse teksten in citaten, dat deze kwetsend kunnen zijn?
Ik ga er altijd vanuit dat men nooit bewust een ander kwetst of pijn doet. Iemand die een gezond verstand heeft, en van rede is, zou dat normaal gesproken nooit doen.
Gaat het om bewustwording van gebruikte Bijbelse teksten in citaten, dat deze kwetsend kunnen zijn?
Ik ga er altijd vanuit dat men nooit bewust een ander kwetst of pijn doet. Iemand die een gezond verstand heeft, en van rede is, zou dat normaal gesproken nooit doen.
-
DiMensie
Dat is een erg naïef uitgangspunt en ik garandeer je dat er mensen bestaan die anderen bewust kwetsen en pijn doen.Janetjee schreef:Ik ga er altijd vanuit dat men nooit bewust een ander kwetst of pijn doet.
Er van uitgaande dat je het zelf gelooft,
is jouw uitspraak een schoolvoorbeeld van projectie en bovendienJanetjee schreef:Iemand die een gezond verstand heeft, en van rede is, zou dat normaal gesproken nooit doen.
ontkenning van een 'duistere' zijde van jou zelf die je verdrongen hebt naar je onderbewuste.
Wellicht vergis ik me en ben je de reïncarnatie van Jezus, maar nee,
zelfs Jezus heeft volgens de verhalen in de Bijbel tijdens zijn leven anderen bewust pijn gedaan en gekwetst,
in de naam van de Vader!!!
Amen
.