Prief schreef:Er bestaan niet meerdere goden behalve De God. Als er meerdere waren dan zou er chaos zijn, Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom sommigen dit lastig vinden om te begrijpen.
Hieruit volgt, dat je voor een idee van jou (er is maar één God) een verklaring zoekt, al is die nog zo krom.
Iedereen snapt toch, dat als er god(en) bestaan, dat het er onmogelijk één kan zijn. Het zou een dictatuur betekenen. En elke dictatuur eindigt in chaos en wordt omver geworpen. Het feit, dat de wereld na miljoenen jaren nog bestaat, bewijst, dat als we van buitenaf geregeerd worden, het door een kring van goden moet zijn.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet, dat dit zo lastig te begrijpen is. Zelfs de natuurvolken begrijpen dat. Je moet wel erg van de natuur om je heen verwijderd zijn en oogkleppen op hebben om dat niet te snappen.
Psalm: 82
Hij spreekt recht in de kring van de goden
Bovendien is het onmogelijk schepper en uitvoerder tegelijk te zijn. Dat zal zelfs jou duidelijk zijn. Als God zich nog steeds met de wereld, de mensen en met jou bemoeit, kan hij onmogelijk de schepper zijn. Het kan dan niet anders, dat er een schepper is en een heerser in de kring der goden. Dat zal elke gelovige toch wel snappen? Ik begrijp niet, dat iemand dat lastig vindt om te begrijpen.
Ergo: Als de Koran beweert, dat er slechts één god is, dan staat in de Koran
niet de waarheid.
Een slimmerik zal nu zeggen: Maar op aarde is het toch een chaos? Natuurrampen, maar vooral de mens kan er wat van!
Inderdaad, en daar volgt dus uit, dat er geen goden (mv) bestaan, want dan zou er immers geen chaos zijn, maat ook geen enkele god, want die zou geen chaos willen en een godenkring om zich heen verzamelen.
Hiermee is definitief bewezen, dat één god een contradictie is en dus onmogelijk is en dat meerder goden, gezien de chaos, ook niet bestaan.