Aanslagen in Parijs

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Aanslagen in Parijs

Bericht door Rereformed »

doctorwho schreef:De voedingsbodem voor aanhang onder kansarme moslims in het westen daar kunnen we wel proberen wat aan te doen.
De Finse krant van vandaag schrijft dat toenemende weerzin tegen voortdurend toestromende moslims tot gevolg heeft dat ze kansarm zullen blijven en dan gemakkelijker zullen radikaliseren.
Het lijkt wel een vicieuze cirkel waar we voorlopig niet uitkomen.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb het idee dat de Syrische immigranteen heel ander type is dan de Marokkaanse van enkele decennia geleden. Het valt me op hoeveel er Engels spreken in interviews.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef:Ik heb het idee dat de Syrische immigranteen heel ander type is dan de Marokkaanse van enkele decennia geleden. Het valt me op hoeveel er Engels spreken in interviews.
In Finland zijn tot nu toe bijna enkel Irakezen, Afganen en Somaliërs gekomen. De weinige Syriërs die er aankomen komen uit Rusland. Een paar weken geleden kregen de Noren en Finnen door dat het Syriërs waren die al jaren in Rusland woonden en vloeiend Russisch spreken. Nu de EU-grenzen open zijn zien ze hun kans om naar het westen te gaan.
Born OK the first time
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

Toch wel bijzonder dat de IS de essentie van de democratie zoveel beter begrijpt dan wijzelf, waar wij van mening zijn dat er alleen maar onschuldige slachtoffers vallen daar stellen de democratie deskundigen van de IS. Onschuldigen??? In een democratie heeft iedereen toch evenveel schuld aan het buitenlandse beleid van hun land?
De polarisatie in Frankrijk is veel groter dan in landen als het VK, Nederland of Duitsland dit heeft onder meer te maken met de Franse volksaard die veel trotser, meer vooringenomen en ongenuanceerder is dan de onze. Toch is de kans op aanslagen dankzij de retoriek van Wilders in Nederland relatief groot.
Verder weet ik niet of je dit alleen maar als geloofsijver moet opvatten. Je kan ook kijken naar sociaal economische redenen. Veel moslims worden in het westen om hun geloof of afkomst systematisch achtergesteld op de arbeidsmarkt, publiekelijke belachelijk gemaakt (Charlie Hebdo, opiniemakers, cabaretiers) en gelijk gesteld met de meest radicale elementen. Terwijl de meeste moslims vaak net zo ijverig en wel geïnformeerd zijn over hun eigen geloof als de gemiddelde katholiek. De meeste katholieken weten nauwelijks wat er in de bijbel staat maar geloven zo graag dat Jezus voor hun zonden gestorven is dat ze gewoon lekker doen waar ze zin in hebben. Zoals veel moslims gewoon roken, drinken en vreemdgaan. Maar in de 20e eeuw werd in Nederland ook niet iedere katholiek of protestant vereenzelvigd met een fundamentalistische strijder in Noord-Ierland. Waarom doen we dat wel bij moslims? Het is onze eigen retoriek die er voor zorgt dat gematigde moslims steeds radicaler worden. Niet omdat ze van origine een hekel hebben aan joden, christenen of atheïsten, maar omdat veel niet-moslims hun eendrachtig afschrijft als inferieur, parasitair en crimineel.
Bovendien is Amerika prima geslaagd in haar opzet, ze wilden helemaal geen democratie brengen zoals de conquistadores het evangelie. Ze willen lekker goedkoop aan grondstoffen komen en krijgsheren hebben nu eenmaal snel geld nodig, dus verkopen zij de grondstoffen ver onder de marktprijs of zelfs in directe ruil voor wapens. Chavez heeft wel laten zien wat een land met veel grondstoffen doet wanneer het politiek eenmaal stabiel is. Toen de westerse wereld op haar achterpoten stond omdat Assaad zijn eigen burgers aanviel, was hij in feite de IS in wording aan het neerslaan. Doordat het westen dit moedwillig heeft gefrustreerd en de toen nog jonge IS cellen zelfs van wapens heeft voorzien heeft het kunnen uitgroeien tot wat het nu is. Zoals ook Al Qaida een maaksel van de CIA was...
Een foutje? Nee hoor! Israel heeft nu een beetje rust, er kunnen goedkoop grondstoffen worden aangekocht en over een jaar of 10 kunnen er weer monsterleningen worden verstrekt aan deze landen en kunnen onze eigen ingenieursbureaus weer meedingen naar de wederopbouwprojecten. Ach en als er dan hier een paar duizend doden vallen dan zullen we die collateral damage noemen, voor het nieuwe geloofsfundamentalisme van de vrije markt.

BTW, de IS lijkt sterker op 1 van de vier 4 horsemens dan een paar zwakbegaafde denkers.
En ik zag, toen het Lam een van de zegelen geopend had, en ik hoorde een uit de vier dieren zeggen, als een stem van een donderslag: Kom en zie! En ik zag, en zie, een wit paard, en die daarop zat, had een boog; en hem is een kroon gegeven, en hij ging uit overwinnende, en opdat hij overwinne!
En toen Het het tweede zegel geopend had, hoorde ik het tweede dier zeggen: Kom en zie!
En een ander paard ging uit, dat rood was; en dien, die daarop zat, werd macht gegeven den vrede te nemen van de aarde; en dat zij elkander zouden doden; en hem werd een groot zwaard gegeven.
Volgens Genesis werd Ismaël een geoefend boogschutter die in de woestijn van Paran bleef wonen. Zijn moeder vond voor hem een vrouw uit Egypte. Hij zou de vader van 12 prinsen worden die ieder een eigen koninkrijk zouden stichten. Volgens de traditie waren dit de 12 stammen van de latere Arabieren. Verder zouden zijn nakomelingen in voortdurende strijd met elkaar en hun verdere familie (de nakomelingen van Isaak de latere Israelieten) leven (Gen 16 en verder).
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik denk niet dat IS ook maar het geringste idee heeft wat democratie inhoud. Zij achten iedereen vogelvrij die zich vermaakt. Het zijn – net als de Taliban – bleu meanies, die sport, muziek en eten gezellig en drinken willen uitroeien. Zij achten iedereen schuldig aan alles wat zijn “stam” doet, ongeacht of hij er zich voor of tegen heeft verklaart. Ik hoop slechts dat wij ons – in onze verontwaardiging niet tot hun niveau zullen verlagen maar onze morele principes overeind zullen houden.
Ik wens u alle goeds
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Het is onze eigen retoriek die er voor zorgt dat gematigde moslims steeds radicaler worden. Niet omdat ze van origine een hekel hebben aan joden, christenen of atheïsten, maar omdat veel niet-moslims hun eendrachtig afschrijft als inferieur, parasitair en crimineel.
Als ik de idioterie van bepaalde moslimgroeperingen benoem, dwing ik andere moslims niet om ook zo te worden.
Ik kan er niets aan doen dat de groepscultuur en gebrek aan nuanceringsvermogen van veel mensen ze daartoe dwingt.
Moet ik dan maar mijn mond houden ?
Dat dacht ik niet.
De oplossing van het probleem begint bij het benoemen ervan: de idioterie die 'religie' heet.
Jammer dat ij daar telkens op terug komt.

Bileam, Het is jouw keus wat je daarmee doet, en jouw keus alleen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Bileam
Hoeveel begrip je hier ook tentoonstelt m.b.t. het bestaan van groeperingen als IS, ik vind het jammer dat je de laffe misdadige terreur-aanslagen niet afkeurt. Maar goed, dat is je goed recht.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Toch wel bijzonder dat de IS de essentie van de democratie zoveel beter begrijpt dan wijzelf, waar wij van mening zijn dat er alleen maar onschuldige slachtoffers vallen daar stellen de democratie deskundigen van de IS. Onschuldigen??? In een democratie heeft iedereen toch evenveel schuld aan het buitenlandse beleid van hun land?
Je denkt hetzelfde als en IS strijder.
We hebben hier al eens eerder een strikte gelovige gehad die ik daar steeds op wees.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Deze man snapt het:
http://m.knack.be/nieuws/wereld/terrori ... 24191.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bileam Faustina
Geregelde verschijning

Bericht door Bileam Faustina »

??? Er wordt weer van alles beweerd dat niet klopt, waarom vullen jullie toch altijd zoveel in over mijn persoontje. In het voorgaande werd de vraag gesteld waar het sentiment van de IS vandaan komt. Dat ik dat handen en voeten geeft betekent niet dat ik het goed keur... Maar goed lezen en dingen beweren die NIET GESCHREVEN staan daar zijn jullie errug bedreven in.
Je denkt hetzelfde als en IS strijder.
Ik heb mij ook in psychologie, sociologie en antropologie verdiept, met als gevolg dat ik veel minder eendimensionaal denk als jullie. Ik kan me verplaatsen in anderen en hun gedachtegoed! [-X
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Bileam Faustina schreef: Ik heb mij ook in psychologie, sociologie en antropologie verdiept, met als gevolg dat ik veel minder eendimensionaal denk als jullie. Ik kan me verplaatsen in anderen en hun gedachtegoed! [-X
Ik ook maar het gedachtengoed van IS heeft an sich niet zoveel verdieping in psychologie, sociologie en antropologie nodig. Geopolitiek en economische systemen spelen eveneens een rol in dit schouwtoneel. Dat dit een voedingsbodem kan zijn voor extremisme kan zijn maar het is geen noodzaak.
Het is een complex probleem de andere kant opkijken bij poging tot genocide op de Jezidi's en willekeurige terreur is ook een optie. De grenzen vervolgens goed dicht timmeren in combinatie met een totalitaire politiestaat. Dan heeft IS geen reden meer tot wraak jegens de inwoners van de huidige coalitie tegen hen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Moet je gestudeerd hebben om IS te begrijpen?
Moet je m.a.w. gestudeerd hebben om deze laffe daden op onschuldige mensen af/goed te keuren?
Dat deze randmalloten voer voor psychologen zijn mag duidelijk zijn. Ik heb in ieder geval nog een hele lange weg te gaan om dit te begrijpen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Bileam Faustina schreef: Niet omdat ze van origine een hekel hebben aan joden, christenen of atheïsten, maar omdat veel niet-moslims hun eendrachtig afschrijft als inferieur, parasitair en crimineel. (En nog meer..........)
Het laatste deel van je betoog laat ik maar voor wat het is, het deed me namelijk denken aan een boek dat ik er even bij heb gepakt "De openbaring - Haar grootste climax is nabij". Als ik de titel zie dan denk ik aan een goedkope c-film.
Maar je hebt wel een punt met het stigmatiseren van moslims en de rol die bepaalde westerse mogelijkheden daar in hebben gespeeld en dan ik denk vooral aan de VS, die het Midden Oosten beleid maar invullen naar eigen goed dunken. Maar gemakshalve mag je er nog een aantal elementen aan toe voegen die hier aan bijdragen. Bijvoorbeeld het onvermogen van een groot deel om zich in fatsoenlijke mate te integreren. En steeds meer van hen zien religie als de manier om bepaalde waarden uit te dragen. Het vervelende van dit laatste aspect het belemmert een fatsoenlijke dialoog en vergroot de kloof.
En als de kloof groot genoeg is dan is een goedbetaalde salafist uit S.A. genoeg om mensen naar bepaalde aspecten te laten wijzen en hun op te roepen om er iets aan te doen. Een organisatie die hier een actieve bijdrage in levert, is dan de juiste club om je bij aan te sluiten. Neemt niet weg dat onze beeldvorming ook zou veranderen als we dagelijks na het NOS journaal naar Al Jazeerah zouden kijken om vanuit dit perspectief een evenwichtige benadering te kiezen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mag ik dit filmpje plaatsen n.a.v. het antwoord van Bileam? M.n. vanaf 7min.15
"Neil deGrasse Tyson: Do you believe in God"

Het westen is zeker niet heilig, maar te verkiezen boven welk religieus systeem dan ook. Want alleen dat werkt intolerantie in de hand.
Visies gebaseerd op "heilige" boeken gaan niet samen! En uiteindelijk zal er een optimaal politiek systeem bestaan, een optimaal sociologisch systeem en al die voorbeelden die je noemde. De enige weg om dit te bewerkstelligen is wetenschap. (De wetenschappelijke methode)
Einstein/Mick
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Religie is en blijft een werktuig.

Je bent DSGE het franse equivalent van de CIA. JE doet je voor als een imam of fervente moslim die het westen haat en aanslagen wil organiseren, maar je gaat deze zelf niet uitvoeren. Daarvoor rekruteer je onwetende geradicaliseerde jongeren die door jouw dienst als verwaarloosbaar worden gezien en plant zo een brute aanslag. En dan is je regering wel verplicht om hierop te reageren met “we gaan iets terugdoen”. Het gaat in sommige gevallen zelfs zover dat de machtshebbers zelf deze dingen plannen. En dan bedoel ik niet de ministers of presidenten. Al Caida, Taliban, Boko Haram en IS het zijn allemaal producten van door de CIA uitgevoerde “black ops”. Zolang de wapenindustrie maar draait, en geloof is daarbij het uitmuntende werktuig omdat je zo makkelijk groepen mensen tegen elkaar kan opzetten. Olie en drugs horen ook tot het pakket.

Ondertussen heeft Amerika in het verleden deze groeperingen bewapend, en doet ze dat nu nog. Een vriend van me, iemand die in Parijs gewoond, gestudeerd en gewerkt heeft, heeft daar schoolvrienden verloren. Een ex liefje van hem is geraakt maar ze zal het overleven. De collega van zijn broer die vrijdag avond moest werken in de Bataclan heeft het niet overleeft. Dit leid tot emotionele toestanden.

Deze aanslag is erop gericht dat wij toegeven als bevolking aan haat en angst, meer controle, meer extreem rechts, meer confrontaties en uiteraard ook nieuwe aanslagen. Het was geen franse legerpost of politieker die gedood werd, neen het waren jonge mensen die een avondje uit zijn geweest. Er zijn zelf moslims bij, en mensen van ik geloof 15 soorten nationaliteiten.

Als dit teruggekeerde Syrie strijders of door de IS opgeleide terroristen zijn, hun crème da la crème, wel dan zijn het prutsers. Deze die zich opgeblazen hebben aan het voetbalstadium hebben met drie amper één ander slachtoffer gemaakt. In een club waar 1500 aanwezigen waren zijn er slechts 88 omgekomen, en op alle terrassen van parijs nog eens 35. Prutsers zijn het, geen getrainde militairen zoals men ons wil doen geloven. Ze hadden makkelijke duizenden slachtoffers kunnen maken als ze meer professioneel gehandeld hadden. Een bomgordel laten afgaan in die club de Bataclan had ongetwijfeld meer slachtoffers gekost, wachten tot de match gedaan was en zich dan tussen het volk begeven dat het voetbalstadium verlaat en kaboem doen had ook veel meer slachtoffers gekost, en die terrasjes wel ja dat laat ik even in het midden, maar ongetwijfeld zou er door het gooien van bvb granaten meer schade berokkend geweest zijn.

Persoonlijk ben ik het zat, de brainwash van de reguliere massa media. Persoonlijke bronnen vertellen dat er reeds de hele dag verhoogde politie en militaire aanwezigheid was in Parijs, maar dat het wel bijna twee uur duurde voor de politie in actie kwam tegen de schietpartij in de Bataclan. Volgens die bronnen lagen er verscheurde korans in de straten en deed de politie of dacht de politie dat het een gijzeling was. Volgens de broer van mij vriend zou de politie oorspronkelijk zelfs gedacht hebben dat het om een oefening ging. Dat zijn woorden van mensen die oa werken in die club en er ook nog eens vrienden verloren. Dit is om te kotsen.

O ja en dan vergeet ik nog dat paspoort, allez zeg, die paspoorten van tegenwoordig zijn bulletproof en firefree. Wat een gelul allemaal zeg. En nu maar vluchtelingen haten enzo, dit is waar zij voor weglopen he, wordt wakker ginds gebeurt dat al 5 jaar dagelijks.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie