Groeten Floris
Op zoek naar The Pagan christ in het Nederlands
Moderator: Moderators
- Floris1976
- Forum fan
Op zoek naar The Pagan christ in het Nederlands
Hallo allemaal. Ik ben op dit moment op zoek naar een tweedehands boek of een e-book van de het boek: "De Heidense christus". Is er iemand waarvan ik dit boek voor een geschikte prijs kan overnemen?
Groeten Floris
Groeten Floris
Titel veranderd. Maria
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Re: Op zoek naar The Pagan christ in het Nederlands
De schrijver is Tom Harpur, ik heb het boek niet dus ik kan jecer jmmer genoeg niet mee helpen maar ik hb even snel gegoogeld of het ergens in pdf te krijgen is en toen kwam ik de naam vam de schrijver tegen.
Ik ben handig in zoeken namelijk en ik doe dat graag want ik had nog nooit van dat boek gehoord en zo leer je weer eens wat .
Ik ben handig in zoeken namelijk en ik doe dat graag want ik had nog nooit van dat boek gehoord en zo leer je weer eens wat .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
Heb je meer gelezen over de achtergronden van Harpor?
Er zijn veel boeken en teksten die je kun lezen over dit thema.
Harpor krijgt goede recensies.
Maar hou wel in de gaten dat hij nog gelooft in een goddelijke Christus?
Zoals zovele ex Bijbel gelovigen, heeft ook hij blijkbaar zijn eigen geloofsinterpretatie gemaakt.
Ik weet niet of het voor jou verstandig is te beginnen aan dit boek, zolang je nog niet zo sterk in je schoenen staat over wat je nu wel en wat je niet moet geloven.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Pagan ... ine_Christ" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals zovele ex Bijbel gelovigen, heeft ook hij blijkbaar zijn eigen geloofsinterpretatie gemaakt.
Ik weet niet of het voor jou verstandig is te beginnen aan dit boek, zolang je nog niet zo sterk in je schoenen staat over wat je nu wel en wat je niet moet geloven.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Pagan ... ine_Christ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Pagan ... _responses" onclick="window.open(this.href);return false;On Harpur's website and jacket cover, The Pagan Christ is said to reveal "a cosmic faith built on these truths that the modern church has renounced", and calling for a "return to an inclusive religion where Christ lives within each of us."[12] According to Harpur, he has spent his entire life searching for answers, and now that he understands the scriptures represent symbolic allegories on a central theme rather than cryptic history, God seems more "relevant and real,"[13] and "the Bible comes alive wholly in a new way."[14] Instead of challenging his religious faith, Harpur attests that his discoveries "have made a joyous and life-changing imprint," which have "transformed my view of the future of Christianity it into one of hope."[15]
................
Bart D. Ehrman is a former fundamentalist Christian turned sceptical agnostic and his books are often critical of the inconsistencies and questionable authorship of the New Testament, but he nonetheless believes in a historical Jesus.[41] On his ehrmanblog in 2012 and in his book published the same year, Did Jesus Exist? The Historical Argument for Jesus of Nazareth, Ehrman lists Harpur along with other "mythicists" such as Price, but does not specifically criticize the details in The Pagan Christ.[42] Again, interestingly, Harpur reportedly believes in a divine Christ, but is doubtful Jesus was historical, while Ehrman reportedly believes in a historical Jesus, but is doubtful Christ is divine.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Als je een bibliotheekpas hebt dan is dit boek via de zoekmachine van de Openbare Bibliotheken te vinden en voor een paar euro aan te vragen.
- Floris1976
- Forum fan
Bedankt voor de tip. Ik dacht dat deze man juist bewijs aandroeg dat het christelijke geloof voortkomt uit de heidense geloven.Maria schreef:Heb je meer gelezen over de achtergronden van Harpor?
Ik ben in ider geval op zoek naar een boek dat bewijzen aandraagt voor het feit dat veel in de bijbel genoemde zaken niet gebeurd zijn.
Iemand een tip?
P.s.: bedankt Maria, ik ga dit boek toch maar niet lezen.
Groeten Floris.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
linkje aangevuld met 163 titels, zit vast wat bij
Martim Cymbron -
- Floris1976
- Forum fan
Welk linkje?Arjen2015 schreef:linkje aangevuld met 163 titels, zit vast wat bij
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 33&t=14779" onclick="window.open(this.href);return false;Floris1976 schreef:Welk linkje?
Born OK the first time
- Floris1976
- Forum fan
Inderdaad veel te vinden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een specifiek boek dat hetzelfde onderwerp bespreekt als in het boek: "the pagan christ". het gaat me dan met name met het ontstaan van het christelijke geloof vanuit heidense geloven en bewijs dat de bijbel niet klopt. Eigenlijk ben ik naar alles op zoe dat de bijbel ontkracht.Rereformed schreef:http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 33&t=14779" onclick="window.open(this.href);return false;Floris1976 schreef:Welk linkje?
Ik ontvang graag een aanrader van iemand die hier een goed boek over kent. Of een goede documentaire mag ook.
- Bileam Faustina
- Geregelde verschijning
Ik zeg maar zo... ik weet van niks!
At the other side of Poseidons realm there is a constellation that never sinks behind the horizon, shaped like a hunter! Sail to his brightest star and you will find the sea street of Scylla and Caribdis...
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://vrolijkewetenschap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;