Kritiek op: Het Licht des Levens
Moderator: Moderators
Re: Kritiek op:Het Licht des Levens
En dat lijkt je een degelijke objectieve bron?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Kritiek geven op een site als 'Het Licht des Levens' vind ik eigenlijk nutteloos. De 'argumenten' zijn dermate oud dat je rustig kan spreken van PRATT (Point Refuted A Thousand Times). Waar mijn bloed wel altijd van gaat koken, is de onzin dat de evolutietheorie 'ook maar een geloof' en absoluut geen wetenschap is. Daar zal ik nooit aan wennen.
Ze maken het hier nog gekker door het een Godsdienst te noemen.
Verstokte atheïsten ga je hier echt niet mee overtuigen. Streng gelovigen hoef je denk ik niet te overtuigen.
Wellicht denken ze dat ze hiermee twijfelaars binnen kunnen halen/houden.
Ik heb gewoon te weinig empatisch vermogen om te kunnen begrijpen waarom deze klinkklare nonsens ook maar één weldenkend mens kan overtuigen. Wellicht kan ooit een (ex)gelovige me dit duidelijk maken.
Verder staat de eigenaar van de site, Ds. Koekkoek, nou niet bepaald open voor andersdenkenden. De Islam ziet hij als zo'n groot gevaar dat hij er zelfs een boek over heeft geschreven.
http://www.dichtbij.nl/alphen/regionaal ... -rijn.aspx
Hij heeft gelukkig wel een veel betere oplossing dan Wilders: Je moet ze gewoon bekeren tot het Christendom. Hadden we nu maar beter naar deze man geluisterd!
Verstokte atheïsten ga je hier echt niet mee overtuigen. Streng gelovigen hoef je denk ik niet te overtuigen.
Wellicht denken ze dat ze hiermee twijfelaars binnen kunnen halen/houden.
Ik heb gewoon te weinig empatisch vermogen om te kunnen begrijpen waarom deze klinkklare nonsens ook maar één weldenkend mens kan overtuigen. Wellicht kan ooit een (ex)gelovige me dit duidelijk maken.
Verder staat de eigenaar van de site, Ds. Koekkoek, nou niet bepaald open voor andersdenkenden. De Islam ziet hij als zo'n groot gevaar dat hij er zelfs een boek over heeft geschreven.
http://www.dichtbij.nl/alphen/regionaal ... -rijn.aspx
Hij heeft gelukkig wel een veel betere oplossing dan Wilders: Je moet ze gewoon bekeren tot het Christendom. Hadden we nu maar beter naar deze man geluisterd!
Science? It works.... bitches! - Richard Dawkins
Your distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile - 'radicale' (a)theïst The Borg
I just believe in me. Yoko and me. And that's reality - uit "God" John Lennon (vzmh)
Your distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile - 'radicale' (a)theïst The Borg
I just believe in me. Yoko and me. And that's reality - uit "God" John Lennon (vzmh)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Maar de onzin over de evolutietheorie is ook PRATT.PaulP schreef:Kritiek geven op een site als 'Het Licht des Levens' vind ik eigenlijk nutteloos. De 'argumenten' zijn dermate oud dat je rustig kan spreken van PRATT (Point Refuted A Thousand Times). Waar mijn bloed wel altijd van gaat koken, is de onzin dat de evolutietheorie 'ook maar een geloof' en absoluut geen wetenschap is. Daar zal ik nooit aan wennen.Ze maken het hier nog gekker door het een Godsdienst te noemen.
Het probleem is juist dat de kern van alle boekgeloof is dat je niet openstaat voor andere denkbeelden.
Timmerden de atheïsten maar net zo ijverig aan de weg als de christenen. Zij hebben echter geen zendingsopdracht, en hebben veelal bij voorbaat al het idee dat er met verstokte gelovigen niet te praten valt. Dat is het recept voor de slechtste oogst.Hij heeft gelukkig wel een veel betere oplossing dan Wilders: Je moet ze gewoon bekeren tot het Christendom. Hadden we nu maar beter naar deze man geluisterd!
Born OK the first time
Atheïsten hebben inderdaad geen zendingsopdracht. Daarom vind ik het ook zo goed dat er boeken als "The God Delusion" en "God Is Not Great" zijn geschreven. Ze hebben in ieder geval mij ervan overtuigd dat geloof vaak meer kwaad dan goed doet en dat werken aan een niet-gelovige wereld een nobel streven kan zijn. Daarvoor was atheïsme gewoon totaal geen onderwerp in mijn leven, laat staan anti-theïsme.Rereformed schreef:Timmerden de atheïsten maar net zo ijverig aan de weg als de christenen. Zij hebben echter geen zendingsopdracht, en hebben veelal bij voorbaat al het idee dat er met verstokte gelovigen niet te praten valt. Dat is het recept voor de slechtste oogst.
Dat wil nog niet zeggen dat ik er voor open sta om mensen van hun geloof af te helpen. Daarvoor ben ik denk ik niet de juiste persoon.
Het is mijn gevoel dat bekeerlingen zelf de beste en fanatiekste bekeerders zijn. Zij weten immers waardoor ze zichzelf hebben laten overtuigen. Daarom snap ik ook wel dat afvalligen van een streng geloof gemeden dienen te worden (of zelfs gestenigd). Ze zouden eens anderen kunnen beïnvloeden. Het werkt namelijk ook andersom. Daarvan zijn mensen als Matt Dillahunty en jijzelf een goed voorbeeld. Ex-gelovigen weten hoe gelovigen hun geloof beleven. Ik kan het het alleen maar raden. Daarom denk ik dat ik streng gelovigen niet kan overtuigen maar dat jij nog wel eens kans maakt. Ik besef me ook wel dat dat waarschijnlijk precies is wat je bedoelt met 'het recept voor de slechte oogst'.
Overigens denk ik dat mensen vooral van hun geloof vallen omdat de omstandigheden dat toelaten. (toegang tot kennis, welvaart, gelijke rechten, toekomstperspectief, secularisatie, contact met niet gelovigen etc).
Of het Christenen lukt om Moslims naar hun kant te halen weet ik niet, het lijkt me sterk. Als ik op internet kijk vind ik wel wat juichende verhalen maar altijd van Christelijke sites. Maar goed het is wat mij betreft toch lood om oud ijzer.
Science? It works.... bitches! - Richard Dawkins
Re: Kritiek op: Het Licht des Levens
ja weet niet hoe het werkt, maar die bekeringsdrang blijft wel een beetje bij me hangen
maar ik geef het meestal snel op hoor
het is als een kanonskogel op een hele dikke muur...
maar ik geef het meestal snel op hoor
Martim Cymbron -