Op de vraag waarom ik niet langer lid wilde blijven, had ik bijna geantwoord: 'omdat ik de zondagbijlage zo mis.'
De Hervormde Vrouw
Moderator: Moderators
Re: De Hervormde Vrouw
Haha! Herkenbaar. Zo kregen wij een proefabonnement op het RD. Uiteraard gingen ze bellen nadat deze was verlopen. Heel apart want ze gebruiken daarvoor (huis)vrouwen die 's-avonds vanuit huis de abonnees bij langsbellen. Zo zie je niet dat het om een zakelijk nummer gaat.
Op de vraag waarom ik niet langer lid wilde blijven, had ik bijna geantwoord: 'omdat ik de zondagbijlage zo mis.'
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV. schreef:Admirant schreef:4. Welke worstelingen op seksueel gebied komt u in uw omgeving tegen? Hoe kunnen we anderen
daarbij helpen en wellicht ook zelf geholpen worden?
Ik krijg hierbij allerlei ondeugende gedachten, ben ik de enige?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
De zondagbijlage ha,ha.., ooit kregen we onverwacht een abonnement op de Visie, uiteraard geschonken door een bekende persoon die dacht ik gered moest worden. En via een tv-gids lukt dit meestal. Het was voor een maand dus ik heb de klantenservice gebeld met de vraag of het per direct gestopt kon worden. Nu, dan dit was niet mogelijk een maand is een maand er waren geen mogelijkheden om dit uit het systeem te krijgen. Maar na een kort gesprek over de basis van dit blad en de punten waar ik het niet mee eens was, werd het abonnement per direct stop gezet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Zou de predikant lijden aan het Goedele Liekens syndroom?Fish schreef: Ik krijg hierbij allerlei ondeugende gedachten, ben ik de enige?
Waarom christelijke ouders hun kinderen moeten indoctrineren uit het pdfje op de vorige bladzijde.
De dagelijkse kerkdienst vindt uiteraard plaats tijdens het eten:
Hersen... ik bedoel indoctrinatie is een uitstekend conditioneringsmiddel om gelovige volwassenen te kweken:Een kort antwoord kan zijn: omdat God ons de opdracht
daartoe geeft in Zijn Woord: U moet ze uw kinderen inprenten
en erover spreken, als u in uw huis zit en als u over de
weg gaat, als u neerligt en als u opstaat. Deze tekst uit Deuteronomium
6:7 wordt vaak aangehaald als nagedacht wordt
over de geloofsopvoeding. De geboden van God moeten
ingeprent worden en daarom moet de opvoeder er de hele
dag door over spreken.
De momenten.Wat voor ouders geldt, geldt ook voor de kinderen zelf. Als ze
van jongs af aan oefenen in het spreken over God en het dienen
van Hem, zullen ze ook gemakkelijker spreken over hun
geloof in God als ze groter worden. Verwacht niet dat een
puber zal gaan praten als dat daarvoor nooit gebeurde. Ook
kinderen hebben oefening nodig, voorbeelden en gewoontevorming
is hierbij van onschatbare waarde.
De dagelijkse kerkdienst vindt uiteraard plaats tijdens het eten:
Even stiekem je kans grijpen:Als je op zoek gaat naar meer gestructureerde mogelijkheden
voor het geloofsgesprek, kun je denken aan momenten
waar het gezin al spontaan bij elkaar komt. De maaltijd is
misschien wel het meest voor de hand liggend.
Wanhoop nooit:Een ander vast moment kan zijn wanneer kinderen naar
bed gaan. Veel ouders zullen nog even gaan kijken of hun
kinderen ‘goed’ liggen of gaan juist expres even langs om ‘de
dag door te nemen’.
Soms lijken alle kansen verspeeld en lijkt het onmogelijk om
in gesprek te gaan met kinderen over God. Maar dan kan er
altijd nog wel gesproken worden met God over de kinderen.
Opvallend dat bij die gezindte het oude testament er wel degelijk toe doet! Bij evangelischen en vrijere gelovigen wordt het OT een beetje genegeerd, vanwege de brute en onverzoenlijke god die erin wordt geschetst. Bij de wat meer orthodoxen is die nog wel in zwang.
Jammer/gelukkig dat ze dan niet alle wetten houden die erin worden beschreven. Cherry-picking ten top.
Verder valt me op dat het stukje dat je aanhaalt PietV leest als een opvoedingsboekje van begin vorige eeuw of ouder. Die stijl van schrijven is men nog steeds gewoon.
Jammer/gelukkig dat ze dan niet alle wetten houden die erin worden beschreven. Cherry-picking ten top.
Verder valt me op dat het stukje dat je aanhaalt PietV leest als een opvoedingsboekje van begin vorige eeuw of ouder. Die stijl van schrijven is men nog steeds gewoon.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Het is van een paar maanden geledenMoreTime schreef: