Waar reageer je nu eigenlijk op?Bonjour schreef:Ik erger me de laatste tijd meer aan de aanhangers van Wilders waar Wilders geen afstand van wil nemen dan aan de moslims. Met de instroom van de vluchtelingen heb ik het idee dat het gemiddelde niveau van de waarden en normen omhoog gaat.
'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'
Moderator: Moderators
Re: 'Moslims voelen zich geen deel van Nederland'
Hoe kom je op dat idee?Bonjour schreef:Ik erger me de laatste tijd meer aan de aanhangers van Wilders waar Wilders geen afstand van wil nemen dan aan de moslims. Met de instroom van de vluchtelingen heb ik het idee dat het gemiddelde niveau van de waarden en normen omhoog gaat.
Heb het altijd vreemd gevonden, waarom iemand afstand moet nemen, over wat een ander roept!
Voor zover ik weet heeft Wilders nog nooit opgeroepen tot geweld.
En nee ik ben geen Wilder aanhanger, maar ik begrijp wel waarom steeds meer mensen naar hem toetrekken.
Maar dat is wellicht andere discussie
Voor zover ik weet heeft Wilders nog nooit opgeroepen tot geweld.
En nee ik ben geen Wilder aanhanger, maar ik begrijp wel waarom steeds meer mensen naar hem toetrekken.
Maar dat is wellicht andere discussie
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Als iemand beweert uit jouw naam te handelen of te spreken lijkt het me handig om duidelijk te maken hoe het eigenlijk zit. Zoals hier:FransP schreef:Heb het altijd vreemd gevonden, waarom iemand afstand moet nemen, over wat een ander roept!
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... -ontplofte
Wetende dat je aanhangers maar een half woord nodig hebben, mag je wel uitkijken wat je zegt. De oproep om in verzet te komen, gevolgd door "maar zo heb ik het niet bedoeld" en vervolgens goedkeurend laten weten dat "we goed bezig zijn" is uiteraard niet een oproep tot geweld, maar een afkeuring lees ik nergens. Eerder het tegendeel.Voor zover ik weet heeft Wilders nog nooit opgeroepen tot geweld.
Ik vraag me al een tijdje af wat deze meneer Wilders bedoelde met zijn multiple choice vraag m.b.t "minder minder" en zijn repliek "dan gaan we dat regelen". Wil hij een soort Endlösung, moeten er mensen afgeschoten worden, of gedeporteerd? Dan is het stil en tot nog toe maakt hij dus (gelukkig maar) in dezen niets klaar en bedondert hij de mensen die achter hem aan hollen.
Ik niet.En nee ik ben geen Wilder aanhanger, maar ik begrijp wel waarom steeds meer mensen naar hem toetrekken.
Zeker. Ik ben van mening dat politiek Nederland de zaken eens hardop moet durven zeggen, en niet om stemmenverlies te voorkomen, fascisme als zodanig te benoemen. Maar inderdaad een ander topic.Maar dat is wellicht andere discussie
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er een ku klux Klan achtig pamflet bij moslims naar binnen wordt gegooid met je foto erop, mag je daar toch wel een mening over geven.
Jammer dat we ze niet terug kunnen sturen naar hun thuisland.
Op jouw.1248 schreef:Waar reageer je nu eigenlijk op?
Het is een gevaar voor de democratie als er raadsleden bedreigt worden, vergaderingen verstoort worden, huizen vernield worden en auto's in de fik gestoken worden denk ik dat we nog een veel groter probleem dan de moslim-integratie hebben. De normen en waarden van deze kkk-leden zijn afschuwelijk.1248 schreef:Hoe kom je op dat idee?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ben ik grotendeels met je eens. Moslimintegratie is een probleem dus laten we die kraan nog wat verder openzetten.Bonjour schreef:Als er een ku klux Klan achtig pamflet bij moslims naar binnen wordt gegooid met je foto erop, mag je daar toch wel een mening over geven.Op jouw.1248 schreef:Waar reageer je nu eigenlijk op?
Het is een gevaar voor de democratie als er raadsleden bedreigt worden, vergaderingen verstoort worden, huizen vernield worden en auto's in de fik gestoken worden denk ik dat we nog een veel groter probleem dan de moslim-integratie hebben. De normen en waarden van deze kkk-leden zijn afschuwelijk.1248 schreef:Hoe kom je op dat idee?
Voor alle duidelijkheid, ik loop niet rond met een witte puntmuts maar ik maak me oprecht zorgen hierover.
Ik ben bang dat weinige de gevolgen overzien op lange termijn. De koran is hier wel heel helder over.
interessant om over na te denken: hoe wordt hier over 60 jaar op terug gekeken!
.

.
.
Deze foto zit bij een artikel in Trouw. Een best wel interessant artikel om te lezen. De foto is waarschijnlijk geposeerd maar illustreert haarscherp waar het over gaat.
Hoe het voor moslimjongeren is om op te groeien met aanhoudende kritiek

.
De tweede generatie moslima in Nederland, mevrouw Fadua El Bouazzaoui, is degene links op de foto.
Wat heb ik erover te melden, wat is mijn mening hierover? Daarover wellicht later meer. Mijn bijdrage is voorlopig 1 artikel van de krant en een foto van een tweede generatie moslima, een foto van derde genaeratie moslima's.
Hoe ziet de vierde en volgende generatie moslima in Nederland eruit?

.
.
Deze foto zit bij een artikel in Trouw. Een best wel interessant artikel om te lezen. De foto is waarschijnlijk geposeerd maar illustreert haarscherp waar het over gaat.
Hoe het voor moslimjongeren is om op te groeien met aanhoudende kritiek
Deze 2 meisjes van geboortejaar 2000 worden in het hokje "De derde generatie migrantenkinderen" geplaatst. Door een tweede generatie migrantenkind die zelf intussen volwassen is geworden. Dat denk ik er dan zelf bij.Vijf Rotterdamse moslimpubers vertellen over hun geloof en afkomst. 'Discriminatie is een gewoonte die we hebben geaccepteerd.
.Fadua El Bouazzaoui (35) is coördinator bij Stichting Voorlichters Gezondheid, die vooral migrantenouders informeert over gezondheid en opvoeding. Op verzoek van Trouw nodigde zij deze jongens en meisjes uit om te praten over hun plek in de samenleving.

.
De tweede generatie moslima in Nederland, mevrouw Fadua El Bouazzaoui, is degene links op de foto.
Wat heb ik erover te melden, wat is mijn mening hierover? Daarover wellicht later meer. Mijn bijdrage is voorlopig 1 artikel van de krant en een foto van een tweede generatie moslima, een foto van derde genaeratie moslima's.
Hoe ziet de vierde en volgende generatie moslima in Nederland eruit?
Laatst gewijzigd door Cluny op 26 dec 2015 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat mankeert er aan je leesvermogen 1248?
Dit is al de tweede keer dat je reageert op iets dat niemand in dit topic beweerd heeft!
Schrijft iemand over het rapport van het sociaal cultureel planburo,
schrijft jij over lieden die hun best zouden doen om niet te integreren.
Schrijft iemand over een huis met vuurwerk bekogelen,
schrijf jij over moslimintegratie en openstaande kranen.
Heb je een of andere perceptiestoornis?
Dit is al de tweede keer dat je reageert op iets dat niemand in dit topic beweerd heeft!
Schrijft iemand over het rapport van het sociaal cultureel planburo,
schrijft jij over lieden die hun best zouden doen om niet te integreren.
Schrijft iemand over een huis met vuurwerk bekogelen,
schrijf jij over moslimintegratie en openstaande kranen.
Ik wens u alle goeds
Niet dat ik weet hoor, maaruh ....misschien eerst zelf even goed lezen?Peter van Velzen schreef:Wat mankeert er aan je leesvermogen 1248?
....
quote van volledig bericht ingekort
Peter van Velzen
Bij deze een waarschuwing op grond van forumregel E5 (oneliners en ruzie zoeken)
Peter van Velzen
Bij deze een waarschuwing op grond van forumregel E5 (oneliners en ruzie zoeken)
E5 :: Mensen die stelselmatig reageren met oneliners, of voornamelijk 'knip en plak' werk van andere sites gebruiken, of alleen maar links plaatsen en weinig eigen inbreng kunnen bieden zijn niet gewenst. Mensen die constant proberen om verdeeldheid te zaaien en ruzie te zoeken evenmin.
Uit het artikel van Cluny
Ze hebben allemaal Marokkaanse ouders. Hassan, Yassier en Ilias (alledrie 14) noemen zich daarom allereerst Marokkaan. Asma en Soeheila (beiden 15) voelen zich Nederlander én Marokkaan.
Is dat niet het probleem? Waarom in Nederland blijven als je roots blijven jeuken? Je hoeft echt niet op houten klompen te gaan lopen met een tulp in je hand, maar enig aanpassingsvermogen zou prettig zijn. Natuurlijk mag je een doek over je hoofd doen, maar verwacht niet dat de Nederlandse meisjes dat ook gaan doen. En als de Nederlandse wet voorschrijft dat je blootshoofds op de foto moet, of een bank o.i.d bezoekt, dan houdt je je aan deze wet (probleem 1e en mogelijk 2e generatie). Want daarom ben je ook Nederlander. Om je aan deze wet te houden. Welke generatie je ook bent. Maar het lijkt de goede kant op te gaan hoewel de foto's in het artikel alleen maar jongens van deze laatste generatie laat zien.
Ze hebben allemaal Marokkaanse ouders. Hassan, Yassier en Ilias (alledrie 14) noemen zich daarom allereerst Marokkaan. Asma en Soeheila (beiden 15) voelen zich Nederlander én Marokkaan.
Is dat niet het probleem? Waarom in Nederland blijven als je roots blijven jeuken? Je hoeft echt niet op houten klompen te gaan lopen met een tulp in je hand, maar enig aanpassingsvermogen zou prettig zijn. Natuurlijk mag je een doek over je hoofd doen, maar verwacht niet dat de Nederlandse meisjes dat ook gaan doen. En als de Nederlandse wet voorschrijft dat je blootshoofds op de foto moet, of een bank o.i.d bezoekt, dan houdt je je aan deze wet (probleem 1e en mogelijk 2e generatie). Want daarom ben je ook Nederlander. Om je aan deze wet te houden. Welke generatie je ook bent. Maar het lijkt de goede kant op te gaan hoewel de foto's in het artikel alleen maar jongens van deze laatste generatie laat zien.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En als ik mijn reactie hierboven terug lees, schrik ik er zelf een beetje van. Riekt toch wel erg sterk naar discriminatie.
De Nederlandse klompen en tulpen-generatie ken ik eerlijk gezegd niet (meer). Mijn herinneringen in dit opzicht zijn blijven steken bij de Turken die Nederland (massaal) inkwamen (om te werken). Hebben zij zich na al de generaties volledig aangepast aan onze 'cultuur'? Kunnen ze zich volledig aanpassen? Is er nog wel een Nederlandse cultuur?
Want als we een voorbeeld hebben voor de Marokkaanse meisjes (3e generatie), zijn dit toch de Turken? Hoeveel generaties zijn er nodig? Er zijn nog steeds Turkse wijken met Turkse winkels en Turkse moskeeën. Integratie gaat blijkbaar erg traag.
En wat is het grote struikelblok? Het blijven hechten aan land van herkomst met de normen en gebruiken (en taal!) die daarbij horen? Of toch de religie?
Stel ik emigreer naar Turkije. Welke normen, waarden en gebruiken (en evt. religie) die ik nu heb, zou ik moeten laten schieten om daar een geïntegreerd bestaan te kunnen leiden. Hoe zou ik me moeten aanpassen om daar niet gediscrimineerd te worden? Hoe zou ik er voor kunnen zorgen dat mijn kinderen als Turk beschouwd worden?
De Nederlandse klompen en tulpen-generatie ken ik eerlijk gezegd niet (meer). Mijn herinneringen in dit opzicht zijn blijven steken bij de Turken die Nederland (massaal) inkwamen (om te werken). Hebben zij zich na al de generaties volledig aangepast aan onze 'cultuur'? Kunnen ze zich volledig aanpassen? Is er nog wel een Nederlandse cultuur?
Want als we een voorbeeld hebben voor de Marokkaanse meisjes (3e generatie), zijn dit toch de Turken? Hoeveel generaties zijn er nodig? Er zijn nog steeds Turkse wijken met Turkse winkels en Turkse moskeeën. Integratie gaat blijkbaar erg traag.
En wat is het grote struikelblok? Het blijven hechten aan land van herkomst met de normen en gebruiken (en taal!) die daarbij horen? Of toch de religie?
Stel ik emigreer naar Turkije. Welke normen, waarden en gebruiken (en evt. religie) die ik nu heb, zou ik moeten laten schieten om daar een geïntegreerd bestaan te kunnen leiden. Hoe zou ik me moeten aanpassen om daar niet gediscrimineerd te worden? Hoe zou ik er voor kunnen zorgen dat mijn kinderen als Turk beschouwd worden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Moslims worden een steeds groter deel van Nederland.
Wie zich niet aan wil/kan passen moet niet blijven.
Dat is niet gezond. De economie en politiek spelen met menselijke waarden.
We zijn slechts pionnen in het schaakspel van de politiek.
Wie zich niet aan wil/kan passen moet niet blijven.
Dat is niet gezond. De economie en politiek spelen met menselijke waarden.
We zijn slechts pionnen in het schaakspel van de politiek.
Getuigt van zelfreflexie.dikkemick schreef:En als ik mijn reactie hierboven terug lees, schrik ik er zelf een beetje van. Riekt toch wel erg sterk naar discriminatie.
Maar soms moet je inderdaad elk woord op een weegschaaltje leggen als je veel leest en ook met een aantal dingen eens bent, die het denken in onderscheid voedt.
Is ook normaal, want veel van die gedachten zijn reëel.
Er is onderscheid.
Maar dat hoeft natuurlijk niet ook tot discriminatie te leiden.
Ik verdenk er jou dan ook niet van.
Goede vraag.Hebben zij zich na al de generaties volledig aangepast aan onze 'cultuur'? Kunnen ze zich volledig aanpassen? Is er nog wel een Nederlandse cultuur?
Specifiek deze voorbeelden.Want als we een voorbeeld hebben voor de Marokkaanse meisjes (3e generatie),.....
Wonende in een gebied met voor een groot gedeelte diverse soorten allochtonen bewaren zij hun identiteit.
Dit gedrag is geen uitzondering, waar dan ook in de wereld.
Daar waar ze moslim gelovigen zijn onder verder vooral Nederlanders zie je nog zelden hoofddoeken op straat gedragen door jongeren.
Ik kan alleen nu de uitspraken van deze jonge mensen interpreteren.
Verstandelijk hebben zij geleerd dat in discussie gaan geen zin heeft omdat zij met oneigenlijke argumenten worden aangevallen.Ze vindt het niet de moeite waard om te reageren op de mensen die moslims zoals zij de schuld geven van terreur. "Je kunt zelf bedenken dat als één iemand zoiets doet, je niet gelijk iedereen over één kam hoeft te scheren. Soms is het frustrerend om aangevallen te worden vanwege je geloof. Maar ik reageer er niet op, want ik weet dat ik geen terrorist ben. En mijn familie ook niet."
Dat is wat zij persoonlijk ervaren en hebben geleerd.
Is het vreemd, dat wat zij tegenkomen op straat en het leven van alle dag, hun versterkt in het gevoel hun eigen groep te willen blijven volgen?
Dat is de "cultuur" waarin zij leven en zich aan aanpassen.
Ook velen van hen zullen van gedachten veranderen, als zij uit dit isolement komen en op andere plaatsen en in andere groepen mensen met ander gedrag zullen zien, waardoor ze zullen zien dat er mensen zijn die hen niet afrekenen puur op hun afkomst en levensovertuiging.
Als ze aan den lijve zullen ervaren ooit, dat ook zij vrijheid hebben van mening en overtuiging.
Niet eerder.
Dat het moeilijk tot haast onmogelijk zal zijn is evident, want ook zij zijn geïndoctrineerd.
Niet alleen door hun ouders, niet alleen door de opvoeding binnen het geloof, maar door wat zij meemaakten en leerden binnen hun totale leefomgeving en "cultuur" waar zij zijn opgegroeid.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik zou dit willen vervangen door........binnen onze leefomgeving.Bbcarla schreef: We zijn slechts pionnen in het schaakspel van ..........de politiek.
Het zijn al die pionnen, die de leefomgeving bepalen, ook al hebben zij niet die uiterlijke status.
Maar ook pionnen hebben de macht delen van de leefomgeving te beschermen, te bedreigen en omver te gooien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Eigenlijk, als je erover nadenkt is integratie helemaal niet het probleem. Het eigenlijke probleem is dat de autochtonen soms hun gebruiken niet meer uitoefenen omdat een deel van de moslims daar verkeerd op reageert. Als oplossing voor dat probleem schuiven we integratie naar voren, en als dat niet snel genoeg gaat laat een deel van de autochtone bevolking dat blijken door moslim gebruiken niet te accepteren. Lekker tegenstrijdig!1248 schreef: Ben ik grotendeels met je eens. Moslimintegratie is een probleem dus laten we die kraan nog wat verder openzetten.
Voor alle duidelijkheid, ik loop niet rond met een witte puntmuts maar ik maak me oprecht zorgen hierover.
Ik ben bang dat weinige de gevolgen overzien op lange termijn. De koran is hier wel heel helder over.
interessant om over na te denken: hoe wordt hier over 60 jaar op terug gekeken!
En voor het gemak scheer jij de moslims uit Syrië over één kam met Marokkaanse jongeren die overlast bezorgen. Daarbij vergeten we voor het gemak even dat deze mensen uit een oorlogsgebied komen en vaak door hun eigen president weggebombardeerd worden. Ik hoef geen 60 jaar te wachten. Ik schaam me nu al hoe het Westen de Syrische burgers in de steek heeft gelaten. We hebben ooit gezegd "Dit nooit meer" maar als het weer gebeurt zijn we als een stel mannen die niet in het water durven te springen om een kind te redden omdat het water zo koud is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.