Informatie over MH17.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Informatie over MH17.

Bericht door Cluny »

DiMensie schreef:
Cluny schreef:Russische desinfomatie is ook mijn onmiddellijke conclusie.
Is er nog iemand die dit Russisch leugenpraatje niet als zodanig herkent?
Vragen om fanta met speculaas, het lijkt me zinvoller om met deugdelijke argumenten te komen.
Maar als je die had dan was je daar allang mee gekomen.
.
Deze maand is het eindrapport klaar.
Eindrapport MH17 13 oktober gepubliceerd
Tijdens het wachten is het wel interessant om de reaguursels van deze pagina te lezen.
Powned
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
RobertP
Geregelde verschijning

Bericht door RobertP »

DiMensie schreef:
Cluny schreef:Russische desinfomatie is ook mijn onmiddellijke conclusie.
Is er nog iemand die dit Russisch leugenpraatje niet als zodanig herkent?
Vragen om fanta met speculaas, het lijkt me zinvoller om met deugdelijke argumenten te komen.
Maar als je die had dan was je daar allang mee gekomen.
.
Op welke deugdelijke argumenten zou die Russische informatie gebaseerd zijn? Zij hebben immers niet de wrakstukken, en het Vliegtuig is nooit in Rusland geweest. En welke instantie zou zo'n rapport geschreven hebben? Wat een onzin dat de Televaag hieraan aandacht besteed!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het laatste nieuws over de groep Russische militairen die het neerschieten van de MH17 betrokken waren.
Volkskrant: 'Zo'n twintig Russen weten wie BUK-raket op MH17 afschoot'
Zo'n twintig Russische militairen zouden weten wie van hen de BUK-raket afschoot die vlucht MH17 in juli 2014 neerhaalde. Dit heeft oprichter van onderzoekscollectief Bellingcat Eliot Higgins gezegd.
Dat zijn best wel handige jongens, die onderzoekers van Bellingcat.
Ik ben benieuwd wanneer de namen, foto's en de militaire acties van deze Russische soldaten aan de wereld worden vrijgegeven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Meer van het zelfde:

http://nos.nl/artikel/2078421-onderzoek ... -mh17.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
RobertP
Geregelde verschijning

Bericht door RobertP »

Het is dus heel waarschijnlijk dat Russen MH-17 neergehaald hebben. Het was een Russische BUK-eenheid handelend op orders van het Kremlin. Dit was een bedrijfsongeval door slordighheid: slechte briefing en coordinatie, waardoor de soldaten niet wisten dat er ook verkeersvliegtuigen overvlogen.

De vraag: wat nu? Putin zal dit nooit publiek toegeven. De propagandamachine zal glashard liegen en de meerderheid van de Russen slikt dat als zoete koek. Voor de Amerikanen speelt dit niet zo wegen gebrek aan US -doden. De rest van Europa is het al vergeten. De meesten in de wereld kennen alleen MH-370.

Wat is belangrijker: de-escalatie met de Russen of genoegdoening voor 200 Nederlandse doden dankzij Russische roekeloosheid?

Daarbij komt dat minister Kamp net de Groningse gaskraan fors heeft dichtgedraaid, waardoor wij (en Europa) dus meer afhankelijk worden van Russisch gas. En wij willen graag een einde aan de russische sancties voor de export van onze aardgas-powered glastuinbouwproducten.

We zullen dus MH-17 maar even moeten incasseren: die doden zijn minder belangrijk dan handel en politiek. Bovendien valt er sowieso weinig te bereiken met zeuren. Het is hooguit wisselgeld in de onderhandelingen over beeindigen van sancties, meer niet. Dat is ook wat Mark Rutte de-facto doet.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het laatste nieuws over de Buk-raket die het MH17 verkeersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten.
Trouw: Bellingcat: Buk-raket MH17 geïdentificeerd
Het onderzoekscollectief Bellingcat claimt de Buk-installatie waarmee vlucht MH17 in juli 2014 mogelijk werd neergehaald, te hebben geïdentificeerd. Het onderzoek zou aantonen dat het voertuig onderdeel is van het derde bataljon van de 53e luchtafweerbrigade van de Russische stad Koersk.
De pagina van Bellingcat.
The Lost Digit: Buk 3×2
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

De BBC docu hierover eergisteren gezien?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nee.
Heb ik iets belangrijks gemist?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik denk dat er weinig in voor komt dat je nog niet weet.
Belangrijke feiten ontbreken zoals altijd.
Wel komen veel ooggetuigen aan bod.

The Conspiracy Files: Who Shot Down MH17

https://www.youtube.com/watch?v=1F3dRmaSpvo" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bij mij komt het bericht van de Volkskrant niet als een verrassing. Deze traagheid is geheel binnen verwachting.
Volkskrant: MH17-daders nog langer vrijuit dan voorspeld
Er is nu wel genoeg bekend maar iets juridisch bewijzen is een andere zaak.
Het zal dus nog jaren duren.
Het lukt het Openbaar Ministerie niet om voor 1 juli namen van verdachte personen of groepen van de MH17-ramp te noemen, terwijl dat eerder dit jaar wel is gesuggereerd aan nabestaanden. Gevolg is dat de daders hun straf nog langer dan voorspeld ontlopen.
Een tweede bericht in het AD.
'Van der Steur heeft te veel gelakt in MH17-stukken'
Minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie) heeft volgens de rechtbank in Utrecht te veel gegevens in overheidsstukken over de ramp met de MH17 zwart gemaakt zonder dat daarvoor goede redenen zijn aangevoerd.

Terecht dat deze minister gevoelig op de vingers wordt getikt.
Resultaat:
In een tussenvonnis stelt de rechtbank vandaag dat het weglakken van informatie uit overheidsstukken over de vliegramp ,,niet berust op een deugdelijke motivering en niet zorgvuldig is voorbereid.'' Wel krijgt Van der Steur de gelegenheid de gebreken binnen acht weken te herstellen. De minister liet vrijdag weten binnen twee weken met een reactie te komen, zoals de rechtbank heeft gevraagd.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Siger van Brabant verdenkt de onderzoekscoommissie er van dat ze (deels) partijdig is. Zie hier zijn blog
Ik heb geen idee in hoeverre we dit serieus moeten nemen.
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Siger van Brabant verdenkt de onderzoekscoommissie er van dat ze (deels) partijdig is. Zie hier zijn blog
Ik weet niet of deze kaarten kloppen:
http://www.beyondthematrix.nl/2016/09/2 ... 165-km-om/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als deze wel kloppen, waarom zou dan inderdaad de truck met BUK zover naar het westen zijn omgereden? We weten natuurlijk niet wat de orders waren van wie dan ook, maar opmerkelijk is het wel. Misschien dat de BUK eerst ergens anders geplaatst zou worden, maar als je vliegtuigen uit de lucht wilt schieten, waarom zou je dan je BUK zo dicht mogelijk bij het front neer willen zetten? En waarom het risico nemen dat misschien wel de BUK dan in handen zou kunnen komen van de Oekraïners? Die dan weer zouden kunnen aantonen dat de BUK afkomstig is uit Rusland?
Als ik als Russische militair opdracht had gegeven, dan zou ik de kortste en snelste route nemen en niet de BUK weer terugbrengen naar Rusland. Zeker niet via de toeristische route met alle kans dat mensen er foto’s en filmpjes van maken.
Wim_1946
Forum fan

Bericht door Wim_1946 »

lanier schreef:
Als ik als Russische militair opdracht had gegeven, dan zou ik de kortste en snelste route nemen en niet de BUK weer terugbrengen naar Rusland.
Niet terugbrengen naar Rusland. Goed, maar waar dan wel heen volgens jou?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ze konden niet door het front terug naar Rusland, heb ik begrepen.
Vandaar de hoek, eerst naar het Westen en toen terug naar het Oosten.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Peter van Velzen schreef:Siger van Brabant verdenkt de onderzoekscoommissie er van dat ze (deels) partijdig is. Zie hier zijn blog
Alleen Bellingcat, een clubje nerds met achterzakken vol dollars,
Je kon er op wachten. De Amerikanen hebben het gedaan. En de Nederlanders, Australiërs, Maleisiërs en Belgen spelen braaf mee. 8*)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie