Siger van Brabant verdenkt de onderzoekscoommissie er van dat ze (deels) partijdig is. Zie hier zijn blog
Ik heb geen idee in hoeverre we dit serieus moeten nemen.
Ik weet niet of deze kaarten kloppen:
http://www.beyondthematrix.nl/2016/09/2 ... 165-km-om/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar als deze wel kloppen, waarom zou dan inderdaad de truck met BUK zover naar het westen zijn omgereden? We weten natuurlijk niet wat de orders waren van wie dan ook, maar opmerkelijk is het wel. Misschien dat de BUK eerst ergens anders geplaatst zou worden, maar als je vliegtuigen uit de lucht wilt schieten, waarom zou je dan je BUK zo dicht mogelijk bij het front neer willen zetten? En waarom het risico nemen dat misschien wel de BUK dan in handen zou kunnen komen van de Oekraïners? Die dan weer zouden kunnen aantonen dat de BUK afkomstig is uit Rusland?
Als ik als Russische militair opdracht had gegeven, dan zou ik de kortste en snelste route nemen en niet de BUK weer terugbrengen naar Rusland. Zeker niet via de toeristische route met alle kans dat mensen er foto’s en filmpjes van maken.