Knap als je God kunt vergeven wat wij allemaal als fout, gemeen en oneerlijk (gruwelijk) zien. Want dat is nogal wat. Loop eens een kinderziekenhuis binnen en bezoek een IC.Willempie schreef:
Mijn beide voeten op de grond en mijn hoofd in de hemel.Ja, ik denk niet alleen maar heb zelfs persoonlijk ervaren dat God incidenteel ingrijpt. En God veroordelen? Wat weten wij nu helemaal? De Bijbel roept ons op te vergeven. Misschien, ik zeg dit met grote schroom, moeten we zelfs God vergeven voor dingen die wij als fout zien of niet begrijpen. Ik ben er vast van overtuigd dat alles eens duidelijk zal worden.
Maar jij hebt het over een godservaring en dan voel jij (weet jij) uiteraard dat het de chr. God van de bijbel is. Maar Achmed die van zijn stoel lazert weet dat Allah dit doet. En de hindoe denkt er het zijne van.
De enige conclusie die je hieruit zou kunnen trekken, is dat er iets onverklaarbaars gebeurt en dan zou je dat een hogere macht kunnen noemen. Maar hoe gaan we dan bepalen wie Willempie van zijn stoel duwt? Misschien was het Shiva die iets heel anders probeerde te vertellen.