Willempie in antwoord op Fish

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dikkemick
Adelaar

Re: Willempie in antwoord op Fish

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
Mijn beide voeten op de grond en mijn hoofd in de hemel. :) Ja, ik denk niet alleen maar heb zelfs persoonlijk ervaren dat God incidenteel ingrijpt. En God veroordelen? Wat weten wij nu helemaal? De Bijbel roept ons op te vergeven. Misschien, ik zeg dit met grote schroom, moeten we zelfs God vergeven voor dingen die wij als fout zien of niet begrijpen. Ik ben er vast van overtuigd dat alles eens duidelijk zal worden.
Knap als je God kunt vergeven wat wij allemaal als fout, gemeen en oneerlijk (gruwelijk) zien. Want dat is nogal wat. Loop eens een kinderziekenhuis binnen en bezoek een IC.
Maar jij hebt het over een godservaring en dan voel jij (weet jij) uiteraard dat het de chr. God van de bijbel is. Maar Achmed die van zijn stoel lazert weet dat Allah dit doet. En de hindoe denkt er het zijne van.
De enige conclusie die je hieruit zou kunnen trekken, is dat er iets onverklaarbaars gebeurt en dan zou je dat een hogere macht kunnen noemen. Maar hoe gaan we dan bepalen wie Willempie van zijn stoel duwt? Misschien was het Shiva die iets heel anders probeerde te vertellen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Het argument from inconsistent revelations is m.i. dan ook het sterkste argument tegen monotheïsme.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
deugniet
Geregelde verschijning

Bericht door deugniet »

Willempie ik heb nog wat vragen.
Je hebt onder een rijdende trein gelegen en onder een stuk staal van 700 kilo.

Toen hebben engelen jou geholpen, want anders was het niet goed afgelopen.

Ik ben geraakt door een vuurwapen. Niet m'n armen, of m'n buik, maar m'n hoofd.
Dit is de waarheid en als ik het niet verder zou uitleggen zou het heel indrukwekkend zijn. Koppel daaraan een beschermende God en ik heb een getuigenis. Ik was tioen dit gebeurde gelovig.
Het hele verhaal is, dat ik gedekt stond achter een stalen wand op een schip Vanaf een ander schip werd met een FN Fal een metalen pen met rubberen prop weggeschoten met daaraan een dunne lijn bevestigd. Deze raakte een ander metalen obstakel, ketste terug en raakte mijn hoofd. Gelukkig op m'n veiligheidshelm die ik op had. De klap was best hard. Uiteindelijk is het verhaal wel bijzonder, maar niet indrukwekkend.

Om terug te komen op jouw verhalen. Was je christen toen dit gebeurde?
Hoe ben je onder die trein terecht gekomen? Reed de trein hard? Heeft een engel je plat geduwd of voelde je dat de trein over je heen ging en je werd geraakt aan alle kanten, maar je was omgeven door engelen die je beschermden?
Zou je de situatie kunnen omschrijven met feiten en omstandigheden waaruit geconcludeerd kan worden dat engelen je geholpen hebben?
Hetzelfde voor het stuk staal. Viel het om? Viel het uit een last? Raakte het alleen jou, of werd de val ook door andere aanwezige objecten opgevangen?
Zou je ook hier de feiten en omstandigheden kunnen noemen die wijzen op het ingrijpen van engelen?
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Willempie schreef:
Dat beloof ik schreef:Al met al is er nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er is gebeurd toen de bank er achter kwam dat Willempie geld van ze had gestolen / verduisterd ( zo heet dat namelijk als je iets van iemand neemt dat niet van jou is).
Ik heb dat nu een keer of drie gevraagd en Willempie gaat er niet op in. Dan ga ik maar vanuit dat er geen antwoord mogelijk is en dat het hele verhaal van a tot z is verzonnen. Alleen voor iemand die het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid niet meer kent maakt dat niets uit.
Er is niets gebeurd van al jouw voorspellingen. Je kunt dus gerust gaan slapen. Als God een probleem oplost doet Hij dat heel goed, zonder dat daar andere problemen uit ontstaan.
Toch wel eigenaardig dat jouw God zomaar een graai uit de bank neemt om je te redden, terwijl er op de meeste plaatsen op aarde nog geen cent loskomt voor mensen die het eigenlijk écht nodig hebben. Kun je één reden geven, behalve dat gods wegen ondoorgrondelijk zijn, waarom hij jou zegent en duizende anderen laat creperen? Serieus antwoord graag.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Henry II schreef: Toch wel eigenaardig dat jouw God zomaar een graai uit de bank neemt om je te redden, terwijl er op de meeste plaatsen op aarde nog geen cent loskomt voor mensen die het eigenlijk écht nodig hebben. Kun je één reden geven, behalve dat gods wegen ondoorgrondelijk zijn, waarom hij jou zegent en duizende anderen laat creperen? Serieus antwoord graag.
Een "graai uit de bank" klinkt tamelijk gechargeerd. In werkelijkheid is er, voor zover ik weet, niemand benadeeld, ook de bank niet. In de week na de betreffende gebeurtenis kwamen er weer betalingen binnen en werd het tekort ruimschoots aangevuld. Voor wat je vraag betreft: Komt het eigenlijk niet altijd weer op hetzelfde neer? Hoe kan een goede, barmhartige en rechtvaardige God lijden toelaten in Zijn schepping? Daar is al veel over gediscussieerd op dit forum en ook ik heb aan die discussie een kleine bijdrage trachten te leveren. Ik doe dat altijd met grote terughoudendheid omdat het m.i. onmenselijk is om daar gemakkelijk over te praten. Je gaat de mogelijke zin en het doel van lijden niet proberen uit te leggen aan mensen die zwaar lijden. Die hebben daar vrijwel zeker geen behoefte aan. Het enige waar ze op dat moment behoefte aan hebben is hulp en medelijden (mee lijden/het lijden delen). Een feit is wel dat je als God's kind onvoorstelbare voorrechten geniet. De Bijbel doet enorme beloften aan God's kinderen en die mogen dan ook ervaren dat God Zijn beloften houdt. Dat impliceert dat evangelisatie uiterst belangrijk is. Het zou wel erg egoïstisch zijn om deze geweldige dingen alleen maar voor jezelf te houden en de rest van de mensheid te laten creperen.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Doppelgänger schreef:Het argument from inconsistent revelations is m.i. dan ook het sterkste argument tegen monotheïsme.
Dit is in mijn ogen een zwak argument. Als er verschillende visies zijn op iets wil dat uiteraard nog niet zeggen dat dat iets niet werkelijk is.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

deugniet schreef: Om terug te komen op jouw verhalen. Was je christen toen dit gebeurde?
Ik beschouwde mezelf als christen maar deed er vrijwel niets aan.
Hoe ben je onder die trein terecht gekomen? Reed de trein hard? Heeft een engel je plat geduwd of voelde je dat de trein over je heen ging en je werd geraakt aan alle kanten, maar je was omgeven door engelen die je beschermden?
Zou je de situatie kunnen omschrijven met feiten en omstandigheden waaruit geconcludeerd kan worden dat engelen je geholpen hebben?
Ik was zeer idioot aan het dollen met wat maten toen ik struikelde en van het perron af viel. De trein reed niet hard en verschillende mensen in de trein die het zagen gebeuren trokken aan de noodrem waardoor de trein vrij snel tot stilstand kwam. Ik bleef aan één kant hangen aan de dynamo waardoor ik niet onder de wielen kwam. Ik heb geen engelen ervaren, noch daaraan gedacht. Mijn enige gedachte was: "Nu is het voorbij".
Hetzelfde voor het stuk staal. Viel het om? Viel het uit een last? Raakte het alleen jou, of werd de val ook door andere aanwezige objecten opgevangen?
Zou je ook hier de feiten en omstandigheden kunnen noemen die wijzen op het ingrijpen van engelen?
Ook hier heb ik geen engelen ervaren of gevoeld. Ik vond het wel wonderlijk dat ik er levend van af kwam.

Rest mij te vermelden dat ik geen behoefte heb aan spectaculaire wonderen of uitreddingen. Tegenwoordig beschouw ik elke ademtocht die ik mag beleven al als een wonder en een gift van mijn Maker.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Willempie schreef: Het enige waar ze op dat moment behoefte aan hebben is hulp en medelijden (mee lijden/het lijden delen).
Medelijden? Genezing zal je bedoelen.
Willempie schreef: Een feit is wel dat je als God's kind onvoorstelbare voorrechten geniet. De Bijbel doet enorme beloften aan God's kinderen en die mogen dan ook ervaren dat God Zijn beloften houdt. Dat impliceert dat evangelisatie uiterst belangrijk is. Het zou wel erg egoïstisch zijn om deze geweldige dingen alleen maar voor jezelf te houden en de rest van de mensheid te laten creperen.
Goed dat jij dan een kindje van god bent. De rest van de gelovigen die blijkbaar door God even over het hoofd gezien worden kunnen creperen. En als jij denkt dat gelovigen (kinderen van God) ONVOORSTELBARE voorrechten hebben over ongelovigen kun je daar misschien statistieken van laten zien? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Fish schreef: Medelijden? Genezing zal je bedoelen.
Inderdaad. Maar het ene sluit het andere niet uit.
Goed dat jij dan een kindje van god bent. De rest van de gelovigen die blijkbaar door God even over het hoofd gezien worden kunnen creperen. En als jij denkt dat gelovigen (kinderen van God) ONVOORSTELBARE voorrechten hebben over ongelovigen kun je daar misschien statistieken van laten zien? :?
Het neerbuigende toontje van je is m.i. onnodig. En ik kan geen statistieken laten zien. Het enige dat ik kan doen is verwijzen naar de ervaringen van mijzelf en talloze anderen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus als ik het goed begrijp grijpt God in door mensen aan een noodrem te laten trekken? Waren dat christenen? Moslims? Atheisten? En God had op exact dat moment tijd voor Willempie, terwijl Hij zich tevens moest bezig houden met
7,5 miljard mensen (7,500000000). Op datzelfde moment moest God zo'n 1 miljard gebeden aanhoren, o.a. van voetballers die een wedstrijd aanvangen.
Ook hield Hij zich bezig met zo'n 8,7 miljoen diersoorten (geen individuen dus...dat zijn er zo goed als ontelbaar), bomen en planten. Een druk baasje dus, die Willempie duidelijk belangrijker vindt dan de 600 kinderen die ieder sterven aan ondervoeding en armoede (http://www.globalincome.org/Nederlands/Feiten.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Probeer e.e.a. eens in perspectief te zien Willempie.
1,4 Miljard mensen (alle geloven en dus de meeste goden, zijn hier vertegenwoordigd) leven in EXTREME armoede! Maar natuurlijk! God beloont ze in het volgend leven. Moeten ze wel christen zijn, maar dat zijn de details waar Willempie niet wakker van kan liggen. Willempie was gered en is God nog steeds dankbaar.
Maar als God JOU redt, dan laat Hij die andere zielen mooi stikken! En ook christenen stikken. Niet minder (of vaker) dan moslims/hindoes/atheïsten overigens. Alsof er helemaal geen God is.
Maar dan komt de prachtige uitvlucht weer om de hoek kijken. Dat Zijn wegen zo ondoorgrondelijk zijn.
Een misselijk egocentrisch geloof Willempie. Wel een verklaring zien voor jouw miezerige bestaanspersoontje, maar al die stervende kinderen en armoede op ondoorgrondlijkheid gooien.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 30 jan 2016 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Willempie schreef: Een feit is wel dat je als God's kind onvoorstelbare voorrechten geniet. De Bijbel doet enorme beloften aan God's kinderen en die mogen dan ook ervaren dat God Zijn beloften houdt. Dat impliceert dat evangelisatie uiterst belangrijk is. Het zou wel erg egoïstisch zijn om deze geweldige dingen alleen maar voor jezelf te houden en de rest van de mensheid te laten creperen.
Normaal reageer ik niet op zulke boute uitspraken...maar je moet wel heel ver van het padje af zijn als je zoiets met droge ogen durft te beweren.

Ga eens een maand in een kinderziekenhuis van kanker patientjes en aids patientjes werken. Geloof me ze bidden allemaal en zingen met heel hun hart naar jezus...welk voorrecht genieten zij?

echt ik zou jou eens een met alle liefde daar een jaartje tussen zetten!! en dan mag je het nog een keer zeggen.

Of in een gevangenis ergens in siberie tussen mensen (christenen) die zijn opgesloten voor hun politieke of geloofsstandpunten.

je bent of heel jong en heb totaal geen levenservaring of heel simpel en het iq gehalte van 60.
hier laat ik het bij je bent te gehersenspoeld om een normale discussie mee te kunnen voeren.
Martim Cymbron -
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Arjan2015 Voed Willempie aub niet. Ook ik kan me mateloos irriteren en zelfs kwaad worden als ik zulke stupide reacties lees, maar een beetje christen geniet van deze kwaadheid. "Zie je wel....die atheïsten..."
Ook ik heb meermalen voorbeelden van kankerpatienten in kinderziekenhuizen (of in 3e wereldlanden!!!) gegeven. Daar waar Willempies God zich op ondoorgrondelijke wijze subliem weet te verstoppen.
Maar pas dus op, want de gelovige geniet van deze furieuze reacties. Ondanks dat dit over (kinder)lijkjes gaat.
Einstein/Mick
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Evangelisatie is toch de mensen vertellen dat het na hun dood allemaal goed komt, mist ze in Jezus geloven?
Het creperen gaat dan toch gewoon door of geeft Jezus hen gelijk te eten?
Of moeten ze daar nog even op wachten tot ze dood zijn?
Over welke beloftes van God heb je het?
Welke beloftes heeft Hij doen uitkomen?
NB: Doe wel en zie niet om.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Je vergist je Writer. je bedoelt zeker Allah? Toch>

“O jullie die geloven, vrees Allah en spreek het ware woord.” [Soera Al-Ahzab (33): 70]

Allah belooft eeuwigdurende beloningen voor degene die Hem dienen, en eeuwige bestraffing voor degene die dit niet doen. De grootsheid van het toekomstige leven is enorm. We voelen ons zo op ons gemak in ons leven en in onze huizen dat we de grootsheid van het toekomstige leven vergeten. We zijn zo zelfvoldaan in ons leven dat we het zicht op de immensheid van het volgende leven verliezen. Allah de Geprezene vertelt ons wat er zal komen voor de hele mensheid in het Hiernamaals.
Einstein/Mick
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Ik was zeer idioot aan het dollen met wat maten toen ik struikelde en van het perron af viel. De trein reed niet hard en verschillende mensen in de trein die het zagen gebeuren trokken aan de noodrem waardoor de trein vrij snel tot stilstand kwam. Ik bleef aan één kant hangen aan de dynamo waardoor ik niet onder de wielen kwam. Ik heb geen engelen ervaren, noch daaraan gedacht. Mijn enige gedachte was: "Nu is het voorbij".

Ik kan mij niet voorstellen dat passagiers door de cabine van de meester, die afgesloten is, kunnen zien wat er voor de trein gebeurd?
Zat er een loc voor? Dan maakt het nog onmogelijker.
Ik zal het nog eens aan kenners vragen, maar volgens mij hangt een dynamo niet aan de buitenkant van de trein.
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
Plaats reactie