Freethinker.......

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Freethinker.......

Bericht door axxyanus »

wilfred degens schreef:door axxyanus » 08 feb 2016 13:14
Neem de analogie met de muziekkant. Elke muziekkant mag zich ongeremd op zijn eigen instrument uitleven. Maar als muziekkanten samenkomen dan zijn er regels nodig opdat die muziekkanten samen iets kunnen creëren dat zij alleen niet kunnen. Muziekkanten die niet naar een dirigent willen luisteren moeten zich niet begeven op een plek waar samenwerking verwacht wordt om dan te klagen over de regels die dat met zich meebrengt.
Mee eens!
Zeer juist om als muzikant in een muzikaal samenwerkingsverband met andere musici je muziekklanken te onderwerpen aan de dirigent.
Doch hoe is deze metafoor met het vrijdenken te vergelijken, wanneer iemand solo zijn gedachten en gevoelens mag, althans verondersteld te mogen, neerschrijft. Ik ambieer geenszins ergens in welke groep op aarde dan ook een eenheid te vormen.
Wat kom je hier dan doen? Als je enkel je gedachten en gevoelens solo wil opschrijven dan lijkt een blog mij meer geschikt. Hier is het de bedoeling dat jouw neergeschreven gedachten en gevoelen samen met die van anderen een boeiende gedachtewisseling oplevert waar ook later mensen nog iets aan hebben als ze het teruglezen.
wilfred degens schreef:Ik wil wel mijn gedachten toetsen aan de vrije gedachten van anderen, visa versa, wanneer dat op basis van wederzijds respect gaat en vooral blijft gaan ZONDER het voortdurend op de man te gaan spelen, zonder dat de moderatie dat blijkbaar een punt vindt. Waardoor iedere lezen zonder stront in z'n ogen kan lezen dat zulks de dialoog in de kiem smoort. Willempie!
Moderatie is steeds een afweging. Ik vind het ook raar dat je blijkbaar van oordeel bent dat de moderatie te laks is, terwijl je net nog van oordeel was dat ieder zijn gedachten zonder meer moest kunnen opschrijven. Wat als Willempies gedachten zich nu eenmaal op de man richten? Moet hij die dan niet ongestoord kunnen opschrijven?
wilfred degens schreef:Wanneer de muzikant een valse noot speelt, wordt er alleen op die valse noot gedirigeerd en niet die man/vrouw stigmatiserend in het orkest aangesproken. Lijkt mij toch niet zo moeilijk om te begrijpen hoe ik dit respectvol bedoel?
En wat met muziekkanten die geen valse noot spelen, maar gewoon een ander ritme? Of wiens instrument op een andere toonhoogte is gestemd? Of die een ander lied spelen?
wilfred degens schreef:Ook is waar, dat dit forum een platvorm is waar ik al of geen gebruik (meer) van kan/wil maken. Ik wilde toch graag deze vrije gedachten kenbaar maken. Ik voel mij aan niets verplicht in mijn vrij denken en wil ook niet vaak bijna gedwongen worden in een rot sfeer mijn gedachten te verklaren, behangen met sigma's. Zou jij dan nog wel reageren?
Ach soms is het wel leuk om iets extra uitdagends aan te pakken. Maar het staat je inderdaad vrij om kieskeurig te zijn op wie je reageert. Dat ben ik zelf ook.
wilfred degens schreef:Ik mis hier voldoende respect voor de auteurs, vijvertjes mentaliteit ten top, en geen enkele moderatie merkbaar wanneer er op de man gespeeld wordt, zonder andere aanleiding dan dat deze of gene het niet eens is met wat iemand laat weten zus of zo te denken.
Tja de moderatie zijn vrijwilligers die ook beperkt zijn in de tijd dat ze in die moderatie steken. Persoonlijk ben ik van oordeel dat als je enigzins kieskeurig bent met op wie je reageert, dat respect wel wil meevallen maar ik kan dat niet voor jou inschatten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

wilfred degens schreef: Dr. A.A.A. Terruwe heeft daar heel veel over geschreven. De bevestigingstherapie.
Ik ga dan allereerst eens kijken of hier een peer reviewed artikel over is te vinden. Maar ben meer geïnteresseerd in neurofysiologie en onze evolutionair gelaagde aard die het beestje homo sapiens maken (ooit begonnen met de Tranen van de Krokodil van de hand van Piet Vroon).
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Topic verplaatst van Persoonlijk naar Feedback Forumbeheer.

Ik heb al eerder aangegeven, dat het Forum Persoonlijk bedoeld is voor persoonlijke onderwerpen, waarbij schrijvers bij zichzelf blijven.
Daar geldt een ander moderatiebeleid.

Dit toen ik je topic Bliksemanalyse heb verplaatst naar een discussieforum.
Voor discussie over Forumbeleid en kritiek op het Forumbeheer hebben we dit speciale forum.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
wilfred degens
Forum fan

Bericht door wilfred degens »

@door lanier » 08 feb 2016 14:35

Oké met je betoog voor regels op een vrijdenker forum. Maar dan moeten er ook orde en fatsoensnormen door de moderator in acht genomen worden wanneer iedereen kan lezen hoe er demagogisch al vanaf mijn voorstellen op de man gespeeld ging worden met de verwijzing naar "zijn" vertrouwde vijver waar hij zo lang zo plezierig had kunnen rondzwalken.
25 okt 2015 10:47
Het anti sfeertje werd hier gezaaid.
Het stoken was begonnen en hoe ga je daar dan nog onbevangen in verder wetende gaandeweg dat de hoofd moderator genoot van de steekpartijen die een belangrijker onderwerp werden dan vaak het onderwerp nog waard was. Daar deed ik secondair minstens even hard aan mee. Maar is dat dan nog mijn uitgangspunt om hier mijn gedachten en gevoelens te willen lozen om die met andere respectvolle mede reaguurders te delen? Ik wil graag een dialoog maar ik kan dat alleen over serieuze onderwerpen wanneer iedereen elkaar voor serieus neemt. Is dat raar? Ik denk 't niet!
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

wilfred degens schreef:@door lanier » 08 feb 2016 14:35

Oké met je betoog voor regels op een vrijdenker forum. Maar dan moeten er ook orde en fatsoensnormen door de moderator in acht genomen worden wanneer iedereen kan lezen hoe er demagogisch al vanaf mijn voorstellen op de man gespeeld ging worden met de verwijzing naar "zijn" vertrouwde vijver waar hij zo lang zo plezierig had kunnen rondzwalken.
Het stoken was begonnen en hoe ga je daar dan nog onbevangen in verder wetende gaandeweg dat de hoofd moderator genoot van de steekpartijen die een belangrijker onderwerp werden dan vaak het onderwerp nog waard was.
Heb ik dat goed begrepen? Je verwijst hier naar een forumpost waar je niet naartoe linkt, en beschuldigt een moderator van een antisfeertje stoken? En de forum admin van genieten van steekpartijen? En moet ik zoiets serieus nemen?
Daar deed ik secondair minstens even hard aan mee.
En dan voeg je eraan toe dat je zelf er nog minstens zo schuldig aan maakte? Nadat je dit topic (een half jaar later!) begon met dat je lak hebt aan forumregels? Zucht.
Ik wil graag een dialoog maar ik kan dat alleen over serieuze onderwerpen wanneer iedereen elkaar voor serieus neemt. Is dat raar? Ik denk 't niet!
Nogmaals, een goede gedachte, maak er eens een begin mee en houd je aan je eigen regels. Tot nu toe heb ik mijn tijd verspild aan je. Je schrijft ofwel idiotieën ("de forumregels zullen mij worst wezen") ofwel zaken die iedereen die de regels heeft gelezen al weet ("respecteer elkaar en speel niet op de man"), maar waar je je zelf niet altijd aan houdt.
Born OK the first time
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

wilfred degens schreef:@door lanier » 08 feb 2016 14:35

Het stoken was begonnen en hoe ga je daar dan nog onbevangen in verder wetende gaandeweg dat de hoofd moderator genoot van de steekpartijen die een belangrijker onderwerp werden dan vaak het onderwerp nog waard was. Daar deed ik secondair minstens even hard aan mee. Maar is dat dan nog mijn uitgangspunt om hier mijn gedachten en gevoelens te willen lozen om die met andere respectvolle mede reaguurders te delen? Ik wil graag een dialoog maar ik kan dat alleen over serieuze onderwerpen wanneer iedereen elkaar voor serieus neemt. Is dat raar? Ik denk 't niet!
Wilfred,

Zover ik kan zien had je je nog niet voorgesteld op 25 oktober 2015........
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Waarom? schreef:Wilfred,

Wel: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 13&t=15330" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar er is daar niemand die post op 10:47, noch 's morgens, noch 's avonds.
Born OK the first time
wilfred degens
Forum fan

Ik deed daar secondair aan mee nadat ik op de persoon aangevallen was. Vreemd?

Mijn beeldspraak met verbale steekpartijen ga ik niet verder uitleggen hoe ik dat bedoeld heb. Waarom begrijp jij dat niet? Mijn verzoek per pm aan de hoofd-moderator om eens op te treden werd door haar resoluut afgewezen! Dat op de man spelen hoorde er gewoon volgens haar bij. Ik heb eventueel die pm van haar naar mij ter inzage.

Je alinea 3: Regels op dit forum die mij met mijn reacties laat stigmatiseren op de man o.l.v. de immer aanwezige bezige bij de hoofd moderator stimuleren mij al helemaal niet meer wanneer juist ij mij daar steeds heen loodst die te gaan lezen.

alinea 4:
Voel je niet verplicht, want i.i.g. doe je er mij geen plezier mee. Ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan voortdurend onbegrip en het in de hoek zetten omdat ik niet precies naar jouw pijpen dans.
Ik plant gedachtes en ideeën, maar nooit zonder een vraagteken. Niet ik ben van belang om op te reageren, maar alleen mijn reacties staan open voor opbouwende kritiek, zonder stigmatiserende op- en aanmerkingen.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

wilfred degens schreef:Ik deed daar secondair aan mee nadat ik op de persoon aangevallen was. Vreemd?

Mijn beeldspraak met verbale steekpartijen ga ik niet verder uitleggen hoe ik dat bedoeld heb. Waarom begrijp jij dat niet? Mijn verzoek per pm aan de hoofd-moderator om eens op te treden werd door haar resoluut afgewezen! Dat op de man spelen hoorde er gewoon volgens haar bij. Ik heb eventueel die pm van haar naar mij ter inzage.

Je alinea 3: Regels op dit forum die mij met mijn reacties laat stigmatiseren op de man o.l.v. de immer aanwezige bezige bij de hoofd moderator stimuleren mij al helemaal niet meer wanneer juist ij mij daar steeds heen loodst die te gaan lezen.

alinea 4:
Voel je niet verplicht, want i.i.g. doe je er mij geen plezier mee. Ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan voortdurend onbegrip en het in de hoek zetten omdat ik niet precies naar jouw pijpen dans.
Wilfred,

Ik begrijp er steeds minder van: Jouw registratie meld dat je Freethinker "member" bent sinds 25 december 2015 en je refereert aan een aanval op jouw op 25 oktober 2015 .... Of ben je, voel je je verwant met een medeforummer :wink:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

wilfred degens schreef:Ik deed daar secondair aan mee nadat ik op de persoon aangevallen was. Vreemd?
Nee, heel menselijk, maar wijs is dat gedrag niet, zeker niet indien je wil klagen over de moderatie op dit forum, en een pleidooi houdt voor goed gedrag.
wilfred degens schreef:Mijn beeldspraak met verbale steekpartijen ga ik niet verder uitleggen hoe ik dat bedoeld heb. Waarom begrijp jij dat niet?
Aangezien beschuldigingen die je uit zonder evidentie daarvoor aan te geven loze beschuldigingen zijn en ik noodzakelijkerwijs als kletspraat moet beschouwen.
wilfred degens schreef:Mijn verzoek per pm aan de hoofd-moderator om eens op te treden werd door haar resoluut afgewezen! Dat op de man spelen hoorde er gewoon volgens haar bij. Ik heb eventueel die pm van haar naar mij ter inzage.
Inderdaad gebeurt het vaak dat iemand op de man speelt zonder het zelf te beseffen. Daar maakte jij je bijvoorbeeld aan schuldig bij je reaktie op Appelfflap. Moderatie is een balanceren tussen optreden daar waar het te gortig wordt, maar niet te vaak, aangezien dan discussies teveel verstoord worden. Veel forumervaring doet je begrijpen waar de balans ligt.

"Je alinea 3 en 4" is vooralsnog wartaal. Is dat wat jij zelf ergens aan iemand schrijft of wat de ad-min ooit aan jou geschreven heeft? Wat heeft het te maken met dit topic? Ik lees iets over tijdverspilling en over naar jouw pijpen moeten dansen. Dat is inderdaad zoals het mij deze middag vergaat met dit door jou aangesneden topic. Ik heb namelijk nog steeds niet van je gehoord of je de forumregels gaat doorlezen en van plan bent je daaraan te houden.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Waarom? schreef:
wilfred degens schreef:
Het stoken was begonnen en hoe ga je daar dan nog onbevangen in verder wetende gaandeweg dat de hoofd moderator genoot van de steekpartijen die een belangrijker onderwerp werden dan vaak het onderwerp nog waard was..............
Wilfred,

Het gaat om het voorstel topic van Wilfred toen hij de eerste keer hier lid werd.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 13&t=15330" onclick="window.open(this.href);return false;

De eerste opmerking van Erik, die aanleiding vormde tot steekspel wat toen ontstond is door mij weggezet. Vanwege de extra moderatie in het forum Persoonlijk
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 68#p486268" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze moderatie was toen niet naar de zin van Wilfred.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 13#p486313" onclick="window.open(this.href);return false;

Het excuus van Eric over de gewraakte opmerking werd hier niet aanvaard.
De verdere mening van Eric over de teneur van de berichten op FT ook niet.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 04#p486704" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit heb ik niet weggehaald, vanwege de speciale kritiek die Wilfred eerder had op mijn moderatie.
Het is zijn topic, dus daar heb ik toen rekening mee gehouden.

Nadat hij zijn account had opgezegd eerder, is hij toch weer teruggekomen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 01#p493201" onclick="window.open(this.href);return false;
wilfred degens schreef:Ga het weer een keer proberen en zal proberen te ontkomen aan de lasso's van de kuddedrijvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

wilfred degens schreef: Ik heb eventueel die pm van haar naar mij ter inzage.
Het publiceren van een aan jou gerichte PB is op dit forum een doodzonde.
Ook als dat bewezen per PB gebeurt.
Al naar gelang de ernst van de inhoud en de intentie, kan dat een officiële waarschuwing opleveren, of een regelrechte ban.
Het zuiver alleen publiceren van wat je zelf schreef is je eigen zaak.

Wel kunnen we samen af spreken in het kader van de openheid binnen deze discussie alles te publiceren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

in den beginne

dacht ik hetzelfde als Wilfred, maar langzamerhand ben ik gaan inzien dat bepaalde regels verdomd handig zijn om te hanteren. Er is al eerder discussie geweest over het wel of niet snel ingrijpen door moderatoren, maar ik denk dat we nu toch een aardige middenweg bewandelen.
Ik zelf begeef me niet graag op een forum waar totaal geen regels zijn. Ik denk dat het een onoverzichtelijke janboel wordt.

Maar ik kan me vergissen. Ik zou me er niet te druk om maken en als je dat wel doet....iedereen is vrij te komen en te gaan wanneer hij/zij wil.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maria schreef:
wilfred degens schreef: Ik heb eventueel die pm van haar naar mij ter inzage.
Het publiceren van een aan jou gerichte PB is op dit forum een doodzonde.
Hoe zou wilfred degens dat kunnen weten, want hij geeft expliciet aan die regels niet eens te willen lezen!
@wilfred degens: gelieve regel E4 (en de andere forumregels) te lezen en die strikt te handhaven.

Voor de rest wordt het me nu duidelijk dat je aanstoot neemt aan het optreden van de admin een half jaar geleden. Dat je dat na zo'n lange tijd kort na weer teruggekomen te zijn op dit forum deze zaken weer oprakelt, belooft imho niet veel goeds. Je eerste opmerking na terugkomst gaf al aanleiding om dat te verwachten: "zal proberen te ontkomen aan de lasso's van de kuddedrijvers" laat zien dat je met weinig vertrouwen en een hoop achterdocht opnieuw begon. Dat degene met wie je een negatief steekspel had zijn excuses aanbood ("Mijn oprechte verontschuldigingen aan Wilfred die mijn schertsend bedoelde reactie veel te serieus heeft opgepakt.") schijnt ook niet door je opgevangen te zijn.
Wat de admin betreft, ze gaf een half jaar geleden al duidelijk aan enkel met goede bedoelingen gehandeld te hebben. De beschuldiging aan haar adres die je nu in dit topic maakte ("dat de hoofd moderator genoot van de steekpartijen") is grof en heeft geen poot om op te staan. Bovendien heeft de admin het laatste woord hier op het forum, en daar dien je je dus naar te schikken.
Als tegendienst wisselt de admin op dit forum regelmatig, zodat het forum regelmatig een andere aanpak krijgt. Doe forumervaring op en geef anderen een kans.
Born OK the first time
wilfred degens
Forum fan

Bij mensen die begrijpend willen en kunnen lezen, lezen not only the words but the meaning behind the words as important.
Wie om persoonlijke redenen de schurft aan iemand heeft, leest zijn/haar woorden niet met begrip voor hoe die woorden bedoeld zijn, maar vergiftigd door je antipathie, hoe je ze verkeerd en belastend kan uitleggen om die schrijver met vragen en vragen onderuit te halen. Hoe onschuldig is het niet wanneer iemand apetrots op zijn brand new witte Harley met een droomgeluid, verbaal weergeeft, het wel even leuk te vinden dat zijn vriendjes met veronderstelde jaloezie je nastaren? Waarom mag een kind of jong volwassene zoiets schaamteloos zeggen en lachen de volwassenen een beetje instemmend en word ik hier vastgeprikt op hoe ernstig het wel met mij moet zijn om het af en toe een beetje (zeer menselijk) leuk te vinden een beetje jaloezie op te roepen? Weer een persoonlijke aanval op mijn spontaniteit bij het loslaten van mijn vrijdenken. En lees hier eens op dit topic alleen al vandaag hoeveel mensen hier al verkeerde conclusies trokken over allerlei zaken die zij rond mij niet begrepen. Kwistig strooit Rereformed met zijn persoonlijk gerichte kwalificaties naar mij op de persoon, OMDAT hij blijk geeft geen sodemieter van de verbanden en mijn verwijzingen te begrijpen. Hoe dwaas zou ik moeten zijn om al die boosaardige misverstanden voortdurend te gaan corrigeren? Ik heb wel wat beters te doen waar ik meer voldoening in vind. Geen zin in en het moge duidelijk zijn dat ik inderdaad hier met mijn invalshoek bij teveel bezoekers niet zo welkom ben als zij mij bij mijn uitgebreide voorstellen lieten weten. Zeker niet bij allen en dat spijt mij, om iedere keer weer gestoord te worden door de zonder aanleiding beledigende op- en aanmerkingen op mijn vrijdenken van de mensen die van alles niet in de context weten te plaatsen ondanks mijn ijdele pogingen naderhand.
Ik lees jullie regels NIET, want ik ga af op mijn oprechte instelling om een humaan mens te zijn, die respect voor iedereen wil hebben zolang ik niet door hen gedwongen word om de degens te kruisen. Alles wat ik respectloos heb geschreven, waren altijd uitgelokte reacties welke ik Maria al liet weten in mijn pm naar haar wegens haar weigering op te treden tegen het op de man spelen van hen, die mij mogelijk al door erik slecht gezind waren geworden.
Rereformed, zoek zelf nog even precies uit wie er nu raaskalt, jij of ik, wanneer jij het hebt over dat ik een half jaar later terug kom op ...........! Ik ben even een paar maanden weg geweest en dat had niets te maken met wanneer en hoe ik al in het begin monddood gemaakt werd door erik, DIE zijn "welgemeende" excuses aanbood om vervolgens, in diezelfde reactie ons liet weten hoe hij zich ergerde aan mijn openheid en mijn kansel (?) reageren. Bij zijn door mij aangehaalde reactie gaat het niet om zijn "excuses" die ik hem meteen liet weten niet eens te weten waarvoor hij zijn excuses aanbood. Ik had hem al met gelijke munt op mijn manier van repliek gediend, maar dat werd door Maria onder mijn protest daarna weggeveegd, zij het volgens haar met haar beste bedoeling voor mij. Ik reageerde sinds mijn terugkomst na 3 maanden alleen nog als aangeschoten wild en daar had en heb ik geen zin in. Hoeveel van zulke afhakers zijn op soortgelijke sfeertjes tegen hen door die vijverhaantjes al voorgoed verdwenen?
Gesloten