Credible onbereikbaar.

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Ontoombaar

Credible onbereikbaar.

Bericht door Fish »

Krijg de volgende fout melding als ik probeer in te loggen.
SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'credible_phpbbu'@'localhost' to database 'credible_phpbb3' [1044]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Ligt het forum er uit?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
malou
Forum fan

Re: Credible onbereikbaar.

Bericht door malou »

Fish schreef:Krijg de volgende fout melding als ik probeer in te loggen.
SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'credible_phpbbu'@'localhost' to database 'credible_phpbb3' [1044]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Ligt het forum er uit?
Is al een paar dagen zo.
Gisteren was er de melding dat men bezig was met onderhoud en dat het zo snel mogelijk zou worden opgelost en vandaag weer de Error.

Edit:
Ik zie net dat het forum weer geopend is.... :wink:
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dat moet het werk van de Duivel geweest zijn. :D
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Credble is zelfs als het fysiek bereikbaar is, rationeel gezien volkomen onbereikbaar voor mij. Het maakt niets uit . :D
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HankS schreef:Credble is zelfs als het fysiek bereikbaar is, rationeel gezien volkomen onbereikbaar voor mij. Het maakt niets uit . :D
Jij wil het bewijs dat God bestaat niet onder ogen komen. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Zou het ?
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Ik dacht laat ik ook eens kijken of ik op die site kan komen maar was gelijk genezen, Ik las een klein stukje over Mattheüs 22:30

Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in den hemel

Iemand zei daar dat hij in de hemel wel graag samen met zijn vrouw verder wilde gaan maar dat dat volgens bovengenoemd vers niet ging gebeuren.
Een ander meende te weten dat de oorspronkelijke tekst niet alleen door huwelijk maar ook door bij elkaar blijven dan wel gemeenschap hebben vertaald kon worden. En dat laatste zou dan weer kloppen met als engelen zijn.
Als ik dan in de nieuwe bijbelvertaling lees dat men kribbe in voerbak heeft veranderd waarom huwelijk in deze context dan niet in seks? Dan weet elke gelovige (en ongelovige) waar hij of zij aan toe is. Met de nieuwste bijbelvertaling kun je blijkbaar nog steeds alle kanten op en in die discussies onder christenen heb ik niet zo veel interesse meer.
NB: Doe wel en zie niet om.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Writer schreef:Met de nieuwste bijbelvertaling kun je blijkbaar nog steeds alle kanten op en in die discussies onder christenen heb ik niet zo veel interesse meer.
Toch zijn het dit soort teksten en dit soort uitleg en inlegkunde, waarmee christenen in het algemeen later om de oren dan weer worden geslagen.

Dat dit niet eerlijk is kun je achterkomen als je Credible van een jaar of meer gelezen hebt.
Toen verliep de doorsnee discussie toch anders.
Zeker waren er mensen die de Bijbel op de letter namen en dan in de problemen kwamen om deze uit te leggen, waar door er discussies ontstonden.

Maar de laatste tijd zijn er een paar steeds weer heel dominant aan het woord, die lijken heel belezen te zijn maar de uitleg nog fantasievoller maakt dan er oorspronkelijk geschreven staat.
Die bovendien niets hebben begrepen van de metaforische wijze van denken uit die tijd, ook de religies van die omgeving gaven metaforische voorstellingen van de vage wereld van het niet-materiële.
En dat als nuchtere Hollander dan letterlijk gaan nemen naar de huidige materiële wereld.
Het soort gedachten waar de holle aarde theorie dan uit voortspruit.

Een andere moderatie, die veel meer sektarische invloeden toestaat en een paar van de nieuwste leden, die zeer dominant aanwezig zijn, hebben ervoor gezorgd dat de sfeer er behoorlijk veranderd is.
Lees het hele topic Hiernamaals maar eens door hoeveel er gefantaseerd wordt op de zeer fantasievolle beschrijvingen van Openbaringen en andere beschrijvingen gebaseerd op de oud Griekse gedachte aangaande het dodenrijk.

Veel van eerder heel actieve leden blijven weg lijkt wel, maar zijn veel minder actief.
De laatste paar maanden ben ik af en toe eens wezen kijken, hier en daar wat lezend, tenen krommend, maar tot nog toe geen behoefte gehad me er in te mengen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
malou
Forum fan

Bericht door malou »

Dat beloof ik schreef:Dat moet het werk van de Duivel geweest zijn. :D
Zeer wel mogelijk.....
Hij gaat rond als een briesende leeuw......volgens de gelovigen.
Het forum is wederom uit de lucht... [Error].....8-[
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

De boodschap moet nu wel duidelijk zijn.
Ik heb het voorzegd, ben ik nu profeet ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
malou
Forum fan

Bericht door malou »

Dat beloof ik schreef:De boodschap moet nu wel duidelijk zijn.

Ik heb het voorzegd, ben ik nu profeet ?
Ja...geen twijfel mogelijk... [-o<
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

malou schreef:
Zeer wel mogelijk.....
Voordat Jezus stierf zou Hij geroepen hebben "Het is volbracht"
De statenvertalers noteren hierbij:
Namelijk alles wat Hij om de mensen met God te verzoenen lijden moest, en wat door de profeten daarvan tevoren gezegd is geweest.

De schuld zou dus met zijn dood wel is waar zijn vereffend maar de grote boosdoener de satan kon gewoon vrij rond blijven lopen tot Zijn wederkomst. Pas dan zou hij in de hel geworpen worden.
Ik heb die filosofie van God nooit goed begrepen en zie het nu ook nog steeds als gefantaseer van de christenen.
Zo begreep ik vroeger ook niet hoe Abraham al in de hemel kon zijn voordat Jezus zijn erfschuld op zich had genomen.
Van Jezus en vergeving van zonden wisten zij niets af. God moet dus tot de bewuste uitspraak "Het is volbracht" voor de uitverkorenen ten tijde van het OT een oogje dicht gedaan hebben.
Laatst gewijzigd door writer op 22 mar 2016 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
malou
Forum fan

Bericht door malou »

writer schreef:
malou schreef:
Zeer wel mogelijk.....
Voordat Jezus stierf zou Hij geroepen hebben "Het is volbracht"
De statenvertalers noteren hierbij:
Namelijk alles wat Hij om de mensen met God te verzoenen lijden moest, en wat door de profeten daarvan tevoren gezegd is geweest.

Ja, zo wordt het OT [foutief] geciteerd en bewerkt..Psalm 22 gaat toch over David bij mijn weten?
De schuld zou dus met zijn dood wel is waar zijn vereffend maar de grote boosdoener de satan kon gewoon vrij rond blijven lopen tot Zijn wederkomst. Pas dan zou hij in de hel geworpen worden.
Ik heb die filosofie van God nooit goed begrepen en zie het nu ook nog steeds als gefantaseer van de christenen.
Daar kan ik helemaal in meegaan.
De duivel zou ook al verslagen zijn volgens het verhaal van de verzoeking in de woestijn, maar kennelijk waart hij nog steeds rond. :roll:

Het christendom zit vol met absurditeiten en tegenstellingen.
Ik begrijp niet dat men zulks anno 2016 nog serieus kan nemen als zijnde werkelijk gebeurd.

Maar mij valt op dat veel christenen hun redelijk denken---wat normaal gesproken wel aanwezig is---- uitschakelen wanneer het om hun geloof gaat.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

malou schreef:....De duivel zou ook al verslagen zijn volgens het verhaal van de verzoeking in de woestijn, maar kennelijk waart hij nog steeds rond. :roll: ....
Ook al zoiets. Ik ben opgevoed met hel en verdoemenis maar als kind krulden mijn tenen al een beetje bij het horen van dit verhaal. Jezus ging doodleuk in gesprek met de satan, net zoals zijn Vader ten tijde van Job. De satan waar ik zo bang voor was. Waarom greep Hij hem niet bij zijn staart en sloeg Hij hem niet dood op een punt van een rots? Ik durfde toen nog niet tegen Gods plannen in te gaan maar ik vond het allemaal wel heel raar.
En als ik dan op christelijke sites lees over Gods liefde en dat meer van dat soort uitspraken dan lijkt het soms wel of zij van een andere planeet komen.
malou
Forum fan

Bericht door malou »

writer schreef:
malou schreef:....De duivel zou ook al verslagen zijn volgens het verhaal van de verzoeking in de woestijn, maar kennelijk waart hij nog steeds rond. :roll: ....
Ook al zoiets. Ik ben opgevoed met hel en verdoemenis maar als kind krulden mijn tenen al een beetje bij het horen van dit verhaal. Jezus ging doodleuk in gesprek met de satan, de satan waar wij zo bang voor werden gemaakt.
Waarom greep Hij hem niet bij zijn staart en sloeg Hij hem niet dood? Ik durfde toen nog niet tegen Gods plannen in te gaan maar ik vond het allemaal wel een vreemde gang van zaken.
En als ik dan op christelijke sites lees over Gods liefde en dat meer van dat soort uitspraken dan lijkt het soms wel of zij van een andere planeet komen.
Precies.
Ik ben ook christelijk opgevoed [NH en vader, opa en broer ouderling] maar echt het angst aanjagen voor de duivel herinner ik me gelukkig niet.
Het was meer een als vanzelfsprekend naar de kerk gaan en moeten en na afloop van de preek hoorden wij dan:
De dominee heeft mooi gesproken. :?
Verder werd er niet over uitgeweid...volgens mij was het ook niet echt doorgedrongen.....het werd aangenomen, want de dominee was door God geroepen, hij zou het wel weten.

Tja...Gods vermeende Liefde moet in stand gehouden worden, terwijl de Bijbel toch iets anders zegt...
Toen wel de verboden van op zondag geen knopen aan blouses aannaaien of gaan zwemmen of naar de bioscoop gaan, maar dat veranderde ook in de loop der tijd bij mijn ouders.
Zoals eerst nog homoseksualiteit een heikel punt was, werd dat later na gesprekken met mijn ouders heel anders.

Toen kregen ze er begrip voor en zei mijn vader zelfs: die [ een paar mensen uit de familie] zijn volgens mij toch echt homoseksueel, wat denk jij?
Plaats reactie