Geen baan

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kabuki

Geen baan

Bericht door Kabuki »

Dergelijke berichten kleuren mijn dag.
http://www.ad.nl/rotterdam/article721480.ece
Nu maar hopen dat ie een vrouwelijke rechter treft!
I've learned that more technical capabilities and a broader set of design options usually translate into more rope for hanging the users.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Goede actie van de gemeente Rotterdam. Nu ben ik reuze benieuwd wat de rechter hiervan vindt. De gemeente zal moeten aantonen dat wat de man doet discrimineert, en volgens de wet mag dat alleen als er een bepaald doel mee is gediend. De CBG kijkt alleen naar 'het doel', maar als overheidsfunctionaris heb je inderdaad een publieke functie en mogen religieuze gevoelens niet meetellen---om exact dezelfde redenen moesten huwelijksambtenaren die weigerden een homohuwelijk te voltrekken, opkrassen. Het zou natuurlijk omgekeerde wereld zijn als dat opeens moet worden teruggedraaid.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
writser

Bericht door writser »

Wel grappig dat hij het heeft over Aboriginals :)
God schiep Rug de Leuning. En God zag dat het goed zat.
Samante

Bericht door Samante »

cymric schreef: De CBG kijkt alleen naar 'het doel', maar als overheidsfunctionaris heb je inderdaad een publieke functie en mogen religieuze gevoelens niet meetellen---om exact dezelfde redenen moesten huwelijksambtenaren die weigerden een homohuwelijk te voltrekken, opkrassen. Het zou natuurlijk omgekeerde wereld zijn als dat opeens moet worden teruggedraaid.
Volgens mij werden gemeenten juist verplicht die huwelijksambtenaren in dienst te houden. Ik meen me te herinneren dat ze niet ontslagen konden worden.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Ja, okee, ik ging daar iets te hard. Ze moesten vervangend werk aangeboden krijgen. Desondanks vond ik het een goede zaak dat dit soort stiekeme evangelisten uit de kast moesten komen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Heb je de gast gezien tijdje terug bij Pauw en Witteman? Er mankeerde wel meer aan naar mijn idee dan het weigeren van een hand. Hij gaf toe geen een betoog van de anderen te begrijpen.
Ook de traditionele kleding past toch niet in zo'n functie. Het is toch eigenlijk idioot dat je dan iemand niet mag weigeren en dat dat gegooid wordt op weigeren op grond van religie.
Gebeurde dat vroeger ook, als iemand in een oranje bagwanjurk bij een bank wilde komen werken? Waar een kostuum de kledingcode is. Zou de rechter dan ook een klacht gegrond verklaard hebben indien zo iemand na geweigerd te zijn op grond van zijn outfit naar de rechter was gestapt? Ik durf het te betwijfelen. We slaan aardig door momenteel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Kitty schreef:Heb je de gast gezien tijdje terug bij Pauw en Witteman? Er mankeerde wel meer aan naar mijn idee dan het weigeren van een hand. Hij gaf toe geen een betoog van de anderen te begrijpen.
Ook de traditionele kleding past toch niet in zo'n functie. Het is toch eigenlijk idioot dat je dan iemand niet mag weigeren en dat dat gegooid wordt op weigeren op grond van religie.
Gebeurde dat vroeger ook, als iemand in een oranje bagwanjurk bij een bank wilde komen werken? Waar een kostuum de kledingcode is. Zou de rechter dan ook een klacht gegrond verklaard hebben indien zo iemand na geweigerd te zijn op grond van zijn outfit naar de rechter was gestapt? Ik durf het te betwijfelen. We slaan aardig door momenteel.
Ik heb gewerkt bij een bank waar iemand in oranje klederdracht werkte. Het was wel een administratieve back office afdeling. Ik had er niet zoveel moeite mee met die kleding. Het wordt denk ik wat anders als iemand je een hand gaat weigeren. Ik zou dat als werkgever sowieso nooit accepteren dat iemand vanwege de een of andere (k.t)reden een hand weigert te schudden. Een dergelijk blamerende figuur zou ik wel die hand maar nooit een contract aanbieden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je zegt er wat bij ja een administratieve back off afdeling, maar zou diegene in zijn oranje klederdracht ook op klantencontacten werkzaam gezet worden? En inderdaad als je iemand al geen hand mag geven, ik zie het al voor me klanten die hun hand uitsteken die vervolgens geweigerd wordt, te gek voor woorden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Ik vermoed dat een front office baan, dus met klantencontacten, hem niet gegeven zou zijn. Hij werd al door velen niet begrepen op die backoffice afdeling. Tegenwoordig heeft die bank de medewerkers in het frontoffice verplicht tot het dragen van een uniform kostuum/mantelpakje.
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Ik had hem ook gezien bij paul en witteman. Leek wel een filosoof maar dan eentje zonder wittemans humor.

edit: hier de gewraakte uitzending

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 061005.asf
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Kitty schreef;
Gebeurde dat vroeger ook, als iemand in een oranje bagwanjurk bij een bank wilde komen werken? Waar een kostuum de kledingcode is. Zou de rechter dan ook een klacht gegrond verklaard hebben indien zo iemand na geweigerd te zijn op grond van zijn outfit naar de rechter was gestapt?
Kan nog een interessant juridisch debat opleveren. De rechter draagt namelijk zelf ook een jurk.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Plaats reactie