24:31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.
Waar haal je uit dat het een vrijblijvend advies is? Het is een duidelijk gebod.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
Jist schreef:Waar haal je uit dat het een vrijblijvend advies is? Het is een duidelijk gebod.
Dat stond in de andere Soera maar die kon ik zo snel niet terugvinden. Misschien dat ik het me verkeerd herinner. Of misschien lag het aan de Nederlandse vertaling waarover ik indertijd beschikte. Hoe dan ook: Het gaat niet over hoofdoekjes!
Beste jist, ik stelde de vraag al eerder, maar je bent er niet op in gegaan.
Graag zou ik van je willen weten, aangezien je telkens komt met "maar zo staat het in de koran", bij welke stroming binnen de islam 'echte (volgens jouw defintie) moslims' thuishoren, en waarom.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dat beloof ik schreef:Beste jist, ik stelde de vraag al eerder, maar je bent er niet op in gegaan.
Graag zou ik van je willen weten, aangezien je telkens komt met "maar zo staat het in de koran", bij welke stroming binnen de islam 'echte (volgens jouw defintie) moslims' thuishoren, en waarom.
Als moslim zweer je duidelijk de Koran als absolute waarheid aan te nemen en als volmaakt boek, twijfelen of verwerpen aan delen mag niet, dan verwerp je de absolute waarheid. Dus vul maar in wat daar bij past.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
jist schreef:Dat ligt er aan hoe je je naar mij gedraagt.
Bij jouw voorkeur onderdanig en ja-knikkend bedoel je?
Beetje zoals IS verwacht van zijn "onderdanen".
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Erik schreef:
Nee, dan had ik ook "collegavanErik" geheten. Ben je nu klaar met je stemmingmakerij? Want je bent weer lekker bezig met stemmingmaken en ontsporen. O ja, da's waar ook. Jij mag dat, een ander niet.
@Jist
Zelf ben ik ook groot voorstander van 'geef je bek maar een dauw" en "maak van je hart geen moordkuil" maar dit is op het dogmatische en neurotische af. Als een moslims zichzelf een moslim wil noemen dan noemt hij zich een moslim.
Zo heb je ook een dominee (Klaas Hendrikse is er 1 van) die niet in God gelooft. Mag deze zich absoltuut geen christen meer noemen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Erik schreef:
Nee, dan had ik ook "collegavanErik" geheten. Ben je nu klaar met je stemmingmakerij? Want je bent weer lekker bezig met stemmingmaken en ontsporen. O ja, da's waar ook. Jij mag dat, een ander niet.
Hoe moet men zich dan naar jou gedragen?
Dat is me in al je reacties op anderen nog niet duidelijk geworden.
Ik wil je niet krenken, dus om dat te voorkomen stel ik slechts de vraag welk gedrag gewenst is teneinde vruchtbaar met jou te discussieren.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Erik schreef:
Hoe moet men zich dan naar jou gedragen?
Dat is me in al je reacties op anderen nog niet duidelijk geworden.
Ik wil je niet krenken, dus om dat te voorkomen stel ik slechts de vraag welk gedrag gewenst is teneinde vruchtbaar met jou te discussieren.
Dag Erikje, ik weet precies waarvoor je hier bent. Niet voor discussie, enkel om te trollen. Ga nou snel die ban verzilveren knul, nu is je kans.
Waarschuwing aan Jist wegens het overtreden van regel E8.
Peter van Velzen
dikkemick schreef:
Zo heb je ook een dominee (Klaas Hendrikse is er 1 van) die niet in God gelooft. Mag deze zich absoltuut geen christen meer noemen?
Zolang je in Jezus geloofd kan dat. Maar {Heintje was het toch?). Ik ben hier toch zo weg hoor. Ban is onderweg.
Maar als je dan zo graag weg wilt waarom pijnig je jezelf dan toch door te blijven?
Om te vertrekken is een ban echt niet noodzakelijk.
Je hebt het hier duidelijk niet naar je zin.
Je mag hier uit vrije wil opstappen, dat neemt niemand je kwalijk.