DENK verbindt

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gerard
Bevlogen

DENK verbindt

Bericht door Gerard »

DENK zegt gepolariseerd Nederland te willen verbinden.
Laat ze beginnen zichzelf te verbinden met homos, Armeniërs, Koerden, atheïsten en Nederlanders.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: DENK verbindt

Bericht door Erik »

Gerard schreef: DENK zegt gepolariseerd Nederland te willen verbinden.
Laat ze beginnen zichzelf te verbinden met homos, Armeniërs, Koerden, atheïsten en Nederlanders.
Vreemd, ik kreeg nu juist het idee dat ze polariserend bezig waren.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Erik schreef:Vreemd, ik kreeg nu juist het idee dat ze polariserend bezig waren.
Inderdaad. PVV heeft het voor elkaar autochtoon en allochtoon uit elkaar te spelen. DENK Initiëren nu ook de zwart/wit polarisatie van Nederland en tegelijk moeten we ons volmondig achter dictator Erdogan scharen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Denk verbindt, maar niet de bewoners van dit land. Ze verbinden moslims, let maar eens op de eerste verkiezingen.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je kan nog slechter denken.
DENK is een afdeling van de Vijfde Colonne van Turkije.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Sylvana steeds verder van het padje af.
http://dlvr.it/LlChCt
Bijlagen
image.png
Friedrich Nietzsche
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Volgens mij heeft Sylvana alleen een stuk geplaatst waarin iemand anders dit zou beweren. En ik heb geen informatie om te concluderen dat DENK ook zo denkt. Uiteraard zijn pasgeboren baby's onschuldig, hoe ze er oppervlakkig ook uit mogen zien. Het idee van collectieve schuld, is een onderdeel van de ouderwetse exofobe stammencultuur en dient dan ook als moreel tekort te worden veroordeeld. Helaas staan Bijbel en Koran er vol van.

Een moreel denkend mens dient daar tegenwoordig boven te staan.

Zelfs als ik daadwerkelijk geprofiteerd zou hebben van de slavenhandel, dan kan men mij daar niet moreel verantwoordelijk voor stellen. Hoogstens financieel. Als schadevergoeding van de nazaten van de slavendrijvers aan de nazaten van de slaven. Maar alle voorouders die ik ken waren kolenboeren, geen slavendrijvers.
Ik wens u alle goeds
Sibrandi
Geregelde verschijning

Bericht door Sibrandi »

Als het aanvaardbaar zou zijn dat historische gebeurtenissen en feiten door ons nu beoordeeld worden door de normen en waarden van deze tijd dan gaan wij, 21ste eeuwers, verschrikkelijk onderuit als de generatie van het jaar drieduizend ons gaat beoordelen volgens hun normen en waarden.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Sibrandi schreef:Als het aanvaardbaar zou zijn dat historische gebeurtenissen en feiten door ons nu beoordeeld worden door de normen en waarden van deze tijd dan gaan wij, 21ste eeuwers, verschrikkelijk onderuit als de generatie van het jaar drieduizend ons gaat beoordelen volgens hun normen en waarden.
Ik hoop dat zulks voor mij persoonlijk niet geldt, maar het zou inderdaad kunnen. Toch waren er al lang voordat de slavernij werd afgeschaft abolitionisten en al lang voor de dekolonisatie tegenstanders van kolonialisme. Niet iedereen hanteerde dus dezelfde normen en waarden, en dat geschiedt nog steeds niet. Er zijn mensen die de moraal trachten te verbeteren, en mensen die terug willen naar de middeleeuwen.

Het idee van collectieve schuld stamt uit de bronstijd, maar zelfs toen al waren er (in Egypte bijvoorbeeld) mensen die een inidviduele verantwoordelijkheid eisten. Een modern mens echter dient geen erfzonde te accepteren. Al helemaal niet als zijn eigen voorouders niet eens aan de zonden hebben bijgedragen, maar alleen mensen die toevallig uit dezelfde hoek van de wereld kwamen.
Ik wens u alle goeds
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Erfschuld is inderdaad een achtelijk erfenis van de religie. Als Sylvana dat ondersteunt zal ze zichzelf ook persoonlijk schuldig moeten vinden voor de december moorden of voor de Dallas shooting. Haar daarvan de schuld in de schoenen te schuiven [-X is net zo belachelijk als het blanke ras, wie daar dan ook bij of niet bij horen, anno 2016 de schuld te laten opnemen voor de slavernij. Dat wil niet zeggen dat we het slavernijverleden (schreef bijna "ons slavernij verleden") niet aan het licht moeten brengen, in tegendeel. Maar sylvana heeft niet door dat haar aanpak averechts werkt omdat het kwaad bloed zaait en polariseert.
Soms denk ik dat we weer terug zijn bij de oude zuilen. Ze dragen slechts andere namen. Vroeger idealisme of religieus georiënteerd, nu georienteerd op afkomst en huidskleur. Terug bij af.
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Overigens DENK nog onze Syl reageren op de vraag naar hun standpunt in deze. Ik bedoel de quote uit de Dagelijkse Standaard. :evil3:
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Eerlijk is eerlijk
.De Dagelijkse Standaard is een rechts-extremistische website die leugens en frames verspreid.
Sylvana Simons heeft deze uitspraken nooit gedaan en DENK zal er dus niet inhoudelijk op ingaan.

Met vriendelijke groet,

Tatjana Maul
Persvoorlichter Groep Kuzu/Öztürk/DENK
Friedrich Nietzsche
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

De fijne reactie van Erdogan's Tunahan Kuzu naar aanleiding van zijn verhaal over dat bij zieke ouderen mét een immigratie achtergrond eerder de stekker door artsen eruit zou worden gehaald dan bij ouderen zónder een immigratie achtergrond

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Plaats reactie