Zomergast Abou Jahjah
Moderator: Moderators
- MachineElf
- Ervaren pen
Re: Zomergast Abou Jahjah
Wat bedoel je met "deze beweging" ?
Welke groep vertegenwoordigt de heer Jah Jah? Ik heb maar een handjevol rond hem zien hangen.
Zijn lancering was een succes, AEL. Maar movement X is een leeg lokaal.
Welke groep vertegenwoordigt de heer Jah Jah? Ik heb maar een handjevol rond hem zien hangen.
Je noemt het al Arabisch-Europese Liga (AEL). Of het nu groot is of klein dat is misschien niet eens relevant.MachineElf schreef:Wat bedoel je met "deze beweging" ?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- MachineElf
- Ervaren pen
Ik stel voor dat onze media nu eens een paar imams uitnodigen om ons een zicht op de situatie te geven.
Transparant in het open laten zien hoe een Europese islam eruit zou moeten zien. Hoe dat er al reeds uitziet, dat zou beter gezegd zijn.
Maar goed dat is off topic, iedereen heeft recht van spreken. Ook JahJah, maar dat zo'n nozem zoveel aandacht kan krijgen gaat mijn verstand voorbij.
Transparant in het open laten zien hoe een Europese islam eruit zou moeten zien. Hoe dat er al reeds uitziet, dat zou beter gezegd zijn.
Maar goed dat is off topic, iedereen heeft recht van spreken. Ook JahJah, maar dat zo'n nozem zoveel aandacht kan krijgen gaat mijn verstand voorbij.
Ik stel voor dat de NOS af en toe overschakelt naar Al Jazeerah of een reportage van deze nieuwsdienst overneemt. En of we er nu mee eens of niet , de beste manier om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen is meerdere bronnen.MachineElf schreef:Ik stel voor dat onze media nu eens een paar imams uitnodigen om ons een zicht op de situatie te geven.
Geestelijken hebben al zolang de media en de politiek bepaald met hun moralistische zedeprekenMachineElf schreef:Ik stel voor dat onze media nu eens een paar imams uitnodigen om ons een zicht op de situatie te geven.

"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
- MachineElf
- Ervaren pen
Mijn land heeft het even de kans gegeven.Gerard schreef: Geestelijken hebben al zolang de media en de politiek bepaald met hun moralistische zedeprekengebaseerd op hun eigen sprookjes. Imams uitnodigen is wel het laatste wat we moeten willen.
Men had een gematigde imam uitgenodigd om rond te gaan in onze Vlaamse scholen waar veel moslimkinderen gaan.
Er kwam een akelige waarheid aan het licht en de opnames werden afgelast. Mede omdat de gematigde imam doodsbedreigingen van eigen cultuur kreeg.
Waar is de moed? Door het probleem te negeren en er een ander beeld over te plakken is het niet weg, maar woekert het ondergronds verder en ontploft het op een dag in je gezicht.
- windsurfer
- Diehard
Het is erg goed om die man een podium te geven, een beter inzicht in zijn eenzijdige argumentatie kan je niet organiseren. Daarbij heeft de man daarmee ook nog een punt dat bij veel minderheden leeft. Want waarom wel uitvoerig berichten over allerlei aanslagen in de westerse wereld, maar de hel van Allepo zien we mondjesmaat.
Alle geluiden moeten gehoord worden, dat houdt de zaak in balans.
Alle geluiden moeten gehoord worden, dat houdt de zaak in balans.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Als tegenwicht is morgen Arjen Lubach te gast ik heb zijn burgerinitiatief om farao der Nederlanden te worden gesteund maar het mocht niet baten.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- MachineElf
- Ervaren pen
Maak het zichtbaar?Gerard schreef: Geestelijken hebben al zolang de media en de politiek bepaald met hun moralistische zedeprekengebaseerd op hun eigen sprookjes. Imams uitnodigen is wel het laatste wat we moeten willen.

Wat is de islam anno 2016?
Is dat nog hetzelfde als anno 1990?
Ik vond er eerlijk gezegd weinig aan. Okee hij refereerde naar Randi en liet een hoogleraar aan het woord die ons een lesje leerde als het gaat om media-aandacht voor dingen die slecht gaan. Terwijl het alleen maar beter gaat op de wereld.doctorwho schreef:Als tegenwicht is morgen Arjen Lubach te gast ik heb zijn burgerinitiatief om farao der Nederlanden te worden gesteund maar het mocht niet baten.![]()
De mop van Bob Saget die Rutte ook in wou brengen, had ik dus nog nooit gehoord. En inderdaad hij is op het randje. Het vervolg was eigenlijk niet veel soeps, je moet Lubach ook niet uithoren over emoties.