dikkemick schreef:Wil IS geen heilige oorlog? Wil IS niet dat wij moskeeën in brand steken om zo de haat aan te wakkeren tussen de culturen, zodat de bom weer barst? IS wil juist dat jij op Wilders stemt.
Anders heb ik het inderdaad verkeerd begrepen.
Ik zie dat er elke dag een aanslag is. Ik zeg dan grenzen dicht. Punt! Want er komt
nog veel meer aan dan we al hebben. Maar ja dát zien we dan wel weer.
Angst? Sinds wanneer staat grenzen dicht of zeer strenge controle of vluchtelingen tijdelijk opvangen zonder heel veel hoop op immigratie gelijk aan angst. De angst bestaat er vaakuit om mensen niet te durven kwetsen. Die "angst" die IS wil opwekken dat is een denkfout. Dat hebben de russen weer iets te overdreven laten zien wat zij daarvan denken. Maar nu is het russisch geld aan het opraken. IS kan binnen enkele weken totaal van de kaart zijn geveegd in een coalitie en de hele bevolking gered op een deel van het eigen grond gebied! Dat gezeur over -jaren- is grote onzin.
Weet je nog de golfoorlog? Niemand heeft een schijn van kans tegen de USA. Zeshonderd miljard (!) per jaar om oorlog te voeren! Kom op zeg. En dan geen enkele veiligheidszone kunnen creëren voor vluchtelingen? Die ze dan maar Europa in laten jagen! IS profiteert (of kán) juist van deze lakse en verwarrende periode om mensen die in Europa zijn te rekruteren. Deze mensen wandelen nu hier rond of komen er nog aan. Het waren de veiligheidsdiensten van de USA die daar vorige week nog mee aankwamen. Alsof je hén kunt vertrouwen want ik heb het idee dat niemand meer te vertrouwen is. Het lijkt er soms op of er een bewuste sinistere reboot gaande is over de hele planeet. Het evenwicht in de wereld is gigantisch verstoord. Elke uitglijder op wereld schaal gaat dan ook direct weerslag geven op de situatie onder de bevolking. Het meest verbazingwekkende is dat ondanks de vreselijke nieuwsberichten wij denken dit allemaal wel even aan te kunnen. Dat zal nog wel gaan tegenvallen.
----
@Dickemick
Pink Floyd - Dogs of War
Dogs of war and men of hate
With no cause, we don't discriminate
Discovery is to be disowned
Our currency is flesh and bone
Hell opened up and put on sale
Gather 'round and haggle
For hard cash, we will lie and deceive
Even our masters don't know the web we weave
One world, it's a battleground
One world, and we will smash it down
One world ... One world
Invisible transfers, long distance calls,
Hollow laughter in marble halls
Steps have been taken, a silent uproar
Has unleashed the dogs of war
You can't stop what has begun
Signed, sealed, they deliver oblivion
We all have a dark side, to say the least
And dealing in death is the nature of the beast
One world ... One world
The dogs of war won't negotiate
The dogs of war don't capitulate,
They will take and you will give,
And you must die so that they may live
You can knock at any door,
But wherever you go, you know they've been there before
Well winners can lose and things can get strained
But whatever you change, you know the dogs remain.
One world ... One world