Nu even niet schreef:Ik vind het totaal oninteressant dat hier op dit forum alles geanalyseerd wordt, in plaats van dat men samen van gedachten wisselt over zaken.
Dan zou ik een ander plekje op internet opzoeken als je dat zo tegenstaat.
Ps.
[Sarcasm]
Ik denk dat het een complot is, misschien wel een joods complot.
[/sarcasm]
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
En nu ga jij er alweer vanuit dat ik dwaas en geëmotioneerd ben?
Mooie boel hier.
Wat ik verder nog wilde toevoegen, maar wat niet meer kan:
Dus het staat totaal niet in verhouding als ik mijn organen doneer aan een carnist. Het is eigenlijk omgekeerd: doordat ik niet doneer bespaar ik vele levens.
Nu even niet schreef:
Dus het staat totaal niet in verhouding als ik mijn organen doneer aan een carnist. Het is eigenlijk omgekeerd: doordat ik niet doneer bespaar ik vele levens.
Zelfs als zou je donor worden, de kans dat je ooit organen gaat af staan is minimaal. Verder staat het je vrij om nee te zeggen. Wat minder prettig is dat je mensen probeert te overtuigen met ondeugdelijke informatie en het beeld neerzet dat het een zootje is en de orgaanmaffia actief is. Sommige criteria kun je ook zelf uitzoeken dood - uitstel van overlijden door mechanische- en farmacologische ingrepen. Het beeld dat er in levende personen met bewustzijn geklooid wordt dat vraagt om bijstelling.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Nu even niet schreef:Dus het staat totaal niet in verhouding als ik mijn organen doneer aan een carnist. Het is eigenlijk omgekeerd: doordat ik niet doneer bespaar ik vele levens.
Dit is een vreemd soort logica. Ik eet een kip, zodat duizenden levens gespaard worden (bijvoorbeeld wormen).
Jij eet geen kip, waardoor duizenden levende wezens het loodje leggen.
Iedereen mag zijn eigen subjectieve afwegingen maken m.b.t. wel of geen donor worden. Jij bent immers de baas over je eigen lichaam. Als jij als veganist niet wilt dat jouw organen later in een lichaam terecht komen van iemand die vlees eet, vind ik dat een prima reden. Het gaat echter te ver om te stellen dat je daarmee per saldo levens redt. Dan zou je immers kennis moeten hebben van de reactieketen die je beslissing tot in de verre toekomst teweeg brengt. Laten we de waarzeggerij dus achterwege laten.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
kiks schreef:
Dit is een vreemd soort logica. Ik eet een kip, zodat duizenden levens gespaard worden (bijvoorbeeld wormen).
Jij eet geen kip, waardoor duizenden levende wezens het loodje leggen.
De kippen in de bio-industrie eten geen wormen, maar soja en voor het verbouwen van die soja worden gigantische natuurgebieden ontbost. Daar sterven dus nóg veel meer dieren.
Nu even niet schreef:De kippen in de bio-industrie eten geen wormen, maar soja en voor het verbouwen van die soja worden gigantische natuurgebieden ontbost. Daar sterven dus nóg veel meer dieren.
Wie zegt dat ik het over een bio-industrie kip heb.
Verander kip in snoekbaars en het word je misschien duidelijk. Zie verder Doppelgänger.
Zo jammer dat dit (voorlopig) besluit zoveel tegenwerking krijgt. Het werkt averechts en over diegene die met smart wachten op een donor wordt nauwelijks gesproken. Ego's worden geraakt
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Storm schreef:Al jaren donor, maar of ze nog iets van me kunnen gebruiken? Eigenlijk jammer...niet dat ik eerder dood wilde.
Zeer zeker wel.
Ook donoren "op leeftijd" zijn tegenwoordig welkom.
Het lijkt me ook niet echt wenselijk om het hart van bijv. een 20-jarige in iemand van 75 jaar te stoppen, tenzij er op dat moment echt geen andere optie is.
Het lijkt me een goede zaak indoen er zoveel mogelijk overeenstemming wordt bereikt tussen de te verwachten levensverwachting van de ontvanger in kwestie, en de levensduur het orgaan zelf.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Een gedachte die ik onlangs las (weet helaas niet meer van wie): De maatschappij (de staat) heeft dringend behoefte aan meer huizen dus huizen moeten na het overlijden automatisch worden overgedragen aan de staat. Allemaal mee eens? En zo niet, waarom niet?
Willempie schreef:Een gedachte die ik onlangs las (weet helaas niet meer van wie): De maatschappij (de staat) heeft dringend behoefte aan meer huizen dus huizen moeten na het overlijden automatisch worden overgedragen aan de staat. Allemaal mee eens? En zo niet, waarom niet?
appels en peren alert
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing