De wederkomst van Jezus
Moderator: Moderators
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Re: De wederkomst van Jezus
Ik kijk ineens heel anders tegen de Groninger Grond Beweging, GGB.
Dat is de 7e letter en nog een keer de 7e letter !
Twee, voor de weinigen die het nog niet snappen nog een bevestigd dor de 2e letter.
7 + 7 + 2 = 16.
2016 !
Twee, voor de weinigen die het nog niet snappen nog een bevestigd dor de 2e letter.
7 + 7 + 2 = 16.
2016 !
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Misschien een uitleg over de 7 en de 33 jaar?Dat beloof ik schreef:Het schema klopt niet.
Vanaf het jaar 33 wordt eerst 2000 berekend en vervolgens nog eens 2 x 3 1/2 jaar.
Dan kom je niet in 2033 uit.
Waardeloos schema dus.
Het is nu verkleind bijna niet te lezen, maar ik zal toch proberen wat te onderbouwen over de 7 en de 33 jaar.Wilsophie schreef:Om bij het onderwerp te blijven, een schema van de gebeurtenissen schematisch in kaart gebracht.
Het profetisch woord geeft aan dat er na de 70 e week een periode zal zijn waarin het beloofde Koninkrijk gevestigd zal worden vanuit Jeruzalem tot aan het einde der aarde. Er ligt dus een tijdsperiode tussen de wederkomst van de Heer op de Olijfberg en Zijn definitieve wederkomst waarbij satan gebonden zal worden en de volkeren geoordeeld zullen worden ( of zullen zijn).
De lengte van deze periode wordt niet rechtstreeks gegeven in de Schrift, maar vanuit de typologie komt het volgende naar voren:
In Openbaringen wordt gesproken over een vrouw die een mannelijke zoon baarde. De vrouw vlucht naar de woestijn ( 1e helft van de 70e week)-drie en een half jaar) waar zij gevoed zou worden (2e helft 70e week-1260 dagen) In de wet wordt het volgende gezegd: "Spreekt tot de kinderen Israëls , zeggende: wanneer een vrouw zaad gegeven heeft en een knechtje gebaard zal hebben, zo zal het zij 7 dagen onrein zijn volgens de dagen der afzondering harer krankheid zal zij onrein zijn. En op de 8e dag zal het vlees zijner voorhuid besneden worden. Daarna zal zij 33 dagen onrein blijven in het bloed harer reiniging, niets heiligs zal zij aanroeren en tot het heiligdom zal zij niet komen , totdat de dagen harer reiniging vervuld zijn"> ( Lev. 12 vers 2-6)
Omdat de wet een schaduw is van toekomstige goederen, heeft dit ritueel naast de letterlijke ook een profetische betekenis. Enig practisch nut van de wet is moeilijk aan te tonen, omdat wanneer er een meisje gebaard wordt de tijden verdubbelen. De verklaring voor het gedeelte zie ik als volgt:
Het zaad der vrouw is de aanduiding van de Messias ( een vrouw geeft immers geen zaad) . De vrouw is Israël en het Zaad is Christus: de Knecht des Heeren. Een "knechtje" is geen normaal woord voor jongetje. Het is de mannelijke Zoon uit Openbaring 12, namelijk Christus. en de Gemeente ( Hoofd en Lichaam).
Als ik de betekenis uitwerk dan staan de 7 dagen model voor de 7 jaren van de 70e week. Direct na de geboorte ( de opname van de Gemeente) is de vrouw onrein. Op de 8e dag dus na 7 jaar wordt het jongetje besneden. Deze gebeurtenis valt samen met de wederkomst van de Messias ( Christus +de Gemeente) op de Olijfberg direct na de 70e week. Daarna is de vrouw nog 33 dagen onrein, ze mag het heiligdom ( de tempel) niet binnenkomen( na de 33 jaar zal er pas een tempel in Jeruzalem gebouwd worden).
Andere onderbouwingen t.a.v. de structuur van 33 en 7 jaar vinden we bij:
David : Hij regeerde 40 jaar waarvan 7 jaar over Juda ( HEBRON) en 33 jaar over heel Israël ( Jeruzalem) Van de 7 jaar wordt ook een lengte van 7 en een half jaar genoemd en dit extra halve jaar komt overeen met het zwijgen in de hemel van een half uur direct na de 70e week. David mocht de tempel niet bouwen.
Ook bij Mozes: Hij was 40 dagen op de berg tot de 7e dag was hij in de wolk en had een ontmoeting met de Heer en daarna was hij nog 33 dagen bij de Heer.
Dan bij Thomas: Tussen de opstanding en hemelvaart verlopen 40 dagen . Thomas geloofde de Heer pas na 7 dagen ( op de 8e ) waarna er nog 33 dagen verliepen tot de hemelvaart van Christus.
Tot slot bij Jozef: Jozef was 30 jaar toen hij onderkoning werd. Toen kwamen er 7 vette en 7 magere jaren en daarna nog 66 jaar tot zijn dood want in Egypte telt alles dubbel . Het woord omvat zelf een dubbelheid ( Mitzraiem).
De korte bedeling in het schema van 40 jaar is dus opgesplitst in 33 en 7 jaar. Genoemd de bedeling van de volheid der Tijden. Na die periode van totaal 40 jaar, breekt de 1000 jaar aan waarin satan gebonden wordt, genoemd "Het Messiaanse Rijk", geregeerd vanuit Jeruzalem.
Waarbij nog de aantekening dat vanaf de zondeval van satan ( niet van Adam) dus voordat God de wereld nederwierp werd al bepaald dat Zijn Zoon de wereld met Hem zou verzoenen. ( Efeze 2) Kol, 1) De uitwerking van dit plan van God ligt opgesloten in de wereld die nu is dus vanaf Adam tot aan de Jongste Dag
Dit plan is onderverdeeld in 7 delen. Elk deel wordt ook wel "bedeling" genoemd. Het is de vertaling van het woord "Oikonomia"wat economie betekent.
In Luk 12 en 16, wordt gesproken over het rentmeesterschap en hieruit blijkt dat in een bedeling minstens twee partijen zijn en dat een bedeling of rentmeesterschap opgeheven kan worden als de eigenaar daartoe aanleiding vindt en wanneer dat beeindigd komt er een nieuwe bedeling. Paulus noemt deze principes in Efeze 1 vers 10 en Efeze 3 vers 9.
De bedeling waarin wij nu leven is de bedeling der verborgenheid en is de 5e bedeling in de reeks van 7. In de volgende bedeling zullen deze verborgenheden bekend worden gemaakt want God is de Eigenaar van het huis en de mens is rentmeester over Gods eigendommen. Een bedeling hoeft niet voor alle mensen te gelden want de 4e bedeling van de wet werd uitsluitend aan Israël gegeven toen het uit Egypte verlost werd.
Ik hoop dat een en ander van het schema voldoende onderbouwd is.
Ben jij ook een ingewijde of krijg je deze informatie van zijne noedeligheidDat beloof ik schreef:Ik kijk ineens heel anders tegen de Groninger Grond Beweging, GGB.
Twee, voor de weinigen die het nog niet snappen nog een bevestigd door de 2e letter.
7 + 7 + 2 = 16.
2016 !

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Dat beloof ik
- Bevlogen
We weten waar Jeruzalem ligt. Het eind der aarde echter, bestaat niet. Dat weten we nu. In die tijd wist men dat niet en dacht men werkelijk dat er een eind der aarde bestond. Een profetie waarin dat staat, was toen wellicht nog aannemelijk, maar tegenwoordig kunnen we er van zeggen dat het om die reden totale onzin is.waarin het beloofde Koninkrijk gevestigd zal worden vanuit Jeruzalem tot aan het einde der aarde.
Hier ben ik je echt volledig, maar dan ook helemaal, kwijt. Er zit geen logica in.Als ik de betekenis uitwerk dan staan de 7 dagen model voor de 7 jaren van de 70e week. Direct na de geboorte ( de opname van de Gemeente) is de vrouw onrein. Op de 8e dag dus na 7 jaar wordt het jongetje besneden. Deze gebeurtenis valt samen met de wederkomst van de Messias ( Christus +de Gemeente) op de Olijfberg direct na de 70e week.
Anyway. Het schema rekent (vanaf het jaar 33) 2000 jaar verder. En vervolgens vanaf dat punt 3 en een half jaar en vervolgens nog eens 3 en een half jaar. Op geen enkele manier kun je dan uitkomen op het jaar 2033.
Als je, om dat toch uit te willen leggen, zinnen moet gebruiken als "een vrouw heeft immers geen zaad", dan kún je het in mijn ogen niet uitleggen. (dit is niet bedoeld om je te bespotten of als persoonlijke aanval, maar gewoon een inhoudelijke reactie op wat jij zegt).
Welnu, mijn uitleg:
33 + 2000 + 3,5 + 3,5 = 2040.
Jouw schema zegt dat het 2033 is en dus is jouw schema fout.
Bekijk jouw uitleg en mijn uitleg. Welke is logischer ?
Laatst gewijzigd door Dat beloof ik op 01 okt 2016 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Je denkt toch niet dat ik zoiets zelf verzin.doctorwho schreef:Ben jij ook een ingewijde of krijg je deze informatie van zijne noedeligheidDat beloof ik schreef:Ik kijk ineens heel anders tegen de Groninger Grond Beweging, GGB.
Twee, voor de weinigen die het nog niet snappen nog een bevestigd door de 2e letter.
7 + 7 + 2 = 16.
2016 !
Het is mij geopenbaard, waarbij er tevens bierfonteinen en strippers zijn beloofd.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
Binnen het Bijbels Wereldbeeld en dat wijkt af van het reguliere wereldbeeld is het einde van de aarde de hemel. Lijkt me ook wel logisch. Ze zijn a.h.w. elkaars grenzen, daarom is positie van God, als hij temidden van Zijn schepping woont, veel dichterbij dan we denken en misschien is de wederkomst een kwestie van een "draaideur" effect. Ik weet het niet. De Bijbel spreekt over een 'nederdalen'. Ik denk dat we zo weinig weten van de geestelijke of onzienlijke wereld dat we straks verbaasd zullen zijn als we zullen "zien" i.p.v. 'geloven'.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Zoals je weet is de vader van Mosey the Pirate vermoord door de gemene zeerover Blackpool. Dit is een duidelijke verwijzing naar Zwartemeer in Drenthe.
https://tools.wmflabs.org/geohack/geoha ... Zwartemeer" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwartemeer ligt exact op 52 graden en 43 minuten noorderlengte en 7 graden oosterbreedte…….
Omdat de wet een schaduw is van toekomstige goederen, heeft dit naast de letterlijke ook een profetische betekenis.
Dat is natuurlijk duidelijk. 5 plus 2 = 7. 4 plus 3 = 7. Daarbij 7 graden OL, dus dat is 777.
Zwartemeer grenst aan de oostzijde aan… Duitsland. Ik bedoel maar, als er één land model staat voor de duivel is het Duitsland. Verder is de afstand van het centrum van Zwartemeer naar de grens exact 777 meter, en de afstand van de westgrens van het dorp naar de oostgrens 2016 meter. U mag het allemaal nameten op Google Earth, waarbij u dan ook even de afstand Zwartemeer – Loppersum kunt meten….. 70 km en 777 meter op de kop af.
Het is duidelijk. Loppersum in 2016.
doctorwho had gelijk.
https://tools.wmflabs.org/geohack/geoha ... Zwartemeer" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwartemeer ligt exact op 52 graden en 43 minuten noorderlengte en 7 graden oosterbreedte…….
Omdat de wet een schaduw is van toekomstige goederen, heeft dit naast de letterlijke ook een profetische betekenis.
Dat is natuurlijk duidelijk. 5 plus 2 = 7. 4 plus 3 = 7. Daarbij 7 graden OL, dus dat is 777.
Zwartemeer grenst aan de oostzijde aan… Duitsland. Ik bedoel maar, als er één land model staat voor de duivel is het Duitsland. Verder is de afstand van het centrum van Zwartemeer naar de grens exact 777 meter, en de afstand van de westgrens van het dorp naar de oostgrens 2016 meter. U mag het allemaal nameten op Google Earth, waarbij u dan ook even de afstand Zwartemeer – Loppersum kunt meten….. 70 km en 777 meter op de kop af.
Het is duidelijk. Loppersum in 2016.
doctorwho had gelijk.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Dat beloof ik
- Bevlogen
33 + 2000 + 3,5 + 3,5 = 2040.Wilsophie schreef:Binnen het Bijbels Wereldbeeld en dat wijkt af van het reguliere wereldbeeld is het einde van de aarde de hemel. Lijkt me ook wel logisch. Ze zijn a.h.w. elkaars grenzen, daarom is positie van God, als hij temidden van Zijn schepping woont, veel dichterbij dan we denken en misschien is de wederkomst een kwestie van een "draaideur" effect. Ik weet het niet. De Bijbel spreekt over een 'nederdalen'. Ik denk dat we zo weinig weten van de geestelijke of onzienlijke wereld dat we straks verbaasd zullen zijn als we zullen "zien" i.p.v. 'geloven'.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
Nu ben ik dankzij de TARDIS wel een beetje bevoorrecht en je berekeningen kloppen.Dat beloof ik schreef: Het is duidelijk. Loppersum in 2016.
doctorwho had gelijk.

Nee dat zegt het schema niet, maar laat maar zitten.Dat beloof ik schreef:33 + 2000 + 3,5 + 3,5 = 2040.Wilsophie schreef:Binnen het Bijbels Wereldbeeld en dat wijkt af van het reguliere wereldbeeld is het einde van de aarde de hemel. Lijkt me ook wel logisch. Ze zijn a.h.w. elkaars grenzen, daarom is positie van God, als hij temidden van Zijn schepping woont, veel dichterbij dan we denken en misschien is de wederkomst een kwestie van een "draaideur" effect. Ik weet het niet. De Bijbel spreekt over een 'nederdalen'. Ik denk dat we zo weinig weten van de geestelijke of onzienlijke wereld dat we straks verbaasd zullen zijn als we zullen "zien" i.p.v. 'geloven'.
Neen leg nu even uit welke rekenmethode jij hanteertWilsophie schreef:Nee dat zegt het schema niet, maar laat maar zitten.Dat beloof ik schreef:33 + 2000 + 3,5 + 3,5 = 2040.Wilsophie schreef:Binnen het Bijbels Wereldbeeld en dat wijkt af van het reguliere wereldbeeld is het einde van de aarde de hemel. Lijkt me ook wel logisch. Ze zijn a.h.w. elkaars grenzen, daarom is positie van God, als hij temidden van Zijn schepping woont, veel dichterbij dan we denken en misschien is de wederkomst een kwestie van een "draaideur" effect. Ik weet het niet. De Bijbel spreekt over een 'nederdalen'. Ik denk dat we zo weinig weten van de geestelijke of onzienlijke wereld dat we straks verbaasd zullen zijn als we zullen "zien" i.p.v. 'geloven'.

Die 2033 begrijp ik ook niet helemaal, zie ik nu. Ik heb zelf een ander panorama. Dit heb ik van Facebook overgenomen.
Facadebook als bron is ook niet handig als het om fact checking gaat, alhoewel dat bij de bijbel niet uit maken zal.Wilsophie schreef:Die 2033 begrijp ik ook niet helemaal, zie ik nu. Ik heb zelf een ander panorama. Dit heb ik van Facebook overgenomen.
Ik was gefocust op die 2520 jaar.
Ken je dat schrift op de muur? Mene, mene, tekel, tekel ufarsin?
mene 1 mina = 50 sikkels x 20 gera = 1000 gera
tekel 1 sikkel = 1 sikkel x 20 gera = 20 gera
Upharsin1 peres = 25 sikkels x 20 gera = 500 gera
Totaal aantal (kleinste gewichtseenheid) = 2520 gera
Ik denk dat 2033 toch 2040 moet zijn. Maar ik vind wel dat je in grote lijnen wel dat je moet uitgaan van 3 dagen ( van 1000 jaar)
In het begin van de Bijbel kun je precies uitrekenen n.a.v. de geslachtsregisters dat het 430 jaar duurde voordat de wet kwam, dat wordt ook aangehaald in het NT. Maar er zijn ook fouten gemaakt in de jaartelling heb ik begrepen.
Ik zal die 2033 nog verder uitzoeken en navragen.
Het is van iemand op Facebook die ik goed ken. Ik heb ook nog gezocht op http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-Bijbe ... issan.html" onclick="window.open(this.href);return false; en ik heb in mijn boekenkast ook nog diverse schema's, die ik kan nakijken. http://www.eindtijdinbeeld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken je dat schrift op de muur? Mene, mene, tekel, tekel ufarsin?
tekel 1 sikkel = 1 sikkel x 20 gera = 20 gera
Upharsin1 peres = 25 sikkels x 20 gera = 500 gera
Totaal aantal (kleinste gewichtseenheid) = 2520 gera
Ik denk dat 2033 toch 2040 moet zijn. Maar ik vind wel dat je in grote lijnen wel dat je moet uitgaan van 3 dagen ( van 1000 jaar)
In het begin van de Bijbel kun je precies uitrekenen n.a.v. de geslachtsregisters dat het 430 jaar duurde voordat de wet kwam, dat wordt ook aangehaald in het NT. Maar er zijn ook fouten gemaakt in de jaartelling heb ik begrepen.
Ik zal die 2033 nog verder uitzoeken en navragen.
Het is van iemand op Facebook die ik goed ken. Ik heb ook nog gezocht op http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-Bijbe ... issan.html" onclick="window.open(this.href);return false; en ik heb in mijn boekenkast ook nog diverse schema's, die ik kan nakijken. http://www.eindtijdinbeeld.nl" onclick="window.open(this.href);return false;