Verkiezingen US

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Verkiezingen US

Bericht door Vilaine »

Bonjour schreef:Nee, dat is weer wat anders.
Hun kiesstelsel zit zo in elkaar dat je echt niet een meerderheid moet hebben.
Maar is dit kiesstelsel ook niet op een democratische manier tot stand gekomen of in stand gehouden?
Maar laten we eens kijken naar de positieve kant.
Amerikanen zijn de politiek zat. Ze hebben nu een president, die niet uit de politiek komt. Toch iets wat de meerderheid wil.
De belastingen worden gehalveerd. De koopkracht zal stijgen, bedrijven krijgen het gemakkelijker, wat goed is voor de economie.
Obama care wordt afgeschaft. Levert ook weer veel geld op.
Illegalen worden er uit gegooid en nieuwe tegengehouden. Geen mensen meer die de banen van hardwerkende Amerikanen inpikken.
Handels verdragen met het buitenland worden opgezegd. De Amerikaanse industrie en land- en tuinbouw kan weer groeien en bloeien. Geen werk meer naar lage lonen landen.
Meer banen, ook hierdoor meer koopkracht en economische bloei.
Een koopkrachtig Amerika is ook goed voor de economie in Europa.
De meerderheid in de senaat blijft in handen van de republikeinen. Trump kan dus wetten invoeren zonder dat ze tegengehouden worden enkel om te dwarsbomen, zoals de republikeinen deden bij Obama.
Door de grote economische bloei en de bezuinigingen op sociale voorzieningen kan de enorme staatsschuld afnemen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Er zitten zoveel gaten in die redenatie dat ik er niet eens aan begin.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik ben niet verrast. Net als bij de Brexit zijn denk ik veel mensen niet gaan stemmen. Stemmen die met name ten kostte gingen van Clinton. Ze is zeker niet geliefd bij een groot publiek. Ik denk dat veel minderheden het hebben laten afweten. De zwarte bevolking stemde 4 jaar geleden massaal op Obama, maar die zien Clinton ook niet zitten, die waren meer op de hand van Sanders. Die polls zitten er altijd naast, liever de wetenschappelijke analyse van de professor…
Ik weet niet wat de opkomst was, maar ik zag gisteren dat het bij een stembureau in een stad een stuk rustiger was dan 4 jaar geleden. Trump heeft met name het heel goed gedaan op het platteland waar heel veel mensen zijn gaan stemmen.

Trump werd de laatste tijd gesteund door Mr. Brexit Nigel Farage. Laat die nu net hebben gezegd dat hij graag voor Amerika de EU ambassadeur wil worden. Lijkt me een één-tweetje wat de handelsbetrekkingen betreft tussen Amerika en Engeland… Overigens is Trump tegen TTIP dus dat is weer goed nieuws.

Dat veel republikeinen zijn gaan stemmen is niet verwonderlijk. Deze verkiezingen gingen niet alleen over het kiezen van een president. Ze dreigden de Senaat en Huis van Afgevaardigden te verliezen. Dat was veel erger geweest dan Trump als president voor deze kiezers. En wat is nu het resultaat? Een republikeinse president en een republikeinse meerderheid in zowel de Senaat als Huis van Afgevaardigden! Het ‘verwijt’ wat veel democraten gaven de laatste tijd voor het ‘falen’ van Obama inzake enkele wetten was dat hij werd tegengewerkt door de republikeinen die een meerderheid hadden. Dat zal nu voor Trump een eitje zijn, er is niemand die de republikeinen serieus kan dwarsbomen. Sneu voor de elite die is niet gaan stemmen, maar je mag toch verwachten dat juist deze mensen iets meer nadenken… Ik denk dus dat Trump veel voor elkaar zal krijgen, of die beslissingen nu juist zijn of niet. Saai is het nu in elk geval op dit moment niet!
Delight
Ervaren pen

Bericht door Delight »

Ik geloof niet in goed nieuws. TTIP gaat vast wel door.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

What went wrong when America was young and strong...
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Vilaine schreef: Door de grote economische bloei en de bezuinigingen op sociale voorzieningen kan de enorme staatsschuld afnemen.
Ja, en die sociale voorzieningen waren al zo uitgebreid in Amerika.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vilaine schreef: Maar is dit kiesstelsel ook niet op een democratische manier tot stand gekomen of in stand gehouden?
Maar laten we eens kijken naar de positieve kant.
......
De belastingen worden gehalveerd. De koopkracht zal stijgen, bedrijven krijgen het gemakkelijker, wat goed is voor de economie.
................
Door de grote economische bloei en de bezuinigingen op sociale voorzieningen kan de enorme staatsschuld afnemen.
Ik kan dit alleen als satire zien.

Dit is blijkbaar wat het gros van de kiezers in Amerika gedacht moet hebben.
Allemaal de voorlopende geschiedenis en oorzaken van 2008 vergeten?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Maria schreef:Ik kan dit alleen als satire zien.
Als ik ergens Vilaine boven zie staan ben ik gelijk op mijn hoede. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gebeden zijn verhoord in de USA. De andere kant heeft dit wrschl. nagelaten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hierin zou wel eens de basis van de winst voor Donald Trump gelegen kunnen zijn :

Rust Belt revenge delivers Trump to White House

Daaruit :
“That’s the most incredible political feat I have seen in my lifetime,” House Speaker Paul Ryan, a Wisconsin Republican, said Wednesday. “Donald Trump heard a voice out in the country that no one else heard.”

Yes, he did. Folks in flyover country have been voicing nearly identical laments for years, only to see plants close, jobs lost, lives disrupted, whole communities with names like Flint and Pontiac slowly impoverished.

They were largely ignored, their predicament understood by few outside the heartland bubble — especially by the coastal elites dead certain that Hillary Clinton and her allies on Wall Street and in Hollywood would prevail easily over a blue-collar billionaire named Trump.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens M. de Hond:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste- ... r-zo-naast" onclick="window.open(this.href);return false;
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Maurice de Hond kan zovéél zeggen en vooroordeelbevestigende wauwelverhalen houden, maar hier is een analyse met cijfers :

PROOF: Blacks, women, Hispanics voted for “racist, sexist” Trump

Daarin komt naar voren dat Donald Trump de verkiezingen gewonnen heeft door een verschuiving van procentueel meer vrouwen, zwarten, spaanstaligen en mensen met een laag inkomen die procentueel aanzienlijk meer op Donald Trump stemden dan in 2012 toen Mitt Romney kandidaat was.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, dat kan.
Beetje napraten, je kunt het op meerdere manieren benaderen: http://nos.nl/artikel/2142443-waarom-wo ... lagen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aardig, maar wat naastliggend in deze: http://www.ad.nl/buitenland/donald-trum ... ~a7432f44/" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuw gekozen president Donald Trump moet zich zoals het nu lijkt nog deze maand melden bij een rechter in San Diego voor mogelijke fraude met zijn Trump University. Het is het begin van een reeks rechtszaken waar Trump de hoofdrol in speelt. Opvallend genoeg heeft de president-elect geen immuniteit door het gedrag van Bill Clinton in het verleden.
De 'president' moet nog wat vuiltjes wegwerken.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Tweet van:

Sam Harris
Geverifieerd account
‏@SamHarrisOrg
The irony: 81 percent of Evangelicals just elected our first atheist president
.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Er is alle reden om aan te nemen dat Sam gelijk heeft. Trumps gedrag is strijdig met elke mainstream religie. Jammer genoeg ook met het humanisme.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie