Naast de kwestie. Het ging over de mogelijkheid om (in beperkte mate) privé zaken af te handelen op de werkvloer. Het ging niet over de manier waarop die privé zaken ingevuld werden.gerard_m schreef:Ja, christenen hebben geen verplichte gebedstijden waarvoor het werk onderbroken moet worden.axxyanus schreef: Is er dan een verschil tussen moslims en andere werknemers op dit vlak?
Sommige christenen bidden voor de lunch, dat kost enkele seconden.
Ja en? Je kan het zelfde zeggen van zowat elke groep. Rokers nemen een rookpauze. Ik zie mijn baas ook niet nakijken of die rooktijd afgaat van andere privé activiteiten. Leden van een vereniging, durven wel eens verenigingszaken af te handelen tijdens de werktijd, ik zie mijn baas ook niet nakijken of dat afgaat van andere privé activiteiten enz.gerard_m schreef:Je zou gelijk hebben als de gebedstijd afgaat van andere privé activiteiten die in werktijd gebeuren. Dit lijkt me onuitvoerbaar, geen baas die dit meet. Je zou alleen gebedstijd van andere pauzetijd af kunnen halen maar dat is eveneens onuitvoerbaar.Voor zover ik daar zicht op heb, laten werkgevers in het algemeen toe dat hun werknemers in beperkte mate zich met privé activiteiten bezig houden tijdens de werktijd.
Dus waarom vind jij het nodig om er op te wijzen dat moslims dit mogen doen?
Er is geen reden om a priori de groep moslims hier op een andere manier te bekijken dan anderen.
En wat als iemand extra pauzes kan regelen om aan de telefoon de zaken af te handelen voor zijn muziekgroepje? Mijn vrouw kloeg geregeld op haar vorig werk over een van haar collega's die voortdurend aan de telefoon hing om allerlei zaken af te handelen die niets met zijn werk te maken hadden.gerard_m schreef:Als jij 2 extra pauzes per dag kunt regelen om het vliegende spaghetti monster te eren, dan heb jij een hele bijzondere baas.Het is best mogelijk dat er onevenwichten zijn en die mag je aanklagen maar in zijn algemeenheid is er niets uitzonderlijk aan het feit dat een moslim privé activiteiten in werktijd mag doen.
Ik wil best aannemen dat er plekken zijn waar de moslims extra pauze's krijgen om te bidden en ik heb er geen probleem als dat aangeklaagd wordt. Maar dat is iets anders dan klagen omdat (ook) moslims al eens bezig zijn met privé-zaken zoals (in hun geval) bidden.