Het gevaar Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Socratoteles
Diehard

Re: Het gevaar Wilders

Bericht door Socratoteles » 15 feb 2017 18:42

gerard_m schreef:Opmerkelijk op dit onderwerp is de polarisatie. De een noemt het een hetze, de ander een taboe.
Een taboe is iets waar niemand over durft te praten. Pedofilie, dát is een taboe. Dat de islam geen verrijking voor de samenleving is, dat lees ik iedere dag in de kranten. Ik ben het er zelfs mee eens - vrijwel geen enkele religie vind ik een verrijking voor de samenleving. Maar dat eeuwig herhaalde "je-magget-niet-zeggen", dat begrijp ik oprecht niet. Is er nog iets anders dat mensen graag willen zeggen, maar nog steeds voor zich houden? Of komen we dan in de buurt van "alle moslims aan het gas"?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 18:58

De jodenvervolging en holocaust ongezouten vergelijken met een enorm integratieprobleem, en kritiek op deze groep een hetze noemen is tegenwoordig anders geen taboe. Dat begon al met het demoniseren van Pim Fortuyn. Dat was pas een hetze.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 15 feb 2017 20:20

[quote="vegan-revolution, maar vissen Volendammers niet vooral inlands (Markermeer, IJsselmeer)? Dus wat heeft dat dan met Engelse visgronden te maken?[/quote]

De binnenvisserij heeft nauwelijks economische waarde.
Vrijwel  alle  Nederlandse  economische  sectoren  zullen  in  meer  of  mindere  mate  de  gevolgen 
ondervinden van het uittreden van het Verenigd Koninkrijk (VK) uit de Europese Unie (EU). Er zullen 
echter maar weinig sectoren zijn in Nederland, waar de negatieve impact van de Brexit zo groot kan 
zijn als bij de visserijsector. In het ergste geval kan de Brexit leiden tot een dramatische reductie van 
het economische fundament onder de Nederlandse visserijsector. In het bijzonder geldt dat voor de 
twee  Nederlandse  deelsectoren  die  zich  met  de  zeevisserij  bezighouden:  (i)  de  visserij  op  haring, 
makreel etc. (de zogeheten pelagische visserij met vriestrawlers) en de visserij op tong, schol etc. (de 
zogeheten demersale visserij met kotters). 
Hele artikel:

https://denhaag.raadsinformatie.nl/docu ... tion_paper
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 20:28

Je suis anguille :(
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 15 feb 2017 21:04

Socratoteles schreef: Een taboe is iets waar niemand over durft te praten. Pedofilie, dát is een taboe. Dat de islam geen verrijking voor de samenleving is, dat lees ik iedere dag in de kranten. Ik ben het er zelfs mee eens - vrijwel geen enkele religie vind ik een verrijking voor de samenleving. Maar dat eeuwig herhaalde "je-magget-niet-zeggen", dat begrijp ik oprecht niet. Is er nog iets anders dat mensen graag willen zeggen, maar nog steeds voor zich houden? Of komen we dan in de buurt van "alle moslims aan het gas"?
Steeds meer mensen houden zich er niet meer aan, dat is wat anders.
Maar Politiek correct is nog steeds om over bepaalde onderwerpen de juiste mening te hebben. Wie "vluchtelingen" niet ziet zitten of denkt dat islam afwijkt van andere religies, krijgt al snel een onfris stempel opgeplakt.

Wie ongezouten bepaalde problemen benoemt, wordt snel in extreem rechtse hoek geduwd (paradoxaal is de reden dat ik me er druk over maak een zorg over het sociale gehalte van de samenleving. Dit zou je eerder links moeten noemen).

De PVV kan de grootste partij worden, maar hoeveel mensen komen er voor uit dat ze PVV stemmen voor hun vrienden en collega's? Waarom wordt om Wilders een cordon sanitaire gebouwd? Eenvoudig: het is nog steeds onfatsoenlijk om bepaalde meningen te hebben. Maar steeds minder mensen trekken zich daar wat van aan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 feb 2017 00:08

Socratoteles schreef:Dat was alleen mogelijk omdat die minderheden alle macht naar zich toe konden trekken. Die vergelijking gaat voor moslims in Nederland volkomen mank: ze hebben geen politieke invloed van betekenis, ze hebben geen culturele invloed van betekenis, ze hebben geen militaire invloed van betekenis
Dat neemt niet weg dat ze (een deel van die moslims) alvast wel genoeg macht hebben om hier en daar de boel goed te verzieken en de sfeer te verpesten. Onderschat ook niet de mogelijkheden voor ondergrondse activiteiten.

Een grote groep mensen met een voorkeur voor het op termijn invoeren van barbaarse wetten is toch wel een probleem, dunkt me.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 feb 2017 06:33

Inderdaad: Sommige meningen zijn onfatsoenlijk. Dat Wil echter niet zeggen dat men iemand die een onfatsoenlijke mening heeft compleet moet isoleren. als Wilders bereid Is zijN onfatsoenlijke plannen in te slikken, kan men best met hem samenWerken. Overigens zijn zijn meeste plannen niet zozeer onfatsoenlijk, als Wel onuitvoerbaar.

Ik ben groot voorstander van het doen verdWijnen van de islam, maar dat kan niet Worden bereikt door politieke dWangmaatregelen. Dat bereik je door de mensen een hoger opleidingsniveau aan te bieden.

Uit de EG stappen Is niet onfatsoenlijk, maar geWoon dom.

De Islam uitzonderen van de vrijheid van godsdienst gaat niet. zolang men zich aan de Wet houdt dient met ook moslims niet te verhinderen hun geloof te beleiden. (als men dat Wel doet, zal elke moslim bereid zijn daar met geWeld op te reageren, Want dat Is de enige echte rechtvaardiging van de jihad). Het leidt niet tot minder maar tot meer geWeld.

Als Wilders bereid is een verstandige politiek te voeren om zijn doelen te bereiken, in plaats van uitsluitend kretelogie te bedrijven, dan is samenWerking mogelijk. ik zie het nog niet gebeuren, maar zeg nooit nooit. Ten slotte is zelfs George Wallace teruggekomen op zijn racistische denkbeelden. en ook Ian Paisley heeft vrede gesloten met de IRA (net als de IRA met hem)
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 feb 2017 08:22

Peter van Velzen schreef:Als Wilders bereid is een verstandige politiek te voeren om zijn doelen te bereiken, in plaats van uitsluitend kretelogie te bedrijven, dan is samenWerking mogelijk. ik zie het nog niet gebeuren, maar zeg nooit nooit. Ten slotte is zelfs George Wallace teruggekomen op zijn racistische denkbeelden. en ook Ian Paisley heeft vrede gesloten met de IRA (net als de IRA met hem)
En daar is in een adem de racisme-kaart weer. Ik wil Wilders er niet mee vergelijken maar dat riep men ook over Pim Fortuyn en daarom is deze wijze man uiteindelijk vermoord. Geert Wilders kan ook nooit meer de straat op omdat deze zonder pardon vermoord zal worden. Ik dacht toch niet dat Geert Wilders een racist was of dat de PVV enigszins lijkt op een aanslagen plegende IRA.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 16 feb 2017 09:03

Peter van Velzen schreef:Ik ben groot voorstander van het doen verdWijnen van de islam, maar dat kan niet Worden bereikt door politieke dWangmaatregelen. Dat bereik je door de mensen een hoger opleidingsniveau aan te bieden.
Waar baseer je dit idee op?

Het hogere onderwijs in Nederland is zeer toegankelijk dus het zou hier de goede kant op moeten gaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 feb 2017 09:10

Islam scholen zorgen beter voor zichzelf. Die hebben geen westerlingen nodig om iets van te leren.

Arrestaties voor fraude bij imamschool in Rotterdam

Ook zo'n tyfus-stad geworden
(op z'n rotterdams gezegd)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 feb 2017 10:33

gerard_m schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik ben groot voorstander van het doen verdWijnen van de islam, maar dat kan niet Worden bereikt door politieke dWangmaatregelen. Dat bereik je door de mensen een hoger opleidingsniveau aan te bieden.

Het hogere onderwijs in Nederland is zeer toegankelijk dus het zou hier de goede kant op moeten gaan.
Dat gaat het ook maar niemand wil dat gelovem. Men ziet alleen de buitengewone kwalijke zaken (die halen de pers) en niet de langzame vooruitgang. Overigens is de recente wijzigiging in de studiefinanciering weer een stukje achteruitgang. Maar ik baseer dit op de trend naar meer atheisme al naar gelang de opleiding hoger is. Uiteraard is dit bij moslims wat minder zichtbaar vanwege de kwalijke houding t.o.v. afvalligen.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 feb 2017 10:39

Labyrint schreef:
Peter van Velzen schreef:Als Wilders bereid is een verstandige politiek te voeren om zijn doelen te bereiken, in plaats van uitsluitend kretelogie te bedrijven, dan is samenWerking mogelijk. ik zie het nog niet gebeuren, maar zeg nooit nooit. Ten slotte is zelfs George Wallace teruggekomen op zijn racistische denkbeelden. en ook Ian Paisley heeft vrede gesloten met de IRA (net als de IRA met hem)
En daar is in een adem de racisme-kaart weer. Ik wil Wilders er niet mee vergelijken maar dat riep men ook over Pim Fortuyn en daarom is deze wijze man uiteindelijk vermoord. Geert Wilders kan ook nooit meer de straat op omdat deze zonder pardon vermoord zal worden. Ik dacht toch niet dat Geert Wilders een racist was of dat de PVV enigszins lijkt op een aanslagen plegende IRA.
Kan ik het helpen dat een van de twee (met de IRA mee 3) voorbeelden van mensen die hun politiek aanpasten - die ik uit mijn hoofd weet - er één een racist betrof? De stap die wilders moet maken om samenwerking mogelijk te maken is veel kleiner, dus acht ik de kans op een aanpassing van zijn houding wat groter. Nu tevreden?

wees nooit bang om vergelken te worden met (bijvoorbeeld) Hitler, je komt er meestal gunstig vanaf!
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 feb 2017 10:44

Peter van Velzen schreef:wees nooit bang om vergelken te worden met (bijvoorbeeld) Hitler, je komt er meestal gunstig vanaf!
Oh nee hoor. :D Dat is aan jou. Altijd leuk een Rosenmöllertje. Maar ga verder.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 16 feb 2017 11:09

gerard_m schreef:Maar Politiek correct is nog steeds om over bepaalde onderwerpen de juiste mening te hebben. Wie "vluchtelingen" niet ziet zitten of denkt dat islam afwijkt van andere religies, krijgt al snel een onfris stempel opgeplakt.
Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe je het bekijkt. Ik vermoed dat heel wat mensen van oordeel zijn dat mensen die met onfrisse ideeën rondzwaaien daar maar al te gemakkelijk mee wegkomen omdat ze kritiek daarop steevast wegzetten als politiek correct
gerard_m schreef:Wie ongezouten bepaalde problemen benoemt, wordt snel in extreem rechtse hoek geduwd/
Ook hier oordelen heel wat mensen dat de extreem rechtse hoek gewoon zijn vooroordelen probeert te verkopen door ze te bestempelen als ongezouten de problemen benoemen
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 feb 2017 12:06

Peter van Velzen schreef:
gerard_m schreef:

Dat gaat het ook maar niemand wil dat geloven. Men ziet alleen de buitengewone kwalijke zaken (die halen de pers) en niet de langzame vooruitgang. Overigens is de recente wijziging in de studiefinanciering weer een stukje achteruitgang. Maar ik baseer dit op de trend naar meer atheisme al naar gelang de opleiding hoger is. Uiteraard is dit bij moslims wat minder zichtbaar vanwege de kwalijke houding t.o.v. afvalligen.
1. Hoe zit het met de hoogopgeleiden die hun hoge opleiding dankbaar gebruikten om vliegtuigen in de Twin Towers te vliegen?
2. Hoe zit het met de hoogopgeleiden in (bijvoorbeeld) Saoedi-Arabië ..... ?
3. Behalve op de algemene trend naar meer atheisme al naar gelang de opleiding hoger is, waar baseer je het op dat de moslimgemeenschap hierop géén uitzondering vormt?
4. Waar zien we in Nederland een massale afvalligenstroom van mensen die de islam verlaten?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Plaats reactie