Slecht nieuws

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bettina

Re: Slecht nieuws

Bericht door Bettina »

Waarom zou het praten met Jesse Klaver slecht zijn? Of met Alexander Pechtold?

Het antwoord is niet zo simpel. We zitten met een vluchtelingen crisis die zijn weerga niet kent. Heel vervelend maar waar, maar als vluchtelingen liever de dood verkiezen door in een tobbe de zee over gaan dan in hun eigen land te blijven waar niemand meer veilig is, dan is het alarmerend.

Ik denk dan altijd dat wij hier veilig zitten, geen oorlog, geen Assad, geen Erdogan, geen Putin. Helaas wel een maatschappij die harder en egoïstischer is geworden. Misschien is een tentje om te bivakkeren tussen de vluchtelingen een paar daagjes wat? Ik denk dat u dan wat genuanceerder over het probleem praat.
Freedom for the wolves has often meant death to the sheep.

Isaiah Berlin
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Bettina schreef:Waarom zou het praten met Jesse Klaver slecht zijn? Of met Alexander Pechtold?
Prima natuurlijk. Helemaal goed. Daarom vind ik dat VNL en FVD de kans moeten krijgen om mee te praten.
Bettina schreef:Het antwoord is niet zo simpel. We zitten met een vluchtelingen crisis die zijn weerga niet kent. Heel vervelend maar waar, maar als vluchtelingen liever de dood verkiezen door in een tobbe de zee over gaan dan in hun eigen land te blijven waar niemand meer veilig is, dan is het alarmerend.

Ik denk dan altijd dat wij hier veilig zitten, geen oorlog, geen Assad, geen Erdogan, geen Putin. Helaas wel een maatschappij die harder en egoïstischer is geworden. Misschien is een tentje om te bivakkeren tussen de vluchtelingen een paar daagjes wat? Ik denk dat u dan wat genuanceerder over het probleem praat.
Ongetwijfeld heb je groot gelijk. Dat is inderdaad een groot probleem op mijn empathie en menselijkheids-gevoel . Al een lange tijd moet ik je zeggen. Ik ben heel benieuwd naar de debatten in de 2e kamer van na 15 Maart
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Onderstaande bevolkingsgroeiprojecties van de Verenigde Naties zijn gemaakt met als uitgangspunt dat een verwaarloosbaar aantal mensen de oversteek van Afrika naar Europa zal wagen :

Afbeelding

Afbeelding

Maar stel nou dat (bijvoorbeeld) tot 2100 een miljard mensen uit Afrika de oversteek naar Europa waagt. Welke consequenties zou dat dan gemiddeld kunnen hebben voor de levensstandaard van een willekeurige Europeaan?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Als een miljard mensen de oversteek naar Europa maakt, dan betekent dit dat de levensstandaard in Europa nog altijd hoger is dan in Afrika. Dat is geen goed nieuws voor Afrika.
Ik wens u alle goeds
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Bettina schreef: Het antwoord is niet zo simpel. We zitten met een vluchtelingen crisis die zijn weerga niet kent. Heel vervelend maar waar, maar als vluchtelingen liever de dood verkiezen door in een tobbe de zee over gaan dan in hun eigen land te blijven waar niemand meer veilig is, dan is het alarmerend.
Och, is ooit wel een beetje erger geweest hoor:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische ... reldoorlog
Tijdens de Eerste Wereldoorlog, tussen 1914 en 1918, vluchtten circa een miljoen Belgen de grens over naar Nederland. Deze vluchtelingen waren zowel burgers die vreesden voor het oorlogsgeweld en de vermeende wreedheden van de Duitsers, als militairen die ofwel deserteerden of van hun legereenheid waren afgesneden.
Weet iemand eigenlijk hoeveel vluchtelingen Nederland vandaag zou moeten opvangen? :D
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

De Belgische vluchtelingen in Nederland waren een mooi voorbeeld van tijdelijke opvang in de regio.

Ze vluchtten bovendien voor een oorlog, niet omdat het leven in Nederland beter is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

gerard_m schreef:De Belgische vluchtelingen in Nederland waren een mooi voorbeeld van tijdelijke opvang in de regio.

Ze vluchtten bovendien voor een oorlog, niet omdat het leven in Nederland beter is.
Dus volgens jou krijgen alle asielzoekers een onbeperkte verblijfsvergunning ipv 3 jaar en verlengbaar? En bijkomend is er geen oorlog in Syrië.
En geeft Nederland economische vluchtelingen asiel???

Dat wist ik nu eens echt niet.

Tenzij je natuurlijk over immigranten spreekt, maar dat zijn geen vluchtelingen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

gerard_m schreef:De Belgische vluchtelingen in Nederland waren een mooi voorbeeld van tijdelijke opvang in de regio.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische ... chtelingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Binnen de kampen werden vluchtelingen onderverdeeld in drie categorieën, afhankelijk van hoe gevaarlijk men hen achtte:
- gevaarlijke of ongewenste elementen
- minder gewenste elementen
- fatsoenlijke behoeftigen
Mede door deze manier van indelen gaven de meeste burgervluchtelingen er de voorkeur aan terug naar België te keren.

En in Afrika is er geen oorlog?

http://nos.nl/artikel/2068460-15-miljoe ... ndaan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
11-11-2015
De ogen zijn de laatste maanden vooral gericht geweest op de vluchtelingen uit Syrië, maar nergens ter wereld zijn zoveel mensen op de vlucht als in Afrika beneden de Sahara. Volgens de VN telt het Afrikaanse continent 15 miljoen vluchtelingen.

Slechts een fractie van hen komt naar Europa.
En daarvan komt een fractie van naar Nederland.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Voor een beetje inzicht uit welke landen mensen het meest kans hebben op een verblijfsvergunning.
http://nos.nl/artikel/2063227-de-vlucht ... ieken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
15-10-2015
In het eerste halfjaar van 2015 zijn bijna 10.000 beslissingen genomen over de verblijfsstatus van asielzoekers. Een groot deel daarvan bestond uit Syrische vluchtelingen, zij kregen vergeleken met vluchtelingen uit andere landen ook het vaakst te horen dat ze mochten blijven.

Afbeelding
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

pallieter schreef:Och, is ooit wel een beetje erger geweest hoor:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische ... reldoorlog
Tijdens de Eerste Wereldoorlog, tussen 1914 en 1918, vluchtten circa een miljoen Belgen de grens over naar Nederland. Deze vluchtelingen waren zowel burgers die vreesden voor het oorlogsgeweld en de vermeende wreedheden van de Duitsers, als militairen die ofwel deserteerden of van hun legereenheid waren afgesneden.
Weet iemand eigenlijk hoeveel vluchtelingen Nederland vandaag zou moeten opvangen? :D
En toen had Nederland maar 6 miljoen inwoners. Een op de zeven was dus Belg. Voordeel was wel dat ze ook christen waren net als de rest.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Wel roomse papen. :wink:
vegan-revolution
Superposter

Peter van Velzen schreef:Als een miljard mensen de oversteek naar Europa maakt, dan betekent dit dat de levensstandaard in Europa nog altijd hoger is dan in Afrika. Dat is geen goed nieuws voor Afrika.
Iets anders is dat als de overgrote meerderheid van die miljard uit moslims bestaat we rond 2100 een islamitische meerderheid in Europa kunnen hebben.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef:
Peter van Velzen schreef:Als een miljard mensen de oversteek naar Europa maakt, dan betekent dit dat de levensstandaard in Europa nog altijd hoger is dan in Afrika. Dat is geen goed nieuws voor Afrika.
Iets anders is dat als de overgrote meerderheid van die miljard uit moslims bestaat we rond 2100 een islamitische meerderheid in Europa kunnen hebben.
De meeste afrikanen zijn - zover ik weet - geen moslim. Als afrikaanse mosliims naar Europa emigreren kunnen zijn daar overigens veilig van hun geloof afvallen. Dat is het goede nieuws.
Ik wens u alle goeds
vegan-revolution
Superposter

Peter van Velzen schreef:
vegan-revolution schreef:
De meeste afrikanen zijn - zover ik weet - geen moslim.
In het deel van Afrika dat het dichtst bij Europa ligt juist wel. En verder : wat niet is kan nog komen.
Peter van Velzen schreef:Als afrikaanse moslims naar Europa emigreren kunnen zijn daar overigens veilig van hun geloof afvallen. Dat is het goede nieuws.
Misschien veiliger dan in het noorden van Afrika, maar niet volledig veilig. Voorlopig zie ik nog geen overduidelijk massaal geloofsafval onder moslims die in Europa verblijven. En dat al gedurende meerdere decennia. Dat is het slechte nieuws.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

pallieter schreef: Tenzij je natuurlijk over immigranten spreekt, maar dat zijn geen vluchtelingen.
:D Wijlen Martin Bril omschreef het mooi toen iemand het over "gelukszoekers" had riposteerde Martin Bril of we dan soms pech-zoekers nodig hebben?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie