Heb regelmatig met verwarde personen te maken en ach aan de vruchten herkent men de boomDat beloof ik schreef: Als er nog mensen willen komen tenminste, na uw onbeschofte beledigende opmerkingen over de verstandelijke vermogens van anderen.
Genetische manipulatie, de gevaren ervan.
Moderator: Moderators
Re: Genetische manipulatie, de gevaren ervan.
Klacht behandeld: Diagnoses op afstand, alhoewel begrijpelijk na meerdere ad hominems in dit draadje, toch niet gewenst. Maria
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Dmfcasimiri
- Forum fan
"Doctorwho", het moge duidelijk zijn dat ik slechts even in de fantasie van een verwarde patiënt meeging toen ik sprak over de tardis. Deze verwarde patiënt is in dit geval iemand op dit forum die zich waant Doctorwho te zijn en in een tardis te wonen...doctorwho schreef:Heb regelmatig met verwarde personen te maken en ach aan de vruchten herkent men de boomDat beloof ik schreef: Als er nog mensen willen komen tenminste, na uw onbeschofte beledigende opmerkingen over de verstandelijke vermogens van anderen.
De "vis" was nochtans smakelijk: dit kwam zo oprecht over dat je dit nu niet meer kan ontkennen, doe je dit toch, dan zou dit huichelarij zijn, dus met die zogenaamde "vruchten" zal het ook wel meevallen.
Dat beloof ik: uit consideratie met jou adviseer ik je tijdens discussies maar uit mijn buurt te blijven: want de preken van de dominees die je uit de gereformeerde kerk hebben gejaagd zijn niks vergeleken bij de donderpreken die ik en passant kan opvoeren. Ik kan je verzekeren: mijn uitspraken zijn net zo krachtig als heet water dat spaghetti kapot kan koken.
Is het verstandig gentech over te laten aan iemand wiens vader spaghetti als zijn God vereert? Ik dacht van niet...
"Ruimdenkendheid blijkt niet uit het toegeeflijk zijn, maar uit wijsheid en het juiste handelen." (Uit: Dmfcasimiri, aforisme 73)
Zoals ik al opmerkte aan de vruchten herkent men de boom, alhoewel de eerste determinatie hierbij op een mispel uitkwam kan dit niet kloppen want die zijn afkomstig van een heesterfamilie. Uit je buurt blijven is wel een opgave, omdat je zo'n aimabele en uitermate sympathieke persoon bentDmfcasimiri schreef: "Doctorwho", het moge duidelijk zijn dat ik slechts even in de fantasie van een verwarde patiënt meeging toen ik sprak over de tardis. Deze verwarde patiënt is in dit geval iemand op dit forum die zich waant Doctorwho te zijn en in een tardis te wonen
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Ik heb er nog niets van gemerkt. Je hoeft met mij geen medelijden te hebben, ga gerust je gang met je donderpreken. Geef even aan wanneer ze beginnen, dan kom ik vooraan zitten. Dan kunnen we tenminste je uitspraken op inhoud beoordelen in plaats van op kubieke meters gebakken lucht.Dmfcasimiri schreef:
Dat beloof ik: uit consideratie met jou adviseer ik je tijdens discussies maar uit mijn buurt te blijven: want de preken van de dominees die je uit de gereformeerde kerk hebben gejaagd zijn niks vergeleken bij de donderpreken die ik en passant kan opvoeren. Ik kan je verzekeren: mijn uitspraken zijn net zo krachtig als heet water dat spaghetti kapot kan koken.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Ik wil argumenten over het onderwerp zien. De rest mag achterwege blijven.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Dat beloof ik
- Bevlogen
De opmerking van Bonjour hierboven is terecht.Dmfcasimiri schreef: Eerder heb ik me voorgenomen (voorlopig) niet meer te reageren mbt gentech.
Echter ik wijs er op dat de starter van dit topic enige dagen geleden zelf bovenstaande stelde. Het lijkt me daarom goed van hem te horen dat hij wel degelijk inhoudelijk wil reageren op gentech.
Zo niet, dan kan dit topic net zo goed op slot en dienen we ons bij het opstarten van een volgend onderwerp door hem eerst af te vragen of hij er inderdaad inhoudelijk discussie op wil voeren.
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
Topics gaan dicht als moderatie geen zin meer heeft. Het terugtrekken van een TS is geen reden voor het sluiten. Als iemand over 6 maanden een vervolg statement wil maken, mag dat van mij.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
-
Dmfcasimiri
- Forum fan
Als het gaat om de realiteitswaarde van deze uitspraak heb ik mijn oude moeder om inlichtingen gevraagd. Ik kreeg als antwoord: "Dit is niet waar... Fruit? Met mate! Daar moet je mee oppassen hoor: daar zitten veel te veel suikers in, zeker voor jou! Maar er zitten ook vezels in en vitaminen, maar ook suikers". Als het om zulk soort uitspraken gaat lijkt me dit een betrouwbare bron. Er wordt een verhaal verteld over mijn overgrootmoeder die appels aan het plukken was voor de kinderen. Toen mijn overgrootvader thuis kwam was het van "De tafel is rijkelijk bezaaid met appels zie ik. Waarom moeten die jong zoveel eten? Zo, gaat het er hier zo aan toe! Dan zal ik voortaan eens wat minder huishoudgeld afstaan!"Maria schreef:Als de R in de maand is extra fruit eten als er niet voldoende verse groenten voorhanden zijn is zeker ook een niet willen toegeven dat we niet perfect zijn.
Ik zie nu wat aanleiding heeft gegeven tot het ontstaan van het misverstand. Ik had misschien beter kunnen zeggen:Maria schreef: Een paar dingen die ik wel nog even wil melden.Je blijft het volhouden?Dmfcasimiri schreef:Dit gebeurt vermoedelijk onbewust, maar het kan ook zo wezen dat je dit opzettelijk doet: omdat je er een persoonlijk belang bij hebt genetische modificatie te verdedigen.
Hoe kom je nou bij deze zeer vreemde veronderstelling?
Dmfcasimiri schreef:Dit gebeurt vermoedelijk onbewust, maar het kan ook zo wezen dat je dit opzettelijk doet, indien je er namelijk een persoonlijk belang bij hebt genetische modificatie te verdedigen.
"Ruimdenkendheid blijkt niet uit het toegeeflijk zijn, maar uit wijsheid en het juiste handelen." (Uit: Dmfcasimiri, aforisme 73)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Kan iemand mij helpen het bericht te vinden waar deze quote uit vandaan komt?Dmfcasimiri schreef:Dit gebeurt vermoedelijk onbewust, maar het kan ook zo wezen dat je dit opzettelijk doet, indien je er namelijk een persoonlijk belang bij hebt genetische modificatie te verdedigen.
Ik slaag er niet in het te vinden en als gevolg daarvan heb ik geen idee waar "dit" op slaat.
Ik wens u alle goeds
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Dmfcasimiri heeft hier de quote knop gebruikt, maar het is geen quote. Dat blijkt uit de regel daarboven, waarin staat "Ik had misschien beter kunnen zeggen".
(Star Trek, seizoen 1)
(Star Trek, seizoen 1)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat begrijp ik, maar in welk bericht had hij dat beter kunnen zeggen?Dat beloof ik schreef:Dmfcasimiri heeft hier de quote knop gebruikt, maar het is geen quote. Dat blijkt uit de regel daarboven, waarin staat "Ik had misschien beter kunnen zeggen".
Ik wens u alle goeds
Ik vond de bijdrage door "uitgebreid zoeken" op het woord "vermoedelijk" gecombineerd met de auteur.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 58#p518758" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lange bijdrage is in het eerste deel een reactie op jou, Peter en in het 2e deel op mij.
Met daarin ook de context.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 35#p518035" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 58#p518758" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lange bijdrage is in het eerste deel een reactie op jou, Peter en in het 2e deel op mij.
Met daarin ook de context.
Dit naar aanleiding van:Dit gebeurt vermoedelijk onbewust, maar het kan ook zo wezen dat je dit opzettelijk doet: omdat je er een persoonlijk belang bij hebt genetische modificatie te verdedigen.Maria schreef:Het spijt me dat jij dit "verdraaien" noemt.
Dat duidt erop dat je mij verdenkt dit bewust te doen.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 35#p518035" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Waarom zouden niet beide uitspraken waar kunnen zijn?Dmfcasimiri schreef:Als het gaat om de realiteitswaarde van deze uitspraak heb ik mijn oude moeder om inlichtingen gevraagd. Ik kreeg als antwoord: "Dit is niet waar... Fruit? Met mate! Daar moet je mee oppassen hoor: daar zitten veel te veel suikers in, zeker voor jou! Maar er zitten ook vezels in en vitaminen, maar ook suikers".Maria schreef:Als de R in de maand is extra fruit eten als er niet voldoende verse groenten voorhanden zijn is zeker ook een niet willen toegeven dat we niet perfect zijn.
Het zijn toch geen tegenstellingen?
Wel een heel belangrijke bron, daar wij oha. allemaal veel hebben geleerd van onze moeder.Als het om zulk soort uitspraken gaat lijkt me dit een betrouwbare bron.
Betrouwbaar?
Nou nee, niet per definitie.
Maar het gaat nu niet om de (on)gezondheid van (veel) fruit.
Maar of het verstandig is om in te grijpen via wat we in onze macht hebben om iets aan onze gezondheid te doen, anders dan de directe natuur ons aanreikt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bedankt voor de uitleg Maria. Het begint me enigzins duidelijk te worden. Dmfcasimiri doet er beter aan te trachten zijn taal wat aan te passen opdat we hem begrijpen. Nu moeten we zo nu en dan maar raden wat hij bedoelt met zijn mysterieuze opmerkingen, en dan denkt hij dat we zijn woorden verdraaien. Dat doen we waarschijnlijk niet, ook niet uit onbewuste motieven; ze zijn gewoon niet duidelijk genoeg om goed over te komen, Vraag mij niet wat er aan mankeert, maar ik kan het zo nu en dan totaal niet volgen. Het ziet er uit als goed Nederlands, maar ergens klikt er iets niet.
Ik wens u alle goeds
-
Dmfcasimiri
- Forum fan
Nonsens. Ik laat mijzelf niet op een dergelijke manier in diskrediet brengen. Het is duidelijk en goed te begrijpen. Er is niets mysterieus aan. Er mankeert niets aan. Er klinkt wel degelijk iets. Dit is in de wetenschappelijk-filosofische literatuur gangbaar taalgebruik. Discussies moeten binnen dit forum op hoog niveau gevoerd worden. Ik heb het recht iets te formuleren zo ik wil en dit recht laat ik me door niemand afnemen. Ik wil hiermee tevens het verloederen van het taalgebruik aan de kaak stellen. Dingen moeten geformuleerd worden zoals ze spontaan opkomen, anders hebben ze minder realiteitswaarde. Ik krijg nochtans genoeg respons waaruit blijkt dat gedeelten van mijn bijdragen en de essentie ervan op een juiste manier worden opgevat. Ik merk trouwens in andere topics waar mijn aanwezigheid gemeden wordt, dat ik mensen aan het denken weet te zetten. Er wordt getornd aan de vrijheid van meningsuiting. De wetenschap, de filosofie, de ganse beschaving is in gevaar. Alles dreigt weer in barbarij te vervallen. Iemand die zoiets als Peter zegt komt niet bepaald menslievend over.Peter van Velzen schreef:Bedankt voor de uitleg Maria. Het begint me enigzins duidelijk te worden. Dmfcasimiri doet er beter aan te trachten zijn taal wat aan te passen opdat we hem begrijpen. Nu moeten we zo nu en dan maar raden wat hij bedoelt met zijn mysterieuze opmerkingen, en dan denkt hij dat we zijn woorden verdraaien. Dat doen we waarschijnlijk niet, ook niet uit onbewuste motieven; ze zijn gewoon niet duidelijk genoeg om goed over te komen, Vraag mij niet wat er aan mankeert, maar ik kan het zo nu en dan totaal niet volgen. Het ziet er uit als goed Nederlands, maar ergens klikt er iets niet.
NB: mocht dit nodig zijn, dan zal ik helaas, noodgedwongen ertoe moeten overgaan me te bedienen van een ander drukmiddel om daartoe bij gebrek aan beter mijn toevucht te moeten nemen. Een discussie over de opvattingen van boer Punt misschien?
Laatst gewijzigd door Dmfcasimiri op 20 mar 2017 14:07, 10 keer totaal gewijzigd.