Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Forum voor Democratie

Bericht door Maria »

Berichten toegespitst naar het Referendum afgesplitst.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dukdalver

Bericht door Dukdalver »

Paul Cliteur was lijstduwer van FvD. Deze hoogleraar kwam met stelling 'Alle mensen zijn gewaardig. Culturen niet'. Een waarheid als een paal boven water maar velen menen dat je niet mag stellen dat de westerse cultuur beter is dan de islamitische.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Dukdalver schreef:Paul Cliteur was lijstduwer van FvD. Deze hoogleraar kwam met stelling 'Alle mensen zijn gewaardig. Culturen niet'. Een waarheid als een paal boven water maar velen menen dat je niet mag stellen dat de westerse cultuur beter is dan de islamitische.
Welke westerse cultuur en welke islamitische? Je begint al met één cultuur te beschrijven via een geographische omschrijving en de tweede via een religieus element. Alsof heel het westen één homogene cultuur is en overal waar islam de dominante religie is, dat ook één homogene cultuur is.

Twee culturen tegenover op zo'n manier tegenover elkaar stellen geeft ook de indruk dat je culturen als een soort voetbalploeg ziet, je bent fan van de een of fan van de ander, terwijl je als individu natuurlijk van oordeel mag zijn dat bepaalde aspecten van de ene cultuur je aanstaan en andere aspecten van een andere cultuur.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dukdalver

Bericht door Dukdalver »

Fans van een bepaalde cultuur hebben we inmiddels allang gezien. En dat zijn de fans van de islamitische cultuur. Er is weldegelijk een verschil tussen de westerse en de islamitische cultuur. Gelijke rechten voor mannen en vrouwen, democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, vrijheid voor religiekritiek. Dat is weldegelijk te omschrijven als de westerse cultuur. Waar sommige mensen schijnbaar een enorme zelfhaat tegen hebben. Er is al een erkend woord voor: Oikofobie.
Ook erkende woorden als cultuurrelativisme duiden op het bestaan van een afkeer tegen de eigen cultuur. Neem bijvoorbeeld D'66 dat de Turks-nationalistische en islamistische (let op islamistisch = politieke islam) DENK in de (Nederlandse) regering wil. (uitspraak Alexander Pechtold tijdens de verkiezingsavond van maart 2017).
Ook het woord 'multicultureel' duidt op een afkeer tegen de eigen cultuur.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Dukdalver schreef:Neem bijvoorbeeld D'66 dat de Turks-nationalistische en islamistische (let op islamistisch = politieke islam) DENK in de (Nederlandse) regering wil. (uitspraak Alexander Pechtold tijdens de verkiezingsavond van maart 2017).
Hij heeft daarbij vast wel uitgelegd waarom hij dat wil? Een politicus als Pechtold zegt zoiets niet zomaar.
Dus in welke context zei hij dit?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:
Dukdalver schreef:Neem bijvoorbeeld D'66 dat de Turks-nationalistische en islamistische (let op islamistisch = politieke islam) DENK in de (Nederlandse) regering wil. (uitspraak Alexander Pechtold tijdens de verkiezingsavond van maart 2017).
Hij heeft daarbij vast wel uitgelegd waarom hij dat wil? Een politicus als Pechtold zegt zoiets niet zomaar.
De volkskrant meldt dat D66 een voorkeur heeft voor een kabinet met VVD, CDA en Groen-links. Ik denk dat Dukdalver zich ergens in vergist.
Ik wens u alle goeds
Dukdalver

Bericht door Dukdalver »

Hij zei dat tijdens het 'formatiedebat' op verkiezingsavond in de context zoals Pechtold zei dat er heel veel mensen op hebben gestemd en ook gehoord moeten worden. Iets wat volgens hem per definitie niet van toepassing is voor PVV-stemmers. Pechtold ziet in de PVV een gevaar maar dus niet in de partij (DENK) die Kamerleden aanspreekt op hun etnische afkomst én religieuze achtergrond, een filiaal is van Erdogan's AKP en derhalve zelfs de verdraaiing van het drama van Sebrenica actief steunde. D'66 die op komt voor religieuze fanaten. Je zou het in 1966 niet hebben kunnen voorstellen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik heb geprobeerd om er achter te komen wat Pechtold precies gezegd heeft maar kwam bij de 'dagelijksestandaard' uit.
Laat ik die nu net niet serieus nemen.
Dukdalver

Bericht door Dukdalver »

Fish schreef:Ik heb geprobeerd om er achter te komen wat Pechtold precies gezegd heeft maar kwam bij de 'dagelijksestandaard' uit.
Hier kan je Pechtold zelf zien en horen hoe hij de Turksnationalisten en islamisten van Denk in de formatie wil.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... tend-denk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Dukdalver schreef:Hier kan je Pechtold zelf zien en horen hoe hij de Turksnationalisten en islamisten van Denk in de formatie wil.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... tend-denk/" onclick="window.open(this.href);return false;
20 seconden, en de rest van het gesprek?
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Dukdalver schreef:
Fish schreef:Ik heb geprobeerd om er achter te komen wat Pechtold precies gezegd heeft maar kwam bij de 'dagelijksestandaard' uit.
Hier kan je Pechtold zelf zien en horen hoe hij de Turksnationalisten en islamisten van Denk in de formatie wil.
Dan heeft U kennelijk ander geluid bij het filmpje dan ik.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie