http://www.ad.nl/binnenland/aangifte-wi ... ~a3e0dc40/" onclick="window.open(this.href);return false;
Let op de data: 16-3 en 17-3-2017,
Dus direct na de verkiezingen.
Terwijl dit gaat om berichtjes en tweets in juli 2016.
https://www.facebook.com/geertwilders/p ... 8809448726" onclick="window.open(this.href);return false;Aangifte Wilders tegen ondergedoken GroenLinks-medewerkster
PVV-leider Geert Wilders gaat deze week aangifte doen tegen de 22-jarige Anne Fleur Dekker, fractiemedewerkster van GroenLinks in Hilversum. De blogger en activiste riep op Twitter op om Wilders te stenigen, maar aan NRC laat ze weten dat die tweet niet bedreigend was bedoeld en dat die 'uit zijn verband is gerukt'. Volgens de krant is ze ondergedoken na bedreigingen.
Redactie 27-03-17
,,Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een ‘ludieke actie", twitterde Dekker. Dat was volgens haar een 'cynische' reactie op het bericht van een andere twitteraar, die voorstelde om als 'ludieke actie' stenen naar een moskee te gooien.
De website Liefde voor Holland wijdde een bericht aan Dekker, die bij de verkiezingen als hoofd van een stembureau in Hilversum zou fungeren. In het artikel wordt beweerd dat ze niet objectief is geweest. ‘GroenLinks-activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders, PVV-stemmen verdwenen?’, kopte de website.
Dat bericht werd door Wilders gedeeld, waarna PVV-aanhangers zich tot Dekker richtten.
Het bericht in NRC
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/27/on ... 6-a1552071" onclick="window.open(this.href);return false;
De hele geschiedenis op een rijtjeBlogger en feministisch activiste Anne-Fleur Dekker (22) is ondergedoken vanwege bedreigingen, nadat onder meer PVV-leider Geert Wilders een onjuist bericht over haar had gedeeld op Facebook.
Wilders deelde op 19 maart, enkele dagen na de verkiezingen, een bericht van de website Liefde voor Holland, waarin wordt beweerd dat Dekker – GroenLinks-fractiemedewerker in Hilversum – niet objectief zou zijn geweest als hoofd van een stembureau in Hilversum. De kop van dat artikel: ‘GroenLinks-activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders, PVV-stemmen verdwenen?’
Dit door Wilders gedeelde bericht klopt niet. Dekker zou bij de verkiezingen inderdaad voorzitter van een stembureau worden, maar een woordvoerder van de gemeente Hilversum zegt dat Dekker dit niet mocht, juist omdat ze zo’n duidelijk politiek profiel heeft: „Zij zou volgens de gemeente geen objectief voorzitter zijn geweest. Daarom is zij niet actief geweest op een stembureau.”
De bewering over het „stenigen van Wilders” komt voort uit een door Liefde voor Holland onvolledig afgedrukt Twitter-gesprek van ruim een jaar geleden.
Dat begon met een tweet waarin een andere vrouw schrijft: „Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij stenen willen gaan gooien naar de moskee van Beringen, minstens 500 mensen, als ‘ludieke reactie’ op het radicaal moslim geweld van de afgelopen nachten.’” Dekker reageert daarop: „‘Fijn type dit ook weer’.” En daarna: „‘Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een ‘ludieke actie’.’
http://michelspekkers.nl/is-waarom-wild ... nne-fleur/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een jaar oude satire van Dekkers op een bericht van Wilders aanhanger
Ik wil me niet inhoudelijk richten op de standpunten van Wilders of Anne Fleur, maar ga puur in op de aanleiding tot de aangifte van Wilders.
18 juli 2016 plaatste Judith Brockhoven op Facebook een oproep:Een dag later plaatst Anne Fleur een blog op haar website, ze geeft daarin aan ““Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij stenen willen gaan gooien naar de Moskee van Beringen, minstens 500 mensen, als ‘ludieke’ reactie op het radicaal moslim geweld van de afgelopen nachten. Datum en uur worden later vastgelegd.”
Tot een paar reacties op haar blog na blijft het (relatief) stil, tot op 18 maart de website ‘liefde voor Holland’ een post wijdt aan Anne Fleur.Dat deed mij besluiten om bij wijze van experiment de oproep om te draaien: wat als iemand opriep om een ‘echte Nederlander’, te gaan bekogelen? Dichter bij Nederlanderschap dan Wilders kom je niet, dus voila:
In het artikel met de titel ‘Groenlinks activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders. PVV-stemmen verdwenen?’ laten ze tweets van vorig jaar zien zonder melding te maken van de andere tweets van Anne Fleur. Ook maken ze geen melding van het Facebook bericht van Judith Brockhoven waarop Anne Fleur reageert.
Geert Wilders heeft dit dus via het bericht van ‘liefde van Holland’ wat hij dan ook deelde.