Reacties van Wilders op basis van satire en roddel.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Reacties van Wilders op basis van satire en roddel.

Bericht door Maria »

Hoe satire verwordt tot roddel en hot nieuws
http://www.ad.nl/binnenland/aangifte-wi ... ~a3e0dc40/" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op de data: 16-3 en 17-3-2017,
Dus direct na de verkiezingen.
Terwijl dit gaat om berichtjes en tweets in juli 2016.
Aangifte Wilders tegen ondergedoken GroenLinks-medewerkster
PVV-leider Geert Wilders gaat deze week aangifte doen tegen de 22-jarige Anne Fleur Dekker, fractiemedewerkster van GroenLinks in Hilversum. De blogger en activiste riep op Twitter op om Wilders te stenigen, maar aan NRC laat ze weten dat die tweet niet bedreigend was bedoeld en dat die 'uit zijn verband is gerukt'. Volgens de krant is ze ondergedoken na bedreigingen.

Redactie 27-03-17
,,Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een ‘ludieke actie", twitterde Dekker. Dat was volgens haar een 'cynische' reactie op het bericht van een andere twitteraar, die voorstelde om als 'ludieke actie' stenen naar een moskee te gooien.

De website Liefde voor Holland wijdde een bericht aan Dekker, die bij de verkiezingen als hoofd van een stembureau in Hilversum zou fungeren. In het artikel wordt beweerd dat ze niet objectief is geweest. ‘GroenLinks-activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders, PVV-stemmen verdwenen?’, kopte de website.

Dat bericht werd door Wilders gedeeld, waarna PVV-aanhangers zich tot Dekker richtten.
https://www.facebook.com/geertwilders/p ... 8809448726" onclick="window.open(this.href);return false;

Het bericht in NRC
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/27/on ... 6-a1552071" onclick="window.open(this.href);return false;
Blogger en feministisch activiste Anne-Fleur Dekker (22) is ondergedoken vanwege bedreigingen, nadat onder meer PVV-leider Geert Wilders een onjuist bericht over haar had gedeeld op Facebook.

Wilders deelde op 19 maart, enkele dagen na de verkiezingen, een bericht van de website Liefde voor Holland, waarin wordt beweerd dat Dekker – GroenLinks-fractiemedewerker in Hilversum – niet objectief zou zijn geweest als hoofd van een stembureau in Hilversum. De kop van dat artikel: ‘GroenLinks-activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders, PVV-stemmen verdwenen?’

Dit door Wilders gedeelde bericht klopt niet. Dekker zou bij de verkiezingen inderdaad voorzitter van een stembureau worden, maar een woordvoerder van de gemeente Hilversum zegt dat Dekker dit niet mocht, juist omdat ze zo’n duidelijk politiek profiel heeft: „Zij zou volgens de gemeente geen objectief voorzitter zijn geweest. Daarom is zij niet actief geweest op een stembureau.”

De bewering over het „stenigen van Wilders” komt voort uit een door Liefde voor Holland onvolledig afgedrukt Twitter-gesprek van ruim een jaar geleden.

Dat begon met een tweet waarin een andere vrouw schrijft: „Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij stenen willen gaan gooien naar de moskee van Beringen, minstens 500 mensen, als ‘ludieke reactie’ op het radicaal moslim geweld van de afgelopen nachten.’” Dekker reageert daarop: „‘Fijn type dit ook weer’.” En daarna: „‘Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een ‘ludieke actie’.’
De hele geschiedenis op een rijtje
http://michelspekkers.nl/is-waarom-wild ... nne-fleur/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een jaar oude satire van Dekkers op een bericht van Wilders aanhanger
Ik wil me niet inhoudelijk richten op de standpunten van Wilders of Anne Fleur, maar ga puur in op de aanleiding tot de aangifte van Wilders.
18 juli 2016 plaatste Judith Brockhoven op Facebook een oproep:
“Ik ben op zoek naar mensen die samen met mij stenen willen gaan gooien naar de Moskee van Beringen, minstens 500 mensen, als ‘ludieke’ reactie op het radicaal moslim geweld van de afgelopen nachten. Datum en uur worden later vastgelegd. :D
Een dag later plaatst Anne Fleur een blog op haar website, ze geeft daarin aan “
Dat deed mij besluiten om bij wijze van experiment de oproep om te draaien: wat als iemand opriep om een ‘echte Nederlander’, te gaan bekogelen? Dichter bij Nederlanderschap dan Wilders kom je niet, dus voila:
Tot een paar reacties op haar blog na blijft het (relatief) stil, tot op 18 maart de website ‘liefde voor Holland’ een post wijdt aan Anne Fleur.

In het artikel met de titel ‘Groenlinks activiste was voorzitter stembureau, roept op tot stenigen Wilders. PVV-stemmen verdwenen?’ laten ze tweets van vorig jaar zien zonder melding te maken van de andere tweets van Anne Fleur. Ook maken ze geen melding van het Facebook bericht van Judith Brockhoven waarop Anne Fleur reageert.

Geert Wilders heeft dit dus via het bericht van ‘liefde van Holland’ wat hij dan ook deelde.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Re: Reacties van Wilders op basis van satire en roddel.

Bericht door Maria »

Hoe satire slechts getolereerd wordt door eigen achterban.
Hoe satire vaker niet lijdt tot eyeopeners en begrip, maar wel tot polarisatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

En hoe dom kun je zijn. Als je wilt tweeten ga je eerst op je handen zitten en nadenken over je tweet. Als je er dan overeens bent leg je je telefoon weg, pakt een bakje thee of koffie, kijkt even naar het nieuws en besluit dan om de tweet er al dan niet uit te doen.

Trump (voorbeelden te over), Wilders (fotootje Pechtold) en nu Dekker. De rij van verkeerd vallende tweets is eindeloos.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mullog schreef: Trump (voorbeelden te over), Wilders (fotootje Pechtold) en nu Dekker. De rij van verkeerd vallende tweets is eindeloos.
Het is nu wel Wilders die te snel reageerde op wat was bedoeld als satire.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

ik denk niet dat hij te snel reageerde, hij weet het waarschijnlijk wel ..(tenminste ik denk dat hij slimmer is dan anderen hem wegzetten) ... Dit is gewoon een aanleiding om in het nieuws te komen.
vanuit de andere kant happen ze dan ook lekker toe.

mijn gedachte...wat een niveau van de politiek..allebei de kanten zijn net zo onvolwassen en kinderlijk..ik schaam me voor de politiek.
Martim Cymbron -
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Maria schreef:Het is nu wel Wilders die te snel reageerde op wat was bedoeld als satire.
Je kunt heel veel satirische opmerkingen maken over een tweet, maar de beoordeling of een tweet satirisch bedoeld is of niet op basis van alleen de tweet is een ander verhaal.

Als je zonder bijvoorbeeld de context van de tweet waar Dekker op reageert onderstaande leest
Wie gaat er mee 500 stenen op Wilders gooien? Vind ik wel een ‘ludieke actie
begrijp ik de satire niet zo goed. Dat doe ik trouwens ook als ik die tweet wel zou kennen.

Ik ben bepaald geen fan van Wilders maar kan wel begrijpen dat hij dit tot op het bot uitbuit. En van mevrouw Dekker begrijp ik dat haar beoordelingsvermogen in deze ernstig te kort heeft geschoten.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef:En hoe dom kun je zijn. Als je wilt tweeten ga je eerst op je handen zitten en nadenken over je tweet. Als je er dan overeens bent leg je je telefoon weg, pakt een bakje thee of koffie, kijkt even naar het nieuws en besluit dan om de tweet er al dan niet uit te doen.

Trump (voorbeelden te over), Wilders (fotootje Pechtold) en nu Dekker. De rij van verkeerd vallende tweets is eindeloos.
Ik zou willen adviseren, als je een dergelijke publieke functie bekleedt...
Tweet...... NIET!
Tweet gewoon niet! of tweet 9als je het niet kunt laten) je politieke overtuiging. Ik vind Marianne Thieme wat dat betreft wel zakelijk en consequent.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Eén ding: Anne Fleur Dekkers neemt geen blad voor de mond en zet hier een paar dingen haarscherp op een rijtje hoe zij het ziet.
Belicht weer andere dingen en op een andere manier uit het nieuws dan we gewend zijn bij politieke correctheid van de meeste gangbare media.
Hier op de website Joop:
Wat ik heb geleerd van een avondje bij Pauw

Ik zet het rijtje even hier neer.
Voor ons om te bedenken of te beoordelen
- of deze lessen ook algemeen deugdelijk zijn of niet.
- Haar al lang bekend hadden moeten zijn
- of dat ze nieuw zijn, ook voor ons.
- Wel of niet satirisch bedoeld

Laat haar zelf even aan het woord.
Het zal u niet ontgaan zijn: gister schoof ik bij Jeroen Pauw aan om te vertellen over de bedreigingen die ik heb ontvangen en het feit dat ik door een (media) hetze van extreem rechts al anderhalve week ondergedoken zit. Althans, dat was volgens de redactie de opzet. In feite mocht ik mij vooral gaan zitten verdedigen voor een paar oude tweets die ik geplaatst heb. Tweets, die niet eens de initiële bedreigingen tegen mij hebben veroorzaakt (dat was het schrijven van dit artikel).

Jeroen, Ed, bedankt voor de lessen!
Overigens was het al met al door de bijdragen van Ed en Jeroen best een leerzame uitzending.

1 – Vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor rechts. Dat Geert Wilders bedreigd wordt is heel erg zielig, maar als ik (of elk ander links persoon) bedreigd wordt is dat vooral mijn eigen schuld.
2 – ‘Bezorgde burgers’ bestaan alleen op rechts. Op links zijn uitgesprokenen vooral gevaarlijk. Zo liet Pauw de ‘AZC-aanvallers’ uit Enschede wel hun uitgebreide motieven toelichten.
3 – De dood van Pim Fortuyn maken elke eerdere actievormen tegen hem verdacht. Een taart gooien staat gelijk aan moord.
4 – Als het om bedreigingen gaat (en je gedrag op sociale media), weten witte mannen vooral hoe dat komt en hoe je je wel hoort te gedragen
5 – De macht om het publieke debat te beïnvloeden (en eventuele hetzes te creeën) ligt blijkbaar vooral bij 22-jarige twitteraars, niet bij politici met gevaarlijke ideeën.
6 – Dat vooral vrouwen en minderheden te maken krijgen met buitensporige kritiek op hun publieke uitlatingen is ‘allemaal leuk en aardig’ maar je moet je gewoon gedragen.
7 – Een dubbele moraal is gewoon oké.
Ik heb ze genummerd, dan kunnen we er misschien wat mee.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

In het artikel over Theirry Baudet staat het volgende:

“ Vraag het ook maar eens aan een verkrachter. Even los van al het tegengestribbeld en uiterlijk verzet: vrouwen reageren ontzettend op zulke nietsontziende mannelijkheid. In veel gevallen komen ze ook gewoon klaar (…) ”
Dit gruwelijke citaat komt niet uit een psychologische thriller of de memoires van een seriemoordenaar, maar uit het boek van nieuwbakken Tweede Kamerlid Thierry Baudet.
Gevolgd door
Goed, het boek is officieel een roman en dus fictie,
Waarmee het dus fictie is. Waarmee de hele kracht van het statement weg is. Als je dan verder gaat met
maar Baudet heeft zich in meerdere interviews geïdentificeerd met de hoofdpersoon. Hij laat zich wel vaker niet alleen seksistisch, maar zelfs misogyn en racistisch uit.
Dan heb je misschien wel een punt maar ik vind dit niet bepaald een sterke en overtuigende argumentatie. Val dan aan op de uitlatingen die blijkbaar in interviews zijn gedaan en niet op uitspraken van een fictief persoon uit een roman.

Wat ik van de tweet vond heb ik al geschreven.

Ik weet niet wat ik met die lessen aan moet. Dat Geert Wilders bedreigd wordt is niet alleen zielig maar volstrekt onaanvaardbaar. Maar dat geldt ook voor Anne Fleur Dekker. Voor beiden geldt ook dat het hun eigen schuld is, maar dat is volgens mij niet relevant. En persoonlijk vind ik Pim Fortuyn zwaar overschat. Behalve polariseren heeft de man nooit iets voor Nederland gedaan. Maar taarten gooien vind ik ook een zwaktebod. Blijkbaar kun je dan inhoudelijk niet tegen hem op maar die taart krijg je als een boemerang terug.

En dat is precies het probleem. Er wordt niet handig gecommuniceerd waarmee "rechts" allerlei handvatten krijgt om "links" in het verdomhoekje te plaatsen. Als je dat wilt vermijden moet je wat beter over je communicatie nadenken. Om een parallel te trekken. Joris Luyendijk schrijft in een van zijn boeken ("Het zijn net mensen", meen ik) over het verschil in communicatie tussen Israël en de Palestijnen. Israël professioneel met een geoliede marketing machine en de Palestijnen amateuristisch en verdeeld. Dat verschil leidt er toe dat iedereen meevoelt met de Israëliërs en spuugt op de Palestijnen terwijl de weegschaal van ellende toch echt doorslaat naar de Palestijnen.

Vanuit mijn beroep (ik leid, soms lijd, projecten) heb ik mij aangeleerd om in eerste instantie te kijken waar ik fouten heb gemaakt voordat ik de de rest beschuldig. Die les heeft Anne Fleur Dekker nog niet geleerd.
gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand »

Opkomen voor moslims en baudet zwart maken???

Hoe dom kan je zijn

ISLAM = ONDERWERPING VAN VROUWEN
MEER ISLAM = MINDER RECHTEN VOOR VROUWEN

Anne Fleur Dekker BEWIJST het GELIJK van Thierry Baudet
Ze WIL gewoon onderworpen worden! :^o

Je ziet het over al
Nederlandse mannen zijn slap gefeminiseert dus nou moeten de stoere mannelijke mohammedanen ons NL worden binnengeloodst.

Walgelijk!!!
gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand »

Theirry Baudet heeft de RED PILL geslikt en snapt het vrouwenbrein gewoon
Wil je meer weten begin dan bij voorbeeld hier

reddit.com/r/TheRedPill/
returnofkings.com

Snap je ook meteen waarom 50 TINTEN GRIJS zon success is hey!
vrouwen fantaseren meestal over verkracht worden dat is evolutionair bepaald
Sterke alfa mannen met sterke genen = sop sop sop
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gezondverstand schreef:
Walgelijk!!!
Het is prettig te zien. dat je je eigen bericht hier prima beschrijft.
Ik wens u alle goeds
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gezondverstand bewijst hier volledig het gelijk van Anne Fleur over Baudet en dat was nog fantasie, want in zijn boek, naar ik begrepen heb.
Maar meteen ook over zichzelf, door deze eigen uitspraken.
Hoe dom en walgelijk kun je denken.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Gezondverstand bewijst hier volledig het gelijk van Anne Fleur over Baudet en dat was nog fantasie, want in zijn boek, naar ik begrepen heb.
Fantasie, een boek schrijven, wat bewijst dat? Loopt iemand die schrijft over een moord zelf met moorddadige gedachten rond?

Maar goed, er zijn blijkbaar mensen met 'gezond verstand' die echt zo denken :(
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

gerard_m schreef:
Fantasie, een boek schrijven, wat bewijst dat?
Inderdaad, voor het schrijven van zo'n fictief personage is het slechts nodig om je in zo'n soort persoon te kunnen verplaatsen, het betekent niet dat je er zélf zo over denkt. Dat is natuurlijk wel mogelijk, maar dat dient dan te worden aangetoond.

Anne Fleur linkt wel naar Baudet's verdediging van verkrachtings-coach Julien Blanc, in het essay "Julien Blanc heeft volkomen gelijk". Daar kun je lezen:
Baudet schreef:De realiteit is dat vrouwen niet alleen maar met omzichtig “respect” behandeld willen worden door hun sexpartner; dat ze helemaal niet willen dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.
Dit soort generalisaties lijken axioma's te zijn binnen de 'pick up' community, een populaire subcultuur met een eigen vocabulaire waarin mannen manipulatieve technieken leren om vrouwen in bed te praten, en seks af te dwingen als de vrouw aangeeft dat niet te willen.

In vijf minuten googlen vind ik via deze verzamelpagina bovendien (inmiddels verwijderde) tweets zoals deze, waarin hij een artikel van ene RoosV aanprijst als "leuk artikel met leuke filmpjes".

Het gaat om dit artikel: http://www.rooshv.com/5-observations-fr ... to-ukraine" onclick="window.open(this.href);return false;
RoosV betreurt hier de teloorgang van Oekraïne als een kutjesparadijs voor westerse mannen. Westerse ideeen zoals 'gelijkheid', 'openheid', en 'kansen' hebben de geesten geinfecteerd, zo begint hij zijn artikel, en de toenemende acceptatie van homo-pararades en kontseks is een teken aan de wand.

In de rest van het artikel wordt het nog gortiger, maar dat haalt u maar door Google Translate. Het komt er op neer dat hij een reeks adviezen uitdeelt om Oost-Europeze vrouwen seksueel uit te buiten.

Hier neemt Baudet nog eens een selfie met Milo Yiannopoulos, een beruchte troll die onlangs zelfs door Breitbart(!) werd ontslagen, wegens het verdedigen van kindermisbruik. Deze Milo heeft zijn reputatie eveneens te danken aan zijn uitgesproken verwerping van feminisme, dat hij 'erger dan kanker' noemt.

Al met al schetst het niet de indruk dat Thierry Baudet er erg verlichte ideeën over vrouwen op nahoudt.
Plaats reactie