Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Na zwarte piet, paas-en kerstfeest

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef:Het kan best zijn dat ik verkeerde conclusies trek, maar het begint erop te lijken dat dit soort acties op angst gebaseerd is.
Zelfs als dat waar is, dan lijkt het me nog steeds aangewezen dat als je een specifiek geval bespreekt, je je beperkt tot de aanwijzingen die voor dat geval beschikbaar zijn. Want anders ben je zelf de persoon die er voor zorgt dat het lijkt dat een bepaalde actie op angst gebaseerd is, door de manier waarop je het kadert.

Ten tweede over wat soort angst hebben we het? Het gaat hier blijkbaar om een school met een serieuze populatie moslims. Angs voor leerlingenverlies als de school zich niet aan die realiteit aanpast is ook angst.
dikkemick schreef:Op zich is aanpassen altijd prima, maar dit blijft behoorlijk eenzijdig aanpassen. Weet je hoeveel moeite de Nederlandse maatschappij/regering moet ondernemen om er voor te zorgen dat we in openbare gelegenheden de gezichten van de vrouwen kunnen zien? Laten we begripvol zijn en de juf in een burka steken. IN NEDERLAND BEDENK JE JE GEZICHT NIET IN OPENBARE GEBOUWEN! Dat zou de regering zonder moeite moeten kunnen invoeren. 's Lands wijs, 's lands eer.
Hoe weet je dat dat aanpassen eenzijdig is? Je beseft toch dat de mate waarin moslims zich aanpassen aan onze maatschappij nooit in het nieuws vermeld zal worden. De enige keer dat aanpassen het nieuws haalt is op momenten dat onze maatschappij zich enigszins aanpast aan de aanwezigheid van moslims.

Ik vraag me ook af waarom je nu over de boerka begint. Daarmee ga je van alles door elkaar halen. Nu lijkt het alsof je wil argumenteren dat omdat we niet willen dat vrouwen gemaskerd rondlopen in openbare gebouwen, scholen zich niet mogen aanpassen aan de overwegende moslimpopulatie in hun school. Het lijkt erop dat je het als een groot monoliet blok ziet dat te nemen of te laten is i.p.v. een aantal verschillende aspecten die we individueel kunnen beoordelen.
dikkemick schreef:Juist door dit soort futiliteiten (kruisjes afbreken, rode en paarse pieten) zie ik Nederland afglijden naar (juist) een intolerant landje. Het lijkt in eerste instantie een waardig streven om je aan te passen, maar je geeft een vinger en de hele hand wordt gepakt. 's Lands wijs, 's lands eer.
Tja als je zo denkt, dan wordt elke aanpassing naar de moslimpopulatie natuurlijk gezien als een bedreiging. Ik zie niet in hoe je met zo'n houding tolerantie wilt nastreven.

Ik vind die verwijzing naar 's Lands wijs, 's lands eer. altijd erg problematisch in dit soort gedachtewisselingen omdat dat de hele discussie gewoon plat legt. Het idee dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn met 's lands wijs, wordt daardoor helemaal onder tafel geschoven en in de plaats krijgen we de verwachting van een bijna blind volgen van de huidige tradities.
dikkemick schreef:En misschien is dat mijn probleem. Dat ik er aan gehecht ben dat we hier bepaalde tradities en gewoonten hebben en dat iedere aanpassing en verandering slechts van 1 kant (ingegeven door angst?) moet komen. Want o wee als wij Nederlanders iets vinden van andere gebruiken! Daar blijven we met de tengels vanaf, anders wordt er gediscrimineerd.
Misschien dat je moet bedenken dat als twee partijen elk toegevingen moet doen, dat elke partij van zichzelf vind dat zij de meeste toegevingen heeft gedaan omdat ze een heel helder zich heeft op de eigen toegevingen maar maar een beperkt zicht heeft op de toegevingen van de ander. Moeten moslims zich hier nooit aanpassen of merk jij gewoon niet wanneer ze zich aanpassen en neem je hun aangepast gedrag gewoon aan.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef:Dikke Mick. Lees het boek: "Kwaad" van Joost Niemoller maar eens. Dat gaat o.a. hierover
Eén van de eerste indrukken die ik dan ook kreeg, was hoe gescheiden mensen eigenlijk van elkaar leven. Alsof iedereen in zijn of haar eigen luchtbel zit en volkomen andere levens leidt dan de anderen. Dat komt duidelijk naar voren in de verhalen over hun jeugd, de buurt en het dorp en de sociale cohesie, die, zeker in de grote steden, geheel verdwenen lijkt te zijn. Maar hoe verschillend de verhalen ook zijn: al die mensen worden met hetzelfde geconfronteerd: de gestage ondermijning van een manier van leven, dat wat Nederland tot Nederland maakte en de afbraak van een hele samenleving en een cultuur.
https://ejbron.wordpress.com/2017/02/11 ... niemoller/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me duidelijk! Het boek geeft aan dat door het multiculturele project Nederland in de uitverkoop is gedaan.
“Kwaad” is een journalistieke impressie van een snel segregerende maatschappij. Is het ook een voorbode van een verdwijnend Nederland? Dat laatste spookt impliciet tussen de regels van het boek door. De mensen in het boek zijn, zoals gezegd, individuen met verschillende achtergronden, levend in verschillende omstandigheden. Om problemen gezamenlijk op te lossen, dienen er wel gezamenlijke waarden en principes te zijn. Mensen moeten zich kunnen organiseren en zich hierover kunnen uitspreken. Als iedereen los van de ander leeft, dan zal er nooit een gezamenlijk antwoord kunnen worden geformuleerd op de enorme dreiging waarin Nederland zich bevindt.
Alleen staat dit buiten het boek en zou voer voor een apart topic kunnen zijn. Hoe gaan we met AL deze culturen om?
@Axxyanus: Ik woon in een buurt waar moslims bij elkaar kruipen in flats, hun eigen clubgebouw en moskee hebben en maar mondjesmaat integreren. Integreren wij in deze gemeenschap? Ook niet. We vermijden elkaar. En dat zou, volgens bovenstaand boek, aangepakt moeten worden, omdat dat (wederzijds integreren) de enige oplossing is. Nog steeds spreken moslims (en ik pik nu even deze groep eruit) maar heel mondjesmaat de Nederlandse taal en hebben ze hun eigen gewoonten en gebruiken en keuren die van ons dus af. Andersom idem, hoewel de moskee er wel staat! Ik denk dan dat Nederland aardig tolerant is. Maar of de integratie gelukt is....
Laatst gewijzigd door dikkemick op 14 apr 2017 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Dikkemick:

Ik geef het alleen maar aan. Iets dieper in de discussie's dat voorkom ik liever voor ik weer mijn neus stoot of 'offtopic' ben of me schuldig maak aan een 'moslim-bash-topic'. Of dat het weer afgescheiden moet worden met een nieuwe titel voorzien. etc. etc.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Labyrint schreef:Dikkemick:

Ik geef het alleen maar aan. Iets dieper in de discussie's dat voorkom ik liever voor ik weer mijn neus stoot of 'offtopic' ben of me schuldig maak aan een 'moslim-bash-topic'. Of dat het weer afgescheiden moet worden met een nieuwe titel voorzien. etc. etc.
Op zich was het een prima boek-suggestie, want het blijkt te leven in dit land. De onrust! Vraag is wie dit gaat wegnemen? Misschien heeft Axxyanus tips? Onrust is nl. vaak onterecht. En dat proef ik uit zijn bijdragen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Dit is inderdaad een moslim bash topic waar zoals zo vaak weer met de vinger naar moslims gewezen wordt. Alsof zij het einde van de Nederlandse cultuur veroorzaken. Laten we het eens over de Nederlandse eetcultuur hebben. De Chinees, het pizza restaurant, de Mc Donalds. Nee, de eetcultuur is al weg. De Nederlandse muziek cultuur dan? Nee, alles is Engelstalig. De Nederlandse film en tv cultuur? Nee, bijna alles is Engels talig en komt dan ook vaak uit de VS. Ik krijg er een nare smaak van in mijn mond, maar even een kauwgommetje kauwen. O jee, ook weer Amerikaans. Ach, het is mooi weer, we kunnen vanavond mooi barbequeen. O jee, ook weer Amerikaans. Het lijkt er verdorie nu echt op dat we de toko naar de gallemiezen geholpen hebben! Oeps, dat is Maleisisch en Jiddish. Gelukkig hebben we nog sinterklaas. Ach nee, een heilige uit Turkije die door de roomse kerk is geimporteerd.

Ach, laat maar.
Laatst gewijzigd door Readburd op 14 apr 2017 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Readburd schreef:Dit is inderdaad een moslim bash topic waar zoals zo vaak weer met de vinger naar de moslims gewezen wordt. Alsof zij het einde van de Nederlandse cultuur veroorzaken. Laten we het eens over de Nederlandse eetcultuur hebben. De Chinees, het pizza restaurant, de Mc Donalds. Nee, de eetcultuur is al weg. De Nederlandse muziek cultuur dan? Nee, alles is Engelstalig. De Nederlandse film en tv cultuur? Nee, bijna alles is Engels talig en komt dan ook vaak uit de VS. Ik krijg er een nare smaak van in mijn mond, maar even een kauwgommetje kauwen. O jee, ook weer Amerikaans. Ach, het is mooi weer, we kunnen vanavond mooi barbequeen. O jee, ook weer Amerikaans. Het lijkt er verdorie nu echt op dat we de toko naar de gallemiezen geholpen hebben! Oeps, dat is Maleisisch en Jiddish. Gelukkig hebben we nog sinterklaas. Ach nee, een heilige uit Turkije die door de roomse kerk is geimporteerd.

Ach, laat maar.
Maar eten we geen spruitjes meer omdat bevolkingsgroepen walgen van spruitjes en ons McDonalds opleggen?
Is er minder Nederlandse muziek omdat de Engelsen vonden dat de Nederlandse taal beledigend was?
Overigens heb ik het niet alleen over moslims. Ik heb het over het botsen van diverse culturen en de onmacht van de mens hier mee om te kunnen gaan. Het wordt een intolerante angstcultuur waarin mensen elkaar vooral niet mogen kwetsen. En dan doorgaans met religieus motief.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Readburd schreef:Dit is inderdaad een moslim bash topic waar zoals zo vaak weer met de vinger naar moslims gewezen wordt.
Het zijn vaak geen integratie parels wanneer er het kaartje Islam aan hangt. Dat is vragen om 3e generatie tuig. In tegenstelling tot Italianen, Amerikanen, Eskimo's, Zwitsers en Mongolen die het in Nederland veel beter doen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Readburd
Geregelde verschijning

Bericht door Readburd »

Dikkemick;

Je hebt het over het botsen van diverse culturen met jouw cultuur en jou onmacht hiermee om te kunnen gaan. Er zijn velen die wel om kunnen gaan met de diverse culturen. Diegenen die dat niet kunnen schreeuwen moord en brand en die hoor je dan ook. Heeft de grootste schreeuwer altijd gelijk?
If wisdom and diamonds grew on the same tree we could soon tell how much men loved wisdom. Lemuel K Washburn
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Readburd
Ik zal de laatste zijn die zal ontkennen dat een deel van het probleem bij mezelf ligt. Ik had al aangegeven emotie en ratio maar lastig te kunnen combineren. Maar ik zie Nederland als MIJN cultuur. Ik ben hier geboren en getogen en voel me 100% Nederlander. Wil dat automatisch zeggen dat ik dan schreeuw en alles dat niet Nederlands is, verafschuw? Natuurlijk niet.
Wat ik wel verafschuw is de aanvallen op mijn cultuur. Culturen veranderen en dat begrijp ik maar al te goed en ik ben ook bereid daar in mee te gaan als de meerderheid hier voor kiest, of als mij duidelijk gemaakt kan worden dat iets echt niet meer kan. Als iemand mij aan mijn verstand kan peuteren dat zwarte piet echt gelijk staat aan onderdrukking en slavernij, dan schaf ik morgen het sinterklaasfeest af. Maar ik ben nog niet zover.
En wat je zegt m.b.t. schreeuwen. Het lijkt er aardig op dat een minderheid in dit land heel hard schreeuwt. En ja, het kan betekenen dat ze gelijk hebben, maar redelijke argumenten ben ik nog niet tegengekomen.
Want wat geldt voor een slavernij verleden geldt 3-dubbel dwars voor een bijbels/koran-verleden! En ga jij in dit land maar eens schreeuwen dat de koran (of bijbel) verboden moet worden!
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Readburd schreef:Diegenen die dat niet kunnen schreeuwen moord en brand en die hoor je dan ook.
Ik lees en zie iets vaker beelden van moord en brand inzake integratie, dodelijke vrachtwagen 'bestuurders' en het in brand steken van asielzoekerscentra door schreeuwende gestoorde bewoners. Het bekogelen van vrachtwagens. De verkrachtingen en aanrandingen, de berovingen, de diefstal van vele spullen aangetroffen in asielzoekers centra, het in brand steken van auto's en rellen trappen in buitenwijken van de steden van Europa.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Er is op zich niets op tegen als scholen ook culturele uitingen van andere culturen overnemen. Waarom zou je geen suikerfeest vieren als de meerderheid op school moslim is. Maar noem je dan geen katholieke school meer, als je de katholieke uitingen wil afschaffen. Dan weten de ouders ook waar ze aan toe zijn en kunnen voor een andere school kiezen.
Maar weer argumenten om confessioneel onderwijs niet langer te subsidiëren, maar extra belasting op te leggen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Uitstekend! Ik kan me er in vinden (reactie van Vilaine).
Als tevens de MEERDERHEID in dit land vindt dat zwarte piet (of kruisjes) racisme (of blasfemie) is, dan pas ik me aan. Maar tot die tijd voel ik me Nederlander met Nederlandse gebruiken en gewoonten. Een kleine groep schreeuwers zou hier geen verandering in moeten kunnen maken.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:Wat ik wel verafschuw is de aanvallen op mijn cultuur. Culturen veranderen en dat begrijp ik maar al te goed en ik ben ook bereid daar in mee te gaan als de meerderheid hier voor kiest, of als mij duidelijk gemaakt kan worden dat iets echt niet meer kan.
Veranderingen mogen nooit té snel gaan. Letterlijk uit haar krachten groeien. Nadat alle vergrijzing straks dood en begraven is en zij ons dus niets "Nederlands" meer leren kunnen (daar valt een enorm gat) hebben we een nog veel groter collectief identiteits- probleem als wegsmeltende soevereine natie. Nederland wordt verdund. Grenzen verdwijnen. We hebben het veel te druk om genoeg brood op de plank te krijgen. Geen tijd meer voor sociaal contact. We worden van elkaar losgesneden in talloze verschillende meningen vanwege alle soorten en smaken media. Nederlandse ambachten verdwijnen. Boeren stoppen ermee en bedrijven moeten wijken voor meer grote buitenlandse coöperaties. We worden afhankelijk gemaakt. Nederland word langzaam ontmanteld. We zijn Europeaan. Moderne slaven. Hard werken en weinig geld. Geen tijd en geen kracht je ertegen te verzetten. Te moe. Eindelijk weekend en te moe om te protesteren. Zoals de bedoeling is van de rijken der aarde. De enige cohesie is ons BSN nummer. Hoop maar keihard, terwijl je de touwtjes aan elkaar knoopt met je bijstands uitkering, dat je je pensioen ooit eens haalt. Want men hoopt simpelweg dat je het niet haalt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En ik dacht dat ik te hard van stapel liep...
Kijk, misschien hebben we over 50 jaar wel 1 grote (europese?) natie met enkele algemene nationale (volks)feestdagen, maar tot die tijd waan ik me in het kneuterige Nederland.
Einstein/Mick
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

dikkemick schreef:En ik dacht dat ik te hard van stapel liep...
Kijk, misschien hebben we over 50 jaar wel 1 grote (europese?) natie met enkele algemene nationale (volks)feestdagen, maar tot die tijd waan ik me in het kneuterige Nederland.
Het zoú ook kunnen dat ik te hard van stapel loop maar de waarheid en de werkelijkheid herkennen is een zware opgave sinds internet bestaat. Ik hou echter wél overal rekening mee. Het feit dat meningen ook steeds duurder worden om zomaar zonder kleerscheuren te uiten zonder iemand tegen het hoofd te stoten, vriendschappen te verliezen, op je woorden te passen, en te moeten fluisteren is al een héél slecht teken en een ondermijning van de structuur van de samenleving.
Plaats reactie