Anti vaccinatie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Anti vaccinatie

Bericht door axxyanus »

Robo schreef:
Dat klopt ten dele. Kinderen krijgen namelijk niet alle inentingen direct na de geboorte. Zo wordt de BMR-vaccinatie (tegen bof, mazelen en rode hond) pas gegeven als een baby 14 maanden oud is. Tot die tijd kan het kind een van deze kinderziektes gewoon oplopen.
Dit druist weer in tegen de stelling dat je een kind juist de eerste 14 maanden GEEN vaccinatie geeft, omdat het nog beschermt wordt door de afweer die het van mamma mee krijgt.
Kind en Gezin schreef:
Bescherming via antistoffen van de mama
De antistoffen worden van moeder op kind overgedragen op 2 manieren:
  • Via de moederkoek. De antistoffen die de vrouw nog heeft, bereiken zo het ongeboren kind.
  • Via de moedermelk bij borstvoeding. Deze beschermende werking is tijdelijk en minder krachtig dan de bescherming via een vaccin. Voor een aantal infectieziekten die heel vroeg kunnen optreden zoals kinkhoest en Haemophilus influenzae B biedt moedermelk geen bescherming.
De hoeveelheid antistoffen die de vrouw aan de baby doorgeeft, hangt af van de hoeveelheid antistoffen die bij haarzelf aanwezig zijn en van de doeltreffendheid van het transport via de placenta.

Het transport van antistoffen start al op 16 weken zwangerschap en neemt vooral flink toe na de 35ste zwangerschapsweek. Daarom hebben prematuur geboren baby’s minder antistoffen meegekregen dan voldragen baby’s.
Om die reden worden vaccinaties bij prematuren niet uitgesteld, maar op dezelfde leeftijd gegeven als bij voldragen baby’s.

Uit onderzoek van het Vaccin- en Infectieziekten Instituut (VAXINFECTIO) aan de Antwerpse universiteit blijkt dat baby’s van gevaccineerde moeders minder antistoffen hebben dan baby’s van moeders die op natuurlijke wijze een infectie hebben doorgemaakt.

Opgelet!
In beide gevallen vermindert de hoeveelheid antistoffen bij de baby vrij snel na de geboorte tot op een antistoffenniveau dat hen niet meer voldoende beschermt.
  • Voor mazelen is dit al na gemiddeld 2,6 maanden het geval. Daarom moeten baby’s tijdig gevaccineerd worden zodat ze zelf bescherming beginnen opbouwen, een ‘actieve bescherming’ tegen de ziektes waartegen gevaccineerd wordt.
  • Rubella (rodehond): tussen de leeftijd van 3 en 6 maanden verdwijnt de bescherming volledig. De vaccinatie tegen mazelen-bof-rubella blijft op 12 maanden. Het immuunsysteem van kinderen moet immers voldoende gerijpt zijn om antistoffen tegen deze infecties aan te maken.
  • Varicella (windpokken): op de leeftijd van 2,3 tot 3,3 maanden verdwijnt de bescherming.
De leeftijd 12-14 maanden lijkt dus meer te maken te hebben met het feit dat het immuunstelsel voldoende gerijpt moet zijn om via een vaccin anti-stoffen te kunnen maken dan omdat het kind tot die leeftijd beschermd is.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 16#p516316" onclick="window.open(this.href);return false;
Oogziekte van Prinses Christina kwam ter sprake in een ander topic.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rodehond" onclick="window.open(this.href);return false;
De kans op complicaties of een ernstig verloop is zeer klein. Niettemin wordt in Nederland van rijkswege iedereen tegen rubella ingeënt omdat het doormaken van de ziekte in het begin van de zwangerschap tot ernstige aangeboren afwijkingen van de vrucht kan leiden:
oogafwijkingen zoals grijze staar en glaucoom, die resulteren in verminderd gezichtsvermogen of blindheid
verlies van het gehoor (doofheid) als gevolg van beschadiging van de gehoorzenuw (de zenuw die informatie van het oor naar de hersenen overbrengt)
hartafwijkingen (open ductus arteriosus en vernauwing van de longslagader).
Het bekendste voorbeeld van dergelijke complicaties betreft prinses Christina, die een oogafwijking opliep doordat haar moeder, koningin Juliana, tijdens de zwangerschap met het virus besmet raakte.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Wat is er zo moeilijk?
  • Er zijn infectieziekten
  • Deze infectieziekten hebben, vaak een beperkt aantal, bijzonder vervelende bijwerkingen, soms tot de dood toe
  • Tegen een aantal van deze infectieziekten kan goed gevaccineerd worden
  • Deze vaccinaties hebben ertoe geleid dat deze ziektes zeldzaam worden of verdwijnen
Ongetwijfeld zijn er mensen die last hebben van de vaccinaties maar dit aantal zal vele malen kleiner zijn dan de mensen die last hebben van de complicaties van de ziekten. Mijn vertrouwen in de overheid is nog dusdanig groot dat ik ervan uit ga dat er geen massale vaccinatieprogramma's worden gestart die leiden tot meer zieken dan niet vaccineren.

Mensen die dit tegenspreken hebben geen idee, of negeren de ravages die deze ziekten in individuele gevallen bij iemand kunnen veroorzaken. Ik herinner mij nog een interview met een polioslachtoffer die haar ouders eeuwig dankbaar was dat ze van de hel was gered maar het jammer vond dat ze als straf daarvoor de rest van haar levensdagen in een rolstoel moet slijten. Om die laatste reden had ze het contact met haar ouders dan ook maar definitief verbroken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Off topic, maar wel geinig.
Bijlagen
C915NbMV0AAe2jz.jpg
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Zoals zo veel volg ik ook de anti vaccinatie beweging.
Er is o.a. een website met allerlei uitleg en verwijzingen enz.

Vandaag kwam ik dit tegen. Een doorlopend onderzoek dat in Duitsland loopt.
Ik ga eens op zoek naar de redenen waarom ze dit doen. En wie er achter zit.

Er is een doorlopende ENQUETE in Duitsland die de lange termijn gezondheid van 17.641 gevaccineerde kinderen vergelijkt met die van 15.320
niet-gevaccineerde kinderen.

Deze ENQUETE toont aan dat gevaccineerde kinderen:

Tweemaal zo waarschijnlijk allergieën hebben
7 keer meer kans op astma / chronische bronchitis
3 en een halve keer meer kans op hooikoorts
3,8 keer meer kans op hyperactiviteit
19 keer meer kans op een auto-immuunziekte
11 keer zoveel kans op epilepsie / aanvallen
Tweemaal zo waarschijnlijk om Migraine te hebben
Twee en een half keer meer kans op autisme.

Hier is een link naar de ENQUETE:
http://www.vaccineinjury.info/survey/re ... esses.html

er is ook een ONDERZOEK die de resultaten van deze enquête ondersteunt.
Er is een kopie gemaakt voordat het werd verwijderd. (dit vertelt iemand op een betreffende site)

http://thefreethoughtproject.com/vaccin ... y-pulled-i…/

En weet hier iemand waar ik andere betrouwbare onderzoeken vind ten behoeve van vaccinatie?
Laatst gewijzigd door Ingi op 22 jan 2018 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@ingi

En wat wil je bij dit soort beweringen???

Afbeelding

Heerlijk toch, die wetenschappelijke methode! Dan vallen de rotte appels zo door de mand.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Citaat:
Er is een doorlopende ENQUETE in Duitsland die de lange termijn gezondheid van 17.641 gevaccineerde kinderen vergelijkt met die van 15.320
Wie organiseert dat dan wel?
In welk tijdschrift zijn de resultaten gepubliceerd?

Dergelijke precieze getallen verhouden zich niet met doorlopend.

Ook zijn de conclusies nogal vreemd: Kans op vereist een heel langdurig onderzoek.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 jan 2018 19:40 Citaat:
Wie organiseert dat dan wel?
In welk tijdschrift zijn de resultaten gepubliceerd?

Dergelijke precieze getallen verhouden zich niet met doorlopend.

Ook zijn de conclusies nogal vreemd: Kans op vereist een heel langdurig onderzoek.
Dat probeer ik uit te zoeken. Dit is de link naar de enquete: http://www.vaccineinjury.info/survey/re ... esses.html
Heb hem in het voorgaande bericht ook weer neergezet.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ingi schreef: 22 jan 2018 19:26 Deze ENQUETE toont aan dat gevaccineerde kinderen:
Niet gevacineerde kinderen zijn dan al lang aan door vaccinatie te voorkomen ziekten overleden. :evil:

Word kriegel van antivaxers heb onder oudere clienten enkele die als kind polio kregen en daarmee levenslang gehandicapt werden.
1 op de 20 kinderen overleed vroeger aan de pokken (niet de waterpokken) Deze ziekte is inmiddels dankzij vaccinatie in het verleden volledig uitgebannen.

Kan je autisme krijgen van vaccinatie?
Dit is hét argument van de anti-vaccinatiecampagne, en het is gebaseerd op dit artikel van James Wakefield uit 1998 dat het verband tussen de BMR-vaccinatie en het ontstaan van autisme suggereerde. Wakefield is inmiddels uit zijn ambt gezet en het artikel is teruggetrokken (‘RETRACTED’) vanwege wetenschappelijke fraude. In het artikel is namelijk de grove fout gemaakt een verband te zien tussen twee onafhankelijke fenomenen. Alsof je verkouden wordt van het eten van stamppot: ze hebben niks met elkaar te maken en komen toevallig voor rond dezelfde tijd van het jaar. Wakefield zag in zijn studiegroep van jonge kinderen, in de leeftijd waarop ze dus via het Britse vaccinatieprogramma het BMR-vaccin kregen, dat er ook autisme ontstond. Ongeacht of kinderen wel of niet worden gevaccineerd, komt autisme echter rond deze leeftijd tot uiting. Het wel of niet ontstaan van autisme heeft dus niks te maken met de vaccinatie.
(bron scientas.nl)

Een enquete van een antivaxclubje (kijk naar de naam) is geen onderzoek maar vragen naar de bekende weg. Ik daag dan ook uit om met ''onderzoeksresultaten" over de brug te komen die de tenenkrommende opsomming van verhoogde kans op van alles en nog wat kan onderbouwen. Anders mag dit linea recta richting babbelbox.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef: 22 jan 2018 20:05
Ingi schreef: 22 jan 2018 19:26 Deze ENQUETE toont aan dat gevaccineerde kinderen:
Niet gevacineerde kinderen zijn dan al lang aan door vaccinatie te voorkomen ziekten overleden. :evil:

Word kriegel van antivaxers heb onder oudere clienten enkele die als kind polio kregen en daarmee levenslang gehandicapt werden.
1 op de 20 kinderen overleed vroeger aan de pokken (niet de waterpokken) Deze ziekte is inmiddels dankzij vaccinatie in het verleden volledig uitgebannen.

Kan je autisme krijgen van vaccinatie?
Dit is hét argument van de anti-vaccinatiecampagne, en het is gebaseerd op dit artikel van James Wakefield uit 1998 dat het verband tussen de BMR-vaccinatie en het ontstaan van autisme suggereerde. Wakefield is inmiddels uit zijn ambt gezet en het artikel is teruggetrokken (‘RETRACTED’) vanwege wetenschappelijke fraude. In het artikel is namelijk de grove fout gemaakt een verband te zien tussen twee onafhankelijke fenomenen. Alsof je verkouden wordt van het eten van stamppot: ze hebben niks met elkaar te maken en komen toevallig voor rond dezelfde tijd van het jaar. Wakefield zag in zijn studiegroep van jonge kinderen, in de leeftijd waarop ze dus via het Britse vaccinatieprogramma het BMR-vaccin kregen, dat er ook autisme ontstond. Ongeacht of kinderen wel of niet worden gevaccineerd, komt autisme echter rond deze leeftijd tot uiting. Het wel of niet ontstaan van autisme heeft dus niks te maken met de vaccinatie.
(bron scientas.nl)

Een enquete van een antivaxclubje (kijk naar de naam) is geen onderzoek maar vragen naar de bekende weg. Ik daag dan ook uit om met ''onderzoeksresultaten" over de brug te komen die de tenenkrommende opsomming van verhoogde kans op van alles en nog wat kan onderbouwen. Anders mag dit linea recta richting babbelbox.
Prima hoor maar daarmee help je mij niet verder. Je krijgt een error vermelding als je naar de onderzoekssite gaat. Ik ben op zoek naar officiële onderzoeken, die geaccepteerd zijn en toen kwam ik dit tegen. Kan iemand mij daaraan helpen? Waar vind ik die?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Dit onderzoek geldt alleen als de vaccinatie graad hoog is. Daarom komen al die ellendige kinderziektes nauwelijks meer voor. Zo af en toe hebben we nog een uitbraak op onze biblebelt en voor de rest is het stil. De gevaccineerde kinderen beschermen de anderen. Op het moment dat dit verandert krijg je een heel ander verhaal.
Tevens denk ik dat de anti-vaccinatie in een bepaalde hoek populair is, waar ook anders gegeten wordt, bijvoorbeeld meer biologisch. Ik weet niet of daarvoor gecompenseerd is.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ingi schreef: 22 jan 2018 20:21 Prima hoor maar daarmee help je mij niet verder. Je krijgt een error vermelding als je naar de onderzoekssite gaat. Ik ben op zoek naar officiële onderzoeken, die geaccepteerd zijn en toen kwam ik dit tegen. Kan iemand mij daaraan helpen? Waar vind ik die?
https://scholar.google.nl/scholar?q=coc ... IQgQMILDAA

PS bij quoten niet steeds de hele lap pasten dat komt de leesbaarheid niet ten goede :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef: 22 jan 2018 20:31 https://scholar.google.nl/scholar?q=coc ... IQgQMILDAA

PS bij quoten niet steeds de hele lap pasten dat komt de leesbaarheid niet ten goede :idea:
oke ik dacht dat ik daar al op lette..normaal gebruik ik alleen de tekst van de poster.
en bedankt heb ik wat te doen.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Bonjour schreef: 22 jan 2018 20:31 Dit onderzoek geldt alleen als de vaccinatie graad hoog is. Daarom komen al die ellendige kinderziektes nauwelijks meer voor. Zo af en toe hebben we nog een uitbraak op onze biblebelt en voor de rest is het stil. De gevaccineerde kinderen beschermen de anderen. Op het moment dat dit verandert krijg je een heel ander verhaal.
Tevens denk ik dat de anti-vaccinatie in een bepaalde hoek populair is, waar ook anders gegeten wordt, bijvoorbeeld meer biologisch. Ik weet niet of daarvoor gecompenseerd is.
Het argument dat ongevaccineerde kinderen wordt door tegenstanders tegen gesproken door o.a. dat net gevaccineerde kinderen zelf besmettelijk zijn en als vaccinaties zouden werken het niet uit zou maken. Ik heb o.a. een website gevonden waarop hele artikelen geschreven zijn met verwijzing naar allerlei bronnen. Is die hier bekend? Bv. ook over tetanus, ik kwam het tegen n.a.v. een zoektocht naar iets anders, oftewel naar tetanus in verband met mijn eigen enting ertegen.

Heb je een gegronde reden voor je aanname dat biologisch eten en niet vaccineren samen gaat? Wij eten ook zoveel mogelijk biologisch , ondanks dat hebben onze kinderen alle entingen gehad. En die mensen die ik ken en biologisch eten zelfde verhaal.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ingi, vraag je jezelf wel eens afgevraagd waarom miljoenen artsen, die de eed van hippocrates afgelegd hebben, zouden liegen als vaccinatie echt gevaarlijk zou zijn?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie