rupsje

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: rupsje

Bericht door Petra »

tomas torquemada schreef:Mooi, het gaat nu om de vraag aan wie ligt het op dit freethinkers forum nu, het feit dat ik niet begrepen word in mijn reacties?
Mooi, een vraag.
Het antwoord is: Ja, aan jou.

Nou heb je het jezelf ook wel retemoeilijk gemaakt, door jezelf allemaal allemachtig prachtige eigenschappen toe te kennen waar je niet aan voldoet. Dat geen mens daar allemaal aan kan voldoen lijkt mij onnodig te zeggen, maar toch, bij deze.

Schoppen; ja je schopt.
Nou schop ik zelf ook menigmaal als een wilde in de rondte. Dus ach, die vat ik wel.
Wat ik niet vat is net doen alsof het niet waar is.

In hokjes plaatsen; je doet niet anders. Je werpt de ene na de andere aanname op, met vele vele hokjes waar je mensen in wurmt.
En ook dat, ach, wie doet dat niet.
Je kunt je voornemen om dat niet te doen. Prima. Proberen het waar te maken, ook prima.
Maar doe niet net alsof je erboven staat.

Voor mij persoonlijk (laat ik maar niet voor anderen spreken) vind ik het allemaal prima.
Van mij mag je in de bochten hangen of uit de bochten vliegen.
Je mag je meningen ventileren en wel of geen vragen stellen.
Doe wat je niet laten kunt. Have your ball.
Men kan best wel een hoop hebben hier (heb ik gemerkt :lol: ).
Maar ga je de zijne heilige heerlijkheid uithangen dan kun je rekenen op weerstand.
I.i.g. van mijn kant, maar ook -zoals je ziet- van anderen.

Dus die weerstand heeft niet zo te maken met je al dan niet groffe of ruige of te slimme of domme, of aanmatigende e.d. uitspraken, het is die zelfverheerlijking die de weerstand oproept.
Bij mij dan, om maar weer niet voor anderen te spreken.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

tomas torquemada schreef:Mooi, het gaat nu om de vraag aan wie ligt het op dit freethinkers forum nu, het feit dat ik niet begrepen word in mijn reacties?
Als je hier louter bent om je gedachten te ventileren, zijn wij er om je erop te wijzen dat een ieder van ons vrij staat om te reageren, vragen te stellen, eigen gedachten te ventileren.
tomas torquemada schreef: Aan mij, ik, die mijn gedachten hier op 't freethinkers forum hun vrije loop liet, of aan hun vaardigheden en of hun leeftijdsgemoedstoestanden.
Je bent aanwezig op een forum, waar discussies plaatsvinden, waar interactie plaatsvindt tussen gebruikers. Als meerdere mensen vinden dat je onduidelijk bent, meerdere mensen duidelijk maken dat wat je zegt niet klopt, dan lijkt het mij voor de hand liggend om te kijken naar de manier van communiceren.

tomas torquemada schreef: Ik ben er hier, uiteindelijk veel te laat, helemaal klaar mee. Wanneer zij geen denkbeeldig beeld van iemand kunnen vormen, raken zij, geen moeite te veel, wanhopig verstrikt in hun eigen onzekerheid, niet in staat om alleen aan de hand van iemands reacties een redelijk betrouwbaar beeld van die persoon te vormen. Dat moet dan maar mooi hun probleem blijven.! Op hun op de persoon gericht geknip en gescheer zal ik niet meer ingaan. :-"
Ik ga je 1 vraag stellen en hoop dat je deze kort en bondig kunt en wilt beantwoorden: wat wilde je bereiken met dit topic?
tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada »

k ga je 1 vraag stellen en hoop dat je deze kort en bondig kunt en wilt beantwoorden: wat wilde je bereiken met dit topic?
Alleen een intellectueel onderbouwd nieuw inzicht van de zin van ons m.n. mijn aardse gedoe. Hetzelfde levens vullende gedoe als van iedereen. Dit laatste maar vast om aan de nutteloze vraag te ontkomen van wat is dan jou gedoe?

Geen gezeik over wie ik volgens iedereen, die mij niet kennen, ben en in mijn beleving te veel privé gerichte vragen. Mag wel maar ga ik gewoon niet op in. Dat mag ook! Liefst alleen mensen die mijn reacties begrepen voordat ik weer ik de persoonlijke sfeer gesleurd werd en daar nog domweg in meeging. Not my cup of tea.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik denk dat wij het iets minder als 'gedoe' ervaren. Misschien zijn we niet intellectueel genoeg om dit te zien...?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
tomas torquemada
Geregelde verschijning

Probeer nu eens de zin van ons leven te onthullen, zonder in nietszeggende cliché's te vervallen. Of ben je daar gewoon niet toe in staat. Hatelijk zijn stelt niets anders voor dan een demonstratie van je beperking in je denken en je verbaal vermogen. Probeer het eens of negeer mij.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

tomas torquemada schreef:Probeer nu eens de zin van ons leven te onthullen, zonder in nietszeggende cliché's te vervallen. Of ben je daar gewoon niet toe in staat. Hatelijk zijn stelt niets anders voor dan een demonstratie van je beperking in je denken en je verbaal vermogen. Probeer het eens of negeer mij.
Denk je dat er ook maar iemand in staat is de zin van ons leven te "onthullen"?
Waarschijnlijk heeft ons leven geen zin, maar aangezien wij leven maken we er het beste van.
Alhoewel. . .

Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Zo simpel kan het zijn... :wink:

De zin van het leven is de goede dingen des levens ervaren.
"De wortel van al het goede is genot."
Hence: Pijn vermijden, genot bevorderen.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
tomas torquemada
Geregelde verschijning

@Peter van Velzen,

Dank je voor je serieuze reactie met inhoud.

@Petra,
Zo kan het ook!
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Hence: bevordert bij de fans van die kijk op de zin van hun leven wel hun egoïsme.
Het zal wel een van de invullingen van van iemands levensdoel kunnen zijn.
Of misschien heeft hij helemaal gelijk.
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

tomas torquemada schreef:
k ga je 1 vraag stellen en hoop dat je deze kort en bondig kunt en wilt beantwoorden: wat wilde je bereiken met dit topic?
Alleen een intellectueel onderbouwd nieuw inzicht van de zin van ons m.n. mijn aardse gedoe. Hetzelfde levens vullende gedoe als van iedereen. Dit laatste maar vast om aan de nutteloze vraag te ontkomen van wat is dan jou gedoe?
1) De vraag is zeker niet nutteloos, temeer omdat je een vage omschrijving geeft met 'mijn aardse gedoe'.
2) Er komt een andere vraag naar boven: waarom het freethinker forum? Waarom een forum an sich en niet gewoon ergens een blogpost? Hier wordt gediscussieerd, gereageerd op anderen. Dat is het hart van een forum.
3) Wat betekent 'levens vullende gedoe' voor jou?
tomas torquemada schreef: Geen gezeik over wie ik volgens iedereen, die mij niet kennen, ben en in mijn beleving te veel privé gerichte vragen.
Wanneer je een persoonlijke post neerzet over jezelf als rups, komen er persoonlijke vragen. Al is het alleen maar om jezelf nader te verklaren, omdat je posts onduidelijk zijn.
tomas torquemada schreef: Mag wel maar ga ik gewoon niet op in. Dat mag ook! Liefst alleen mensen die mijn reacties begrepen voordat ik weer ik de persoonlijke sfeer gesleurd werd en daar nog domweg in meeging. Not my cup of tea.
Dus, wat is wel jouw cup of tea? Onduidelijke berichten neerzetten en het raar vinden als mensen om verheldering vragen?
Als je over jezelf praat, maar niet duidelijk genoeg bent en weigert meer verduidelijking te geven, is dat in mijn optiek niet meer dan een vraag om aandacht, moeilijk doen zodat mensen je nog meer aandacht geven.
tomas torquemada schreef:Probeer nu eens de zin van ons leven te onthullen, zonder in nietszeggende cliché's te vervallen. Of ben je daar gewoon niet toe in staat. Hatelijk zijn stelt niets anders voor dan een demonstratie van je beperking in je denken en je verbaal vermogen. Probeer het eens of negeer mij.
Ik heb je mijn visie over de zin van het leven al gegeven, een aantal posts terug. Heb je daar wat aan gehad?
Ik zal het nog even quoten voor je:
JohanT schreef:Het is voor mij heel simpel: het leven in zinloos van zichzelf.
De definitie van zin is iets wat we als mens hebben gecreëerd, maar is niet naar de mensen toe gekomen.
Ik creëer mijn eigen zingeving. Ik heb een prachtige vriendin, een prachtige zoon en een aantal bedrijven weten op te starten.
Waarom? Ik heb het voorrecht om mijn leven mee te maken, laat ik er dan ook wat mee doen en er zoveel mogelijk uit halen voor mezelf.

That's it.
tomas torquemada
Geregelde verschijning

JohanT schreef:
Het is voor mij heel simpel: het leven in zinloos van zichzelf.
De definitie van zin is iets wat we als mens hebben gecreëerd, maar is niet naar de mensen toe gekomen.
Ik creëer mijn eigen zingeving. Ik heb een prachtige vriendin, een prachtige zoon en een aantal bedrijven weten op te starten.
Waarom? Ik heb het voorrecht om mijn leven mee te maken, laat ik er dan ook wat mee doen en er zoveel mogelijk uit halen voor mezelf.

That's it.
Zo'n reactie was het soort reacties welke ik hier verwachtte. Daar heeft de vragensteller wat aan.
Gedichten zijn in de zinnen ook vaak onduidelijk. Laten veel ruimte over voor de lezers en luisteraars om zelf in te vullen wat je eruit opmaakt. That's it!
Ik begrijp een schrijver, of niet. Na die laatste conclusie lees ik die auteur niet meer. Hoe simpel is dat? Niet over zijn oeuvre neologistisch gaan miezemuizen wat hij/zij nu precies bedoelde. Gaat geen auteur op in. Pak de hoofdzaak welke ik toch duidelijk steeds aangeef?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Niemand kan DE zin van het leven onthullen omdat het leven totaal absoluut geen zin heeft.
En ook dit is natuurlijk een cliché, maar wel 1 waar ik achter sta. En of mijn leven zin heeft? Soms wel, soms niet. Ik probeer er wat van te maken en de ene keer denk ik: "Goh wat leuk dat ik leef" en de andere keer verzucht ik: "Wat heeft het voor zin?" Het is alleen een gegeven (dat ik leef).
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
tomas torquemada
Geregelde verschijning

dikkemick schreef:
Niemand kan DE zin van het leven onthullen omdat het leven totaal absoluut geen zin heeft.
En ook dit is natuurlijk een cliché, maar wel 1 waar ik achter sta. En of mijn leven zin heeft? Soms wel, soms niet. Ik probeer er wat van te maken en de ene keer denk ik: "Goh wat leuk dat ik leef" en de andere keer verzucht ik: "Wat heeft het voor zin?" Het is alleen een gegeven (dat ik leef).
Zo is het. De enige slotzin van ons leven is weinig hoogstaand sociaal. Het is idd welke zin je op het moment van die vraag eraan geeft. Of kunt geven. Dat laatste kan een onbelangrijke beperking buiten je eigen schuld zijn. Iemand die terminaal is. Of iemand met chronische depressie. Of iemand die het hele wereldnieuws zich erg aantrekt.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Zo kan het ook!

tomas torquemada schreef:@Peter van Velzen,

Dank je voor je serieuze reactie met inhoud.

@Petra,
Zo kan het ook!
Bedankt voor je inhoudelijke reactie.
Hence: bevordert bij de fans van die kijk op de zin van hun leven wel hun egoïsme.
Zoek de verschillen. :roll:
tomas torquemada schreef:@Peter van Velzen,
Dank je voor je reactie.

@Petra,
Bedankt voor je reactie.
Laatst gewijzigd door Petra op 28 jun 2017 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

dikkemick schreef:
Zo is het. De enige slotzin van ons leven is weinig hoogstaand sociaal. Het is idd welke zin je op het moment van die vraag eraan geeft. Of kunt geven. Dat laatste kan een onbelangrijke beperking buiten je eigen schuld zijn. Iemand die terminaal is. Of iemand met chronische depressie. Of iemand die het hele wereldnieuws zich erg aantrekt.
Nee, zo IS het niet.
Het is niks meer of minder dan iets wat jou aanspreekt omdat het binnen jouw perceptie valt.

Petra
Banned

Bericht door Petra »

Geen gezeik over wie ik volgens iedereen, die mij niet kennen, ben en in mijn beleving te veel privé gerichte vragen. Mag wel maar ga ik gewoon niet op in. Dat mag ook! Liefst alleen mensen die mijn reacties begrepen voordat ik weer ik de persoonlijke sfeer gesleurd werd en daar nog domweg in meeging. Not my cup of tea.

Jij creëert kaders voor je eisen
Reageert gepikeerd op wat terechtwijzen
Jij wllt nemen zonder te geven
Dat maakt de balans oneven
Je verwacht begrip
Voor een egotrip
tomas torquemada schreef: Zo'n reactie was het soort reacties welke ik hier verwachtte. Daar heeft de vragensteller wat aan.
Gedichten zijn in de zinnen ook vaak onduidelijk.
Omdat je zo dol op ... duidelijke gedichten bent. :lol:

Plaats reactie