Mooi, een vraag.tomas torquemada schreef:Mooi, het gaat nu om de vraag aan wie ligt het op dit freethinkers forum nu, het feit dat ik niet begrepen word in mijn reacties?
Het antwoord is: Ja, aan jou.
Nou heb je het jezelf ook wel retemoeilijk gemaakt, door jezelf allemaal allemachtig prachtige eigenschappen toe te kennen waar je niet aan voldoet. Dat geen mens daar allemaal aan kan voldoen lijkt mij onnodig te zeggen, maar toch, bij deze.
Schoppen; ja je schopt.
Nou schop ik zelf ook menigmaal als een wilde in de rondte. Dus ach, die vat ik wel.
Wat ik niet vat is net doen alsof het niet waar is.
In hokjes plaatsen; je doet niet anders. Je werpt de ene na de andere aanname op, met vele vele hokjes waar je mensen in wurmt.
En ook dat, ach, wie doet dat niet.
Je kunt je voornemen om dat niet te doen. Prima. Proberen het waar te maken, ook prima.
Maar doe niet net alsof je erboven staat.
Voor mij persoonlijk (laat ik maar niet voor anderen spreken) vind ik het allemaal prima.
Van mij mag je in de bochten hangen of uit de bochten vliegen.
Je mag je meningen ventileren en wel of geen vragen stellen.
Doe wat je niet laten kunt. Have your ball.
Men kan best wel een hoop hebben hier (heb ik gemerkt

Maar ga je de zijne heilige heerlijkheid uithangen dan kun je rekenen op weerstand.
I.i.g. van mijn kant, maar ook -zoals je ziet- van anderen.
Dus die weerstand heeft niet zo te maken met je al dan niet groffe of ruige of te slimme of domme, of aanmatigende e.d. uitspraken, het is die zelfverheerlijking die de weerstand oproept.
Bij mij dan, om maar weer niet voor anderen te spreken.